Diskusia k článku Rada pre mediálne služby sankcionovala viacerých vysielateľov a odňala dve frekvencie

Ale ja nehovorím o Dobrom Rádiu alebo Beste. Alebo šmejdoch ako WOW, Goldies. To sú nezaujímavé rádiá s minimom poslucháčov. Ak by napríklad Netušil netočil peniaze z vlastných firiem v Beste, padlo by na hubu. Snáď si nemyslíš že taká Unimedia alebo Wavemaker/GroupM niekedy zavolajú do týchto rádií......
Predstav si situáciu, že Melody/Jemné by vlastnil niekto iný. Niekto, kto by priniesol formát, ktorý by sa páčil poslucháčom - počúvali by ho čím ďalej, tým viac. Zrazu by vznikla situácia, že poradie by bolo takéto: Expres, Slovensko, Fun a Nové Rádio, pričom rozdiely medzi jednotlivými miestami by boli minimálne, povedzme jednopercentné. Čo si asi myslíš, že by urobili zadávatelia reklamy? Logicky by časť inzercie presmerovali do Nového Rádia.
Tu je vidieť, ako chýba konkurencia. Chýba tu rádio, ktoré by hralo zaujímavejšiu hudbu, moderátori by mali určitú úroveň (nehovorím, že by mali byť cnostní, a nemali by byť ani primitívni), ponúkalo by lepšiu zábavu. Ale muselo by mať aj dobré pokrytie. Takéto rádio by malo šancu prilákať aj takých poslucháčov, ktorí odišli od počúvania rádií, lebo Expres, E2, Vlna alebo Slovensko sú pre nich trápne. A ver mi, je ich veľa.....

No tak skús presvedčiť zadávateľov reklamy, nech z desiatich eur dajú Baueru a Radio Group celkovo o dve eurá menej a tie dve dajú napríklad Dobrým médiám. Myslíš že ich presvedčíš? A hlavne myslíš že tie dva veľké mediálne domy si to budú priať? Fakt je jednoducho taký, že z reklamy do rádií ide menej peňazí ako napríklad v ČR

Tieto táraniny prezentoval v minulosti Dutka asi všade, kde poskytoval nejaký rozhovor. Neviem, asi tým zakrýval vlastnú neschopnosť....
Do reklamy v rádiách tečú obrovské peniaze, obidve mediálne skupiny generujú bohapusto veľké zisky - akurát Borisove rádiá vďaka kreatívnemu účtovníctvu vykazujú výrazne menšie zisky. Takže ten priestor tu je. Čo by sa stalo, keby Expres mal menšie tržby o dva milióny eur a Fun o jeden? Nestalo by sa vôbec nič, len by tu mohlo v pohode fungovať ďalšie multiregionálne rádio, ktorému by tieto príjmy v pohode stačili na prevádzku a vykázanie slušného zisku......
Pozri sa na Tvoje dva milované mediálne domy. Žiadne rádio neprináša nič nové, počúvanosť každoročne klesá. To je dôsledok, že tu nie je konkurencia.....

Môžeš urobiť akékoľvek zákony, kadejako ich upraviť, realita je však taká, že zadávatelia reklám nedokážu uživiť viac ako naše dva veľké mediálne domy. Môže prísť akýkoľvek podnikateľ s nejakým projektom, na celoštátnej úrovni si na seba nezarobí. Je len zázrak že v tak ťažkej situácii dokážu ako tak existovať Rádio Košice či Trnavské rádio. Všetko ostatné mimo dvoch našich veľkých mediálnych domov len živorí... Najprv sa musí zlepšiť ekonomika všeobecne, aby si mohli firmy dovoliť liať peniaze do reklamy v rádiách...

V prvej etape by stačilo obmedziť multiregionálne rádiá so Ženevskými frekvenciami na dve v jednej mediálnej skupine. Ďalej zrušiť nezmyselné kvóty na SK hudbu, o formáte rádia by mal rozhodovať vysielateľ a nie nejaká rada. Nakoniec frekvencie a FM siete by sa mali dražiť s tým, že vysielateľ by ich musel zaplatiť do 7 dní a spustiť do 6 mesiacov. Ak by niečo z toho nedodržal, licencia by bola automaticky zrušená - zamedzilo by sa tým, aby sa k licencii nedostali ľudia, ktorí nemajú dostatok finančných prostriedkov na prevádzkovanie rádia......
Osobne by som pridal aj povinnosť vysielať správy každú hodinu od 6:00 do 24:00 v každom rádiu, ale to by asi zanikla väčšina menších rádií na SK....

Stačí sa zamyslieť, prečo "by nič nové nevzniklo" a prečo je u nás mediálny trh v takomto stave... Bolo by odstrániť hlúposti zo zákona a vytvoriť tak podmienky, ktoré nebudú vysielateľom priťažovať ale podnecovať v podnikaní. V našom *** je však nepriateľom vlády každý, kto ju neobhajuje, nechváli ju a uprednostňuje slobodu prejavu... Tu nikto férový podnikať nechce.
podiel [%] celkovej počúvanosti
3. + 4. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň









