Diskusia k téme Vstup strategického investora - pomôže či ublíži?
Tak v prvom rade by som sa rád spýtal autora čo si predstavuje pod pojmom "strategický investor". Lebo ani v prípade Emmisu ani Lagardere nešlo o investora v pravom slova zmysle, akruát rádio kúpila mediálne skupina (o investora by šlo keby to kúpili s tým, že do toho nalejú peniaze, vytiahnú z problémov a potom so ziskom predajú).
Ad. Viva: Ste si plne vedomí toho, že s rádiom kupujete aj jeho dlhy?
Jasné že Viva je predajná, otázka však je že či za takú cenu s ktorou by mohol byť predávajúci spokojný... A aj tu je dôležité aby mal prípadný investor aj nejaké plány s rádiom, nie ho len niekoľko rokov nechať potápať sa...
Viva prodejná je. Už jen kvůli tomu, že má licenci na silný kmitočet v Bratislavě, Trenčíně a Banské Štiavnici.
Strategickeho investora asi potrebuje Viva. Pokial je este vobec predajna.
mozno prave preto to ludia od Lagardere zmenili. nebol to zabehnuty a fungujuci format ale len pripravovany format. to, ze spravili chybu, je v kontexte dnesnej situacie jasne a uvedomuju si to mozno aj oni.
Áno, Emmis prišiel do fungujúceho rádia, ale keď prišlo Lagardere do Okey, toto rádio začalo spoluprácu s konzultačnou spoločnosťou a pripravovala sa štúdia, teda mapovanie trhu. Keby do tohto nezasiahli, Okey (možno už s inou značkou) mohlo byť dnes profesionálne naformátované rádio. Myslím si že do toho nemali zasiahnuť, mohli počkať, bolo by to výhodnejšie aj pre Lagardere...
"expres po roku (alebo ako dlho to bolo) zmenil zamer "dialnicneho" radia a zmena sa oplatila" - To dialnicne radio mu nejako prischlo, ale nikdy to nemalo byt cisto dialnicne radio, s tym sa neratalo uz davno ako do toho prisiel Emmis.
Z roku 2002:
"Nechcem však, aby bolo Rádio Expres vnímané ako dopravné rádio. My sme totiž plnoformátové rádio, ktorého cieľom je prinášať kvalitné informácie, hudbu, a zábavu. Našou výnamnou devízou sú však aj dopravné informácie, na ktorých získavaní a skvalitnení sme dlho pracovali" (Tibor Buza, http://sk.radiotv.cz/radio-clanky/radio-vseobecne/…
Lubo, nie celkom ferove porovnanie, lebo Emmis nastupoval do dobre rozbehnuteho vlaku a Lagardere nastupoval do pomaly ale iste sa potapajucej lode. napriek tomu, celkom zaujimava tema.
myslim si, ze zalezi na tom, kto a s akym umyslom pride, by som povedal. keby lagardere pri vstupe na SVK trh zverilo riadenie inemu manazmentu, ktory by mal k dispozicii iny financny rozpocet a iny biznis zamer, mozno mohli byt niekde inde.
expres po roku (alebo ako dlho to bolo) zmenil zamer "dialnicneho" radia a zmena sa oplatila. dnes je lidrom na trhu.
Čo myslíte, môže niekedy v budúcnosti vstup nejakej zahraničnej spoločnosti do nášho nejakého rádia pomôcť rádiu alebo ublížiť? Máme na Slovensku prípad Okey, kde sa do dnes iba experimentuje a máme tu Expres, kde sa Emmis zachoval určite rozumnejšie ako Lagardere a Expres je fungujúce rádio.
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň