14. novembra 2001, 6:40-7:45, Okey s Evou
V stredu 14. novembra zapínam rádio o 6:40 na bratislavskej frekvencii 104,8 tentoraz si vezmem na mušku niekdajšiu Rannú šťavu Rádia Koliba dnes už ranný Okey s....
Doznieva pesnička a v prvom vstupe moderátorka Eva predstaví súťaž pre školákov o účasť na Slávikovi 2001. Intro moderátorke presne vyšlo, stihla doň povedať názov ďalšej hranej skupiny aj presný čas. /6.42/
- pesnička od Chinaski
- reklamný džingel,
Čítaná reklama na Národnú obrodu, nasleduje ABC taxi, Nay Elektrodom, Diskotéka DJ Benyho,
- Reklamný džingel
nasleduje upútavka na Čučoriedkáreň Jula Satinského
- džingel "Tak buď oukej s rádiom Okey"
- aktuálny singel Cranberries /Analyse/
- reklamný džingel
Reklama na fínske sedačky a nasleduje:
Finančná súťaž kilečko. Odkedy sa táto súťaž zmenila na audiotextovú hru, podľa mňa už nemá svoje čaro. Vopred vyžrebovaný a oslovený poslucháč Rišo je celkom zhovorčivý, Eva mu položí otázku za dve kilá: "Aké znamenie je podľa zverokruhu od 22.12-20.1.?"
Nevie a tak sa rozlúčia pre Riša optimistickým horoskopom.
- Opäť reklama na sedačky.
Posledná pieseň v hodine je pomalšia 90-ka.
- Brand New Heavies /Dream on Dreamer/
A stihneme ešte jeden reklamný blok, tentoraz: Týždenník Trend, Slov Aktual, OMV, Max Factor a televízny Milionár.
- Upútavka na sobotný OKEY ESKA
A sú tu Správy.
Začínajú pekne presným časom a predstaveným oboch správarov: Márie Kašiarovej a Adama Parišeka.
- Šesť hedlajnov týkajúcich sa: korupcie na Slovensku, zatknutiu Železného, dohody o jadrových zbraniach, antraxu v USA a pondelňajšej havárie lietadla Airbus-300
jednotlivé správy otvára
- džingel "Zo sveta"
Jednotlivé správy sú dosť dlhé je ich na ráno dosť a viaceré majú spoločný znak: Nespĺňajú znaky správy, neodpovedajú totiž na tri základné otázky Čo sa stalo? Kde sa stalo? a Kedy sa stalo?
Hlavne otázka "Kedy" nieje často zodpovedaná- dôvodom je zrejme fakt, že správy sa čerpajú z predchádzajúceho dňa a neznelo by to najlepšie. Preto je otázne, či je nutné viaceré zahraničné správy opakovať. Asi hej. Napriek tomu, že práve v žurnalistike sa hovorí, že nieje nič staršie ako včerajšie noviny. M. Kašiarovej sa podaril aj malý brptík, keď počet jadrových zbraní "zreduktovali" namiesto zredukovali.
Celé správy majú niečo cez šesť minút v éterovom plynutí času je to celá večnosť.
Pred športom si dáme opäť poriadny reklamný blok : Slávik 2001- Forza, FIAT, AGW, 42nd Street, FORD a kalendár Zuzany Belohorcovej. Svojou dĺžkou 2:49 "trhol" tie predchádzajúce.
- džingel Šport
Adam Parišek pôsobí akoby sa ešte len pred chvíľou zobudil, žeby tie reklamy? Číta monotónne, žiadna práca s intonáciou. Má správarsky podmaz, a tak ako Maja ani on občas nezodpovedal otázku Kedy?
- džingel "Ako bude?"
Rádiová rosnička Ivona /Franiaková/ stručne prebehne počasím. Na rozdiel od svojej predchodkyne /Alena Ďurčíková/, informácie len číta bez toho, aby im dávala niečo navyše.
Napadá ma, prečo v rádiu vydržiavajú špeciálny hlas na počasie veď agentúrnu predpoveď by v pohode mohol čítať správar. Ale profesionálne Ivone na tých piatich vetách niet čo vytknúť.
Nakoniec vstupu zaželá pekný deň no namiesto piesne zaznie len zostrih niekoľkých hitov. Veď prečo zbytočne dlhá pauza bez komercie takže:
- Reklamný džingel a tentoraz ide
Darex, Super G market, Drukos Auto, Ster Century, Pivovar Steiger a Drukos Elektro
Je to čoraz lepšie, reklamný blok mal uz neuveriteľných 3:43!!!
