Keď v posledný deň roku 1999 začalo skúšobne vysielať Rádio Expres, nik nepredpokladal, že vznikne ďalšie rádio s takmer celoplošným pokrytím a že relatívne skoro porazí v počúvanosti svojich roky zabehaných konkurentov. Veľký hráči, ale aj analytici v oblasti médií, pokladali za nemožné aby sa jednotkou stalo nové rádio.
Pôvodne projekt diaľničnej stanice financovaný Európskou bankou pre obnovu a rozvoj štartoval vysielanie z hlavného mesta na frekvenciách v Považskej Bystrici, v Námestove, v Lučeneci a v Rimavskej Sobote, pričom Bratislavu spustili o dosť neskôr. Najprv malému rádiu so zlým programom a hudobným formátom začali rapídne pribúdať vysielače a neskôr [pravdepodobne sa zámerne čakalo na solídne pokrytie] po úpravách programu a hudobného formátu sa dostalo na absolútny vrchol v počúvanosti.
Majitelia Expresu ako prví investovali do mapping study a robili rádio ako biznis, nie ako ďalšie intuitívne riadené rádio. Sofistikované a drahé štúdie priniesli svoje ovocie - ukázali nedostatky konkurencie a našli medzeru na trhu. Rádio Expres ako prvé začalo u nás s hudobným plánovaním na základe tzv. call outov, metódy telefonického zisťovnia obľúbenosti skladieb.
Rádio, ktoré začalo na nule, zrazu získalo pred konkurenciou len tažko dohnateľný náskok v krátkom horizonte a svojim príchodom zmenilo domáci rozhlasový trh, kde predtým v súkromnej sfére kraľovalo Fun Radio a Radio Okey [Koliba]. Expres k nám priniesol len to, čo v zahraničí funguje už dávno - riadenie rádia na základe pravidelných mapping studies a nespoliehanie sa na intuíciu, inak by nebol dnes tam, kde je a náš rozhlasový trh by vyzeral inak.
Konkurenti Expresu sa len pozerali, čo sa mu to v akom krátkom čase podarilo aj vďaka tomu, že mu to dovolili a spoliehaním sa na intuíciu vo všetkom - programe, hudbe atď. Malé rádiá sa ho snažia veľakrát kopírovať a veľké prichádzajú na to, že rádio sa riadi inak ako len hlavami ľudí v zodpovedných pozíciách. Expres zobudil náš rozhlasový trh tým, že začal ako prvý fungovať na báze sofistikovnej biznisfirmy, ktorá nespí, ale neustále preveruje možnosti trhu a ostro sleduje kroky konkurencie.
B.