menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Komentár: Projekt Rádia Hey je nezmyselný

radia.skViac ako päťročná existencia stanice a jej výsledkov je dosť dlhá doba pre realistické zhodnotenie. Rádio Hey začalo vysielať  15.7.2005. Najprv na troch frekvenciách.  Teraz je na šiestich. Začnime ale pozitívom. Je iné ako ostatné stanice svojim hudobným formátom a od začiatku sa nesnaží kopírovať Expres, či iné úspešné stanice. Z druhej strany byť iný, ale zároveň nie vždy musí byť pozitívum. Ak sa pozrieme na výsledky stanice od jej vzniku vidíme, že trh to, čo ponúka Rádio Hey jednoducho nechce. Čísla sú na tak veľké pokrytie žalostné. V minulosti boli podobných výsledkov bežne schopné dosiahnúť aj regionálne rádiá s jedným vysielačom. Rádio Hey pokrýva viac, ako polovicu obyvateľov SR.

Rozmeňme si to na drobné. Československý formát [ak sa to tak honosne nazve] v tej podobe ani nemôže byť trhákom. Prečo? Odpoveď dal trh - nezáujem. Z druhej strany niekto, čo sa teší z Karla Gotta, ťažko po ňom zvládne Polemic, či Kabát. Okrem vymedzenia krajín pôvodu hranej hudby sa v Rádiu Hey púšťa známe, neznáme, rockové, popové, disco a jedno cez druhé.... Marie Rottrová a domáca alternatíva chutia po sebe naozaj ťažko. Nedá sa tak povedať, či je to stanica pre mladého poslucháča zaťaženého na hudbu z týchto krajín, či človeka v stredných rokoch, alebo nebodaj dôchodcu vyrastajúceho na budovateľských pesničkách. Je to stanica viac pre mužov, či ženy? Hrá viac disco, socpop, aktuálny pop, či je pre rockerov? Vysielanie ponúka mix všetkého a tak sa dá hovoriť o hudobnej bezpohlavnosti i napriek tomu, že rádio hrá inak, ako všetci. Druhá vec je to, že aj keby bol formát užší a pre konkrétnu cieľovú skupinu otázkou sú možnosti a potenciál... Československý formát nie je u nás také terno, ako u západných susedov a kopírovanie nefunguje. Pomaly na to prídu aj iní, čo to robia.

Pozrime sa na Hey inak. Od začiatku žiadna silná ranná show, selfpromo poslabšie, obal už prežitý a marketing takmer žiadny. Značku robia kampane, PR a v tomto smere zjavne chýbajú peniaze, aj keby možno boli nápady. Pracovať s moderátormi zjavne tiež nemá kto.  Stanica je personálne poddimenzovaná. Bez prieskumov sú to len hry s drobnými v rámci MML-TGI a nesplnené vízie o raste pretrvávajúce ešte z čias, keď sa projekt formoval a žiadalo  sa o licenciu. Dnes je to akési chátrajúce, bezpohlavné rádio, ktoré občas počuť mimo miest. Stanica bez smerovania. Bez cesty, nie je cieľ, ale Hey nie je ani na ceste. S holým zadkom a bez peňazí sa zázraky robiť nedajú.

V začiatkoch, keď stanica vznikla a formátu sa nedarilo sa povrávalo o preformátovaní na rock, keďže niektoré z rádií Hey v ČR takto vysielajú, no nestalo sa. Nakoniec i rockových formátov je niekoľko. Najprv treba vedieť, čo trh vlastne chce. Tiež sa povrávalo o zmene majiteľa, no asi sa to nedarilo predať a na rozvoj evidentne chýbali prostriedky a u silného vlastníka asi aj motivácia.  Pri vstupe sem sa prepočítal. Náš trh nie je nafukovací a spokojne si tu žijú v pluse asi len dve súkromné celoplošky, to ostatné živorí. Máme viac pokrytím veľkých staníc u rôznych majiteľov než je bežné.  Menšinový formát [nie je myslené to, čo vysiela Hey aktuálne] by sa v éteri uživil ako druhý kanál Expresu, či Fun Rádia. Najnovšie sa v prípade Rádia Hey už celkom konkrétne povráva o zmene majiteľa, názvu a formátu. Uvidíme, čo je na tom pravdy. V tejto podobe stanica ťažko zarobí čo i len na prevádzku - mzdy, honoráre, náklady na vysielače a ďalšie nutné poplatky pri svojich výsledkoch ťažko vykryje. Donekonečna sa to dotovať tiež nedá. Kam kráča Rádio Hey? Čas ukáže. Takto pokračovať nejde. Teraz je to prešľapovanie na mieste. Blbom mieste...

pridať príspevok  Diskusia k článku: 17 príspevkov

Marek (neregistrovaný, 195.91.55.xxx)
Marek (neregistrovaný, 195.91.55.xxx)
29.08.2011 21:53
0
0

Vie niekto čo je nové v rádiu HEY. Bude nejaká zmena?

