menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Prinesú zmeny v SRo skutočne nárast poslucháčov?

| Stratégie

Slovenský rozhlas pripravuje niekoľko zmien, ktoré by mali zastaviť pokles počúvanosti. Najmarkantnejšie budú v prípade Rádia Slovensko, ktoré bojuje s najväčším poklesom počúvanosti [z 33 % v roku 2001 na 24 % v roku 2004, MML]. Profilované by malo byť ako spravodajsko-publicistická rozhlasová stanica, zameraná hlavne na cieľovú skupinu vo veku 25 - 49 rokov, užšie jadro cieľovej skupiny vytvoria poslucháči vo veku 30-44 rokov. Veľkú časť tohto segmentu však úspešne obsluhuje Rádio Expres, ktoré má, podľa posledných prieskumov pred ostatnými konkurentmi takmer dvojnásobný náskok. Riaditeľ SRo Jaroslav Rezník ale vidí silnú stránku Rádia Slovensko v spravodajstve a publicistike. Riskantným krokom manažmentu SRo bude presun starších poslucháčov spolu s ich obľúbenými reláciami, moderátormi či rozhlasovými hrami z Rádia Slovensko na štvrtý okruh - Rádio Regina, pretože testing nedávneho prechodu vysielania Slovenska zo stredných na krátke vlny ukázal stratu poslucháčov o 2-4 %. Zmena nevynechá ani Rádio Rock FM. „Zásadné zmeny, rozporuplné vnímanie značky a nie veľmi priaznivé výskumy počúvanosti si vyžiadali aj rebranding stanice. Mnohí respondenti ho označili za nejasný hybrid štátneho a súkromného kapitálu so zastaralou programovou štruktúrou. Vo vysielaní chýbal úsmev a esprit,“ vysvetlil rozhodnutie zmeniť názov stanice šéf marketingu SRo Ľubomír Zeman. Rock FM by teda malo od novembra vysielať pod novým názvom. Podľa zistení Strategie sú v hre aj názvy Radio FM, či Radio 3 FM, definitívne rozhodnutie však ešte nepadlo.

pridať príspevok  Diskusia k článku: žiadny príspevok

K tomuto článku zatiaľ nie je žiadny diskusný príspevok.
Pridajte prvý príspevok!

Aktuálne články

Počúvanosť
piatok, 22.11.2024
1.
18,94%   + 0,63%
2.
18,94%   + 0,24%
3.
13,02%   + 1,89%
4.
11,24%   - 0,92%
5.
7,50%   - 0,48%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 22.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over