Diskusia k článku MML-TGI 1.+2./2021: Uplynulé obdobie opäť neprinieslo žiadne výrazné zmeny
Ale aj má byť väčšie... vedz, že vtedy sú výsledky troška iné... samozrejme, že to nebývajú veľké do očí bijúce zmeňte,ale v určitom ohľade dokážu troška pomiešať....ako X by bolo stále prvé , o tom nepochybujem..ale už o druhé miesto medzi RS a FUN by to prinieslo smerodatnejšie výsledky, detto. Na tých ďalších miestach v prvej desiatke ...tu nikto nečaká, že sa vrátia časy, keď mala lokálka či regionálka pri jednom vysielači aj cez 100tis.poslucháčov-boli iné časy, niektoré regionálky mali silné Ženevy(preto ten dosah),a ešte nebol tak preplnený éter....
Myslíš, že pri päťnásobne väčšej vzorke budú výsledky zásadne iné? Zastúpenie vzorky má určité pravidlá, aby bol pomer respondentov jednotlivých regiónov vyvážený. Takže násobok zastúpenia regiónov prinesie len kozmetické úpravy, najmä pre celoplošky. Pre lokálky je rozhodujúci regionálny prieskum, kde môžu mať zaujímavé čísla, no v celoslovenskom ponímaní budú ich čísla stále zanedbateľné. Dávno preč sú časy, kedy regionálka s jedným vysielačom mala 120 či 150 tis. poslucháčov.
Tu nikto netvrdí, že treba na prieskum polovicu populácie...ale tých 20tis by malo podstatne vypovednejšiu hodnotu...s je logické, že ak spovedas skoro tých istých,tak aj výsledky budú plus mínus rovnaké
O veľkosti vzorky sa dá diskutovať, ale keďže tie výsledky sú vlna čo vlna dosť podobné, asi ten prieskum až tak zlý nebude. Keby bol zlý, tak by tie výsledky lietali hore dolu. Zadávatelia reklamy ten prieskum rešpektujú a to je základ. Očakávať že vzorka bude taká veľká, že v nej bude polovica všetkých obyvateľov je trošku nereálne. Mňa by asi viac zaujímalo, aká veľká je vzorka pri pravidelných call outoch, lebo veď ruku na srdce, keď bežnému človekovi zavolá niekto ohľadom akéhokoľvek prieskumu, tak drvivá väčšina ľudí sa absolútne vôbec nebaví s tým, kto prieskum robí. Ja osobne som mal milión telefónov s prieskumom ohľadom bánk či poisťovní, ale ohľadom call outu ani jeden
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň