menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k článku RTVS: Zvyšovanie koncesií nie je jedinou, ale legitímnou možnosťou

13 príspevkov
hery (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
hery (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
12.02.2014 22:01
0
0
prosba

prosim vas preco hraju uz vyse pol roka to iste kazdy den a niekolko krat za den....tomas klus ma vela krasnych pesniciek...ale hra sa len cesta...a z celeho slovenska len ked sme sami...a zahranicnych pesniciek je asi 30 ktore sa hraju denne a aj styri krat ...je to nenormalne...nikto nepocuva to iste dokola...ani v aute ani nikde...mi v praci nic ine nechytime...a stale musime vypinat radio lebo vsetkym tie pesnicky tak zhnusili ze sme schony rozbit radio ked ktorusi s tychto 32 pesniciek zapocujeme...preco to robia...zajtra budu zase tie iste pesnicky...pozajtra zase....a zase...mysleli sme ze to skonci po dvoch troch mesiacoch....ale nie uz to ide vyse pol roka....uz sa da radio naladit aj podla

PALO (neregistrovaný, 95.103.76.xxx)
PALO (neregistrovaný, 95.103.76.xxx)
29.12.2013 18:19
0
0
niekto asi nevie

niekto asi nevie pochopit poslanie verejnopravnych medii. Su urcite oblasti, ktore si komercny prevadzkovatel spustit netrufne.
Aj Polsku, npr. najsilnejsi komercny broadcaster RMF FM prevadykuje stanicu RMF Clssisc s vaznou hudbou.Ale pokryva len velke mesta a aglomeracie a je to len vazna hudba.A tiez to vsetkych neoslovilo, vacsina dala prednost "klasike" na verejnopravnej Dwójke .
V Europe su bez verejnopravnych medii len Luxembursko a Monako.Ale a tam si stat ciatocne zakupil priestor v RTL resp.RMC.No nie je to ono a v mnohych ohladoch tam plni verejnopravnu funkciu ARD,ZDF resp.frenacuzske verejnopravne stanice, ktore pokryvaju obe krajiny.

Peter Kotrčka (neregistrovaný, 78.45.144.xxx)
Peter Kotrčka (neregistrovaný, 78.45.144.xxx)
29.12.2013 17:07
0
0
nazor 2

1. to s poistenim je ako priklad.. ja viem ze ho potrebujes, pretoze nakladnu operaciu by si si nemohol dovolit. ale stale to povazujem za dobry priklad. ved nech platia ti co zdravotnictvo vyuzivaju.

3. blbost, pretoze ako som uz pisal, niektore programy nezaplatis z reklamy + ja nechcem mat verejnopravne medium plne reklamy ako komercne telky / radia

4. preto su to programy vo verejnom zaujme = nezaplatitelne z predplatneho / reklamy. preto ich nerobia komercne telky. a prinutit ich k tomu je blbost, pretoze by taketo programy vysielali o tretej rano (priklad z madarska - danubius mal kedysi v licencii, ze musel vysielat aj programy vo verejnom zaume. 3x hadaj kedy isli a kolko ludi sa k nim teda malo sancu dostat)

6. to je tvoj nazor, nikdy to nebude 100 percentne vyhovovat kazdemu. ani mne sa napr. nepaci, ze pocas napr. olympiady nebolo v STV prakticky nic ine. ale preto este nekricim, aby sa STV zrusila alebo nech mi vratia prachy.

co je lepsi a horsi program? pretoze z tvojho prispevku mi tak nejak vyplyva, ze to co pozeras = lepsi program a to co nepozeras = horsi program.

a vies co? skusme naopak.. ty teda sledujes programy na komercnych televiziach, platene teda z vynosov reklamy. nebudem teraz rozoberat, ci su lepsie alebo horsie. ja ich nesledujem, preto ziadam, aby som za napr. potreviny, mobil a podobne platil menej, pretoze ja nechcem davat peniaze za reklamu tychto spolocnosti (a teda nepriamo si platit komercne televizie). a kto chce takto prispievat (sledovat komercne telky), nech plati za tieto tovary a sluzby viac. pacil by sa ti takyto pristup?

