menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k téme Zapnuty pocutac rusi prijem radia

35 príspevkov
DJ Catman (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
DJ Catman (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
11.09.2008 22:58
0
0
majak, neni to debilina

takato situacia moze nastat napriklad v tychto pripadoch:

1. pocitac je zle uzemneny. premerajte uzemnovaci kolik v zasuvke v ktorej je pocitac a aj, ci je kolik vodivo spojeny s krabicou pocitaca. ak je tam niekde chyba, elektromagneticke ziarenie z pulzneho zdroja aj inych komponentov unikavon z krabice. nie je to nic nebezpecne a pochybujem ze by to ziarilo az do druhej miestnosti, ale existuje na svete mala hrstka ludi, ktorych telo reaguje aj pri malom zvyseni elektromagnetizmu v blizkosti.
riesenie: premerat uzemnenie a ak je poskodene, opravit.

2. ak ide o nejaky stary alebo nejaky lacny pocitac, moze byt ze pevny disk pocitaca neobsahuje fluidne loziska ale klasicke loziska. v takomto pripade je pri niektorych typoch pevnych diskov pocut z pocitaca pri behu slabe piskanie o dost vysokej frekvencii. je dokazane, ze tieto pevne disky casom vyderu lozisko tak, ze otacanim z neho vychadza zvuk o velmi vysokych frekvenciach, hraniciacich az z ultrazvukom, co moze tiez sposobovat poruchy spanku.
riesenie: ak z pocitaca vychadza piskanie, kupit novy pevny disk s fluidnymi loziskami a investovat donho trochu (nekupovat co najlacnejsi z akcie v tescu)

3. ak je pocitac uzemneny dobre a nevychadzaju z neho ziadne vysokofrekvencne zvuky, dotycna osoba to pouziva ako zamienku, aby jej syn nesedel dlho za pocitacom, alebo ju rusia ine elementy, priamo nesuvisiace z pocitacom. (napriklad ak ma presklenne dvere, mozno jej vadi pri zaspavani meniaca sa intenzita svetla v miestnosti, ktoru vytvara obsah monitoru vedla, pripadne poznam osoby, ktore nedokazu zaspat kym nejde zaspat ich syn z toho dovodu, ze ich zoziera myslienka, ze ked nanho nedohliadnu, bude za tym sediet celu noc, atd... ale to uz su veci skor psychickeho nez technickeho charakteru)

MAJAK (neregistrovaný, 78.99.131.xxx)
MAJAK (neregistrovaný, 78.99.131.xxx)
11.09.2008 22:09
0
0
hm

to co je za debilinu s tym spankom

- (neregistrovaný, 85.135.201.xxx)
- (neregistrovaný, 85.135.201.xxx)
11.09.2008 02:48
0
0
Pocitac - spanok

Jedna moja znama nemoze zaspat, ked jej syn ma pusteny pocitac vo vedlajsej izbe, ked pocitac vypne okamzite zaspi. Ja mam s rusenim radia od compu skusenost len vo vrchnej casti FM 106,2 Expres.

xx (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
xx (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
07.09.2008 11:35
0
0
DJ Catman

dik za radu..je to Wifimodem a je umiestneny na streche domu nasmerovany na vysielac,ale predtym mi to nerobilo pri zap/vyp PC islo aj radio len teraz cca tyzden to zacalo robit

DJ Catman (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
DJ Catman (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
07.09.2008 10:58
0
0
xx

tak v tom pripade ked to nerusil adapter v zasuvke, je problem v modeme.
ked je to ADSL modem, tak mas nekvalitny telefonny kabel od neho k pripojke, alebo ti vedie prilis blizko koaxialu do radia. riesenie: kupit kvalitnejsi kabel alebo ho viest z druhej strany miestnosti ako kabel anteny do radia.
ked je to kablovy (napr. chello) modem, tak mas nejaky problem s tym filtrom ktory oddeluje pasmo tv/radio signalu a pasmo internetu. skus ho uzemnit alebo vymenit za druhy.
ked je to GSM modem (GPRS/3G), tak mas problem s ukostrenim rozhlasoveho prijimaca. vsetky prijimace so zlou vonkajsou kostrou (alebo lacnou plastovou namiesto plechovej) su rusene GSM signalom. riesenie: skontrolovat ukostrenie, pripadne polozit GSM modem na ine miesto.

