menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k článku O voľné rozhlasové frekvencie má záujem sedem vysielateľov

45 príspevkov
Szekeres (neregistrovaný, 212.55.255.xxx)
Szekeres (neregistrovaný, 212.55.255.xxx)
04.11.2015 13:26
0
0
ad. 29.10.2015 16:20, ja

No, mozno Lumen by som do jedneho (odpadkoveho) kosa s ostatnymi privatnymi licenciami nehodil. Snaha byt dobry je tam evidentna. Ale, bohuzial maju svoju specificku cielovu skupinu....a vyber hudby nie je optimalny..

ja (neregistrovaný, 217.31.38.xxx)
ja (neregistrovaný, 217.31.38.xxx)
29.10.2015 16:20
0
0
re szekeres

Plne s tebou súhlasím keby zrušili rozhlasové vysielanie RTVS tak si to ani nevšimnem natoľko majú zaujímavý obsah svojich staníc... a takisto je to aj z celým slovenským éterom !samé samohrajky a nič čo by sa dalo počúvať celý deň !!!

Szekeres (neregistrovaný, 212.55.255.xxx)
Szekeres (neregistrovaný, 212.55.255.xxx)
27.10.2015 14:22
0
0
ad. 25.10.2015 12:15, Seth

tvoja sekcia Za tretie preukazala, ze vaha tvojich argumentov sa blizi vahe prachu zotreteho zo skrine.

Szekeres (neregistrovaný, 212.55.255.xxx)
Szekeres (neregistrovaný, 212.55.255.xxx)
27.10.2015 14:17
0
0
ad. 23.10.2015 15:34, Werty

ja to samozrejme nebudem adresovat nikomu. Uz som davno stratil zaujem investovat osobnu energiu do napravy cohokolvek na SK. Ale ak by sme sa bavili v teoretickej rovine. tak som mal za adresata takej staznosti/ziadosti/apelu na mysli niekoho kto vytvara design rozhlasoveho priestoru, sepcialne UHF (pre ucely tejto URL..) Nevyznam sa v problematike detailne, ale domnievam sa ze musi existovat nejaka ..rada, alebo ...institucia, alebo statny organ kto rozhoduje o pridelovani vysielacich licenci. A to pridelovanie by malo mat nejaky zmysel, zamer, efektivitu. a anti-propagandisticku bezpecnost. Ciastocne som to vysvetloval dole nizsie. Ale vaecsina citatelov ma aj tak nepochopila presne, a to vratane Teba. Ja som nariekal ze nielen RTVS by bolo treba zrusit, ale aj privatna cast priestoru je NEPOCUVATELNA.. Aj ked je tam 20 stanic, nie je medzi nimi ziadna ktora by sa dala pocuvat dlhsie ako 20 minut, max. pol hodiny. A nebyvalo tomu tak vzdy. Dnes idem odkraglovat preipnace na predvolbach...z neustaleho prepinania dokola medzi 6 frekvenciami. Ale uz s tym koncim, ako aj celym SK rozhlasovym priestorom...tak ako som pred rokmi vyhodil TV fernseher. Ale v cloveku zostava zlost ze tato skorumpovana krajina "vyzieracov" z neho drancuje vselijake poplatky, dane a odvody, ale ten ziadnu sluzbu ani profit za to naspaet nedostava.

ja (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
ja (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
26.10.2015 00:18
0
0
@biscuit

No ale aj ja som platiteľ vypalného a takisto chcem niečo čo sa dá počúvať a nielen Slovenský rozhlas a s tebou úplne nesúhlasím, že Rock FM sa v ničom nelíšil skôr naopak bolo to rádio ktoré hralo dávnejšie hity popantikvariát a aj tie ktorté sa hrávali v tej dobe a malo špičkových moderátorov a kopec dobrých relácií a takéto niečo mi v dnešnej dobe chýba skoro všetky rádia sú samohrajky a S1 je niečo ako hybrid bývalého slovenského rozhlasu a expresu čo dosť dobre nejde dokopy si myslím lebo je to taký guľáš ...

biscuit (neregistrovaný, 212.111.8.xxx)
biscuit (neregistrovaný, 212.111.8.xxx)
26.10.2015 00:00
0
0
@ja

No asi preto sa RockFM nebrandovalo, lebo sa v nicom nelisilo od komercnych radii. Jeho ulohu prevzalo teraz prave Radio Slovensko, ktore znie uz skoro jak Expres akurat s tym rozdielom, ze je tam x-nasobne viac slovenskej produkcie. Ja osobne som privrzencom minimalneho statu a myslim si, ze aj sukromne radia by pri vhodnych legislativnych podmienkach boli schopne prevadzkovat stanice zamerane na mensinoveho posluchaca. Ale pokial som teda nuteny platit statu vypalne v podobe dani, odvodov a konc. poplatkov, tak som rad, ze tie koncesie aspon pokryvaju stanice urcene mensinovemu posluchacovi.

ja (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
ja (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
25.10.2015 23:04
0
0
Re: Seth

Ja len tvrdím, že dať všetky ženevské frekvencie RTVS je blbosť takmer nik to nepočúva okrem S1, sú tu aj iné stanice, ktoré stoja za to počúvať ak by boli zachovali Rock FM tak to som počúval a rád to bolo rádio ktoré sa dalo počúvať a doteraz nechápem prečo ho zrušili respektíve chápem a viem aj prečo, ale toto je možné len u nás ....
Ak ty počúvaš Devín to je tvoja vec ale podľa mňa je to rádio pre minimum ľudí sú to okrajové žánre a tie majú veľmi málo poslucháčov tak nechápem prečo zaberajú silnú ženevskú frekvenciu, a takisto je na tom aj FM tiež minimum poslucháčov si to ladí ja si skôr myslím že by to mala dostať nejaká stanica, Ktorá v tomto regióne absentuje a nie niečo čo tu už je !
a to tretie čo si napísal tak to vyjadruje tvoju inteligenciu a každý si môže urobiť o tom svoj obraz na to ani nereagujem lebo ja som o poplatkoch nič nepísal len o lepšom využití peňazí z nich!!!

Pepo_DK (neregistrovaný, 77.234.237.xxx)
Pepo_DK (neregistrovaný, 77.234.237.xxx)
25.10.2015 18:23
0
0
94.50 pre RTVS

Ja by som 94,50 MHz rád pre eFeMko doprial, ale keď si predstavím osud 91.90 MHz v ZA a 91.80 MHz v MT... Ak nebudú rovno vyradené, tak budú musieť byť tie ich už beztak dosť nízke výkony a smery vyžarovania ešte okresané...
Ale ak sa tak stane - doma asi na rádiu rovno preladím na 94.50 MHz. Lebo tá 91.70 MHz (DK) je dobrá naozaj leda tak v starom meste (DK) - ako už nižšie spomínal Seth. Už keď si ju naladím doma (mestská časť Medzihradné), čo je z vysielača cez menší kopček (nevidím priamo na vysielač), tak sa musím hrať s anténou a stereo interferuje podľa toho, ako sa popri rádiu/po izbe pohybujem. Čistá katastrofa... :/ Veď aj keď som bol priamo pri vysielači a testoval príjem na 91.70 MHz na MP3 playeri a mobile, tak pri vzďaľovaní sa od vysielača už pár desiatok metrov za ním (smerom do kopca - t.j. opačným smerom, ako sú nastavené antény - tie pražia smer staré mesto) mi signál na playeri/mobile interferoval a stereo chrčalo. Skrátka: nezažiješ - neuveríš. :( prešiel som už kus Slovenska, ale tak zle umiestnený/nastavený vysielač som ešte nevidel)

Seth (neregistrovaný, 195.168.43.xxx)
Seth (neregistrovaný, 195.168.43.xxx)
25.10.2015 12:15
0
0
Re: Ja

Za prvé.
Nebojujem vôbec a už tobôž nie horlivo za RTVS.
Konštatujem situáciu a tento bordel ktorý za v SK éteri robí, vrátane bordelu z frekvenčným spektrom. A hlavne tvrdím to, že RTVS má prednostné právo na získanie Freq., obzvlášť tých "ktoré mu právoplatne patria" t.j. Ženevy a tvrdím to, že lokálka alebo regionál/multi na tieto frekq jednoducho nemajú financie, aj keď tvrdia že áno a teda celoplošky typu J&T si ten svoj humus môžu púšťať lokálnymi vysielačmi.

Za druhé
FMko prehodiť z Devínom je nereálna vec. Devín si okrem toho že najčastejšie som počúval Sever (kým šiel) naladím veľmi rád, obzvlášť večer, inak počúvam Reginu, _FM, niekedy Fun
A teda čudoval by si sa kto Devín počúva (nie podľa Medianu, ale skutočne)

Za tretie
Keď ti toľko vadia poplatky za "službu verejnosti" Vydrb rádio a televízor von oknom, sekerou si pretni NN prípojku, vytrhni elektromer, zbúraj dom/byt, zapál auto, zober klince kladivo a pár dosiek, choď do hory, zbúchaj chajdu a už nik nebude chcieť aby si platil nejaké poplatky, alebo sa vyhoď kdesi zo 10 poschodia, štrabni sa na betón a ak to prežiješ vybav si ZŤP, a si právoplatne zákonom oslobodený od týchto poplatkov

ja (neregistrovaný, 217.31.38.xxx)
ja (neregistrovaný, 217.31.38.xxx)
25.10.2015 10:44
0
0
Pre Seath

Teba asi zaplatilo RTVS ked tak horlivo za nich bojuješ čo tak FM ko prehodiť z Devínom a vec je vyriešená koľko ľudí počúva Devín ? A prečo by všetci mali platiť za vysielač ktorý RTVS nepotrebuje za tie peniaze nech skvalitnia program a namiesto FM nech vytvoria rádio čo sa dá počúvať !

Robert (neregistrovaný, 78.141.77.xxx)
Robert (neregistrovaný, 78.141.77.xxx)
25.10.2015 10:41
0
0
@Seth

Dokryvace _FM v Ziline/Martine/Dolnom Kubine su zrejme pre ineho vysielatela nepouzitelne, kedze nadvazuju na Magurku 91,9 MHz. Nevidim vsak dovod, aby z toho titulu, ze RTVS si v minulosti takto trochu vylepsila pokrytie z Magurky, teraz RVR odoprela Krizavu 94,5 MHz pre _FM. Okrem toho, co si spomenul 94,5 MHz jednoznacne vylepsi prijem _FM v celej Rajeckej doline, co je do 20tis ludi. Ta 91,9 Mhz z Dubna sa do Rajeckej doliny velmi zle dostava. Napr. taka V_na z 92,7 MHz, ktora ide zo Stranika, v Rajeckej doline podstatne lepsie hra.

Ano, RTVS by mala valit zo silnych zenev. Na uzemi Slovenska bolo povodne vytvorenych 6 celoplosnych sieti zo zenev. Avsak vtedajsi "inteligenti" v Slovenskom rozhlase prejavili zaujem len o tri siete namiesto uvazovanych styroch, co neskor trpko olutovali a dosledky zazivame dodnes. Pridelenie Krizavy 94,5 MHz RTVS na _FM aspon ciastocne eliminuje tuto chybu z minulosti. Dufam, ze RVR bude brat na toto zretel. V minulosti RVR uz taketo rozhodnutia prijala, najlepsim prikladom je Kralova hola 94,2 MHz, ktora po tom, co presla rukami niekolkych skrachovanych vysielatelov, nakoniec skoncila u RTVS a vysiela sa z nej Devin. Z Kralovej Hole idu vsetky 4 ohruhy rozhlasu a rovnaky stav nastane na Krizave v pripade odklepnutia 94,5 Mhz pre RTVS.

Jednoznacny suhlas s tym, ze Je__e ani V_na nie su radia, v pripade toho prveho to vravim od sameho zaciatku a nikdy som nemal dovod zmenit svoj nazor. Zastavam nazor, ze keb stat reguloval rozhlasovy eter tak, ako ma, tak take nieco by sa nikdy nemohlo pustit do eteru. Kezde kmitoctove pasmo je obmedzene, malo by byt vyuzivane co najucelnejsie }co sa v pripade rotovania 200 pesniciek mesacne urcite neda povedat) a nie len z hladiska toho, ci to vysielatelovi zaplati naklady. Prirovnal by som to k volnej ploche v historickom centre mesta. Da sa jednak vyuzit ako park (co je spolocensky najprinosnejsie), jednak ako sukromne parkovisko (na ktorom jeho prevadzkovatel urcite velmi dobre zarobi, kedze v strede mesta obvykle nie je kde parkovat). Je__e a V_na su take parkoviska v historickom centre. Sice akoze profesionalne robene (t.j. s kvalitnou betonovou plochou), ale su.

Seth (neregistrovaný, 195.168.43.xxx)
Seth (neregistrovaný, 195.168.43.xxx)
25.10.2015 08:29
0
0
_FM

Ak teda klepnú 94.5ku _FMku, určite sa poteším. Jednak preto že tu Oravcom je to RTVS dlžná a jednak tiež preto, že ten drobný "chrlič" v Kubíne, je tak dobrý maximálne pre centrum a veľmi blízke okolie. Vo veľkom tu tak či tak signál "poctivo" zásobuje Magura a ten Kubínsky je dobrý len v jeho dosahu. Smerom Kraľovany je to dozaista ešte dobré, keďže dolinou Kubínsky vysielač dobré hrá, no napriek tomu rádia (Pioneer, Kenwood) uprednostňujú slabšiu no stabilnejšiu Maguru. Smerom na Zázrivú to krížava síce moc nezachráni, tu je primárne "určená" KH 104.3. Už zo zázrivej na rovnú horu to Supluje dostatočne Magura, no v Terchovej to opäť len tak tak ratuje KH (áno, žilinská sa nezmôže na nič, až teda niekde za Belou čosi "škrtá). V prípade 94.5 by bola Terchová "zahojená" lebo síce je Krížava v tieni, no odrazom od "chotárov" je príjem dostatočný a kde tu si stále môže dopomôcť KH 104.3. Smerom na Námestovo, by to bolo asi najlepšie. Kubínske chrlítko stráca silu už pri Širokej a do hry nastupuje Magura a dopomáha si K. hoľou, a teda hlavne na Príslope.

Všetko dedukujem na základe "zmapovaného" príjmu 94.5tky, ktorá naozaj, hrala všade (okres Námestovo a čiastočne Tvrdošín nerátam, tu je Krížava mimo hry)
Takže po klepnutí 94.5tky môžu ten kubínsky "ešus" tiež vypnúť a vrátiť, lebo rádia si to budú voliť asi iba v meste a prímestských častiach a vôbec, môže si ju privlastniť menší subjekt spoločne z Martinom a Žilinou.. Nech si každý hovorí čo chce. Je to Verejnoprávna inštitúcia a hotovo! Majú majoritne pražiť zo Ženev a nie z lokálnych vrčiakov! (okrem oblastí kde ženevy "nevládzu" napr. Čadca a spol)
Také rádia ako Best, One, Rock. R, Vlna a pod, nech len vrčia na lokálkach a nech sú radi že vôbec "fungujú". V prípade že to klepnú Bestku, rockovej alebo One, Vám garantujem, že tie rádia, ktoré sa zdajú byť zdatné (iba preto že neokúsili na ženevu) no po zapnutí 94.5 by sa z nich veľmi rýchlo stali zadĺžené kocápky, ktoré by to časom radšej skončili, alebo naťahovali kým sa dá.

V prípade Vlny?. Prepáčte, Vlna nemá jediné právo sa nazývať rádiom. Byť po mojom, tak tú licenciu ani nemajú ;) ..... že Hity overené časom ..... sú overené K*****m ale určite nie časom :D

Werty (neregistrovaný, 95.102.31.xxx)
Werty (neregistrovaný, 95.102.31.xxx)
24.10.2015 13:36
0
0
FUN rádio

Dobrá otázka, to sa aj ja čudujem. Lebo naozaj z Križavy Fun rádio hrá pri 20kW veľmi dobré v PB. Keby sme mali my v BA také 20 kW vysielače na _FM, Devín a Regine. Asi by som sa mal presťahovať z BA do ZA.

xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.197.xxx)
xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.197.xxx)
24.10.2015 13:20
0
0
Krížava v PB

Načo má potom FUN 106,3 v PB, keď tam hrá Krížava? Tá ide dobre aj na Považí, najlepšie na pravej stane Váhu.

Werty (neregistrovaný, 95.102.31.xxx)
Werty (neregistrovaný, 95.102.31.xxx)
24.10.2015 13:19
0
0
RTVS

A nemôžu v RTVS využiť nízko výkonne uvolnené vysielače na iné okruhy? Asi ich skôr vrátia, lebo neviem ktoré by to mohli byť. Iba ak digitálne Litera, Junior a Klasika. Pochybujem že by dali okolo Žiliny Patriu alebo RSI, kde sú čistí Slováci. Čo ale viem tie digitálne okruhy sa nechystajú na FM pásmo, alebo mi niečo ušlo a niečo sa chystá ?

Werty (neregistrovaný, 95.102.31.xxx)
Werty (neregistrovaný, 95.102.31.xxx)
24.10.2015 13:14
0
0
_FM

_FM by riešilo PB, lebo z TN do PB je slabý signál _FM. Vlastne celá PB je pokrytá z Križavy od ZA a hlavne okruhmi RTVS.