a opakujem, nemam nic proti diskusii na temu "ako STV zlepsit, zmenit, zefektivnit, zlacnit / za rovnake peniaze dostat viac a kvalitnejsie", ale tvoje navrhy proste smeruju k jednemu - zrusit RTVS (pretoze ty platit nechces a keby mal platit len ten kto dany program sleduje, tak sa nevysiela nic).

viem ze to bude dlhy prispevok, ale...

kedysi som mal aj ja taky nazor ako ty. respektive, nie celkom taky, ale ked som mal +-13-14 rokov, tak som tiez povazoval koncesionarsky poplatok za nespravodlivy, minimalne z toho dovodu ze platim predsa za prijimac, nie za samotne vysielanie STV / SRo. tak nech sa peniaze rozdelia medzi vsetky slovenske televizie, vratane komercnych. pretoze ako k tomu pride chudak markiza / VTV, ze ja platim a nic z toho nemaju. ale ked sa na to pozeram dnes, tak mi ani nic nedavaju - vsetko co robia, tak robia nie pre to aby divak dostal kvalitu, ale aby medzi reklamami mali co vysielat. kvantita, honba za ziskom. a presne opakom toho by malo byt verejnopravne vysielanie (zasa, ponechajme teraz stranou to, ci to 100 percentne plati u RTVS - o tom podiskutujem velmi rad). mal by si dostat programy, ktore ta (alebo tvoje deti, alebo tvoju babicku, alebo veriaceho, ...) obohatia. mal by si dostat spravodajstvo, ktore nebude o vrazde sekerou v hornej dolnej, mal by si dostat kvalitny vyber filmovej / hudobnej produkcie (tu STV napr. podla mojho nazoru dost zaostava, z EU filmov toci dookola nemecku a taliansku produkciu, na dvojke z casu na cas nieco ide, ale celkovo bieda bieda).. a tak dalej, a tak podobne.

Boris (neregistrovaný, 77.247.224.xxx)
Boris (neregistrovaný, 77.247.224.xxx)
29.12.2013 13:33
0
0
RTVS

Súhlasím s Peťom. Mohli by sme zájsť ešte ďalej a tvrdiť, že nechceme aby z našich daní boli financované školy (nech si ich platia rodičia), alebo stavba dialnic (nejazdím po nich), prípadne cirkvi, operu, futbal, železnicu, onkológiu (nech si platia chorí), dôchodkový systém. Na základe takýchto extrémov by sme vlastne mohli úplne zrušiť štát, každý by financoval iba to čo chce a nič by nefungovalo. Hlavne že by sme mali plné vrecká bankoviek.
RTVS je rovnako dôležitá (resp. by mala byť) ako vyššie spomenuté školstvo, zdravotníctvo, kultúra a pod. Ako spomenul Peťo, isto má ešte určité rezervy, ale momentálne dosahuje STV kvalitatívne úroveň, akú nemala ešte nikdy v histórii. A keď niekomu stačia komerčné rozhlasové a TV kanály, tak ja by som sa obišiel práve bez tých komerčných. A keď sme už pri tých dotáciach, tak ministerstvo kultúry nedávno prikleplo vyše 100 tisíc pre TASR a TA3 na nejakú kampaň.

Minetsfars (neregistrovaný, 92.245.5.xxx)
Minetsfars (neregistrovaný, 92.245.5.xxx)
29.12.2013 11:46
0
0
@

1. Poistenie si platiš ak by sa ti niečo stalo . Nevieš či niekedy nebudeš potrebovať operaciu vo vysokej sume ktoru si nemôžeš dovolit sam zaplatit. Pritom koncesionaraky niesu vobec dolezite .