- džingel "Po siedmej" (v skutočnosti je už po štvrť na osem) otvoril novú hodinu zostrihom skladieb. A tak viem, že si budeme hrať Lionela Richieho, Dido, Tatu a ďalších.
Prihlásila sa Eva /predstavil ju džingel „okey s Evou"/ a ostatných predstavila už sama teda Maju, Adama a Robina. Povedala ešte, že je svetový deň diabetikov a po presnom čase /7:18/ sme začali pekne dynamicky:
- Erasure /Star/
Ešte do piesne začala opäť hovoriť Eva po zaujímavosti o e-mailoch vyhlásila súťaž pre majlistov. Trošičku sa jej jazyk zamotal na slovíčku korešpondencia.
- džingel dopravný servis
Doprava obsahovala dve informácie zo Stellaservisu týkajúce sa Bratislavy, za ktoré moderátorka pridala vlastnú radu „najlepšie bude ak to obídete" vzťahujúcu sa na nefungujúce semafóry na Šafárikovom námestí. Kto chodí centrom Bratislavy denne, to musel brať ako vtip.
- nasleduje Tatu /Nas nedagoňat/
Pribylincová poďakovala za to, že počúvame Rádio Okey a uviedla Mika Jaggera /God Gave Me Everything/, ešte pohľad na hodinky /7.26/
Pred pol stihneme ešte reklamy:
- Citroen, Šariš, Volvo, 1. garantovaná, www.?.sk, Kooperativa
- Lionel Richie /Don´t stop Music/
- reklamný džingel
- Tlačový servis
Nasleduje prehľad tlače, dnes sa číta len z Nového času a neodmysliteľnej Národnej obrody.
Hovorila aj o športe, ale ani na tri vypočutia som nebol schopný určiť či išlo o šport v Obrode, alebo o denník Šport.
Kde sú tie časy, keď sa tu človek po pol ôsmej dozvedel výber zo všetkých denníkov.
Odhliadajúc od reklamného džingla použitého pri monitoringu tlače zdá sa, ze v Okey už zadarmo ani pes neštekne.
- džingel tlačový servis a do rozbiehajúcej piesne džingel s telefónnymi číslami, vyzývajúci zavolať do Okey.
- rytmická slovenská pieseň o "státi v daždi v premočených teniskách" s výraznou gitarou, a country nádychom (žeby Allan Mikušek?)
V ďalšom vstupe nasledoval príjemný rozhovor s poslucháčkou Gabikou, po krátkom nenútenom dialógu
- džingel "Počúvam hudbu čo hrá mi Rádio Okey"
- a pieseň podľa poslucháčky:
- Outcast /Miss Jackson/
Po 7.40 pre mňa posledný reklamný blok:
One World Travel, Biodar cukríky, Drukos Auto, hra Milionár a štúdio L+S
Šesťdesiat minút vysielacieho času je za nami. Občas hlavne v televízii zaznievajú utopistické názory divákov prečo neexistuje kanál len s reklamou ako alternatíva k tomu ich programu, ktorý by bol bez reklamy. Dnes som si istý, že takýto kanál len pre reklamy už máme. Moje stopky ukazujú po hodine vysielania 00:16:51 reklamného času.
Muzika
Jedným slovom príjemná. Hodinka plná aktuálnych noviniek doplnená osvedčeným starším hitom so stabilným miestom pre domácu produkciu. Nemôžem si pomôcť, odkedy má hudbu pod palcom Julo Viršík je to podľa mňa silná stránka tohto rádia.
Moderátor
Eva, pôsobila už zrána energicky, nezabúdala na presný čas, svoje meno ani mená interprétov. Vstupy boli bez väčších zaváhaní dynamické, krátke a nenásilné.
Hudobný obal rádia
O nových džingloch sa už zo všetkých strán toľko popísalo, že už ani niet čo originálne povedať. Myslím si, že pôvodné kolibácke boli kreatívnejšie aj melodickejšie, no tieto dva čo mám ohodnotiť samé osebe tiež nie sú zlé. V „mojej" hodinke ani nebolo cítit toľko kritizované preoukejizovanie vysielanie.
Správy
Všetko podstatné som už spomenul vyššie.
Celkový dojem
Počet reklám, ktoré ani trochu neboli v mojom štýle, (nemusíte ich počítať, je ich 36+2 upútavky na relácie Okey) zatienili všetko ostatné z tohoto rána. Podstatné informácie ako presný čas, počasie, dopravný servis, správy som sa však dozvedel. Nechýbal ani kontakt prostredníctvom súťaže a piesne na želanie.
Autor článku: Aircheck, 16.11.2001. Autor kritizuje autorskú prácu jednotlivých rádií. Tento článok sa nemusí stotožňovať s názorom autorov serveru RADIA.SK