menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k téme Umenie v komerčných rádiách

10 príspevkov
Anonym (neregistrovaný, 83.208.177.xxx)
Anonym (neregistrovaný, 83.208.177.xxx)
23.03.2006 15:50
0
0
Omyl

umenie v komerčných rádiách može existovať aj bez veľkej počúvanosti poslucháčov,ale nutne z veľkej podpory zadávateľov reklamy, ktoré získa obchodné oddelenie za nemalé peniaze. Keď máte zaplatený reklamný čas stačí ak si rádio zapne čo len riaditeľ rádia alebo niektorí z jeho akcionárov. A je zarobené pre ďalšie vysielanie. % počúvatenosti nesúvisia s prosperitou rádia, ale s akými si sympatiami k práve vysielanému programu. Tie nenosia peniaze inzerentov priamoúmerne..Vždy záleží na tom či zadávateľ reklamy zaplatí za to čo sa má odvysielať.Potom tam može ísť čokoľvek čo náhodný poslucháč považuje za umelecké dielo a zotrvá v jeho počúvaní. Rozhlasová štruktúra (aj v štátom riadených rádiách) sa už dávno nerobí podľa želaní poslucháčov, ale zaplatených reklamných zakázok (balíkov s playlistom). Poslucháč sa len musí modliť aby sa svojim želaním trafil do vkusu zadávateľa reklamy. Inak ho slušne v lepšom prípade odpálkujú.Umenie v komerčných rádiách teda nepočíva vo vysielaní, ale v získávaní prostriedkov na svoju prevádzku. Ak bude zadávateľ chcieť aj Fun-ko bude musieť vysielať rozhlasovú hru, Expess symfonický koncert, FM rádio koncert z predvolebného mítingu ..., a ty poslucháč si vyber a neprelaďuj.

Anonym (neregistrovaný, 93.184.66.xxx)
Anonym (neregistrovaný, 93.184.66.xxx)
22.03.2006 22:26
0
0

umenie komercnych radii? hm najvacsie umenie je asi ziskat najviac posluchacov.. radio expres, ale prvorade je by prvy na trhu, co expres uz dlhsie je.

kexxx (neregistrovaný, 195.113.130.xxx)
kexxx (neregistrovaný, 195.113.130.xxx)
20.03.2006 16:24
0
0
@Kacena

Hmmm, pises diplomovku + k tomu ta Plzen... nepozname sa mi nahodou??? :))))))))

Anonym (neregistrovaný, 83.208.177.xxx)
Anonym (neregistrovaný, 83.208.177.xxx)
17.03.2006 17:16
0
0
Je možné

ak sa naučia správne dávkovať poslucháčom podprahovú reklamu(Je lacnejšia, ale vyžaduje tvorivosť). Napr použitím slov: Obul si topánky od ..., Fajčí ..... , Slope ... , používa kondóm... . To može byť v: rozhlasovej hre, vystúpení symfonického orchestru, rozprávke na dobrú noc.Len chcieť.

Toja (neregistrovaný, 195.146.150.xxx)
Toja (neregistrovaný, 195.146.150.xxx)
15.03.2006 14:02
0
0
Nieco vypotim

takyto napad by velmi obohatil vysielanie v tych sukromnych radiach. ozivilo by to vysielanie, pozdvihlo uroven k umeleckosti, mozno trochu vychovalo posluchacov, aby nezblbli z toho vecneho kolotoca pesniciek. Bol by to aj trochu napinak, ak by to bolo na pokracovanie. dala by som to do najfrekventovanejsieho casoveho vysielania, alebo priebezne pocas dna. mohli by to byt nejake zahady, kde je na konci rozriesenie ... alebo nieco vtipne. viac mi nenapada. pa.j.

SRo (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
SRo (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
14.03.2006 21:13
0
0
No ...

Stále mi na um nič neprišlo, čo by Ti mohlo pomocť ... :-(

ja (neregistrovaný, 85.216.177.xxx)
ja (neregistrovaný, 85.216.177.xxx)
11.03.2006 07:46
0
0

Heh, hlavne na tej diplomovke skus nepouzivat vyraz "cestne spravodajstvo"

SRo (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
SRo (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
10.03.2006 23:39
0
0

No ja si to nemyslím. Takýto nový tip reklamy (osobne ho nepoznám, ale podľa popisu zhruba viem, o čo sa jedná) by sa ujal na 100% u tzv. náročného poslucháča napr. na SRo 2 Devín.
PS: ešte odpoviem plnohodnotnejšiou odpoveďou, ale zaujímalo by ma, prečo sa vypytuješ len na média nejakých zbohatlíkov (okrem Lumenu) ? No pokúsim sa zostaviť nejakú poriadnu odpoveď a urobiť aj maličký prieskum :-)

tweest (neregistrovaný, 217.73.22.204.adsl.vnet.xxx)
tweest (neregistrovaný, 217.73.22.204.adsl.vnet.xxx)
10.03.2006 15:19
0
0
Katke

mozes mi len tak pripomenut nejaku taku reklamu? nejako si nepamatam ziadnu taku - alebo to je len vizia?

Kacena (neregistrovaný, 195.113.166.xxx)
Kacena (neregistrovaný, 195.113.166.xxx)
10.03.2006 15:01
0
0
Umenie v komerčných rádiách

Caute,
potrebovala by som par nazorov na taku vec - v nasich komercnych radiach sa niektore reklamy daju nazvat doslova umeleckymi - mam na mysli typ kratuckej vypointovanej dramatizacie s vacsinou vtipnym zaverom. Okrem propagacie nejakeho vyrobku alebo firmy v podstate splnaju po formalnej aj obsahovej stranke kriteria umeleckeho zanru (alebo nie)? Myslite, ze by sa u posluchacov komercnych radii ujal takyto "novy" umelecky zaner - zaujimava kratucka dramatizacia s pointou bez reklamneho podtonu? Po hereckej, zvukovej a rozsahovej stranke (podobna minutaz) by bol podobny urovni reklamnych spotov... Mohlo by trebars ist aj o miniserialy - tri casti pustene v priebehu polhodiny, oddelene pesnickami, kratkymi spravami, cestnym spravodajstvom... Pointa by bola na zaver. Co si o tom myslite? Ake temy by mali taketo utvary riesit? Aku by mali mat minutaz a kedy by sa mali vysielat? Uvitali by ste taky experiment na niektorom zo slovenskych sukromnych rozhlasovych stanic?
Piste, pomoze mi to pri diplomovke:) Dik.

Počúvanosť
utorok, 26.11.2024
1.
18,78%   - 0,28%
2.
18,68%   + 0,83%
3.
13,96%   + 0,48%
4.
11,31%   - 1,20%
5.
7,29%   - 0,30%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 26.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,19%   - 0,29%
2.
12,19%   - 0,51%
3.
9,74%   + 0,08%
4.
9,22%   + 0,26%
5.
7,93%   + 0,23%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
47. týždeň 2024 18.11.2024 - 24.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
5.
Album
Eminem
Houdini
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over