menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k článku Rádio BETA vysiela relácie naozaj pre každého!

27 príspevkov
Bíly Andel (neregistrovaný, 167.99.162.xxx)
Bíly Andel (neregistrovaný, 167.99.162.xxx)
02.05.2021 11:54
0
0
nahluchlý alebo mimo ?

Som sa zľakol, že sa mi niekto hral s autorádiom, konkréte s equalizérom - BETA v Trenčíne prebasované jak (nevhodné slovo) ... ale ostatné stanice v pohode, takže technik v Bete je nahluchlý alebo úplne mimo. Existuje aj tretia možnosť - toto je "exclusive sound by Beta".

Leimon (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
Leimon (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
25.04.2021 08:47
0
0
@MINO

Nie, stal som sa sympatizantom.

MINO Z KOSIC
MINO Z KOSIC
24.04.2021 21:53
0
0
@Leimon

Zmenil si meno?

Hnutie za podporu kultivovaných prejavov (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
Hnutie za podporu kultivovaných prejavov (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
24.04.2021 14:31
0
0
@Pe3k

To, čo popisuješ, je formát s označením Variety. Je to jeden z najmenej používaných formátov, príčina je zrejmá. Aj keby bol robený ukážkovo, zásah je len okrajový. Pretože ako som písal, platí pravidlo, ktoré hovorí, že hrať pre všetkých, znamená nehrať pre nikoho.

Pe3k (neregistrovaný, 91.127.171.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 91.127.171.xxx)
22.04.2021 08:51
0
0
@L

Nežeň to do extrému; žiadne rádio ti nezahrá ACDC, za tým Gotta, Shakiru a následne Senzus :)) Myslím skôr na relácie, kde sa objavuje odlišný druh hudby - nosný pop, no napr. bloky oldies, jubilantov, detské pásmo, rockový večer, dance večer a pod. Nie miš-maš v bežnom vysielaní, to ani Frontinus nehrá :))

PALO (neregistrovaný, 178.41.169.xxx)
PALO (neregistrovaný, 178.41.169.xxx)
22.04.2021 08:34
0
0
ˇ@Leimon

ved tu to nikto netvrdi, ze format radia urcuje ako casto sa hra ci ma hrat nejaka pesnicka ... skor len sa spomenukli dve veci vedla seba - rotacia niektorych piesni a vseobecne formatovanie stanice, hlavne v nasich podmienkach ....

MINO Z KOSIC
MINO Z KOSIC
21.04.2021 23:41
0
0
@Pe3k a PALO

Chlapci,plne s vami súhlasím,myslím že pri počúvaní rádia by sme si rozumeli:)

Leimon (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
Leimon (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
21.04.2021 22:33
0
0
Formát

Formát rádia neurčuje to, ako často má pesnička hrať. To je dané parametrom ATS, takže miešate dve rôzne veci.
Aby sme sa ale vrátili k pôvodnej téme, hrať každú chvíľu pre niekoho iného odporuje základným pravidlám pre programovanie rádia. Tí, ktorí to nechápu, sa nikdy neposunú ďalej.

PALO (neregistrovaný, 178.41.169.xxx)
PALO (neregistrovaný, 178.41.169.xxx)
21.04.2021 15:16
0
0
@ Mino a Pe3rik

Chlapi, absolutny suhlas ..... ked clovek pocuje na jednej stanici tu istu piesen niekolko krat pocas relativne kratkeho cas.useku npr. 3 x pocas prac.doby - tak je to o hubu aj pri tzv.hustej rotacii. K tomu by mohli sluzit programy typu pesnicky na telefon ako kedysi :)
Ciste plnoformatove radio je na tak malom trhu, ako je Slovensko nepriamo utopia, uz len koli malemu trhu a financiam.Mozno ak by bolo rozsirene DAB+ , tak by to davalo zmysel.Ale aj vtedy by taku stanicu asi prevadzkoval niekto z terajsich velkych hracov, ktori by ju mali ako "bokovku" - asi len koli cielenejsej reklame.
Este tak relativnu sancu by malo radio hrajuce vseobecne tanecnu hudbu, alebo rock, mozno oldies format...ale radio hrajuce cisto npr. hard alebo trash metal,hip hop,jazz,blues,ci punk - by sancu veru nemalo.To aj vo velkych mestach u nas by bolo velmi na hrane.
Skor by boli lepsie tematicke programy ci casove bloky.Samozrejme, ze nie tvrdo preskakovat zo stylu na styl npr. z heavy metalu na techno, hned za tym blues a zakoncime to Helenkou V. :)
Skor mi chyba viac hovoreneho slova, aj ked ani tzv.talk radio u nas neuspelo - ale to bolo skor nie moc stastnym marketingom.

Pe3k (neregistrovaný, 91.127.171.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 91.127.171.xxx)
21.04.2021 10:41
0
0
@

Súhlasím s Miňom; presne o tom to je - Expres je "super profi formát" (osobne si to nemyslím), ktorý však mnohým lezie na nervy. Ak za tri hodiny cesty autom počujem 5 piesní po dva krát, potom neváham preladiť. Navyše, v našich podmienkach je asi nereálne uživiť "čistý formát", keďže na pokrytie SR s 5,5 mil. obyvateľmi potrebuješ 40-50 menších, resp. 18-20 silných ženev. Pri značnom obmedzení poslucháčskej základne je nemožné takéto niečo uživiť.

PALO (neregistrovaný, 178.41.169.xxx)
PALO (neregistrovaný, 178.41.169.xxx)
21.04.2021 09:22
0
0
@Leimon

to som len reagoval na Pe3ka , ked spomenul X a jeho slusne pokrytie.

MINO Z KOSIC
MINO Z KOSIC
21.04.2021 00:13
0
0
@

Tematické Rádia by boli dobré naformatovane len v prípade širšieho spektra skladieb.Nie je možné aby som počas svojej smeny v práci počul aj 3X jednu skladbu.Radšej hrať mis-mas ako písal Pe3k.

Leimon (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
Leimon (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
19.04.2021 22:23
0
0
@Pe3k

To čo ty nazývaš tématickým rádiom, nazývam ja dobre naformátovaným rádiom. To neznamená, že má hrať len rock, alebo len folk. Znamená to, že má hrať pre svoju cieľovú skypinu. Rádio ktoré hra miš-maš to nerobí. A dôsledkom toho je, že ho nepočúva toľko poslucháčov, koľko by mohlo. Inými slovami, nevyužíva svoj potenciál.

Pe3k (neregistrovaný, 95.103.162.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 95.103.162.xxx)
19.04.2021 21:12
0
0
@L

Ibaže pri ekonomickom potencionále našich regiónov je tématické rádio utópiou. Preto považujem za vhodnejšie vysielať pre každého niečo (a pre nikoho nič) a teda akoby miš-maš. Sme príliš malý trh na to, aby sa tu uživili tématické, naformátované stanice. Ako celoploška by to asi naozaj nestačilo, no na región to zatiaľ stačí.

Leimon (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
Leimon (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
19.04.2021 18:46
0
0
@PALO

Nejako sme preskočili od čistoty formátu k pokrytiu, čo sú dve úplne odlišné veci. To, že je pokrytie dôležité, nespochybňujem. Ale dovolím si tvrdiť, že ani keby bolo rádio Beta celoplošné, nebolo by úspešné. Naopak, malo by existenčné problémy s daným formátom uživiť všetky vysielače.
A ešte raz, ja nemám nič proti regionálnym rádiám. Naopak, držím im palce. Spochybňoval som len snahu hrať pre všetkých, ktorá spravidla vedie k tomu, že také rádio nakoniec nehrá pre nikoho.

PALO (neregistrovaný, 178.41.169.xxx)
PALO (neregistrovaný, 178.41.169.xxx)
19.04.2021 12:45
0
0
@Pe3k

Presne tak...pokrytie má veľmi veľký vplyv.. Expres, ktorý spomínaš,bol v takej Čadci vôbec prvou slovenskou stanicou, ktorá sa v meste dala kvalitne naladiť.-to bol.rok 2000.Dovtedy len české a hlavne poľské stanice

Pe3k (neregistrovaný, 95.103.162.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 95.103.162.xxx)
19.04.2021 11:07
0
0
...

Mňa ak rádio nijak nevyrušuje (najmä hudobne či uškriekanými hlasmi), nemám väčšinou dôvod či potrebu ho preladiť. Som presvedčený, že aj Expres vďačí za svoje čísla skôr pokrytiu, než kvalite vysielania. Majú pár pre mnohých poslucháčov zaujímavých vecí - dopravný servis, správy, sms súťaž..., takže pri signále, ktorý je dostatočný v dome, záhrade i aute, ľudia časom navyknú aj na ubliakancov a 300 rotujúcich piesní. Mnohí preladia, mnohí rádiá nepočúvajú a mnohým je jedno, čo im tam hrá, len aby nemali ticho. Je zložité uspieť na lokálnej úrovni, keďže info nám samé chodia online priamo do vrecka. O to väčší rešpekt pred tými, ktorí to nevzdali a snažia sa zaujať a prežiť.

MINO Z KOSIC
MINO Z KOSIC
19.04.2021 00:57
0
0
Rozmanitost

No aspoň u mňa nie je možné vkuse počúvať rock alebo soft,asi som zvláštny,ale ja potrebujem rozmanitosť a preto mi vyhovujú Rádia typu Beta,SKY,Kosice...

Leimon (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
Leimon (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
18.04.2021 23:32
0
0
@MINO

Problém v tvojej úvahe spočíva v tom, že neexistuje nikto, komu by sa páčilo všetko. Takže ako sám píšeš, ak chcem rock, preladím na A.R. a nebudem počúvať Betu. Chcem soft, preladím na jemné a nebudem počúvať Betu.

MINO Z KOSIC
MINO Z KOSIC
18.04.2021 22:54
0
0
Oprava

Sorry za preklep-nie prepašovať ale peladovat :)

MINO Z KOSIC
MINO Z KOSIC
18.04.2021 22:43
0
0
Druha strana mince

@Pe3k súhlasím s tebou.@Leimon-skusme obrátiť mincu,mnoho ľudí chce pestrosť a práve niekoho odrádza to nalinajkovanie,jedno tvárnosť a žiadna pridaná hodnota cielených rádií.Práve také Rádia ako píšeš ty sa preladuju-chcem rock prepnem na A.R. chcem soft naladim Jemn.Rádio typu Beta nemusím prepašovať mám v ňom všetko čo chcem.Toľko len môj názor.

Leimon (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
Leimon (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
18.04.2021 22:10
0
0
Cieľová skupina

Dobre, skúsim toto zlaté pravidlo vysvetliť.
Čím užšia je moja cieľová skupina, tým presnejšie ju viem mojim formátom zasiahnuť. A čím je širšia, tým je pre mňa ťažšie vyhovieť každému v nej.
Ak som napríklad zameraný na mladšiu vekovú skupinu, nebudem jej hrať staré vykopávky a naopak, ak som zameraný na starších, nebudem im púšťať progresívne hity. Hrať pre všetkých znamená nehrať pre nikoho, pretože pri prvej vykopávke odladí mladý a pri prvom hite starý.
Celé je to samozrejme veľmi zjednodušene a obrazne napísané. Nemá to ale nič spoločné s delením rádií na regionálne a celoplošné. Toto pravidlo platí všeobecne.

Pe3k (neregistrovaný, 95.103.162.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 95.103.162.xxx)
18.04.2021 21:02
0
0
Regionálky

Aká časť populácie opúšťa počas bežného dňa domovský región? Desať-pätnásť percent? Ostatní prakticky nemajú dôvod prelaďovať z rádia, ktoré hrá stredný prúd, poskytuje aspoň základný dopravný a infoservis a ideálne i moderované bloky. Ak má špecializované relácie, je to len pozitívom a ak komunikuje s poslucháčmi, malo by byť v povedomí dostatku populácie v dosahu vysielača. Osobne fandím všetkým rádiám, ktoré to nevzdávajú a dokazujú, že i proti celoploškám sa dá uspieť.

MINO Z KOSIC
MINO Z KOSIC
18.04.2021 20:43
0
0
@Leimon

No by si sa veľmi čudoval či Beta nevysiela pre nikoho,keď som bol v Prievidzi tak som to Rádio počul na každom kroku,aj ja som ho stále pocuval.Kedysi tak vysielalo každé radio a to boli iné čísla počúvanosti.

Leimon (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
Leimon (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
17.04.2021 23:48
0
0
@MINO Z KOSIC

Vysielať pre každého = nevysielať pre nikoho

Počúvanosť
pondelok, 4.11.2024
1.
19,01%   + 1,52%
2.
18,20%   + 3,02%
3.
12,11%   + 6,98%
4.
10,80%   - 2,41%
5.
8,11%   + 0,31%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 4.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
44. týždeň 2024 28.10.2024 - 03.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
3.
Album
Myles Smith
Stargazing
4.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
5.
Album
Hozier
Too Sweet
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over