xx (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
xx (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
07.09.2008 09:39
0
0
DJ Catman

no aj pri zapnutom a vypnutom pocitaci rusi...adapter som odpojil od modemu,ale pritom ostal v zasuvke nerusilo to,taktiez som adapter vybral zo zasuvky a bol zapojeny v modeme a tiez to prestalo..len ked to je vsetko zapojene rusi signal stanice.dost zvlastne:)

DJ Catman (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
DJ Catman (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
06.09.2008 22:17
0
0
to xx

hm, to sa mi zda take netradicne ze priamo adapter.
ak ti to rusi len ked mas zapnuty pocitac, problem nebude urcite v adapteri. ak ti to rusi aj pri vypnutom pocitaci, skus odpojit adapter od modemu ale nechat ho v zasuvke. ak to prestane, problem je v modeme :)
ak to stale neprestane, uz sa da povedat ze je problem v adaptere. v tom pripade pojde pravdepodobne o pulzny zdroj a ten ked rusi prijem niecoho, tak je zle, a co najskor by som riesil jeho reklamaciu/vymenu skorej nez zhori.

xx (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
xx (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
06.09.2008 11:52
0
0
to \"DJ Catman\"

je to adapter v zasuvke pre modem...

DJ Catman (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
DJ Catman (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
05.09.2008 21:29
0
0
to "xx"

specifikuj pojem "adapter od netu". sietova karta, router, kablovy modem, 3G/GPRS modem, adapter v zasuvke pre router, adapter v zasuvke pre modem, ...?

xx (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
xx (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
05.09.2008 18:54
0
0
rusenie radia

predtym mi hralo radio(na vezi) bez problemov,ale par dni mi rusi adapter od netu signal.ak mam zapnuty pocitac nehraje mi stanica.kde moze byt chyba.moze byt vo vysielaci v danej stanici,alebo?

Marek (neregistrovaný, 91.127.188.xxx)
Marek (neregistrovaný, 91.127.188.xxx)
06.10.2007 21:12
0
0

Takto, ja mam rok a nieco mikrovezu zn. Philips, je cca 20 cm od monitora a antena je cca 5 metrov od monitora. Monitor som mal predtym CRT ale nakolko odisiel obraz kupil som si LCD, ziadne rusenie som za tu dobu nepostrehol.

jusuf (neregistrovaný, 85.135.175.xxx)
jusuf (neregistrovaný, 85.135.175.xxx)
06.10.2007 11:41
0
0
π malo byt grecke Pi...

&#960 malo byt grecke Pi...

jusuf (neregistrovaný, 85.135.175.xxx)
jusuf (neregistrovaný, 85.135.175.xxx)
06.10.2007 11:39
0
0
80MHz filter

2majak: Aky filter mas na mysli ? Staci nejaky pasivny T abo π clen ? nemas niekde na nete schemu ?
2lalo: Chytas aj to pravidelne medzigalakticke vysielanie kazdy prvy a treti utorok po splne mesiaca o 3:00 ? Ale to by si musel mat specialu uzemnenu antenu vyrobenu z teflonu natretu nacerveno, ale ta sa uz nepredava od 1743... )

puma (neregistrovaný, 84.47.8.xxx)
puma (neregistrovaný, 84.47.8.xxx)
11.05.2007 17:22
0
0

skus si zohnat taketo nieco http://www.ukazto.com/img/PICT0005-b 6f1.jpg . je to zo starych pocitacovych mechanik. nemozem sa stazovat na prijem, je kvalitny.

