Rádio HIT FM je v éteri od 20. decembra 1998. V súvislosti s blížiacimi sa narodeninami pripravujete niečo pre vašich poslucháčov? Čo sa za to obdobie existencie HIT FM zmenilo?
Marián Horniš, Rádio HIT FM: Samozrejme áno, ale iba v rámci vysielania a nič “veľkolepé.” Štyri roky vysielania nie sú až také veľké jubileum. Ale pripravujeme OFF-AIR aktivity pri spustení novej frekvencie. Pokiaľ ide o zmeny v HIT FM za posledné štyri roky – prešli sme podobným vývojom ako všetky ostatné rádiá na Slovensku. Najväčšia zmena nás čaká na budúci rok – nová frekvencia.
Nedávno ste od Rady SR pre vysielanie a retransmisiu dostali novú frekvenciu v Prievidzi. Kedy plánujete jej spustenie a kde bude umiestnený vysielač?
Spustenie vysielania na novej frekvencii 104.5 MHz plánujeme do konca februára 2003 a vysielač bude umiestnený v meste Prievidza. Spolu so spustením novej frekvencie začneme vysielať aj RDS.
Pôvodne ste žiadali aj o frekvenciu v Novom meste Nad Váhom, Bratislave a Banskej Bystrici. Žiadosť o posledné dve frekvencie ste vtedy stiahli. Prečo?
Po zvážení všetkých okolnosti sme sa rozhodli, že nebudeme expandovať do týchto lokalít. Hlavnou prioritou nášho vysielania je Trenčiansky kraj a pri získaní jednej z frekvencii v Novom Meste nad Váhom, by sme splnili náš cieľ, ktorý sme si dali v r.1998 - pri začiatku vysielania HIT FM. No zatiaľ nám to nevyšlo...
Budete aj ďalej usilovať o nové frekvencie napríklad v Trenčianskom kraji, ktorého význam pre vás ste nakoniec sami vyzdvihovali na verejnom vypočutí Rady SR pre rozhlasové a TV vysielanie?
Čo týka zväčšenia pokrytia HIT FM, budeme sa i naďalej pokúšať o skoordinovanie nových frekvencii v okolí Trenčína, aby sme pokryli čo najväčšie územie Trenčianského kraja.
Ako vnímate posledné výsledky prieskumov počúvanosti, ktoré priniesli pre Vás veľmi pozitívne čísla?
Čo sa týka posledných prieskumov výsledky sú pre nás veľmi dobré a sme radi, že prieskumy Rádia HIT FM majú stále stúpajúcu tendenciu.
V čom vidíte úspech vašej ojedinelej programovej štruktúry?
Nemyslím, že naša programová skladba je ojedinelá. Vsadili sme na to, čo vo svete funguje desiatky rokov – rádio má ľudí baviť a informovať - nie vysvetľovať, riešiť a poučovať. Na to sú verejnoprávne médiá. Pomaly na to prichádzajú aj niektoré slovenské “celoplošky.“
Dnes je doba, v ktorej už CD-čka z vysielania väčšiny rádií zmizli. Aký systém používate na odbavovanie vysielania?
Na vysielanie zatiaľ používame už 2 ½ roka jednoduchý HDR systém - Megamix 2000, ktorý je pre rádio nášho typu zatiaľ dostačujúci. Nevylučujem, že v budúcnosti a v náväznosti na pokrytie a nové potreby pri vysielaní nebudeme uvažovať nad iným systémom. Čas ukáže.
Veľa menších rádií zápasilo, alebo zápasí s finančnými ťažkosťami. Reklamný koláč nestačí v plnej miere pre všetkých. Ako sa s tým darí vyrovnávať vám?
Čo sa týka obchodu a financii, nie je to jednoduché v dnešnej zložitej ekonomickej situácii, ale máme veľmi šikovný obchodný tím, ktorému veľmi záleží na tom aby HIT FM napredovalo a aby boli spokojní všetci, ktorých sa to týka [klienti, poslucháči, zamestnanci rádia...].
Ako vidíte budúcnosť HIT FM?
Predvídať budúcnosť je v dnešnej dobe veľmi ťažké, ale najdôležitejšie bude, aby boli spokojní naši poslucháči, pre ktorých sme tu.
Rozhovor pripravil Bohuš Mäsiarčik.