Vo virtuálnom svete platí to, že ak nie si na facebooku neexistuješ. To isté sa dá tvrdiť aj v prípade rozhlasových staníc. Aktuálny fenomén - sociálne siete pomáhajú rádiám komunikovať so svojimi poslucháčmi efektívnejšie a využívať tento kanál na promo on-air, či off-air eventov.
V dobe keď čoraz častejšie zaznieva otázka budúcnosti tradičných médií je dôležité neustále sledovať trendy a využívať aj napríklad Facebook, Myspace, či Twitter vo svoj propech. Je to spôsob ako byť IN, udržať si svojich skalných poslucháčov a komunikovať s nimi novým kanálom. Navyše skvelý marketingový nástroj a prostriedok, ako byť ešte bližšie konkrétnym fanúšikom rozhlasovej stanice a spoznávať ich názory a potreby bez prídavných nákladov. Facebook je výborným nástrojom na prezentovanie fotografií z akcií, či zákulisia, video materiálov, organizovanie eventov a pozývanie fanúšikov na ne. Zároveň ponúka ďalší rozmer komunikácie za predpokladu, že stanica svoj profil aktualizuje a "žije" na ňom rovnako, ako v éteri. Niektoré informácie môže pre fanúšikov prinášať na sociálnej sieti exkluzívne v predstihu a poslucháčov tak k sebe pripútať ešte viac i cez tento kanál, ktorý je dobré previazať s webstránkou. Bez propagácie skupiny na stránke stanice, či vo vysielaní môžu ťažšie zbierať fanúšikov. Aktuálne na Facebooku nájdeme veľkú časť našich rádií s niekde poctivo aktualizovanými profilmi, inde mŕtve statické stránky čakajúce na fanúšikov. Nevyužívajú pritom svoj potenciál. Neaktualizovaný profil nie je zaujímavý. Sociálne siete sa stávajú tak dôležité, ako vlastný web rádia. Americké prezidentské voľby ukázali silu sociálnych sietí a internetu vôbec. Neoplatí sa ich preto podceňovať. Nakoniec úspešné stanice za oceánom využívajú facebook, twitter, myspace a ďalšie siete veľmi intenzívne.
Prinášame vám niekoľko priamych liniek na skupiny, či pages našich rádií na sociálnej sieti Facebook. Kliknutím na zvýraznený názov rádia sa dostanete priamo na ne. Nájdete tu Rádio Expres, Slovenský rozhlas, Fun Radio, Jemné Melódie, Rádio Okey, Rádio Viva, Rádio_FM, Rádio Hey, Rádio SiTy, Rádio Kiss, Rádio One, Rádio Devín, Rádio Lumen, Rádio Frontinus, Rádio G3, Rádio Go Deejay, Rádio Hit FM, Rádio Košice, Rádio Metropola, Rádio Prešov, RTI, Rádio Zet a dajú sa nájsť i skupiny neexistujúcich rádií [DCA Rádio, Rádio Family, Rádio Forte]. Nie vždy však skupinu, či fan page na facebooku spravuje samotná stanica. Nie je zriedkavé založenie fanúšikom, či niekoľko skupín prakticky identických. Pre rádiá je však dôležité mať obsah pod kontrolou a využívať sociálnu sieť na šírenie informácií priamo zo zdroja, aby boli korektné a pravidelne aktualizované. Vo svete veľmi obľúbený Twitter u nás používa napríklad Rádio FM, alebo Rádio One. Profil na Myspace má napríklad Rádio_FM. O ďalšie linky sa môžete podeliť v diskusii.