Prognózy profesionálov z reklamy a médií z minulého roka boli vcelku optimistické - nárast reklamného trhu na Slovensku o 5 až 10 %. A skutočnosť? Aj po započítaní miery inflácie, ktorá v roku 2001 klesla na 7.3 %, dosiahol slovenský reklamný trh reálny rast o 10.2 %. Stalo sa tak v súlade s prognózami viacerých profesionálov v reklame a médiách, ako aj kvalifikovanými odhadmi. Rok 2001 bol úspešný aj pre rádia.
Trh reklamy v rádiach zaznamenal pravdepodobne jeden z najvýznamnejších nárastov za posledné roky. "Rok 2001 bol pre nás jednoznačne úspešný," hovorí David Hanzalík [riaditeľ PSMA]. "Nárast reklamy na okruhoch Slovenského rozhlasu dosiahol úroveň 29 % a myslím, že aj ostatné rádia zaznamenali rastúci trend." Podľa Davida Hanzalíka sa najviac na tomto raste podieľali poisťovne, obchodné siete, telekomunikačné spoločnosti a nebankové finančné inštitúcie. Nárast v segmente rádií potvrdzuje aj Vladimír Vokáľ [riaditeľ mediálnej agentury Unimedia], podľa ktorého dosiahli rádia na reklame v médiach podiel 10 %, určité prerozdelenie však nastalo pri delení reklamného koláča medzi samotnými rádiami. Rozhlasová reklama tak mohla dosiahnuť medziročný nárast na úrovni 15 % a zaradila sa tak medzi dynamickejšie segmenty mediamixu. [zdroj: Stratégie]
Súťaž reklám
V národnej kreatívnej súťaži Zlatý klinec 2002, ktorá vyvrcholila 8. marca, sa udeľovala cena aj v podkategórii Rádio. Za najkreatívnejší rozhlasový spot porota vyhlásila reklamu 1. Tatranská - Cigáň, ktorá vyšla z dielne Fun Radia [agentúra Rádio Servis]. Tejto práci bolo udelené tiež osobitné uznanie za zábavnosť.
Súťaž o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku - Zlatý klinec 2002, organizovala spoločnosť Awards Association pod odbornou garanciou Klubu reklamných agentúr Slovenska, Art Directors Clubu a mesačníka Stratégie. Ako na slávnostnom odovzdávaní cien uviedol výkonný riaditeľ súťaže Martin Šmatlák, tento rok zaregistroval zvýšený záujem tak prihlásených agentúr ako aj širokej verejnosti. Tento rok to znamená nárast príspevkov o 22 percent a prihlásenie agentúr o 25 percent. V podkategórii C4 - Rádio bolo prihlásených 28 prác.