menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k článku Podpora slovenskej hudby by mala byť konsenzom

22 príspevkov
Peter_BB (neregistrovaný, 81.161.60.xxx)
Peter_BB (neregistrovaný, 81.161.60.xxx)
13.11.2014 08:50
0
0
Aktuálne sa napr. na rádiu Slovensko

hrá 34 percent slovenskej hudby, 9 percent českej, zvyšok produkcie tvoria iné krajiny.

biscuit (neregistrovaný, 194.228.32.xxx)
biscuit (neregistrovaný, 194.228.32.xxx)
08.06.2013 00:22
0
0
@Boris

Tak televizne vysielanie na Slovensku je kapitola sama o sebe. Zmena nastala len v tom, ze tu "ludovu" zabavu a la Senzus, Drislak ci Andera z Kosic nahradila ta "moderna" v podobe reality shows a bulvaru. Stale to vsak spada do rovnakej kategorie-zumpa. Regulacie ohladom ochrany maloletych v TV a nezmyselne regulacie pre radia v podobe kvot na SVK produkciu ci zakaz lokalne odpojovanej reklamy su ale dost rozdielne pojmy. Tu ochranu maloletych a urcitych moralnych zasad samozrejme schvalujem :)

biscuit (neregistrovaný, 194.228.32.xxx)
biscuit (neregistrovaný, 194.228.32.xxx)
08.06.2013 00:17
0
0
@LuboTS

No vzhladom na velkost nasho trhu a ekonomicku vyspelost nasej krajiny tej reklamy uz pribudat urcite nebude, skor naopak...
btw. o tom "obtazovani" reklamou sa uz nejaki kompetentni ludia z radia tusim niekedy davnejsie vyjadrovali-radio nie je TV a v sucasnosti plni hlavne ulohu prisluchoveho media.

biscuit (neregistrovaný, 194.228.32.xxx)
biscuit (neregistrovaný, 194.228.32.xxx)
08.06.2013 00:14
0
0
@Peter_CA

Mas pravdu, ze som asi nechal uniest jednak CR, kde to takto funguje a potom aj webovymi strankami jednotlivych dennikov. Napr. sme.sk ma z regionu pomerne obsiahle spravodajstvo.

Boris (neregistrovaný, 86.110.234.xxx)
Boris (neregistrovaný, 86.110.234.xxx)
07.06.2013 13:30
0
0
>biscuit

Myslím že podceňuješ televízny priemysel a slovenského diváka. V minulosti bolo takisto nepredstaviteľné vysielanie diania v spálni, alebo relácie o retardovaných ľuďoch. Tak neviem prečo by pri absencii regulácie mal byť problém s vysielaním popráv v Číne ;)

LuboTS (neregistrovaný, 82.145.216.xxx)
LuboTS (neregistrovaný, 82.145.216.xxx)
07.06.2013 06:16
0
0
@biscuit

Trošku k tomu čo si napísal že reklama vo väčšom množstve obťažuje. Ono to pravda môže byť, ale nemyslím si že v súčasnosti sú rádiá na tom tak, že by boli pri hranici toho koľko reklamy vo vysielaní chcú mať. Koľko reklamy môže byť určuje aj zákon a tiež som v tom že rádiá by viac reklamy chceli ako momentálne majú. Len jej viac nemôžu predať. A je môj názor že veľa robí to, ako sa reklama predáva do televízií. Ale o tom som písal nižšie

Peter_CA (neregistrovaný, 95.103.18.xxx)
Peter_CA (neregistrovaný, 95.103.18.xxx)
06.06.2013 21:00
0
0
@biscuit

"Celoplosne denniky maju tiez svoje lokalne mutacie vratane lokalnej reklamy a nikto neprotestuje."

Kde? Čo? Asi nepíšeš o Slovensku. Na Slovensku sú v srabe všetky regionálne médiá. Napríklad tlač: v Česku či Poľsku úspešne funguje sieť regionálnych denníkov, celoštátne periodiká majú svoje regionálne prílohy (napr. MfD dokonca po krajoch). A u nás? Korzár je už len na východe, aj tam sa znížil počet mutácií zo 6 na 2. "Lokálnosť" celoplošných denníkov sa obmedzuje na jednu stranu reklamy v NČ a P1D (aj to nie vždy). Sme a Pravda total ignore.
Televízia vysiela z regiónov v objeme 5x10-15 minút týždenne a aj to vždy jeden región pre celé Slovensko (takže reálne dostane každé štúdio 2x10-15 min.).
Nezáujem o regionálne rádiá len pekne dokresľuje tento kolorit.

biscuit (neregistrovaný, 46.135.24.xxx)
biscuit (neregistrovaný, 46.135.24.xxx)
06.06.2013 10:22
0
0
@Boris

Tipujem,ze takyto extrem aky si popisal by nemal sancu sa uzivit :) Btw.reklama vo vacsom mnozstve uz obtazuje a celoplosky to urcite maju zmonitorovane. A k tomu autorskému zakonu: tam viac-menej suhlasim s Tebou. Inak ja osobne som proti piratstvu a warezu, ale ani nesuhlasim s praktikami SOZY.

Boris (neregistrovaný, 195.91.109.xxx)
Boris (neregistrovaný, 195.91.109.xxx)
06.06.2013 09:35
0
0
>biscuit

Či sa nám to páči alebo nie, určitá regulácia je vždy potrebná. Inak by sa mohlo stať, že médiá budú vysielať iba reklamu a medzi ňu vsunú priamy prenos z usekávania rúk v Saudskej Arábii, linčovanie zo Somálska, alebo sexuálne násilie na obed.
Organizácie ako SOZA majú všetky krajiny EU a tie sa riadia aj legislatívou v rámci EU. Nehovorím že sa s tým plne stotožňujem. Naopak si myslím že to s autorskými právami preháňajú a povyšujú ich nad slobodu šírenia informácií. Podľa mňa by všetky verejnoprávne stanice v EU mali byť prístupné pre všetkých jej občanov. Či už voľne, alebo vo forme zakúpenia karty. Príde mi choré, že EU prezentuje ako jednu zo svojich vymožeností voľný pohyb tovaru a služieb a na druhej strane si divák/poslucháč na Slovensku nedokáže legálne zakúpiť kartu na väčšinu zahraničných digitálnych platforiem, alebo hudobných skladieb.

biscuit (neregistrovaný, 194.228.32.xxx)
biscuit (neregistrovaný, 194.228.32.xxx)
05.06.2013 23:05
0
0
dodatok

A ked sa uz bavime o podpore lokalnych radii-najlepsie riesenie pre ich podporu by bolo zrusenie vypalnickej organizacie zvanej SOZA-aby radia platili za to, ze dotycnym interpretom robia vlastne reklamu, tak to fakt nema obdobu :-/

biscuit (neregistrovaný, 194.228.32.xxx)
biscuit (neregistrovaný, 194.228.32.xxx)
05.06.2013 22:52
0
0
@Boris

Ja som proti akejkolvek regulacii uz len z principu-zasahuje do konkurencneho prostredia a len dalej deformuje trh.Nech lokalky bojuju o posluchaca svojim programom a nie tym, ze celoplosnym staniciam sa zakaze odpajana reklama. Celoplosne denniky maju tiez svoje lokalne mutacie vratane lokalnej reklamy a nikto neprotestuje.

Boris (neregistrovaný, 85.237.227.xxx)
Boris (neregistrovaný, 85.237.227.xxx)
05.06.2013 22:32
0
0
>biscuit

Nemyslím že je to až taká nezmyselná regulácia. Multiregionálne stanice takto čiastočne vyžierajú reklamný priestor lokálkam. Celoplošné televízie takisto nemajú regionálne odpojováky.

biscuit (neregistrovaný, 217.77.165.xxx)
biscuit (neregistrovaný, 217.77.165.xxx)
05.06.2013 16:42
0
0
@Robert

Jasne, chyba nam este dalsia nezmyselna regulacia k totalnej likvidacii dualneho vysielania. Nechces sa radsej odstahovat do KLDR alebo na Kubu? PS: akykolvek zakaz lokalnej reklamy v celoplosnych radiach by lokalkam aj tak nepomohol. Problem lokalnych vysielatelov je predovsetkym v urovni ich programu.

