menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Rádio Kiks

Za to obdobie čo ste v éteri sa veľa zmenilo, ale stále máte silnú poslucháčsku základňu. Čomu pripisujete tento dlhodobý úspech? Konkurencie je neúrekom. Priamo v Košiciach je OKEY TOP, Prešov má Flash, Východ a okrem toho celoplošné stanice.

Rišo Herrgott, Rádio Kiks: Rádio KIKS sa spočiatku, tak ako mnohé iné médiá, začalo "profilovať" ako rádio pre všetkých a všetko, čo však z dlhodobého hľadiska nie je možné. KIKS prešiel za obdobie 10 rokov /s Mikulášom oslávime 10. narodeniny/ viacerými zmenami tak pozitívnymi ako i negatívnymi. Mojou úlohou bolo /asi pred tromi rokmi, keď som nastúpil/ a vlastne stále je nasmerovať a vyprofilovať rádio programovo i hudobne k mladej a strednej generácii. Zdá sa na prvý pohľad, že to nemôže byt problém, no sám asi viete, že "zabehané" sa mení najťažšie. Ťažko sa vysvetľuje poslucháčovi a aj niektorým kolegom, prečo to do teraz bolo tak a teraz to tak byt nemôže. Všetko sa však dá a verím, či veríme, že cieľ sa nám podarí dodržať. Najväčší problém bol v tom, že niektoré relácie rádia boli skôr reláciami moderátora a až potom rádia. V súčasnosti to je však opačne, na prvom mieste je rádio ako celok. Na východe republiky, ostatne ako i v iných regiónoch, žijú ľudia, ktorí majú možno iné priority ako inde a preto sa i naše rádio musí svojim vysielaním chtiac či nechtiac mentalite ľudí prispôsobiť. Musí to byt ale prispôsobenie s určitými mantinelmi. Možno sa pri počúvaní KIKSu niekomu zdá smiešne ak poslucháč rozpráva východoslovenským dialektom, ak odznejú jingle hlasom skupiny Drišľak a podobne. Musím však povedať, že v tom je určitá "sila", akurát ju nemožno preceniť, no ani podceniť. Dlhodobý úspech rádia vidím teda i v tom, že žije s "východniarmi" a čiastočne po "východniarsky". Nehráme sa na čo nemáme a snažíme sa "uvariť" z toho čo máme. Verím, že toho nie je málo. Výrazný podiel na úspechu však rozhodne má i programová skladba "ľahšieho typu" a to, že rádio nemá politický charakter a politicky sa ani neprofiluje.

Ako vnímate posledné počúvanosti? Síce ste na tom stále veľmi dobre, ale napriek tomu pokles nastal. Reagujete na prieskumy prípadnými programovými zmenami?

Posledné počúvanosti rádií na Slovensku poklesli všeobecne. Je jasné, že i nám. Ťažko povedať, čo však prieskum skutočne ukazuje. Na žiadny prieskum nemôžem "vierohodne" ukázať prstom, no priznám sa, že im vôbec neverím. Neverím aj preto, že i z mojej dlhoročnej praxe v médiách neexistuje prepad počúvanosti zo štvrťroku na štvrťrok skoro o polovicu, tak ako to v jednom prieskume vyšlo nám a na další štvrťrok máme vyššiu počúvanosť ako na začiatku. Nemyslím si, že chyba je v agentúrach ktoré ho pripravujú [i keď nikdy nehovor nikdy], ale hlavne v respondentoch, ktorí mnohokrát odpovedajú nepravdivo, alebo len tak, aby odpovedali. Záleží však i na tom kto prieskum zadáva, kto ho platí a ... To neznamená, že prieskumy nesledujeme a nerobíme z nich závery. Naopak. Po každom náš program, hudbu i celkove pôsobenie na trhu citlivo rozoberieme a snažíme sa ho trochu vždy upraviť, v prípade potreby i vážnejšími programovými zmenami ako aj nasadením nových programových titulov. Počúvanosť kolíše ako nám, tak i iným. Čiastočným potvrdením mojich predchádzajúcich slov je snáď i to, že reklamný koláč ostáva vždy ten istý, ba naopak pomaly ale isto rastie.

Svojho času ste sa masívne rozširovali po východe, až sa pokrytie dostalo do momentálneho stavu. Pôjdete aj ďalej?

