Prečo ťa to ťahá po pauze od Jemných melódií opäť k rádiu?
Ako vždy, potreba zmeny. Okrem toho s Romanom Masárom máme obaja radi rock, tak sme sa rozhodli, že spojíme príjemné s užitočným.
Takže rockový formát je hlavne srdcovka alebo výsledok prieskumu? Aký rock sa v ňom objaví?
Kombinácia. Z prieskumov vieme, že rock je dobrý formát. Jednotka na trhu nikdy nebude, ale na druhej strane bude mať verných poslucháčov. Budeme hrať klasický rock, moderný rock a veci za posledné desaťročie, a to vrátane noviniek. Bude to komplikovaný formát a snažíme sa, aby hudba rôznych dekád ladila energiou a zvukom. Po hudobných testoch budeme robiť korekcie a formát doladíme. Radi by sme postavili také rádio, že keď ho bude chlap v aute počúvať, jeho žena mu to aspoň 20 minút nepreladí. Na romantický večer to ale asi nebude ideálne rádio.
Poznáš potenciál formátu na trhu? Aké výsledky očakávaš?
V prípade celoplošného pokrytia má Rock potenciál byť od tretieho miesta do piateho na trhu súkromných rádií. Zatiaľ neočakávam žiadne výsledky, berieme vysielanie ako test a až keď zvýšime pokrytie, stanovíme si reálne ciele.
Ako vznikol názov Rocková republika?
V lietadle medzi Francúzskom a Španielskom. S Ivanom Kočišom, hudobným dramaturgom, sme rozmýšľali nad názvom. Pozerali sme z okna a vidíme Španielske kráľovstvo a na druhej strane Francúzsku republiku. A vtedy mi to nejako napadlo, že Rocková republika. Zrejme k tomu pomohlo aj španielske víno. Mali sme ešte alternatívu Drsné melódie. Názov som pre istotu dal zaregistrovať, môže sa ešte zísť. Nahrával som práve dnes sweepre a prišlo mi to celkom zábavné môcť povedať vetu: „Počúvate Vaše obľúbené drsné melódie, viac rocku a nula popu.“
Ukážka zvukového obalu naznačuje, že pôjdete cestou sweeprov...
Nechceme ísť cestou jinglov, lebo tie by nám práve skomplikovali spájanie energie a soundu klasiky a novších vecí. Sweepre a FXP sú neutrálnejšie.
Bude hudba testovaná?
Pravidelne budeme testovať archív a aj novinky. Výsledkov testovania sa budeme držať. Pri novinkách sa budeme riadiť intuíciou a pozíciou v chartoch. Ale ak nám novinka neskôr neprejde cez testy, zariadime sa podľa toho.
Kto bude typický poslucháč Rockovej republiky?
Jadro cieľovej skupiny budú muži (65%) 30 do 50 rokov. Zastúpené budú aj iné cieľové skupiny vrátane žien.
Je termín spustenia na prelome rokov reálny?
Zatiaľ áno. 1.1. o polnoci by mala vzniknúť Rocková republika. Dúfam, že budeme v takom stave, aby sme si o polnoci zapamätali, že máme začať vysielať.
Na aký program sa môžu poslucháči tešiť?
Zatiaľ až do rozšírenia pokrytia to bude len hudba a hudobná grafika. Bol by to ekonomický nezmysel spúšťať moderované vysielanie na frekvenciu, čo pokrýva polovicu BA. Neskôr pridáme hovorené slovo a ďalšie programové prvky. Myslím, že poslucháčov príjemne prekvapia.
Bude spustenie sprevádzať kampaň? Aká bude?
Na pokrytom území budeme mať billboardovú kampaň. Robí ju pre nás MUW Saatchi & Saatchi. Podrobnosti kampane zatiaľ prezrádzať nemôžem, ale dosť dobre sa MUW toho chytili.
Umiestnenie samotného rádia do pivovaru hovorí o dobrom prepojení. Rock a pivo idú dokopy...
Sen každého rockera. Budeme vysielať z priestorov Zámockého pivovaru. Vznikne nám tým ideálna možnosť na menšie živé koncerty ale aj iné podujatia, ktoré dostanú priestor v rádiu. Zo štúdia bude vidieť na pípu a na hostí v miestnosti. Kapacita síce bude obmedzená, ale občania Rockovej republiky, pre ktorých máme pripravené pasy, budú mať miesta rezervované.
Bude mať Rocková republika hneď od začiatku web a internetové vysielanie? Chceš dostať stanicu aj do smartfónov?
Live stream bude od začiatku a platformy pre smartfóny spustíme neskôr. Chcem sa s tým trochu vyhrať a hlavne napojiť to na moderované vysielanie, nech to dáva logiku.
Ako vnímaš aktuálnu konkurenciu? V Bratislave vysiela Rádio Aligátor...
Vážime sa každú konkurenciu. Najmä oni už nejaký ten rok vysielajú a my sme zatiaľ ešte nič neukázali, len začíname. Na playlist a fungovanie rádia máme síce iný pohľad ako Aligátor, ale to je normálne.
Kedy sa podarí rozšíriť pokrytie? Zvyšok hlavného mesta príde už do najbližšieho výberového konania? Kde všade hľadáš frekvencie?
Radi by sme stihli BA dokončiť na jar a pozeráme sa aj na celé Slovensko. Pokrytie budeme rozširovať podľa toho, či nové frekvencie budú dávať ekonomický význam. Sami sa musíme ešte rozhodnúť, že či vôbec chceme vybudovať veľké rádio, alebo sa budeme venovať len Bratislave. Toto rozhodnutie je ešte len pred nami.