Robert (neregistrovaný, 85.216.245.xxx)
Robert (neregistrovaný, 85.216.245.xxx)
05.06.2013 13:05
0
0
@LuboTS

Velky problem vidim aj v tom, ze celoplosne media maju povolene lokalne reklamne odpojovaky. Predpokladam, ze celoplosky by prezili aj bez lokalnej reklamy, ktora by pomohla vzniku a prezitiu viacerych lokalnych radii. Cakam, kedy vypukne vojna na tomto fronte.

LuboTS (neregistrovaný, 82.145.210.xxx)
LuboTS (neregistrovaný, 82.145.210.xxx)
04.06.2013 19:44
0
0
...

...neuspejú v súboji..... tam malo byť

LuboTS (neregistrovaný, 82.145.210.xxx)
LuboTS (neregistrovaný, 82.145.210.xxx)
04.06.2013 19:41
0
0
...

Som zvedavý kedy niekto začne bojovať za viac reklamy v slovenských rádiách. Reklamný trh je vďaka podhodnoteným cenám v televíziách totálne zdeformovaný. Myslím že aj rádiá by mali ísť cestou ako idú televízie, lebo teraz nemajú šancu na vyšší podiel reklamy voči televíziám. A keď bude v rádiách viac peňazí, potom možno bude aj viac priestoru na to že trošku zariskujú a nasadia trošku viac slovenskej aj menej známej hudby. Teraz rádiá musia ísť na istotu, ale na reklamnom trhu v súboji s televíziami ktoré majú viac reklamy ako samotného. programu...

Robert (neregistrovaný, 85.216.245.xxx)
Robert (neregistrovaný, 85.216.245.xxx)
04.06.2013 19:27
0
0
@kebo

Radio Elan este moze byt. Rozhodnutie RVR v jarnom vyberovom konani este nepadlo.

Podla mojho nazoru len SK hudba nezaplni jeden plnohodnotny rozhlasovy okruh. Museli by vysielat uplne vsetko a to by bolo nepocuvatelne. Mozno CZ + SK dokopy by vydalo na jedno radio, ale nemohlo by to byt robene tak, ako Hey, ktore malo v playliste dokopy tisicku skladieb, co bolo uboho malo.

@ (neregistrovaný, 195.91.16.xxx)
@ (neregistrovaný, 195.91.16.xxx)
04.06.2013 16:16
0
0
kebo

"relevantný umelec" je samozvaný titul tak akurát.... Bodaj by neboli za, chcú brať tantiémy. Že ich nik nechce počúvať, to ich nezaujíma. Stačí si pustiť čo aktuálne produkujú niektorí, ktorí sú titulovaní ako relevantní... Bystrík a Robo Papp, ten posledný singel čo preletel bulvárom pre fotografie k nemu (preto som ho vyhľadal) je v rádiách nehrateľný.Jeden by z toho zvracal ako toto dokážu pustiť von. Kto rádiám zaplatí straty poslucháčov, čo budú utekať masívnejšie k iným zdrojom hudby ako domáce rádiá? Prial by som umelcom Rádio Elán... Nie preto, že by som si myslel, že je to dobrý projekt. Konečne by videli, že to nikoho nezaujíma čo robia.

