menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k téme Robí niekto z vás dxing či bandscany aj na KV?

24 príspevkov
MAJAK (neregistrovaný, 78.141.78.xxx)
MAJAK (neregistrovaný, 78.141.78.xxx)
19.11.2008 12:03
0
0
:)

suhlasim presne s tym co ste napisali chalani, robo a peto
btw aj ja si pamatam ten test kanalov, dokonca to tusim chodilo aj rano o deviatej alebo o osmej ... pamatam si ako som to stale pocuval na jednom starom tesla radiu :)

Peter Kotrčka (neregistrovaný, 91.127.96.xxx)
Peter Kotrčka (neregistrovaný, 91.127.96.xxx)
10.11.2008 18:30
0
0
@Robert

Devin a test si pamatam. denne o 19:00 - aj som si ho v tej dobe nahral na pasku ako testovaci zvuk :-) no co, bol som mlady a hlupy, teraz som uz len ...

SV je teraz uplne OK, nerusi sa 5-6 stanic na jednej frekvencii - teraz 1-2, staci otocit ramovku a je to OK, stanice su vyselektovane. DV samozrejme je ina kapitola, pri 2 MW mozem antenu krutit aj do rana, nic nevyselektujem. Ale kopa prazdnych kanalov je skoda - stanice s par 100 kW mozu bez problemov pokryt stat velkosti Nemecka, Franc. A samozrejme vecer potom mozu potesit aj zahranicnych posluchacov - CRo je pre mna jedinou alternativou k samohrajkam niekde na chate. tak ci tak, zlate casy DV a SV dxingu su za nami, bude len horsie - ostava len KV plne spanielov a cinanov - bieda :-(

Robert (neregistrovaný, 85.216.233.xxx)
Robert (neregistrovaný, 85.216.233.xxx)
10.11.2008 16:24
0
0
@Peter Kotrčka

No s tym vypinanim DV/SV bez nahrady jednoznacne suhlasim. Castokrat spominam na to, ake kedysi bolo na DV/SV eldorado. Vtedy bolo vlastne primarne AM a FM bol len ako doplnok, hlavne na kvalitne stereofonne vysielanie (Devin), ktore ani neslo stale, ale zapinali ho len pri urcitych relaciach. Dnes si uz malokto spomenie na test nastavenia stereofonnych prijimac - lavy kanal, pravy kanal, vyvazenie stred. A niektore testy dokonca obsahovali test v protifase, ktory oznacovali ako "zamerne nespravne vysielanie". :)

Ale spat k tomu DV/SV - v takych 80-tych rokoch sla vtedajsia Bratislava aj s regionalnymi odpojovakmi (co prezilo relativne donedavna), potom radio Hviezda blizko horneho konca SV pasma (frekvenciu si presne nepamatam, ale bolo to 1500 kHz a cosi), samozrejme, vysielanie pre madarskych spoluobcanov (ktore bolo robene ako odpojovak od Hviezdy) a ku koncu aj Interprogram Radio Praha na synchronnej sieti 1287 kHz, ktoru neskor prevzala Slobodna Europa/CRo 6. Aj zahranicne vysielanie bolo zaujimavejsie, napr. na 585 kHz az do hlbokych 90-tych rokoch slo OE1 vysokym vykonom, ktore spolahlivo dokricalo az po Zilinu a asi aj podstatne dalej. A v 70-tych rokoch aj OE2 Regional, tiez kedsi pri hornom konci pasma, ale to bolo vypnute velmi skoro. Potom tam obcas bezalo vysielanie OE1 vo vecernych hodinach, ale ucel tohto uz nepoznam.

DV zjavne podlieha mensim zmenam, kedze je tam menej kanalov a tym padom aj pozicie su podstatne cennejsie. Jedine, o com viem, ze zmizlo, su ti Bielorusi (alebo zoslabli) a teraz ti Dani. Nastastie Radiozurnal sa udrzal, aj ked s tou nocnou prestavkou. Dost mi vadi aj to kombinovanie CRo 2 Praha/CRo 6. Tym padom Praha nie je na SV 24hod denne. Sice mam SAT a tam to vsetko je v top kvalite, ale posluch DV/SV ma stale laka.

Peter Kotrčka (neregistrovaný, 78.99.176.xxx)
Peter Kotrčka (neregistrovaný, 78.99.176.xxx)
10.11.2008 15:53
0
0
@Robert

FM a DAB nie je problem, funguje to a fungovat aj bude + kvalita je OK. Horsie je vypinanie DV, SV a KV a zatial bez nahrady. Takze kazdy DX-er - rychlo nahanat stanice, kym nejake su :-)

Robert (neregistrovaný, 85.216.233.xxx)
Robert (neregistrovaný, 85.216.233.xxx)
10.11.2008 15:33
0
0
@MAJAK

DAB je dobra vec. O.i. aj v tom, ze pri jeho zavedeni sa nemusi vypnut FM. Takze ak sa s nim zacne, ziskas len dalsiu moznost prijmu, ktoru budes moct, ale nebudes musiet pouzivat. DAB beha v III. TV pasme (u nas 12. kanal) a v pasme L (1,84 GHz). Takze nekoliduje s nicim, co sa dnes pouziva. Akurat na vychode je este zopar TV vykryvacov na 12. kanali, ktore zanedlho skoncia.

MAJAK (neregistrovaný, 78.141.78.xxx)
MAJAK (neregistrovaný, 78.141.78.xxx)
09.11.2008 23:30
0
0
to: PALO

presne toho mi je strasne luto. vsetko analogove co ma neuveritelny dosah ked bude digitalne bude na ho*no.. uz teraz nadavam na Kojal ze to zrejme bude horsie sice mozem pozerat CT1 z Mikulova napriklad ale nie je to ono mne islo o dalky prijemn analogu z Kojalu je to uzasny vysielac na velmi netradicnom mieste - bol som sa tam pozriet a bol som fascinovany. na digitali mi vadi to ze ked je zly prijem tak miesto sumenia a praskania to jednoducho posekava a tm padom vypadava a tym padom je to este menej pozeratelne a pocuvatelne ako to co sumi pretoze hlas a ticho si asi tazko domyslis ako hlas a sum... smutnea TV este ako tak prekusnem ale pokial by sa malo prejst komplet aj na DAB-T tak to si rovno mozem dat slucku - mozem rovno skoncovat s DXingom pretoze DAB tuner je srackova zalezitost

PALO (neregistrovaný, 84.47.5.xxx)
PALO (neregistrovaný, 84.47.5.xxx)
09.11.2008 12:04
0
0
@Robert&Peter

Samozrejme ,že má to svoj pôvab.Aj mne je ľúto za odchodom niektorých staníc z analógového AM.Ja som len napísal,čo v DanmarksRadio plánujú.Ako som tu písal,na rozlohu(asi rovnaká ako SK) a vyslovene nížinný terén to DV asi tak moc nepotrebujú a asi chcú šetriť.Obdobne nás to asi čaká aj pri DVB-T,pominú časy keď sa dala prijímať TV aj zďaleka.Príjem možný bude,ale nebudú také presahy ako pri analógu.Niečo pre politikov,ktorí by radi izolovali.

Robert (neregistrovaný, 85.216.233.xxx)
Robert (neregistrovaný, 85.216.233.xxx)
09.11.2008 10:30
0
0
@Palo

Myslim, ze Peter ich chce analogovo. Kup si nove radio, ktore Ti navyse bude riadne zrat baterky. Lebo prijimac DRM potrebuje procesor a tym padom spotreba je podstatne vyssia. Toto sa niekedy uvadza ako jedna zo zasadnych nevyhod digitalneho vysielania - vysoka energeticka narocnost prijmu. Povab mnohych starsich technologii je prave v ich jednoduchosti a nenarocnosti.

Peter Kotrčka (neregistrovaný, 91.127.21.xxx)
Peter Kotrčka (neregistrovaný, 91.127.21.xxx)
08.11.2008 22:19
0
0
@PALO

ale to mi je na dve veci :-) uz to nie je ono..

PALO (neregistrovaný, 84.47.5.xxx)
PALO (neregistrovaný, 84.47.5.xxx)
08.11.2008 17:58
0
0
@peter kotrcka

Dani budu na DV,tu freq.si ponechali-no chystaju sa tam vysielat digitalne.

Peter Kotrčka (neregistrovaný, 84.47.23.xxx)
Peter Kotrčka (neregistrovaný, 84.47.23.xxx)
07.11.2008 19:48
0
0
@Palo

ale ja chcem danov aj na DV :-) lebo z FM nic nemam. ja viem, ze si ich mozem pustit na satelite a cez net.. ale nie je to ono :-)

Toney (neregistrovaný, 92.245.192.xxx)
Toney (neregistrovaný, 92.245.192.xxx)
07.11.2008 17:16
0
0
Ešte mi napadlo:

Takmer pravidelne bývajú v sobotu na 75m pásme preteky "contest" v rámci celej Európy - občas sa nájde aj USA a dokonca som počul Japonsko:))

Toney (neregistrovaný, 92.245.192.xxx)
Toney (neregistrovaný, 92.245.192.xxx)
07.11.2008 17:13
0
0
Ďakujem

vám všetkým za príspevky:))som rád, že ste sa podelili s vašimi skúsenosťami s DV,SV i KV.
A "počúva" niekto z vás aj rádioamatérov?

PALO (neregistrovaný, 87.197.11.xxx)
PALO (neregistrovaný, 87.197.11.xxx)
07.11.2008 13:30
0
0
279kHz@Robert

áno,ja som to zle napísal.Dáíni síce na DV už nevysielajú,ale držia si to na digitálne vysielanie.Dáni ináč AM opustili,lebo všetko majú perfektne pokryté na FM:DR P1,DR P2,DR P3,DR P4.Celá krajina je len nížina-najvyšší bod má len 175m.n.m.Takže stačí len pár silných vysielačov a pokrytie je super.Sám som to v DEN odskúšal.

Peter Kotrčka (neregistrovaný, 91.127.82.xxx)
Peter Kotrčka (neregistrovaný, 91.127.82.xxx)
07.11.2008 11:06
0
0
Robert

Bielorusi asi znizili vykon, lebo idu strasne slabo - ale nahrada je na 1170 (pokial ide o info z bieloruska). Mrzia ma Dani, tych na MW nejako neviem dostat (ked este vobec su na 1062). vykon znizili zrejme aj Rumuni na 153. a teraz pozor, mam potvrdeny prijem rakusanov na vyssej frekv., ako 279, ked chces, najdem ti list a cvaknem (z hlavy freq. nepamatam a musel by som to najst v hrbe QSL :-) )

Robert (neregistrovaný, 85.216.233.xxx)
Robert (neregistrovaný, 85.216.233.xxx)
06.11.2008 15:20
0
0
@Palo

Bielorusi behali na 279 kHz. Aspon v minulorom roku som ich tam zvykol pocut. Zda sa vsak, ze sa akosi vytratili. Inak bolo to pre mna velke prekvapenie, lebo dlho bola 270 kHz najvyssia frekvencia, aka sa na DV dala zachytit. Cosi take ako 540 kHz na SV, ale tam uz tiez cosi vysiela na 531 kHz.

Robert (neregistrovaný, 85.216.233.xxx)
Robert (neregistrovaný, 85.216.233.xxx)
06.11.2008 15:18
0
0
@Peter Kotrčka

Klobuk dolu, vidim, ze DV mas naozaj poriadne "prelezene". Nevedel som, ze sa daju zachytit vsetky silnejsie stanice v Europe. Ale tymto len potvrdzujes, ze to pasmo nie je nezaujimave. Pre mna klasicke AM rozsahy vzdy mali osobitny povab. Skoda, ze rusenie je coraz vacsie a na mnohe experimenty clovek uz dnes mu si zabudnut. Prve "zahucali" pasma 49m a 41m, ale je to coraz horsie aj na vyssich pasmach. DV a SV este relativne drzi, pokial zrovna nemam v blizkosti nejake zle odrusene trafo, ktore mi "zabrumi" velku cast DV. Tesim sa na DRM, ktore vdychne dalsi zivot tymto pasmam, aj ked taka "romantika" ako AM to uz nebude. Krystalku si dnes zacinajuci radioamater uz na velkej vacsine uzemia Slovenska nespravi.