@ (neregistrovaný, 78.98.194.xxx)
@ (neregistrovaný, 78.98.194.xxx)
26.10.2010 14:06
0
0

Ved to mas napisane aj tu v clanku, ze sa hovori o predaji:-)

Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
26.10.2010 09:20
0
0
biscuit (neregistrovaný, 89.103.249.xxx)
biscuit (neregistrovaný, 89.103.249.xxx)
22.10.2010 15:07
0
0

Obavam sa, ze format CS music moze byt tak akurat ako mensinovy stream-vid. FR-Czechoslovakia.
Ak by radio zamerane vylucne na CS hudbu bolo na nsom trhu tak ziadane, urcite by to s tymto formatom zrejme skusil niekto iny, kto by si dal na to urobit prieskum.

Rišo (neregistrovaný, 213.151.218.xxx)
Rišo (neregistrovaný, 213.151.218.xxx)
22.10.2010 15:07
0
0

Ďakujem za veľmi trefný komentár a som rád, že sa konečne niekto začal zaujímať o Rádio, o ktorom mnohý ľudia ani len netušia že existuje a zároveň rozpútal diskusiu o ďalšom smerovaní tejto stanice.
Čo sa týka formátu aký Rádio HEY ponúka nemám absolútne žiadne výhrady, pretože sa zaradzuje do malej skupiny Rádií ktoré sú štýlovo vymedzené, nehrajú celý deň dookola jedno a to isté. Okrem toho si myslím, že na Slovensku by mala byť stanica zameraná iba na Českú a Slovenskú hudbu. Je však otázne, ako sa to poslucháčskej verejnosti ponúka a kto za tým Rádiom stojí, pretože ak je to niekto, kto ku Československej hudbe nemá absolútne žiadny vzťah, tak je jasné, že to Rádio veľkú šancu na úspech nemá pretože aký pán, taký krám. V takto vysoko špecializovanom Rádiu by mali pracovať ľudia, ktorý sa na domácej hudobnej scéne skutočne vyznajú a majú ju dokonale zmapovanú.
Faktom však je, že Rádio HEY je jeden z projektov okopírovaných od našich Českých susedov a myslím si, že za 17 rokov už nikomu kto sa v tejto brandži pohybuje netreba vysvetľovať, že náš a Český trh sú diametrálne odlišné. Stačí si pozrieť prieskumy: Zatiaľ čo v Čechách je dlhodobým lídrom Rádio IMPULS, ktoré hrá predovšetkým domácu hudbu, u nás je to EXPRES, ktorý dnes hrá oveľa viac zahraničných ,,hitov" ako v minulosti (ikeď ja tvrdím, že nič netrvá večne a aj hviezda EXPRES-u postupne zhasne). Na druhej strane, zatiaľ čo u nás je verejnoprávny rozhlas na pomerne slušných číslach, u našich západných susedov sa trápi. Preto mi nie je dosť jasné, prečo o licenciu žiada ďalší projekt zameraný na domácu a Českú hudbu keď už tu niečo podobné máme a nie je to žiadna sláva. Možným riešením by bol vstup ľudí, ktorý stoja za Rádiom Československo do Rádia HEY a pokúsiť sa ho nejako postaviť na nohy, hoci opäť raz ide zrejme o ,,tím" spoza Moravy.
Bezohľadu na to, kto sa Rádia HEY ujme, odporúčal by som mu v čo najkratšom časovom horizonte dokryť i východ republiky a dúfam, že to bude skutočný odborník a nie niekto, kto sa k tomu dostane ako slepá kura ku zrnu. Každopádne chcem veriť tomu, že sa tomuto Rádiu podarí postaviť na nohy a jeho frekvencie sa neobjavia v žiadnom z najbližších licenčných konaní, pretože bola by to škoda pre náš éter.

Aktuálne články

Počúvanosť
štvrtok, 21.11.2024
1.
18,70%   + 11,00%
2.
18,31%   - 3,79%
3.
12,16%   - 1,10%
4.
11,13%   - 2,63%
5.
7,98%   - 0,81%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 21.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over