Diskusia k téme Umenie v komerčných rádiách
umenie v komerčných rádiách može existovať aj bez veľkej počúvanosti poslucháčov,ale nutne z veľkej podpory zadávateľov reklamy, ktoré získa obchodné oddelenie za nemalé peniaze. Keď máte zaplatený reklamný čas stačí ak si rádio zapne čo len riaditeľ rádia alebo niektorí z jeho akcionárov. A je zarobené pre ďalšie vysielanie. % počúvatenosti nesúvisia s prosperitou rádia, ale s akými si sympatiami k práve vysielanému programu. Tie nenosia peniaze inzerentov priamoúmerne..Vždy záleží na tom či zadávateľ reklamy zaplatí za to čo sa má odvysielať.Potom tam može ísť čokoľvek čo náhodný poslucháč považuje za umelecké dielo a zotrvá v jeho počúvaní. Rozhlasová štruktúra (aj v štátom riadených rádiách) sa už dávno nerobí podľa želaní poslucháčov, ale zaplatených reklamných zakázok (balíkov s playlistom). Poslucháč sa len musí modliť aby sa svojim želaním trafil do vkusu zadávateľa reklamy. Inak ho slušne v lepšom prípade odpálkujú.Umenie v komerčných rádiách teda nepočíva vo vysielaní, ale v získávaní prostriedkov na svoju prevádzku. Ak bude zadávateľ chcieť aj Fun-ko bude musieť vysielať rozhlasovú hru, Expess symfonický koncert, FM rádio koncert z predvolebného mítingu ..., a ty poslucháč si vyber a neprelaďuj.
umenie komercnych radii? hm najvacsie umenie je asi ziskat najviac posluchacov.. radio expres, ale prvorade je by prvy na trhu, co expres uz dlhsie je.
Hmmm, pises diplomovku + k tomu ta Plzen... nepozname sa mi nahodou??? :))))))))
ak sa naučia správne dávkovať poslucháčom podprahovú reklamu(Je lacnejšia, ale vyžaduje tvorivosť). Napr použitím slov: Obul si topánky od ..., Fajčí ..... , Slope ... , používa kondóm... . To može byť v: rozhlasovej hre, vystúpení symfonického orchestru, rozprávke na dobrú noc.Len chcieť.
takyto napad by velmi obohatil vysielanie v tych sukromnych radiach. ozivilo by to vysielanie, pozdvihlo uroven k umeleckosti, mozno trochu vychovalo posluchacov, aby nezblbli z toho vecneho kolotoca pesniciek. Bol by to aj trochu napinak, ak by to bolo na pokracovanie. dala by som to do najfrekventovanejsieho casoveho vysielania, alebo priebezne pocas dna. mohli by to byt nejake zahady, kde je na konci rozriesenie ... alebo nieco vtipne. viac mi nenapada. pa.j.
Stále mi na um nič neprišlo, čo by Ti mohlo pomocť ... :-(
Heh, hlavne na tej diplomovke skus nepouzivat vyraz "cestne spravodajstvo"
No ja si to nemyslím. Takýto nový tip reklamy (osobne ho nepoznám, ale podľa popisu zhruba viem, o čo sa jedná) by sa ujal na 100% u tzv. náročného poslucháča napr. na SRo 2 Devín.
PS: ešte odpoviem plnohodnotnejšiou odpoveďou, ale zaujímalo by ma, prečo sa vypytuješ len na média nejakých zbohatlíkov (okrem Lumenu) ? No pokúsim sa zostaviť nejakú poriadnu odpoveď a urobiť aj maličký prieskum :-)
mozes mi len tak pripomenut nejaku taku reklamu? nejako si nepamatam ziadnu taku - alebo to je len vizia?
Caute,
potrebovala by som par nazorov na taku vec - v nasich komercnych radiach sa niektore reklamy daju nazvat doslova umeleckymi - mam na mysli typ kratuckej vypointovanej dramatizacie s vacsinou vtipnym zaverom. Okrem propagacie nejakeho vyrobku alebo firmy v podstate splnaju po formalnej aj obsahovej stranke kriteria umeleckeho zanru (alebo nie)? Myslite, ze by sa u posluchacov komercnych radii ujal takyto "novy" umelecky zaner - zaujimava kratucka dramatizacia s pointou bez reklamneho podtonu? Po hereckej, zvukovej a rozsahovej stranke (podobna minutaz) by bol podobny urovni reklamnych spotov... Mohlo by trebars ist aj o miniserialy - tri casti pustene v priebehu polhodiny, oddelene pesnickami, kratkymi spravami, cestnym spravodajstvom... Pointa by bola na zaver. Co si o tom myslite? Ake temy by mali taketo utvary riesit? Aku by mali mat minutaz a kedy by sa mali vysielat? Uvitali by ste taky experiment na niektorom zo slovenskych sukromnych rozhlasovych stanic?
Piste, pomoze mi to pri diplomovke:) Dik.
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň