menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k téme Orava - Námestovo - Magurka - Uhlisko

23 príspevkov
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
13.05.2009 10:19
0
0
pre branakosnara

a co na nej maju skusat

BranoKosnar (neregistrovaný, 195.91.79.xxx)
BranoKosnar (neregistrovaný, 195.91.79.xxx)
13.05.2009 00:34
0
0
96,2

96,2 skusaju ? neviete niekto ?

ondrej (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
ondrej (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
18.01.2009 13:23
0
0
doplnok

myslim vysielac magurica

ondrej (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
ondrej (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
18.01.2009 13:22
0
0
doplnok

tento vysielac vobec nedokryva hranice s ukrajinou ani severovychod od sniny tento vysielac dokryva hlave obce od sniny az po humenne

ondrej (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
ondrej (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
18.01.2009 13:19
0
0
ano mas pravdu

tak potom tu 91.2 mali postavit az niekde pri starine kde to ludia potrebuju naco v snine su miesta pri hraniciach s urkajinou, ale aj severovychodne od sniny kde dubnik a makovica idu lepsie ako magurica

Pe3k (neregistrovaný, 62.168.65.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 62.168.65.xxx)
18.01.2009 10:45
0
0
Snina

Tento vysielac sice ma primarne pokryt mesto, no jeho poloha je situovana tak, aby dokryl SV uzemie, kde Dubnik uz taky dobry dosah nema. V obciach, ktore sa zvazuju k Ukrajine su radi, ak maju zasumene mono jednej - dvoch stanic, nie stereo 6. :)

ondrej (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
ondrej (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
18.01.2009 10:15
0
0
pre pala

minule som si tu vytvoril temu snina magurica a trvam na tom dodnes ze 91.2 MHz s vykonom 10.00 kW radio slovensko je tam uplne zbytocne snina chyta v perfektnej kvalite dubnik radio slovensko na 96.6 MHz s vykonom 100.00 kW aj funradio na 87.7 MHz s vykonom 80.00 kW aj radio jemne melodie na 98.6 MHz s vykonom 50.00 kW aj radio regina na 100.3 MHz s vykonom 100.00 a tiez aj makovicu radio expres na 106.2 MHz s vykonom 20.00 kW prave vtedy som myslel na tu cadcu ako ju slovensky rozhlas vynechal mas pravdu ze by stacilo dat vykon 0.5 kW lebo dalej v smere na zilinu uz krizava ide este sa ta volaco opytam chytis v cadci vsetky programy z radhostu a z kojalu myslim radio aj televiziu

ondrej (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
ondrej (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
18.01.2009 10:03
0
0
nie je magurka najsevernejsi vysielac na slovensku

najjuznejsi je sturovo modry vrch to viem isto najvychodnejsi je snina magurica a najzapadnejsi je v devinskej novej vsi na radio sity na frekvencii 89.7 MHz s vykonom 0.03 kW

PALO (neregistrovaný, 87.197.11.xxx)
PALO (neregistrovaný, 87.197.11.xxx)
14.01.2009 07:05
0
0
@Pe3k and @ XxX

Individuálna koordinácia pre CA bola úspešná v prípade SRo4 RADIO_FM/za čo som veľmi vďačný/.Takže nevidím problém pre ďalšie 3 okruhy SRo po 0.5kW.Pretože už cca 6-12km za mestom ide Krížava dobre.Ani prípadné navýšenie výkonu Krížavy aj na teoretických 50kW/čistá ilúzia a blízkosť hraníc/ by tu moc nepomohlo.Čadca sa totiž nachádza vo veľmi členitom teréne.Ináč Krížava ide veľmi dobre podstatne ďalej za CA:npr.Český a Poľský Tešín,Karviná,Havířov,Zywiec,Tychy,B ielsko-Biala...aj podstatne ďalej/pokiaľ na blízkej freq.nevysiela lokálna "prďavka 0.05kW-miestny dokrývač/.Keď sa doteraz našlo v CA 5 voľných freq./SRo4,EXPRES,LUMEN,FRONTINUS a VIVA/ tak by to nemusel byť taký problém.za federácie sa toto riešiť nemuselo,pretože prednosť mali 2 hlavné okruhy:federálna HVIEZDA/mali sme ju na DV/ a národný okruh BRATISLAVA/CA -864kHz/.Takže s pokrytím to bolo v poriadku.VKV slúžilo vtedy len ako doplnkové pokrytie.Pritom HVIEZDA resp.ČESKOSLOVENSKO sme tu mali aj na FM,ale z vysielača Ostrava-Hošťálkovice.A odtiaľ sme mali aj tzv.kultúrny okruh-síce nie DEVÍN,ale VLATVU-no postačovalo/veľa programu mali spoločného/.Prekrývanie staníc tu nie je veľkým problémom,pretože aj v časoch keď Poliaci vysielali len na FM-OIRT a u nás sme mali na FM CCIR len 2 stanice:RADIO E+M na 101.4 z Ostravy a neskôr ROCK FM RADIO na 100.1 z Krížavy,tak ten signál bol rovnako /ne/počúvateľný ako je teraz.Podobne to bolo aj s TV.Dlho sa preberal signál z Ostravy/1.program/.No po rozdelení federácie sa akosi na to zabudlo.Na power.szm som našiel zoznam tzv.notifikovaných freq. a pre CA sú tam vyznačené 3.freq.neviem,ale či to znamená,že sa môžu používať.

I-I-I-I-I-I-O-I * I-O-I-I-I-I-I-I (neregistrovaný, 85.135.205.xxx)
I-I-I-I-I-I-O-I * I-O-I-I-I-I-I-I (neregistrovaný, 85.135.205.xxx)
13.01.2009 03:40
0
0
Poľská TVP 2 na Orave.

Nepamätá si niekto z Oravcov akú mal polarizáciu 2. kanál na ktorom vysielala poľská TVP 2 z Krakowa od roku 1970 do 1990??? Vertikal alebo Horizontal??? a aký mal ten 2. kanál ERP??? Viete niekto. Dalo sa to prijímať z Krakowa-Choragwice na celej Orave.
Inak poznám príhodu, keď ešte za socializmu niekto šikovný preladil TV vykrývač tuším to bolo v Nižnej nad Oravou z 1. programu ČST na poľskú TVP 1, lebo už asi nemohli pozerať ten náš otrasný program :o) a Rádiokomunikácie im to po tom ako im to niekto nahlásil (asi nejaký ŠTB-ák:-) asi po týždni okamžite preladili späť a naviac im na TV vykrývač doplnili 2. program ČST aby bolo ešte veselšie...

Pe3k (neregistrovaný, 62.168.65.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 62.168.65.xxx)
10.01.2009 19:06
0
0
SZ Slovensko

Toto uzemie ma velku smolu v tom, ze tu je pomerne vysoka nadmorska vyska voci okoliu a blizkost zahranicia... Prehustene frekvencne spektrum potom znemoznuje dobry prijem nasich vysielacov...
Pri dobrej frekvencii potom mozno naladit nase vysielace velmi daleko. To plati o tej 102,4-ke, no najme o 90,1 z BB, 101,8 z BA, 88 z NM, 105,1 z BS...
Tazko je teda povedat, ktory vysielac je dobre ci zle umiestneny... Staci vyjst na Krizavu, Skalku, Sitno, Kral. holu, Velku Javorinu ci tu Magurku a clovek hned pochopi, kam az mozno siaha signal... Efektivna vyska nepusti... Opakom su vysielace, umiestnovane v zastavbe - Okej na Dome techniky v ZA, vysielace v PO ci KE na nemocnici /!!!/ a pod., ktore tam nemaju co robit. Navyse zvecsa ich pokrytie nedosiahne zelany efekt...

JANO (neregistrovaný, 195.91.79.xxx)
JANO (neregistrovaný, 195.91.79.xxx)
10.01.2009 18:40
0
0
Magurka-Uhlisko a Okey na102,8

Bývam vo Svrčinovci ale len pár metrov od časti Čadca-Podzávoz. Tu ide Okey zo Žiliny na 102,8Mhz stereo s RDS aj na teleskop, no trocha šumí.
Signál z Magurky tu ide dobre len na vonkajšiu smerovú anténu a to v kvalite hore spomínaného rádio Okey. Len na 102,4Mhz to ide čisto. Tiež môžem potvrdiť že Lumen na 105,8Mhz z Magurky tu pred spustením vysielača v Čadci šiel a to dosť dobre. Počas výluk ho ešte pozorujem ale od roku 2005 ho už počuť len ako slabý signál strácajúci sa v šume.
Trstená/Uhlisko sa tu dá zachytiť tiež len na vonkajšiu anténu a stabilný bol len signál Rádia FM na 91,9Mhz ale iba zašumené mono. No po spustení 91,8Mhz v Čadci a 91,9Mhz v Žiline sa už nedá sledovať.

XxX (neregistrovaný, 195.3.168.xxx)
XxX (neregistrovaný, 195.3.168.xxx)
10.01.2009 17:31
0
0
Zamyslenie

Zamyslel som sa ze v niektorych pripadoch, napr. v tejto diskusii je totalne odvec ze poriadne platite koncesie a dovolim si vyjadrit s prepacenim ze za hovno. Nemate kvalitny signal radii - SRO1 , Regina a pod. Mozno nemam pravdu ale mate nevyhodu ze mate zo vsetkych stran clenite pohoria a kopce. Preto by SRO ako verejnopravna institucia zariadit kvalitne pokrytie aj v tejto oblasti spravnym nakoordinovanim frekvencii a umiestnit ich na spravnu kotu u vas v CA. Stacilo by aj par wattov takych 500 na jeden okruh. Ak nemam pravdu opravte ma. A este jedno. To co som napisal sa asi nikdy nestane

Robert (neregistrovaný, 85.216.233.xxx)
Robert (neregistrovaný, 85.216.233.xxx)
10.01.2009 17:29
0
0
@Palo

Okey na 102,8 z Domu Techniky v ZA nahodou nechytas? Viem, ze vyhliadky su mizive, nejde to ani v Rajci, alecirou nahodou to moze presakovat na Kysucu lepsie.

ondrej (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
ondrej (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
10.01.2009 17:26
0
0
uz som to tu niekde pisal

podla mna je namestovo magurka najlepsie polozeny vysielac na slovensku ide v namestove trstenej tvrdosine dolnom kubine cadci ruzomberku liptovskom mikulasi dokonca na niektorych miestach v poprade vyborne v zakopanom bol som z toho sam prekvapeny tiez v novom targu na vykon 8.20 kW je to celkom slusne pokrytie

PALO (neregistrovaný, 91.127.218.xxx)
PALO (neregistrovaný, 91.127.218.xxx)
10.01.2009 16:51
0
0
LUMEN......pokrytie z Magurky

LUMEN tu naozaj išiel z NO(ešte pred spustením CA).Vtedy išlo dobre aj KOLIBA/OKEY z BB na 106.0(mono,ale kvalitne s RDS).Po spustení CA 105.8 sa "zarušilo" aj 106.0.Treba preladiť na 106.05,alebo 106.1,ale to už nie je ono.
Ja netvrdím,že by sa CA dala parádne pokryť z NO,ale npr.na sídlisku Kýčerka ide Magurka v mono parádne.naopak v centre a čiastočne na sídlisku Žarec alebo sídlisku III.ide lepšie Krížava,aj keď hnusne zašumená aj v mono.Je len málo miest v CA,kde ide Krížava v dobrej kvalite(členitosť terénu).

Pe3k (neregistrovaný, 62.168.65.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 62.168.65.xxx)
10.01.2009 11:28
0
0
Signal

Ide i Lumen, no uplne v pohode SRo na 102,4...

. (neregistrovaný, 85.135.205.xxx)
. (neregistrovaný, 85.135.205.xxx)
10.01.2009 03:00
0
0
Omyl R - Signál z Magurky v Čadci.

Keď nebol ešte v Čadci vysielač Lumenu na Drahošanke 105,8 V bolo možné prijímať v Čadci Rádio Lumen z Námestova-Magurky 105,8 H.

Robert (neregistrovaný, 85.216.233.xxx)
Robert (neregistrovaný, 85.216.233.xxx)
10.01.2009 00:31
0
0
@Pe3k

Myslis Lumen na 105.8 z Namestova? Ten ide v ZA a Rajeckej doline naozaj dobre. Aspon kedysi isiel, ked este nefungoval vysielac na Hradisku. Dnes je uz monzo zaruseny, ale signal ako taky doleti bez problemu.

Pe3k (neregistrovaný, 62.168.65.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 62.168.65.xxx)
09.01.2009 23:46
0
0
R

Myslim, ze sa mylis... V ZA ide Magurka tiez celkom dobre... A to tu ma cez viac kopcov...

R (neregistrovaný, 85.216.181.xxx)
R (neregistrovaný, 85.216.181.xxx)
09.01.2009 23:06
0
0
Omyl CA

Je omyl, že v Čadci ide Lumen z Námestova. Vysielajú na rovnakej frekvencii z lokality Čadca Drahošanka. Problémy s príjmom v stereo sú dané interferenciami lokálneho vysielača v Čadci so vzdialeným Námestovom. Očakávať pokrytie Čadce z Námestova je mýtus. Treba rozlišovať oblasť pokrytia, resp dosahu vysielača a oblasť zaručeného príjmu.

PALO (neregistrovaný, 87.197.11.xxx)
PALO (neregistrovaný, 87.197.11.xxx)
09.01.2009 09:04
0
0
potvrdzujem

presne tak.Ako som spomínal zlý signál v Čadci,tak jej niektoré časti sú celkom dobre pokryté vysielačom z Námestova:SRo1,SRo3,LUMEN.Stereo síce šuští,ale mono ide celkom OK.Podstatne lepšie sko Krížava.
No z Uhliska v CA nejde nič.V dobe ,keď sa pri hranici ťažko koordinuje,tak by sa nad tým mali v kompetentní zamyslieť.

Zajko (neregistrovaný, 85.135.199.xxx)
Zajko (neregistrovaný, 85.135.199.xxx)
09.01.2009 03:14
0
0
Orava - Námestovo - Magurka - Uhlisko

Orava - Námestovo - Magurka - Budín - Minčol - Uhlisko
Podľa mňa TVS Námestovo nemali vybudovať na Magurke [1107,2 m n. m.], ale viac južnejšie a ďalej od hraníc s Poľskom. Vysielač mal byť aspoň na vyššej kóte napr. na kóte Budín [1221,4 m n. m.] alebo na Kubínskej holi - kóta Minčol [1393,9 m n. m.]. Odtiaľ by sa pokrylo aj Námestovo a Dolný Kubín a hlavne celá Orava. Minčol sa nachádza akoby na hrebeni v dolnej časti Kubínskej hole a Oravskej Magury a signál by sa kvalitne šíril do všetkých strán aj dolinou v smere na Oravský Podzámok, Nižnú, Tvrdošín a Trstenú + dolinou v smere na Hruštín, Babín a Námestovo + dolinou v smere na Terchovú, Novú Bystricu a Kysuce + dolinou v smere na Dolný Kubín. Z Kubínskej hole - z Minčola by sa signálom pokrylo oveľa väčšie územie ako z Magurky, ktorá je na konci Oravskej Magury a z ktorej je naviac obmedzený signál v smere na Poľsko. Nehovoriac o FM staniciach vysielaných z vysielača z kóty Trstená - Uhlisko, kde signálu v smere na juhozápad a západ bráni pohorie Oravská Magura, kde je aj vysielač Magurka. Aspoň 91,9 MHz SRo 4 - Rádio_FM by sa malo presunúť na vysielač Magurka, aby bolo kvalitné pokrytie územia aspoň SRo 4, vždy lepšie z Magurky 1104 + 47 = 1151 m n. m. ako z Uhliska 858 + 35 = 893 m n. m. Rozdiel 258 metrov!!!

Počúvanosť
utorok, 26.11.2024
1.
18,78%   - 0,28%
2.
18,68%   + 0,83%
3.
13,96%   + 0,48%
4.
11,31%   - 1,20%
5.
7,29%   - 0,30%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 26.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,19%   - 0,29%
2.
12,19%   - 0,51%
3.
9,74%   + 0,08%
4.
9,22%   + 0,26%
5.
7,93%   + 0,23%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
47. týždeň 2024 18.11.2024 - 24.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
5.
Album
Eminem
Houdini
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over