Diskusia k téme Prieskumy počúvanosti
To nie je pravada ze na posmech.regionalky sa ani do velkeho prieskumu nedostanu lebo zmanipulovane velkymi radiami ako expres,vlna a pod.ako moze mat vlna taku pocuvanost ked hraju 300 pesniciek kazdy den dokola.v trnave napr hra trnavske skoro vsade lebo dobre.a to je len cez fm co pocuva.ale cez web aj viac.nikdy nebudu presne prieskumy lebo vzorka 2000 ludi je malo.mna uz expres,vlna,europa2 nezaujimaju po hudobnej stranke lebo stale dokola to iste.viva tiez dobra.radsej tieto regionalky budem ako odrhovacky
Prave preto navrhujem prieskum TRETOU OSOBOU objednany/zaplateny co najvacsou SKUPINOU KONKURENTOV - nielenze sa tym zabezpeci OBJEKTIVITA, ale aj naklady pre jedneho ucastnika trhu sa minimalizuju.
*
Median, Expres, Fun, Vlna a RTVS utru hubu.
Sukromne udajne "prieskumy" (podla ktorych vraj Viva alebo Trnavske maju 1/3 podiel na trhu) nemozno povazovat ani za nepodareny vtip (viac reklamy im urcite neprinesu, skor vysmech a bankrot).
Súdnemu človeku je nad slnko jasnejšie, že v slovenskom prostredí sú výsledky počúvanosti najmä veľkých komerčných rádií s najväčšou pravdepodobnosťou upravované podľa potrieb ľudí " nejakým " spôsobom zainteresovaných do činnosti toho ktorého rádia.
Keby si občas sledoval stránky radia.sk, vedel by si, že menšie rádiá si svoj prieskum počúvanosti už realizujú
Preco tato svetoznama nemecka agentura bola vyradena z procesu prieskumov? Lebo, na rozdiel od MEDIANu (Přemysl Čech, Lamačova 911, Praha 5 - Hlubočepy, Česká republika), nebola skorumpovatelna KARTELom FUN (KOLLAR) + EXPRES + RTVS?
https://www.gfk.com/sk/odvetvia/media-a-zabavny-pr…
Preco sa MALI VYSIELATELIA neSPOJA a neZAPLATIA si vlastne PRIESKUMY?
Mily Uboot. Dovol, aby som ta zasvatil do tajov metodiky prieskumov verejnej mienky. To je sice pekne, ze pocuvas radio trebars aj cely den, trebars aj na vsetkych staniciach na svete. Ale akonahle nebudes medzi skupinkou vyvolenych, ktorých sa spýtajú, tak je ti to absolutne nanic - a tomu radiu takisto!! <br />
Tieto vyskumy sa robia na ulici, pripadne na telefone, a z asi 3000 ludi si urobia vzorku pre cely narod - nieco ako ked sa pytaju na to, aku politicku stranu by ste volili, atd. <br />
A kto to financuje? napriklad aj Expres - a preto ma take velke udaje!! <br />
Chce to zmenu, ale na to treba peniaze, a tie akosi netečú
By ma zaujímalo kto financuje takéto prieskumy??? Ja som dnes v aute počúval Radio_FM cca 6 hodín, kto to vo svojom prieskume zohľadnil??? Určite nikto, tak aká je šablóna na zistenie počúvanosti??? Mám pocit, že je iba vymyslená a niekto sa na tom iba pekne nabaľuje...
Tie prenosné peoplemetre vyzerajú fajn, len by ma zaujímala tá cena. Aspoň približne. Je momentálne zaujímavé sledovať tie rôzne prieskumy, veď koľko máme regionálnych staníc? Myslím, že dosť, a kto teda robí tú štatistiku? Niekto kto sedí v blave na zadku, a obvoláva konkrétne stanice a pýta sa ich na počet poslucháčov čo bol v 90 rokoch bežný systém, o ktorom sa ani nedá povedať že je zmanipulovaný, tresnúť len tak od brucha koľko asi ľudí počúva dané médium by dnes už asi neprešlo, ale ako to teda robia? Nejaká lokálka čo má pár km dosah, ale má podchytené celé mesto, kde ho počúva od vodiča autobusu končiac u detí na zakl.škole každý... Týmto mám pocit, že aj dnes sa to stále robí nejakým dosť divným spôsobom. Iniciatíva určite prichádza z blavy, keďže oni chcú mať o všetkom nejakú štatistiku, ale možno len preto aby to lepšie vyzeralo, že "oni" sú stále na vrchu. Na Discovery beží taký seriál "AKO TO ROBIA?" tam by sme možno zistili ako to robia alebo skôr nerobia...
Všetko to, čo sa robí v pieskumoch je iba zlomok skutočných poslucháčov. Každé jedno rádio by si malo urobiť svoj prieskum. Stačí vyzvať poslucháčov. Máme SMS-ky a internet, tak prečo sa tomu bránia!!! Tam sa ukáže skutočná počúvanosť. Akle potom by padli tí VELIKÁNI!!!
Ja si myslim, ze prieskumy v tejto podobe by sa mali uplne zrusit. Ak chcu radia vediet, aku maju pocuvanost pre svoje potreby, nech si ich daju urobit. Je napriklad zaujimave, ze trom najpocuvanejsim radiam isla pocuvanost hore. Kde tolko posluchacov nabrali? Alebo ako je mozne, ze radio Beta, ktore vysiela z Prievidze, ma v Presovskom kraji 2 tisic posluchacov?
Dávam tu link nedokonale preloženej stránky kde je niečo o prenosných peoplemetrov na meranie počúvanosti rádií.. Tu je: http://translate.google.sk/translate?hl=cs&sl=en&u…
a ktore sukromne radia celoplosne podotykam si este nerobi vlastny prieskom tzv callout ??? tu je rec o vysledkoch pocuvanosti a nie o hudobnych a programovych testoch co si robia radia.
Keby sa to dalo skúmať s peoplemetrami, musela by ich mať aspoň polovica obyvateľstva, aby išlo aspoň o akú-takú objektívnosť. To je aj nedostatok peoplemetrovho prieskumu sledovanosti TV (800 domácností: 2500 jednotlivcov). Ale kde by na to aj tak zobrali peniaze ?
Minule sa jeden člen mojej rodiny stal účastníkom telefonického prieskumu počúvanosti.
Pýtali sa, akú stanicu mal naladenú deň pred tým. Pýtali sa aj na ostatné rádia, ktoré zvykne počúvať. Ďalej mal ohodnotiť známkou zopár pesničiek.
No hej, lenže Expres si za tie vyskumy aj cosi plati, tak preto ma mozno aj taku pocuvanost. a aj tak je to nerealne ked na vzorke 1000 ludi zistia pocuvanost 50tich radii na Slovensku. Ako to potom zistuju tie percenta? Z takej malej vzorky potom staci mala odchylka, a hneď má jedna lokálka (WOW) 10.000. Chcelo by to o dost vacsiu vzorku ludi a hlavne uz konecne aj nejaky iny system - podobne ako peoplemetre na televizoroch, ale to je pri radiach dost nerealne.
U nás to je v podstate o poznateľnosti značky. Dajú Ti pár otázok (vraj) a je to vybavené. V USA dostane rodinka na týždeň denník, tam to už môže byť objektívnejšie. A na zatiaľ dvoch trhoch v USA bývajú výsledky z PPL Arbitron, v priebehu septembra niekoľko amerických trhov pribudne. U nás je takéto niečo zatiaľ asi nereálne, je to drahé a musel by byť v prvom rade záujem zo strany rádií. Ale keby tu niečo také prišlo, najviac by získal asi Expres, ten hrá všade..
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň