menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Rozhlasový reklamný trh zaznamenal nárast

Prognózy profesionálov z reklamy a médií z minulého roka boli vcelku optimistické - nárast reklamného trhu na Slovensku o 5 až 10 %. A skutočnosť? Aj po započítaní miery inflácie, ktorá v roku 2001 klesla na 7.3 %, dosiahol slovenský reklamný trh reálny rast o 10.2 %. Stalo sa tak v súlade s prognózami viacerých profesionálov v reklame a médiách, ako aj kvalifikovanými odhadmi. Rok 2001 bol úspešný aj pre rádia.
Trh reklamy v rádiach zaznamenal pravdepodobne jeden z najvýznamnejších nárastov za posledné roky. "Rok 2001 bol pre nás jednoznačne úspešný," hovorí David Hanzalík [riaditeľ PSMA]. "Nárast reklamy na okruhoch Slovenského rozhlasu dosiahol úroveň 29 % a myslím, že aj ostatné rádia zaznamenali rastúci trend." Podľa Davida Hanzalíka sa najviac na tomto raste podieľali poisťovne, obchodné siete, telekomunikačné spoločnosti a nebankové finančné inštitúcie. Nárast v segmente rádií potvrdzuje aj Vladimír Vokáľ [riaditeľ mediálnej agentury Unimedia], podľa ktorého dosiahli rádia na reklame v médiach podiel 10 %, určité prerozdelenie však nastalo pri delení reklamného koláča medzi samotnými rádiami. Rozhlasová reklama tak mohla dosiahnuť medziročný nárast na úrovni 15 % a zaradila sa tak medzi dynamickejšie segmenty mediamixu. [zdroj: Stratégie]

Súťaž reklám
V národnej kreatívnej súťaži Zlatý klinec 2002, ktorá vyvrcholila 8. marca, sa udeľovala cena aj v podkategórii Rádio. Za najkreatívnejší rozhlasový spot porota vyhlásila reklamu 1. Tatranská - Cigáň, ktorá vyšla z dielne Fun Radia [agentúra Rádio Servis]. Tejto práci bolo udelené tiež osobitné uznanie za zábavnosť.
Súťaž o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku - Zlatý klinec 2002, organizovala spoločnosť Awards Association pod odbornou garanciou Klubu reklamných agentúr Slovenska, Art Directors Clubu a mesačníka Stratégie. Ako na slávnostnom odovzdávaní cien uviedol výkonný riaditeľ súťaže Martin Šmatlák, tento rok zaregistroval zvýšený záujem tak prihlásených agentúr ako aj širokej verejnosti. Tento rok to znamená nárast príspevkov o 22 percent a prihlásenie agentúr o 25 percent. V podkategórii C4 - Rádio bolo prihlásených 28 prác.

pridať príspevok  Diskusia k článku: žiadny príspevok

K tomuto článku zatiaľ nie je žiadny diskusný príspevok.
Pridajte prvý príspevok!

Aktuálne články

Počúvanosť
piatok, 22.11.2024
1.
18,94%   + 0,63%
2.
18,94%   + 0,24%
3.
13,02%   + 1,89%
4.
11,24%   - 0,92%
5.
7,50%   - 0,48%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 22.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over