2. S tymto suhlasim

3.Keď dokážu meniť ine zakony tak nechapem prečo by nemohli zmeniť aj tento o reklame . Mne by to nevadilo

4. A zase mňa detske , naboženske atď.. programy vo verejnom zaujme nezaujímaju takže opäť platim za niečo čo nevyužijem . Ale ak by to zrobili na enkoding tak ten kto by zaplatil tie koncesionaraky by mu tie programy spustili a ten kto o ne nemá zaujem tak proste platit nebude (z radiom to už bude trošku zložitejšie)

6. Väčšina krajín ma aj tým sumám prispôsobené vysielanie a už sa na to dá aj pozerať (napr. česká ČT-čka) ale na slovensku STV sa neda ani pozrieť

A vôbec nemusia ju rušiť proste by som to riešil tak že kto ma zaujem plati a kto nie nie (vyššie som to napísal) alebo zmeniť zákony a zdroj príjmov by mali z reklamy (keď sa s tým vedia uživiť komerčne TV a maju omnoho lepší prohram tak nechpem prečo by nemohla aj STV (ak by prestali vyrabať milionove rozprávky typu Mimi & Liza tak by to bolo aj možne)
A k tym lacným show typu Farma a Vyvolení tak isto to nepozeram ale viem že to neplatím a Joj-ka nieje len o vyvoleních ale ma aj omhono lepšie programy.

Nič by som proti STV nemal a ani proti koncesionarakom ale nič zaujimave nevedia vysielať . Sáme hovadiny . A jediny program ktory mali STV3 a na ktory sa aj dalo trocha pozerať zrušili lebo nedostatok finacii (tak načo im platime ??? )

Peter Kotrčka (neregistrovaný, 78.45.144.xxx)
Peter Kotrčka (neregistrovaný, 78.45.144.xxx)
29.12.2013 10:55
0
0
nazor

1. porovnanie so zdravotnym poistenim je nahodou pomerne trefne. ja to proste nevyuzivam, nechcem to platit. nechcem a nechcem a nechcem. a pritom musim. a bol by som ochotny si osetrenie potom zaplatit v plnej vyske. takze nech platia ti ktori to chcu vyuzivat. napr. zivotne poistenie nie je povinne a pritom je viac-menej nutne, pretoze ak si zivitel rodiny a umries, tak je rodina v peknej piiiiiip.

2. ja netvrdim, ze by sa STV a SRo nedali robit efektivnejsie (z pohladu vynalozenych penazi).

3. STV a SRo ma limitovane moznosti vysielania reklamy zo zakona. objemom, nemoznostou prerusovat program reklamou, atd.

4. aj keby taku limitaciu nemali, z reklamy proste nepokryju naklady na vyrobu programov vo verejnom zaujme (to su tie, ktore som uz spominal - pre nepocujucich, nabozenske programy, detske programy a rozne ine, je ich mnozstvo)

5. absolutna vacsina krajin ma podobny model (pripadne platenie z rozpoctu, co je absolutne to iste, len navyse platia aj ludia bez prijimaca (alebo aj bez elektriny).

6. rozdelovanie koncesii medzi vsetkych vysielatelov beriem, dokonca existuje trh, kde to takto funguje. napriek tomu vacsina proste musi ist verejnopravnemu mediu, z vyssie spomenutych dovodov.

bohuzial, nevidim od teba ziadne riesenie tohoto stavu. respektive vidim, je nim zrusenie verejnopravnych medii, pretoze TY to nepozeras a TEBE to nema co dat. proste je fakt, ze na ziadnom trhu sa verejnopravne medium neufinancuje cisto z reklamy. a ano, su najdrahsie v pomere na jednu odvysielanu hodinu, pretoze proste nevyrabaju lacne show typu farmar a vyvoleni.

a este raz zhrnutie. mne nevadi kritika RTVS, rad sa k nej aj pripojim, pretoze je mnozstvo veci, ktore by sa v RTVS dali robit lepsie, efektivnejsie, lacnejsie, inak. mne vadi, ze tvojim riesenim (alebo jeho dosledkom) je vypnutie STV a SRo. to nie je riesenie.

peto (neregistrovaný, 78.98.117.xxx)
peto (neregistrovaný, 78.98.117.xxx)
29.12.2013 02:03
0
0
@Pe3k

dlhšie sa už povráva aj píše po diskusiách, že vraj Jaj aj Ty ide predávať TWC. čím skôr tým lepšie už fčera bolo neskoro Rádiokomunikácie mali vždy zostať štátne

Minetsfars (neregistrovaný, 92.245.5.xxx)
Minetsfars (neregistrovaný, 92.245.5.xxx)
29.12.2013 00:34
0
0
@

Ako som napisal je to môj nazor a rešpektujem ak ma niekto iný. Maš pravdu že 90% ludi nadava na reklamy ale ani jeden sa nezamsli nad tym že bez reklam by nemohli existovať (preto som si na tie reklamy zvykol proste mam to kvôli tomu zadarmo) porovnavať zdravotne poistenie z koncesionarakmy ??? Ku tomu sa nevyjadrujem už to zamňa povedal ... . Ale stale to iste načo platim za niečo čo nepozeram . Zaplatili by ste si napr. premiovy baliček na sat. ak by ste oň nemali zaujem ??? Asi nie. A ak by neboli tie koncesionaraky tak by som si napr. za tie ušetrene peniaze mohol objednať aj ten premiovy baliček na ktorý by som už pozeral. Proste keď o to nemam zaujem tak si to platit nebudem , a už aj ak chcu od ľudi peniaze za chod niečoho takehoto tak nech tomu kto ma zaujem a je ochotny si za to platit daju enkodovacie karty a ty ktory nemaju zaujem by neplatili , ale to zase nieje možne lebo by krachli lebo ak by ľudia mali na vyber určite by to neplatili . A prepačte ak ma niekto iny nazor ale toto je proste moj nazor na celu vec .

Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
28.12.2013 22:31
0
0
obdivuhodne

90% ludi nadava na hnoj, nekonecne reklamy a uputavkami na komercnych KANALOCH, no platit koncesie tiez nechce. Presiel som si mnohymi radiami, najviac ma oslovili Rock FM, DCA, Expres, Viva a uz asi 4-5 rokov pocuvam prioritne R. Slovensko. Nevidim ziadny hudobny hendikep RS oproti standardu, no okrem spravodajstva maju aj snad uz najlepsi dopravny servis.

STV sa tiez posunulo vpred a stale viac ju sledujem. Malo reklamy, malo uputavok, slusne spravodajstvo, dokumenty, sutaze na urovni (bez slapania po ludskej dostojnosti a "nutnej" erotickej vlozky)..., no mne to celkom staci.

Tiez nepocuvam Devin, Patriu, ani _FM, no nebrblem, ze platim aj na tie programy. Jedno riesenie by bolo - ovladnut TWC a vratit ceny za sluzby na normalnu, pre radia akceptovatelnu uroven, aby nemusel byt kazdy kopec v okoli najma vacsich miest spateny 2. - 3. stoziarmi. Keď to ide okolo nas, mohlo by to ist aj u nas...

... (neregistrovaný, 62.197.220.xxx)
... (neregistrovaný, 62.197.220.xxx)
28.12.2013 22:31
0
0
@ Ach boze

zdravotne poistenie k zivotu potrebujes lebo nevies kedy ta klepne pepka ale programy RTVS k zivotu nepotrebujes. RTVS je velka cierna diera na peniaze. Ak mozu sukromne radia a TV fungovat z toho mala preco nie aj RTVS. Chcel by som vidiet zmluvy kolko platia (utracaju za frekvencie a ine poplatky spojene s vysielanim) ako poznam par ludi co posobili v Tv a rozhlase tak sa nakupovalo bezhlavo ved ludia to zaplatili a ked nie tak stat to zatiahol... RTVS nech skusi hospodarit bez toho aby sa ludia skladali. Inak ked pre vsetky media plati rovnaky zakon tak by sa mali aj koncesie spravodlivo rozdelovat medzi media a nie len vsetko pre RTVS.

Peter Kotrčka (neregistrovaný, 78.45.144.xxx)
Peter Kotrčka (neregistrovaný, 78.45.144.xxx)
28.12.2013 21:57
0
0
ach boze

OK, nepaci sa vam stv a sro.. ich prve programy su asi najuniverzalnejsie, ale logicky nebudu vyhovovat niekomu kto pozera len dokumenty alebo len nove filmy a pocuva len top40.. o tom stv ani sro nie je.

premiovy kanal z programu vo verejnom zaujme? takze si ho maju zaplatit ludia napr. so sluchovym postihnutim, pretoze len na stv chodi program aj pre nich? alebo len veriaci, lebo tam chodia nabozenske programy? nerealne.

a privatizacia devinu a _fm? kto by to prevadzkoval v tejto forme? ja som vdacny za umelecky program kazdeho PB (public broadcaster).. tak ako som vdacny za informacny okruh PB ci alternativny okruh PB... na komercnej baze to nefunguje, pripadne by muselo byt vela kompromisov...

ja nechcem platit zdravotne poistenie, pretoze som chory minimalne a aj to radsej ostanem doma a liecim sa na dovolenke.. a predsa ho musim platit.. platim za nieco, co nevyuzivam..

Minetsfars (neregistrovaný, 92.245.5.xxx)
Minetsfars (neregistrovaný, 92.245.5.xxx)
28.12.2013 20:27
0
0
RTVS zbytočnosť

Platim za niečo čo nepozeram a nepočuvam . Načo to ? Ak chcu fungovať nech sa zmenia na premiovy kanal a nech si ho plati ten kto o neho má zaujem . Viem že mnohí nebudú zo mnou súhlasiť ale je to môj názor na STV-čku som nikdy neprepol (ani omylom) tie hovadiny čo tam davaju sa nedaju pozerať a platim za niečo čo v živote nevyužijem a to iste z Rozhlasom nech si nechaju 2 okruhy SRO a Reginu(zisky z reklám) a ostatné bud nech predaju sukromnikom (Radio_FM , Devin) alebo nech zrušia (Patria, Junior...) nieje to veľka suma ktora sa za to plati a už som si nejako zvykol ale tu ide o princíp. Alebo nech získavaju zdroje z reklám ako komerčne TV v podstate mi to bude jedno lebo aj tak pozeram iba komerčne ktore ju vysielaju.

... (neregistrovaný, 62.197.220.xxx)
... (neregistrovaný, 62.197.220.xxx)
28.12.2013 18:05
0
0
RTVS zrusit...

mna nezaujíma RTVS nepocuvam a nesledujem. Preto nechcem platit. Skor budem platit sukromnemu radiu a Tv ako RTVS. Nicim ma nenaplna, vysielaju nezmyselne relacie, zamestnavaju odpadlikov z eteru a este beru aj reklamu sukromnim mediam. Tak nech ich vlada plati z mojich dani a nie aby som sa ja este skladal niekomu na vyplatu alebo aby sa niekto vozil v BMW dokonca aby niekto zivil ludi v TWC, SOZA, kde platia nekrestanske peniaze, ktore zas zoberu nám. To co je??? znižte stav ludi, prehodnotte sumu za vysielanie, zruste relacie a prestante brat reklamu sukromnym mediam a zacnite zit z toho co vam dava stat. A POTOM budte frajeri v celej RTVS... Inak statne media okradaju ludi a ludia su ... .... ked sa daju oj...t RTVS kolko je ludi co nepocuva a ani nesleduje RTVS...

Počúvanosť
pondelok, 4.11.2024
1.
19,01%   + 1,52%
2.
18,20%   + 3,02%
3.
12,11%   + 6,98%
4.
10,80%   - 2,41%
5.
8,11%   + 0,31%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 4.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
44. týždeň 2024 28.10.2024 - 03.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
3.
Album
Myles Smith
Stargazing
4.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
5.
Album
Hozier
Too Sweet
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over