V druhej vlne MML vyšla Jemným Melódiám počúvanosť na úrovni 4.3 percenta. Je to prvé číslo Jemných Melódii v rámci MML vôbec. Súhlasí s očakávaniami Jemných Melódií? Ako sú s výsledkom spokojní predstavitelia tejto novej stanice?
Martin Lengyel: S výsledkom sme veľmi spokojní, lebo za necelé 4 mesiace keď prieskum prebiehal sa nám podarilo pri úplnej zmene formátu a zmene názvu dostať na štvrté miesto medzi súkromnými rádiami. A pritom sme nestihli prvé dva týždne zberu dát. Čiže výsledok je to veľmi dobrý.
RADIA.SK: Očakávate teda logicky nárast v ďalšej MML...
Martin Lengyel: Áno, predpokladáme ďalší rast. Radi by sme sa dostali ešte vyššie v rebríčku rádií.
RADIA.SK: Kam myslíte, že by ste mohli sa postupne dostať, resp. aké sú možnosti formátu soft AC na domácom trhu?
Martin Lengyel: Keď sme rádio formátovali tak sme si spolu s poradcami povedali, že reálnu pozíciu Jemných Melódií uvidíme po 18tich mesiacoch. Zatiaľ je rast taký ako sme čakali. Bol by som rád ak by sme sa po ďalšom prieskume posunuli povedzme o jednu priečku vyššie. Zároveň ma ale potešili aj čísla share, ktoré máme a tie ukazujú, že rádio je zdravé a má verných poslucháčov.
RADIA.SK: Je reálna šanca dostať sa do povedzme TOP3 domácich staníc?
Martin Lengyel: Taká šanca tu určite je ale záleží to aj od iných okolností a najmä treba na to viac ako dve vlny MML.
RADIA.SK: Nevidíte svoj momentálny problém aj v pokrytí? Spojenie rádií b1, Naj, Rebeca a Východ z vás urobila síce konkurencieschopnú stanicu aj pokrytím, no stále nie je zďaleka tak ideálne, ako v prípade Expresu, Fun Radia, či verejnoprávneho rozhlasu...
Martin Lengyel: Pracujeme na pokrytí ďalej a určite toto nie je konečná podoba. Chceme požiadať čoskoro o nové frekvencie.
RADIA.SK: Teda individuálna koordinácia? Neuvažovali ste nad kúpou povedzme ďalších menších staníc?
Martin Lengyel: Uvažujeme nad všetkými možnosťami. Niektoré rádiá sme už oslovili.
RADIA.SK: Ako sa prispôsobili vaši zamestnanci novému formátu?
Martin Lengyel: Absolútne profesionálne. Klobúk dole pre nimi ako to zvládli, najmä keď zoberie do úvahy, že formát a názov rádia sa dozvedeli dva dni pred jeho spustením.
RADIA.SK: Neberú si k srdcu povedzme diskusie na našom či iných weboch, kde je síce často cítiť, že prispievajú ľudia, ktorí v tomto biznise nie sú doma, ale predsa len kritizujú, aj keď neopodstatnene...
Martin Lengyel: Ešte pred spustením nového formátu som ich upozornil, aby diskusie na internete nečítali, pretože ich výpovedná hodnota je nulová a väčšinou sa do nich zapája úzky okruh ľudí, ktorí majú pocit, že rozumejú všetkému počnúc formátom rádia končiac riešením konfliktu Izrael - Palestína. Ja osobne som prvý týždeň diskusie zo zvedavosti čítal ale potom ma to prestalo baviť.
RADIA.SK: Ako sa pozeráte na momentálnu konkurenciu? Koho označujete za svojho najväčšieho konkurenta, resp. komu najviac konkurujete vy?
Martin Lengyel: Expres si zachoval svoju pozíciu čo ma neprekvapuje, lebo robia svoju robotu profesionálne a bez chýb. A stále je odkiaľ brať nových poslucháčov. Predpokladám, že FUN rádio bude v budúcnosti rásť rýchlejšie ako v poslednej vlne. Celkovo nevidím v poslednej vlne nič čo by ma prekvapilo. Konkurenciu nechcem označovať, to by som musel hovoriť o našej stratégii a to nebudem.
RADIA.SK: Veľa sa hovorilo ako o vašom najväčšom rivalovi o Rádiu Viva v čase keď ste sa menili z b1 na Jemné Melódie, oni z Twistu na Vivu. Dnes sú čísla jasné. Ako sa pozeráte na nich?
Martin Lengyel: Ich výsledok ma neprekvapil. Ale určite ich netreba podceňovať. Vo VIVE je mnoho schopných ľudí so skúsenosťami.
RADIA.SK: Keď odbočíme od Jemných Melódií a pozrieme sa na trh globálne. Majú dnes šancu podľa Vás nenaformátované celoplošné resp. regionálne a lokálne rádiá? Nie je náš trh už príliš tesný na takýto hazard?
Martin Lengyel: Dlhodobo určite nie, krátkodobo ešte áno. Záleží na dynamike trhu a správaní sa konkurencie. Pri regionálnych a lokálnych rádiách vidím problém v tom, že Slovensko je vlastne jeden región a nie som si istý, či budú mať regionálne rádiá dosť peňazí aby prežili. Je dosť dôležité aj to kto ich vlastní a či je ochotný udržať dlhodobo prevádzku. V každom prípade vlastniť a udržať regionálne rádio je ťažká robota a tie rádia, ktoré sú dlhodobo na trhu a prežívajú si zaslúžia obdiv.
RADIA.SK: Je tu ešte priestor na ďalšie naformátované rádiá? Zvládne to náš reklamný trh?
Martin Lengyel: Priestor na nové formáty tu určite je a vždy bude. Fakt, že Expres má rating 21 percent, nie je štandardný. Na jednej strane to ukazuje na ich kvalitu, ale na strane druhej na to, že na trhu je ešte priestor. Za normálne by som považoval ak by mal líder na trhu rating od 12 do 15 % a myslím si, že o niekoľko rokov to tak aj bude.
RADIA.SK: Ten rating je z časti spôsobený aj tým, že dlho trvalo kým sa zobudili ostatní a začali používať iné, než intuitívne metódy pre nastavenie hudby a programu. Keď hovoríme o lídrovi pre Expres s AC formátom ste vy, ako Soft AC asi najväčšia konkurencia, no napriek tomu aj teraz stúpol...
Martin Lengyel: Ja myslím, že Expres sa drží lebo stále je komu brať poslucháčov.
Za radia.sk sa pýtal Bohuš Mäsiarčik