Masívne rozširovanie je pravdepodobne za nami, no rozširovať pokrytie určite budeme. Už dlhšiu dobu máme v pláne južnejšiu časť východu republiky, okolie Rožňavy. Veríme, že k samotnej realizácii nám chýba už len ozaj pár malých krokov.

Vysielač na kóte Levoča - Brezová má dlhodobo časté výpadky. Čím je to spôsobené a bude sa to riešiť?

Na kóte Levoča - Brezová nám v tomto čase nie sú známe časté, ani iné výpadky. V skúšobnom režime však áno. Boli spôsobené revíznou činnosťou. Potom boli plánovane rozsiahle rekonštrukčné práce na prípojke. V súčasnosti by to však malo byt v absolútnom poriadku.

Spomínaným vysielačom ste plánovali pokryť mesto Poprad, no to nie je dostatočne z tejto kóty vykryté.

Pokrytie jedného vysielača je dané efektívnou výškou jeho anténneho systému a vyžiareným výkonom. To sa následne prejaví v intenzite [úrovni, sile] elektromagnetického poľa [teda signálu] v záujmovej oblasti. Pre Tatry bol problém v tom čase nájsť vysielací kmitočet. Pre Poprad by bola ideálna kóta Kráľova Hoľa. Kmitočty, ktoré sú voľné pravdepodobne však nebudú určené pre nás... preto o ne ani nežiadame.

V rádiách sa dnes na odbavovanie vysielania používajú počítačové odbavovacie systémy. Aká technológia je použitá u vás?

Počítačová technológia je dôležitou súčasťou i nášho vysielania. "Klasické" vysielanie z nosičov ako takých sa objavuje už len sporadicky pri niektorých druhoch hitparád vysielaných samozrejme na živo kde to inak nie je možné. Dnes už, až na spomenuté výnimky" na 100% vysielame s osvedčeným českým vysielacím programom RadioSpirit.

Stačí vám reklamný koláč taký, aký je na vysielanie, alebo je ho nutné financovať aj z iných aktivít?

Nikdy by nikomu nemal stačiť reklamný koláč taký, aký má. V priemere je však slušný a stačí teda pokryť potreby vysielania, niekedy viac inokedy menej. Dofinancovanie sa najčastejšie používa pri "technických úpravách", zmenách technológií, či údržbe, renovácii, pripadne výstavbe nových vysielačov či vykrývačov.

Určite máte nejaké plány do budúcnosti, keďže nik nesmie zaspať na vavrínoch. Čo pripravujete?

My tie najbližšie zmeny máme tesne za sebou. Ani nie pred mesiacom sme upravili ako programovú náplň tak i vysielací čas hlavného vysielacieho bloku "Živý čas". Vysielame ho oproti pôvodnému o hodinu skôr, moderuje ho dvojica muž, žena a ponúka okrem tradičných rubrík i štyri nové, ktoré sa zatiaľ tešia popularite u poslucháčskej verejnosti. Nové tri súťažné hity ponúkneme postupne od druhej polovice septembra, pôjde v nich o finančné výhry. Zaspať na vavrínoch rozhodneme nechceme, i keď poležať na nich sa nám niekedy podarilo, no veríme, že tie časy sú už za nami. O našom rádiu sa toho za 10 rokov popísalo veľa. Dobrého i zlého. Veríme, že toho prvého viac. Jedným však môžem všetkých poslucháčov i kolegov z iných rádií, rovnako ako aj nepriaznivcov [ktorých máme dosť, ale i to je merítko popularity] ubezpečiť. Vo vysielaní je 110% našich možností, viac sa už nedá a na margo prívlastku "východniarske rádio" toľko - nechceme byť iný, chceme byt lepší. Veríme, že i s Vašou pomocou.

Rozhovor pripravil Bohuš Mäsiarčik.

pridať príspevok  Diskusia k článku: žiadny príspevok

K tomuto článku zatiaľ nie je žiadny diskusný príspevok.
Pridajte prvý príspevok!

Aktuálne články

Počúvanosť
štvrtok, 21.11.2024
1.
18,70%   + 11,00%
2.
18,31%   - 3,79%
3.
12,16%   - 1,10%
4.
11,13%   - 2,63%
5.
7,98%   - 0,81%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 21.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over