Kebo (neregistrovaný, 95.102.23.xxx)
Kebo (neregistrovaný, 95.102.23.xxx)
04.06.2013 13:35
0
0
INICIATÍVA ZA SLOVENSKÚ HUDBU

Za zákon je cca 95 percent relevantných slovenských umelcov:

http://www.iniciativazaslovenskuhudbu.sk/index.php

Robert (neregistrovaný, 85.216.245.xxx)
Robert (neregistrovaný, 85.216.245.xxx)
01.06.2013 12:57
0
0
Nesuhlasim s touto formou "podpory"

Som zasadne proti navrhovanemu rieseniu, ktore je nesystemove a vobec neberie do uvahy zanrove zameranie radia. Je to robene vyslovene na mainstreamovy format, aky vysiela vacsina radii. Co vsak dnes potrebuje slovensky rozhlasovy eter, to su urcite zanrovo zamerane radia, ktorych je tu velmi malo. Napr. ak by sa niekto rozhodol prevadzkovat radio zamerane na jazz, vaznu hudbu, etno, country ( aj ked je to dost nepravdepodobne), ako by dodrzal taky vysoky podiel slovenskej hudby?

Proti (cesko)slovenskej hudbe nic nemam, mnoe veci sa mi pacia, ale nepaci sa mi, ked sa miesa do zahranicnej hudby. Napr. Radio Best alebo Viva dost zamerane na oldies. Hraju dost hudby, ktoru kedysi hralo rakuske OE3. SPominam na tie casy. Dost ma vsak rusi, ked do toho zrazu zaznie nejaka cs hudba, ktoru asi davaju len z toho dovodu, ze musia dodrzovat nejaky podiel.

Podla mojho nazoru rozumne riesenie by bolo:
1. Upravit podiel v Slovenskom rozhlase (mam vsak dojem, ze tam je podiel tak vysoky, ze ho netreba ani upravit).
2. Na podporu slovenskej hudby udelovat granty, o ktore by sa dalo ziadat na jasne definovane projekty. Takto by slovenska hudba nebola nanucovana specalizovanym radiam, ktorym sa to absolutne nehodi do kramu.

Power150 (neregistrovaný, 178.40.36.xxx)
Power150 (neregistrovaný, 178.40.36.xxx)
01.06.2013 11:53
0
0
Slovenská hudba

Mne osobne slovenská hudba vobec v rádiach nechýba, možno výnimkou bola muzika s rokou 60, 70, mozno nieco s 80, 90, nejaká ta dychovka slovenská, alebo česká, ale to je tak všetko. Ta súčasná sa neda ani počúvať. Takze radsej 100 krát muzika zo zahraničia, ako nasa SK,bohužiaľ:-(

KFC (neregistrovaný, 84.47.37.xxx)
KFC (neregistrovaný, 84.47.37.xxx)
01.06.2013 09:36
0
0
Slovenská hudba v rádiach

Podpora slovenskej hudby v našich rádiacj je na zaplakanie...
Zaťiaľ čo v okolitých štátoch pomaly každá tretia skladba z domácej produkcie,u nás je zázrak počuť 1 za hodinu a pritom máme dosť dobré kapelky,ktoré však absolutne nemajú priestor.
Treba si uvedomiť,že aj podpora domácich interpretov je nulová,taktiež si treba uvedomiť,že slovenská hudobná scéna nezačína desmodom cez zuzanu smatanovú končiac cmoríkom,ako sa nás už dlhšiu snažia presvedčiť naše rádiá,človek má potom pocit,že tu ani nemáme iných hudobníkov.
Možno niektorí z vás povedia,že priestoru majú dosť,je internet a podobne,ale aj v iných štátoch majú internet a predsa sa hrajú aj v rádiách. Je to všetko aj z časti aj v mentalite nášho národa.

Počúvanosť
pondelok, 4.11.2024
1.
19,01%   + 1,52%
2.
18,20%   + 3,02%
3.
12,11%   + 6,98%
4.
10,80%   - 2,41%
5.
8,11%   + 0,31%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 4.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
44. týždeň 2024 28.10.2024 - 03.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
3.
Album
Myles Smith
Stargazing
4.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
5.
Album
Hozier
Too Sweet
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over