Peter Kotrčka (neregistrovaný, 78.99.38.xxx)
Peter Kotrčka (neregistrovaný, 78.99.38.xxx)
06.11.2008 11:21
0
0
PALO

ja viem, ze ide - ale mnoho zaujimavych programov aj vypadlo - uz to nie je take, ako za starych cias. tiez boli DV mojim najoblubenejsim pasmom, mam aj takmer vsetky stanice z EU potvrdene QSL (okrem nizkovykonnych v NO a SE)

PALO (neregistrovaný, 91.127.189.xxx)
PALO (neregistrovaný, 91.127.189.xxx)
05.11.2008 22:53
0
0
DV-ide tam toho pomerne dost

vždy mi ide:
270kHz-ČRo1,
225kHz-POLSKIE RADIO PROGRAM 1
207kHz-DLF
-podvečer alebo v noci(v noci samozrejme viac):
153kHz-ROMANIA ACTUALITATI
162kHZ-RADIO FRANCE INFO
180kHz-EUROPE 1
198kHz-niečo Arbské(asi ALŽÍR)/BBC4
234kHZ-RTL(už dlho ale nebolo)
271kHz-Belarusskoe Radio-pervyj kanal
Jedoznačne uprednostňujem Francúzov.

Peter Kotrčka (neregistrovaný, 91.127.84.xxx)
Peter Kotrčka (neregistrovaný, 91.127.84.xxx)
05.11.2008 21:51
0
0
DV

Robert: a nie len anglicania. po polnoci niekedy prekvapivo dobre isli islandania. kedysi davnejsie dani, rusi. teraz len topolna, po jej vypnuti horizont na 261 - inak nic zaujimave.

MAJAK (neregistrovaný, 195.91.55.xxx)
MAJAK (neregistrovaný, 195.91.55.xxx)
05.11.2008 21:30
0
0
hmm

no ja zasa len vkv...

Robert (neregistrovaný, 85.216.233.xxx)
Robert (neregistrovaný, 85.216.233.xxx)
05.11.2008 18:34
0
0
DV

V poslednej dobe som akurat trochu sledoval DV. To pasmo je zaujimave tym, ze v priebehu noci sa vyrazne zmeni skladba programov, ktore sa tam daju pocuvat (okrem zopar silnych lokalnych stanic, ktore idu stale, napr. Varsava alebo Deutschland Funk). Napr. o druhej v noci dobre idu Anglicania, ktori si cez den alebvo vecer ani neskrtnu. Samozrejme, toto pasmo je uzke a s KV sa neda porovnavat, ale clovek sa moze trochu zabavat aj tu. S KV mam ten problem, ze zacina byt neskutocne rusene, asi roznymi tyristorovymi regulatormi, pocitacmi a pod. Na DV to tak necitim.

Peter Kotrčka (neregistrovaný, 91.127.60.xxx)
Peter Kotrčka (neregistrovaný, 91.127.60.xxx)
04.11.2008 09:47
0
0
SW

kedysi som na sangeane skenoval pasmo, ale venujem sa len BC-DX, amateri ma nejako nelakali (co sa dx-ov tyka).

Toney (neregistrovaný, 92.245.192.xxx)
Toney (neregistrovaný, 92.245.192.xxx)
04.11.2008 00:20
0
0
Robí niekto z vás dxing či bandscany aj na KV?

Zdravím všetkých
Chcel by som sa spýtať, či sa náhodou niektorí z vás nevenujú aj SW dxing-u eventuálne počúvanu rádioamatérov na SSB(ev. LSB). Ja najčastejšie počúvam talianov a nemcov na 41m pásme od 7040 KHz - do 7100 KHz alebo v pásme pod 75m 3700 KHz - do 3850 KHz - tu sú zväčša maďari, poliaci a rusi. Príjmač ktorý používam je Sony ICF 7600GR.
Vopred vďaka za akékoľvek info.

Počúvanosť
pondelok, 15.7.2024
1.
21,12%   - 0,33%
2.
18,92%   + 4,00%
3.
10,55%   + 4,69%
4.
9,34%   - 1,54%
5.
7,56%   + 1,82%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 15.7.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
III. - V. etapa 2024
1.
31,0%   - 0,1%
2.
22,2%   + 0,1%
3.
21,4%   - 0,1%
4.
18,7%   + 0,2%
5.
16,0%   ± 0,0%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, III.-V./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
28. týždeň 2024 08.07.2024 - 14.07.2024
1.
Album
Imagine Dragons
Eyes Closed
2.
Album
Artemas
I Like The Way You Kiss Me
3.
Album
Cyril
Stumblin' In
4.
Album
Dasha
Austin
5.
Album
Benson Boone
Beautiful Things
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over