Lalo (neregistrovaný, 80.87.208.xxx)
Lalo (neregistrovaný, 80.87.208.xxx)
03.05.2007 20:35
0
0
Našiel si???

Našiel si ho?. Ja som tiež hľadal ale našiel som ho len medzi obrázkami. Skús.

Lalo (neregistrovaný, 80.87.208.xxx)
Lalo (neregistrovaný, 80.87.208.xxx)
25.04.2007 16:51
0
0
Neviem či ho ešte zoženieš.

Je dosť starý. Výroba asi tak okolo 93-ho. Ale ak ideš hľadať v google tak zadaj len "telefunken". Ja som ho tam našiel kdesi medzi čínskym písmom. Ale to bolo tak pred 5 rokmi. Mám ho 6 rokov. Ja som jeho tretí majiteľ. (Tý čo ho predávali hovorili že im je nanič lebo im veľa žerie) Mne to ani nevadí :)) Zapínam ho iba vtedy keď idem počúvať Tuner. A taký obchod nepoznám. Skús ho pozrieť na nete. Ja neviem. Sorry

MAJAK (neregistrovaný, 85.216.189.xxx)
MAJAK (neregistrovaný, 85.216.189.xxx)
25.04.2007 15:38
0
0
Lalo

aha, hmmm, ten zosik by sa aj mne hodil pozrem google, snad to dakde zozeniem, inac nevies poradit? potrebujem zohnat nejaky obchod kde predavaju band scannery

Lalo (neregistrovaný, 80.87.208.xxx)
Lalo (neregistrovaný, 80.87.208.xxx)
25.04.2007 14:56
0
0
Keby len jednu.

Na okne mám nainštalované skoro vysileacie strdisko. Mám tam dve autoantény(dlžka tak oklo 50 cm) potom ručne urobéná s hrubej medi (tvar takého vajca - FM), potom normánu smerovú anténu ( tri tyčky - 20 cm - dalej je na nej tavar FM a zadná tyč 30 cm) A otrhnutá mini anténka 15 cm. Chytám 31 rádii. (funko s 3 miest - SRo 6 miest - FM 2 miest a mnoho dalších. Medzi tým necýba CRO1 - *DWOJKA* Frekvence 1 , Orion, KATOWICE, Radiozet PL a iné. Je tam toho veľa. A ten zosik. Nie ten som kúpil. Je značky TELEFUNKEN (qx5000z). Stál ma niečo cez 3500 sk. Na takú vec ani nie drahé. :))

MAJAK (neregistrovaný, 85.216.189.xxx)
MAJAK (neregistrovaný, 85.216.189.xxx)
25.04.2007 14:30
0
0
re: Lalo

husteee 1kW? hmm a to si si vyrobil? lebo to je dost velky vykon, a kolko prvkovu mas antenu? ty si nejaky DXer alebo tak?

Lalo (neregistrovaný, 80.87.208.xxx)
Lalo (neregistrovaný, 80.87.208.xxx)
25.04.2007 12:53
0
0
No. MAJAK mas pravdu. ALe aj DJ Catman

S tým zdrojom. Ak je pulzný tak jasne ze mu spočítača vyšľahla aktívna búrka. No samozrejme že pritom ak PC odzemníš a chytíš sa ho nohami a je to to isté ako keď ho máš zemnený. A MAJAK, s tou anténou pravda. Najlepšie keď používaš zosilňovač pre anténu. Ja používam 1 kW zosik. (PS: Dosť žere el. prúd :)) No ale z počítača by som nechcel dostať aktívnu búrku. To nie :(

MAJAK (neregistrovaný, 85.216.189.xxx)
MAJAK (neregistrovaný, 85.216.189.xxx)
25.04.2007 04:33
0
0
2: majo

neviem co si o tom myslia catman a lalo, ale podla mna robis dost velku chybu aj v tom ze na vezu pouzivas zrejme standaradnu pribalenu antenku alias tenky kablik ukonceny pravdepodobne na jednom konci koaxialnym samcekom 75ohm a na druhom nijak - volne v priestore...
potom sa mozes cudovat, preco mas ruseny prijem rozhlasovych vln akymsi VF zariadenim :)
Na tvojom mieste by som si pekne narezal koaxialny kabel (s kvalitnym tienenim voci interferenciam) v pozadovanej dlzke, ukoncil ho F-koncovkou s redukciou F/IEC (samcek) a medzi redukciu a kabel by som este dal aj 80MHz VF filter.
Na druhy koniec kablu si napoj aspon 5-prvkovu externu antenu). A najlepsie by este bolo, keby si pouzil aj zosilnovac. :)

DJ Catman (neregistrovaný, 85.216.254.xxx)
DJ Catman (neregistrovaný, 85.216.254.xxx)
24.04.2007 16:42
0
0
odpojenie zemnenia

hmmm no pre tych co nemaju financ na kvalitny novy zdroj, odpojit zemnenie pc je sice riesenie ale len DOCASNE. preco? dovody dva. prvy... chyt sa teraz krytu svojho PC a opri nohy o radiator... alebo kludne druhu ruku o hocico kovove uzemnene v zasuvke. to je supa, co? no a vec druha, osobne som videl u kamarata, ktory tiez takto spekuloval, ako v takomto neuzemnenom compe vdaka (asi) nazbieraniu statickej elektriny vyslahol zo zdroja blesk (pc ma zdorj pulzny opakujem, to neni taka sranda jak trafo) rovno na dosku a jediny komponent, ktory mu zostal z toho pocitaca pouzitelny bol jeden HDD z dvoch, ktory zahadou prezil.

Lalo (neregistrovaný, 80.87.208.xxx)
Lalo (neregistrovaný, 80.87.208.xxx)
24.04.2007 12:47
0
0
Oprava. Tento predchádzajúci príspevok písala sestra.

Sorry. Je jasné že som hovoril o slote AGP. To stým zdrojom si mal pravdu. Ja som svoje rušenie ostránil aj tak že som v zásuvke odstránil kábel zemnenia. Len ten procesor a ventilátor stále nieje ten dôvod. Áno procesor vyžaruje vlnenie. Ale ak je procesor len 90 cm od rozhlas. príjmača. Ak viac nieje možne spôsobiť rušenie. Niekedy sa stáva že procesor svoje vlnenie šíry po chladičoch (rebrách). Ventilátor. Ten môže jedine ovplivňovať beh CD/DVD-ROM mechaniky. To sa mi stávalo keď som mal starý zdroj. Mechanika raz išla raz nie (tzv. Magnetické pole) sa vyskitovalo medzi mechanikov a zdrojom. Teraz sa vyrábajú ventáky tak že okolo cievky je natiahnutý pásik s PVC ktorý sa ťahá až k rotoru. Nezachytí všetko ale veľmi veľa. Zase si vezmi. Cez zásuvku sa ti môžu šíriť vysoké frekvencie (len určitý dosah. Max. od prvej zásuvky k tretej.) Záleží ako sú robené rozvody. Ak sú zásuvky paralerne máš pravdu. A však to rušenie ovlivňuje iba z 12%. Najviac sa stoho podieľa monitor (asi 69%). Dôvod - V monitore sú cievky (vychiľovacie cievky). Tie už bohužiaľ tiené nie sú. To isté platí pre LCD. Len LCD-čky už vyžarujú menej. Zober si že CRT monitory môžeš využiť ako vysielač. Výkon až okolo 1,6 kW. A vysokofrekvenčné rušenie može spôsobiť len zdroj (len 16 %) rušenia. A monitor (zväčša 68 / 72 %) Takže máš pravdu. Je to aj PC ale aj Monitorom. Ako sa takéto broblémy môžu riešiť som už písal. Najlepšie je keď PC uzemníš tak že na stenu navŕtaš kúsok železa (dajaký držiak na police) a naň pripevníš bužírku ktorá ma nízky odpor. Stačí do 15 OHMOV. A druhý koniec pripevníš na PC. Rušenie by sa malo zmenšiť o 20 %. Lebo je možné že sused nišie má v zásuvke PC so starým zdrojom alebo dajaký prístroj čo do siete vyžaruje rušenie. Skúste to. Bratranec to má tak urobené a hovorí že veľmi pomohlo. Skúste to.

Lalo (neregistrovaný, 80.87.208.xxx)
Lalo (neregistrovaný, 80.87.208.xxx)
23.04.2007 20:11
0
0
Odkaz.

Ide o to že ja som hovoril o slote AMG a nie o AGP. Vo ventilátoroch sú síce cievky ale tie samostatne nepoužívajú vyžarovanie. Zo zdrojom si mal pravdu. Jednoduchop nejaký zdroj ktorý môže zasahováť do adiovizuáalneho vysileania (tzv. koaksiálny kábel) Ten kábel je vstavaný tak aby rušenie v niektorých frekvenciách (1500 MHz až do 1800 MHz) ho PC nemohol rušiť.. Len vtomto rozsahu môže spôsobiť PC rušenie tohto kábla a nie rušenie rozhlasového vysielania. Vieš prečo?Rozhlasové vysileanie je v rozsahu 87,5 až 108,0 MHz. Teda rušenie nezapríčiňuje ventilátor, Procesor maximálne iba zdroj. Takže jednoducho s procakom a vetrakom to nemá apsolútne nič spoločné

DJ Catman (neregistrovaný, 85.216.254.xxx)
DJ Catman (neregistrovaný, 85.216.254.xxx)
21.04.2007 15:50
0
0
uz fakt dost :)))

Lalo... nic v zlom a ani nic osobne... ale preco presviedcas ludi o niecom, do coho sa vobec nerozumies. Uz len tym ze podla teba sa graficke karty vrazaju do "AMG" slotu dokazujes tvoju znalost problematiky... pokial viem, ide o slot AGP.
dalsia vec - ventilatory. a v nich nie je cievka? podobne ako v transformatore, monitore, ci inych zariadeniach, ktore rusenie sposobovat mozu?
procesor - procesory premienaju vsetok nevyuzity vykon na teplo a vlnenie! a co robi vlnenie? rusi. tuto problematiku som riesil uz roky dozadu a stojim si za svojim nazorom, ze ak pocitac alebo monitor rusi rozhlasovy prijem, je bud NESPRAVNE UZEMNENY a v tom pripade cez kryt pc/monitora unika vlnenie produkovane suciastkami alebo je NEKVALITNY PC ZDROJ, ktory, ako vseci vieme, je pulzny, a tak lacne zdroje bez filtra vyzaruju do elektrickej siete celeho domu vysokofrekvencne rusenie, ktore moze nasledne prechadzat do rozhlasoveho prijimaca.

Počúvanosť
pondelok, 15.7.2024
1.
21,12%   - 0,33%
2.
18,92%   + 4,00%
3.
10,55%   + 4,69%
4.
9,34%   - 1,54%
5.
7,56%   + 1,82%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 15.7.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
III. - V. etapa 2024
1.
31,0%   - 0,1%
2.
22,2%   + 0,1%
3.
21,4%   - 0,1%
4.
18,7%   + 0,2%
5.
16,0%   ± 0,0%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, III.-V./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
28. týždeň 2024 08.07.2024 - 14.07.2024
1.
Album
Imagine Dragons
Eyes Closed
2.
Album
Artemas
I Like The Way You Kiss Me
3.
Album
Cyril
Stumblin' In
4.
Album
Dasha
Austin
5.
Album
Benson Boone
Beautiful Things
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over