Diskusia k článku Slovenský rozhlas hospodáril v roku 2004 so ziskom
To hospodári, keď sa dostávajú dotácie. Hoci Slovenský rozhlas financujeme my všetci, teda v podobe koncesionárskych poplatkov a štátnych dotácií, Slovenský rozhlas hospodári netransparentne. Som presvedčený, že finančnými prostriedkami sa v rozhlase plýtva. Áno, Slovenský rozhlas na rozdiel od iných komerčných rozhlasových staníc produkuje pôvodné rozhlasové hry, rôzne literárne útvary a má viac publicistických relácií. Dostáva však takmer polovicu ako Slovenská televízia. Za reklamu má tiež príjmy však rádio Slovensko je najpočúvanejšie rádio na Slovensku. Je tam určité obmedzenie myslím na 3% s vysielania podobne ako v STV. Príjem z reklamy v rozhlase je síce nižší ako v televízii, rádio však na svoje vysielanie ani zďaleka nepotrebuje takú nákladnú techniku a priestory ako televízia. Nemusí mať kulisy, osvetlenie, monitory, drahé kamery. Vyhlasujem súťaž o transparetné hospodárenie Slovenského rozhlasu. Treba, aby sa verejnosť zaujímala o hospodárenie Slovenského rozhlasu minimálne tak, ako sa zaujíma o hospodárenie Slovenskej televízie. STV je pod drobnohľadnom verejnosti, ktorá kriticky sleduje všetky zmeny. Jednoducho papuče, chipsy a telka sa stala slovenskou realitou viac ako rozhlas. Televíziu ľudia sledujú najmä vo svojom voľnom čase a rozhlas počúvajú naopak najmä počas práce a tak ho mnohí majú skôr za zvukovú kulisu. V sobotu som počúval celý deň rádio Slovensko. Hoci na SRo počúvam len spravodajstvo a občas pozor, zákruta. SRo nemá absolútne žiadnu dynamiku. Pre mladých ľudí nie je zaujímavý. Aj taký 35 ročný manažér si radšej pustí expres. Rádio FM je určené pre menšinových poslucháčov. Je však veľa mladých ľudí, ktorí menšinové hudobné žánre nepočúvajú. Určite by bolo dobré, keby Slovenský rozhlas viac komunikoval z poslucháčmi. Transparentnejšie hospodáril, aby ten koncesionár, ktorý chce vidieť "účty" ich aj na internete našiel. V tomto by sa mohla stať Slovenská televízia pre Slovenský rozhlas vzorom. Podarilo sa im prilákať aj mladých divákov, ktorí doteraz na STV kašlali. Somozrejme, že sa mi nepáči až príliš komerčné ladenie programu STV1, aspoň, že na STV2 sa to snažia vynahradiť si. V každom prípade treba viac pôvodnej tvorby. STV by vôbec nemusela kupovať "B"-čkové americká srákoty a namiesto nich môže nakrúcať pôvodne televízne filmy, seriály. Rybníček však avizoval, že sa to v dohľadnej dobe zmení, tak uvidíme.
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň