menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

RadioNet - celoplošná reklama v regionálnych rádiách

RadioNet zastrešuje väčšinu lokálnych a regionálnych rádií u nás. Práve vďaka tejto reklamnej sieti získavajú malé rádiá reklamu veľkých firiem prevažne z Bratislavy a zabezpečuje im to podstatnú časť príjmov. Sieť rádií zaručí v prípade potreby takmer celoplošné pokrytie, prípadne pokrytie len cieľového územia. Veľa menších staníc práve reklama získaná cez sieť drží nad vodou. O reklamnom trhu u nás sme sa rozprávali s Luciou DeRey, marketing manager RadioNet, s.r.o. media representative.

Ako dlho uz zastupujete regionálne rádiá? Koľko ich máte momentálne v svojej sieti?

RadioNet vznikol v roku 1997, sieť vtedy začínala s rádiami Forte, D.C.A., Local FM, Frontinus, Beta, Rebeca, Tatry, Flash a KIKS. Trh regionálnych médií a postupne vyvíjal, niektoré rádia zanikli, niektoré sa transformovali. Dnes máme v sieti 9 členov (z toho len troch v "pôvodnej podobe") a popritom poskytujeme klientom možnosť nakúpiť aj niektoré ďalšie regionálne rádiá.

Dá sa porovnať efektivita reklamy v sieti regionálnych radií a v celoplošnom? Dokážu vôbec malé rádiá dnes výraznejšie aj keď vo svojom teritóriu konkurovať gigantom, ktorí investujú do programu oveľa väčšie peniaze?

Neviem, či sa dá v prípade rádií hovoriť o "gigantoch, ktorí investujú do programu oveľa väčšie peniaze". Ak hovoríme o konkurencií medzi druhmi médií navzájom, je to iná vec. Výhody regionálneho rádia sú nespochybniteľné: zameriava sa na konkrétny region je s ním spojené omnoho silnejšie ako môže byť spätá s celoplošným médiom populácia Slovenska. Vo svojej oblasti pôsobí ďaleko flexibilnejšie a cielenejšie ako celoplošné rádio
Zisťovanie efektivity a iných ukazovateľov je v prípade malého rádia naozaj problém. Výhoda siete však je, že spolu dokáže poskytovať klientom takmer rovnako kvalitné dáta ako média celoplošné. Efektivitu našich rádií si väčšina veľkých klientov vyskúšala vo forme podpory rôznych promo aktivít a môžem povedať, že ohlas akcií podporovaných z regionálneho rádia bol taký, že klienti už od nás väčšinou neodišli, naopak, okrem využívania regionálnych rádií na podporné aktivity začali zaraďovať sieť aj do obvyklých mediaplánov.

Dá sa vôbec povedať aký je pomer z príjmov malých radii vďaka vašej sieti a tých, ktoré si získajú sami?

Iste. Ale je to rozdielne v jednotlivých členských rádiách. Tie posôbia v rozdielne vyvinutých miestnych trhoch. V každom prípade fakt, že ani jedno rádio sieť neopustilo, svedčí o tom, že objem reklamy získanej od celoplošných klientov vďaka siete je pre nich zaujímavý.

Myslíte, že pri súčasnom reklamnom balíku pre rádiá môžu menšie stanice prežiť v takom počte, ako sú momentálne? Uživí aj dalšie?

Problém prežitia malých médií nezávisí len od celkového reklamného balíka, ako ho vnímame v globálnych číslach, ale aj od rozvoju regiónov. Uživia sa podľa môjho názoru aj ďalšie, ale nemali by sa veľmi prekrývať. Napríklad ďalšie dve rádiá v Žiline by bol iste problém. Ale na Slovensku ako takom určite nie. Sú miesta, ktoré i my považujeme z hľadiska efektivity siete za "biele" a nové rádiá by ste tam privítali.

V horizonte niekoľkých rokov sa dá očakávať postupný prechod na digitálne vysielanie. Ako to podľa vás ovplyvní rozhlasový trh v SR?

Ja myslím, že ten horizont je zatiaľ veľmi nejasný. O jeho dopade na rozhlasový trh si netrúfam dnes hovoriť aa myslím, že nie som jediná.

Pred pár rokmi ste vo vašej sieti radií mali vlastnú hitparádu. Prečo tento druh programu, ktorý vysielali regionálne a lokálne rádia skončil?

My sme tento produkt považovali za veľmi zaujímavý a naše rádiá tiež. Problém nastal na strane klientov. Neprejavili oňho taký záujem, aaby bol pre sieť rentabilný. O inom spôsobe zhodnocovania siete, ake len klasickou reklamou, stále uvažujeme. V novom cenníku sme napríklad pripravili produkt, ktorý je tak na "pol ceste". Otvára priestor pre klienta využiť rovnako zamerané časti programu.

Budú pod vás patriť aj nové rádiá - Tatry, Rebeca, Rádio Fajn, či Hey?

Rebeca bola odpočiatku členom siete a bude aj vtedy, keď začne znovu vysielať. Rozhodovanie o ďalších rádiách je vždy rovnaké - musia splniť kritériá prínosnosti pre sieť.

Vaša web-stránka je už dlhšie bez akýchkoľvek informácií. Nepripravujete jej obnovenie?

Za tento fakt sa ospravedlňujeme, spôsobilo ho viacero dôvodov. Na stránke pracujeme, zatiaľ sme tam umiestnili aktuálny cenník. Najneskôr od jesene bude k dispozícii plne funkčná stránku, ktorá bude našim klientom ponúkať nielen cenník, ale mapy pokrytia jednotlivých rádií a aktuálne informácie o diani v regionálnych rádiách.

Na otázky Bohuša Mäsiarčika odpovedala Lucia DeRey, marketing manager RadioNet, s.r.o. media representative.

pridať príspevok  Diskusia k článku: žiadny príspevok

K tomuto článku zatiaľ nie je žiadny diskusný príspevok.
Pridajte prvý príspevok!

Aktuálne články

Počúvanosť
štvrtok, 21.11.2024
1.
18,70%   + 11,00%
2.
18,31%   - 3,79%
3.
12,16%   - 1,10%
4.
11,13%   - 2,63%
5.
7,98%   - 0,81%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 21.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over