Ja (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
Ja (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
24.10.2015 12:44
0
0
RTVS

RTvs ale zablokuje svoje terajšie nízkovýkonné vysielače lebo sa navzájom budú rušiť keby ich dostal niekto iný to nedáva logiku aby to dali im a pritom odstavili vysielače zilina, martin, dolný kubín atd. to hádam nemyslia vážne !!!

Pepo_DK (neregistrovaný, 77.234.239.xxx)
Pepo_DK (neregistrovaný, 77.234.239.xxx)
24.10.2015 11:15
0
0
Potvrdené:

Výkonnú frekvenciu v Žiline chce RTVS pre Rádio_FM.
http://goo.gl/uOMHn4

Werty (neregistrovaný, 95.102.31.xxx)
Werty (neregistrovaný, 95.102.31.xxx)
23.10.2015 15:34
0
0
@ Szekeres

A kde by ti to chcel písať ? Tuto napísane sa to určite nevyrieši. Možno RVR, ale veľa s tým neurobíš, lebo stále sú to tí istí ľudia.

Szekeres (neregistrovaný, 212.55.255.xxx)
Szekeres (neregistrovaný, 212.55.255.xxx)
23.10.2015 11:32
0
0
ad. 23.10.2015 04:45, Werty

oooo, to snad nemyslis vazne. ...pokusat sa komunikovat s RTVS je ako hadzat dopisy do kanalu. A ani to nedava logiku. Preco by sa mali dobrovolne vzdavat svojich vysad, ktore im umoznuju ryzovat? Kompetenty k zjednaniu napravy arbiter vyssieho levelu. Hovori sa tomu eskalacia problemu.

david (neregistrovaný, 195.146.142.xxx)
david (neregistrovaný, 195.146.142.xxx)
23.10.2015 10:01
0
0
re:Majak

.... a bude ešte horšie. V BA nemáš moc možností si nájsť novú frekvenciu aby si niečo vzdialené nezgumoval.

MAJAK (neregistrovaný, 195.91.13.xxx)
MAJAK (neregistrovaný, 195.91.13.xxx)
23.10.2015 07:53
0
0
re: kamil

tak ano, ja na to frflem, lebo v poslednom obdobi neustale prichadzaju rozne tieto lokalne vykryvace, ktore zamedzuju prijmaniu niecoho vzdialeneho, najma teda v mojej lokalite :)

Werty (neregistrovaný, 66.102.9.xxx)
Werty (neregistrovaný, 66.102.9.xxx)
23.10.2015 04:45
0
0
@Szekeres @ja

Treba to adresovať do RTVS, oni zrejme neodpíšu. Jediné čo môže koncesionár spraviť. Mne sa nové RS (ala EXPRES 2) nepáči a stálo ma to už na internete veľa síl. V RTVS docielili iba to, že som preladil na súkromnú stanicu. Ak by som si mal vybrať EXPRES a EXPRES 2 (ala RS), tak si vyberiem radšej EXPRES, EXPRES 2 (ala RS) chce byť expresackejší ako samotný EXPRES a to práve nejde (byť pápežskejší ako pápež).

kamil (neregistrovaný, 185.26.182.xxx)
kamil (neregistrovaný, 185.26.182.xxx)
22.10.2015 14:11
0
0
RE: MAJAK

si ma pobavil, ked frfles ze uz nebudes mat AR z trantarie, ale z lokalneho vysielaca :)

Szekeres (neregistrovaný, 212.55.255.xxx)
Szekeres (neregistrovaný, 212.55.255.xxx)
22.10.2015 12:54
0
0
ad. 21.10.2015 23:24, PALO

Ale ved predsa vymedzit (usmernit,...nadiktovat) programovu (obsahovu) napln privatneho vysielanie je mozn pomocou podmienok udelenia licencie. Alebo nie? Ved uz sa to tak i deje. Privatne stanice si ani dnes nemuozu do eteru pustit co sa im zachce.

Počúvanosť
pondelok, 4.11.2024
1.
19,01%   + 1,52%
2.
18,20%   + 3,02%
3.
12,11%   + 6,98%
4.
10,80%   - 2,41%
5.
8,11%   + 0,31%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 4.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
44. týždeň 2024 28.10.2024 - 03.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
3.
Album
Myles Smith
Stargazing
4.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
5.
Album
Hozier
Too Sweet
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over