Viac ako päťročná existencia stanice a jej výsledkov je dosť dlhá doba pre realistické zhodnotenie. Rádio Hey začalo vysielať 15.7.2005. Najprv na troch frekvenciách. Teraz je na šiestich. Začnime ale pozitívom. Je iné ako ostatné stanice svojim hudobným formátom a od začiatku sa nesnaží kopírovať Expres, či iné úspešné stanice. Z druhej strany byť iný, ale zároveň nie vždy musí byť pozitívum. Ak sa pozrieme na výsledky stanice od jej vzniku vidíme, že trh to, čo ponúka Rádio Hey jednoducho nechce. Čísla sú na tak veľké pokrytie žalostné. V minulosti boli podobných výsledkov bežne schopné dosiahnúť aj regionálne rádiá s jedným vysielačom. Rádio Hey pokrýva viac, ako polovicu obyvateľov SR.
Rozmeňme si to na drobné. Československý formát [ak sa to tak honosne nazve] v tej podobe ani nemôže byť trhákom. Prečo? Odpoveď dal trh - nezáujem. Z druhej strany niekto, čo sa teší z Karla Gotta, ťažko po ňom zvládne Polemic, či Kabát. Okrem vymedzenia krajín pôvodu hranej hudby sa v Rádiu Hey púšťa známe, neznáme, rockové, popové, disco a jedno cez druhé.... Marie Rottrová a domáca alternatíva chutia po sebe naozaj ťažko. Nedá sa tak povedať, či je to stanica pre mladého poslucháča zaťaženého na hudbu z týchto krajín, či človeka v stredných rokoch, alebo nebodaj dôchodcu vyrastajúceho na budovateľských pesničkách. Je to stanica viac pre mužov, či ženy? Hrá viac disco, socpop, aktuálny pop, či je pre rockerov? Vysielanie ponúka mix všetkého a tak sa dá hovoriť o hudobnej bezpohlavnosti i napriek tomu, že rádio hrá inak, ako všetci. Druhá vec je to, že aj keby bol formát užší a pre konkrétnu cieľovú skupinu otázkou sú možnosti a potenciál... Československý formát nie je u nás také terno, ako u západných susedov a kopírovanie nefunguje. Pomaly na to prídu aj iní, čo to robia.
Pozrime sa na Hey inak. Od začiatku žiadna silná ranná show, selfpromo poslabšie, obal už prežitý a marketing takmer žiadny. Značku robia kampane, PR a v tomto smere zjavne chýbajú peniaze, aj keby možno boli nápady. Pracovať s moderátormi zjavne tiež nemá kto. Stanica je personálne poddimenzovaná. Bez prieskumov sú to len hry s drobnými v rámci MML-TGI a nesplnené vízie o raste pretrvávajúce ešte z čias, keď sa projekt formoval a žiadalo sa o licenciu. Dnes je to akési chátrajúce, bezpohlavné rádio, ktoré občas počuť mimo miest. Stanica bez smerovania. Bez cesty, nie je cieľ, ale Hey nie je ani na ceste. S holým zadkom a bez peňazí sa zázraky robiť nedajú.
V začiatkoch, keď stanica vznikla a formátu sa nedarilo sa povrávalo o preformátovaní na rock, keďže niektoré z rádií Hey v ČR takto vysielajú, no nestalo sa. Nakoniec i rockových formátov je niekoľko. Najprv treba vedieť, čo trh vlastne chce. Tiež sa povrávalo o zmene majiteľa, no asi sa to nedarilo predať a na rozvoj evidentne chýbali prostriedky a u silného vlastníka asi aj motivácia. Pri vstupe sem sa prepočítal. Náš trh nie je nafukovací a spokojne si tu žijú v pluse asi len dve súkromné celoplošky, to ostatné živorí. Máme viac pokrytím veľkých staníc u rôznych majiteľov než je bežné. Menšinový formát [nie je myslené to, čo vysiela Hey aktuálne] by sa v éteri uživil ako druhý kanál Expresu, či Fun Rádia. Najnovšie sa v prípade Rádia Hey už celkom konkrétne povráva o zmene majiteľa, názvu a formátu. Uvidíme, čo je na tom pravdy. V tejto podobe stanica ťažko zarobí čo i len na prevádzku - mzdy, honoráre, náklady na vysielače a ďalšie nutné poplatky pri svojich výsledkoch ťažko vykryje. Donekonečna sa to dotovať tiež nedá. Kam kráča Rádio Hey? Čas ukáže. Takto pokračovať nejde. Teraz je to prešľapovanie na mieste. Blbom mieste...