Diskusia k téme doveryhodnost prieskumu pocuvanosti agentury Median
to tiez nie je bohvieco...rozne vyfabulovane cisla nad ktorymi tiez clovek len zasne...
Preto si robili prieskuny radia same... Kvoli reklame sa im to oplatilo...
one ma jasne definovanu cielovku,pre vsetkych su radia ktore maju jubilantov,tanecnu hitparadu atd...
to co tvrdis s poctom oslovenych beriem.je to tak.ale ked v bb oslovia napr.10 ludi,kolko ich potom oslovia v banovciach?a wow vykaze pocuvanost ako kiss v kosiciach?vies su veci o ktorych hovorit bez dokazov je velmi tazke,ale tie prieskumy nie su ciste.a presne viem preco som tuto temu nacal.su ludia ktori si v mediane naozaj nechavali platit za lepsie cisla a dokonca iniciativa vysla z ich strany.svoje o tom vedia napr.v jednom radiu na zapadnom slovensku.a kto platit nechcel tomu sa okresali cisla.lenze-dokazy su chabe a dotycnych sa firma zbavila.lenze-aj Ti novi maju sukromne aktivity tohto charakteru.
V tom je caro prieskumu - niekomu prida, inemu uberie. Ak oslovia z BB 10 ludi z 3000 opytanych a z toho pocuva One 1-2, tžak co cakas?
Myslis, ze v BB je slaba konkurencia? Nepozeraj len na reg/lok radia ale na tie, ktore sa tam pocuvaju. V BB nie je tradicia lokalneho radia, ludia inklinuju k celoploskam.
A One - par x som ho naladil a... preladil. Nicim ma nezaujalo. Chcu byt pre vsetkych a nie su pre nikoho - moj pocit...
banovce nad bebravou-20901 obyvatelov-wow jeden vysielac a silna konkurencia beta radia a go dj.okrem celoplosiek,banska bystrica-83056 obyvatelov,one-konkurencia hit fm a celoplosky.stale je to tazko uveritelne.tu statisticku nulu chapem,ale aj tak-mi vychadza ze by to malo byt viac ako 10 tis.samozrejme v pripade ak spocitam vsetky vysielace.len bb to neutiahne.
Ja zas mam opacnu skusenost v BB, ZV sa mi One podarilo pocut velmi casto v podnikoch-kaviarne, restauracie. Ono myslim, ze ma svoj podiel na RadioNet total v aktualnej MML:-)
Co tu motas pocet vysielacov?! Ak Wow počúva pol okresu - a to pol kW kludne pokryje, preco by nemohol mat 11 tis. posluchacov.
One moze mat v BB pocuvanost 3 percenta, no pre cele Sk to je statisticka nula, resp. nula po pravidle neuvadzat pocuvanost pod 10 tisic. Tak ak ma aj 9 990 posluchacov, ma tam 0, ako kopec inych radii. Mimochodom, nikdy som ho nikde nepocul hrat... Len Fun, Ex, Okey a JM - v BB i ZV... over si to.
Neda sa mechanicky nasobit pocuvanost vysielacmi predsa. Vysielac v SL nikdy nebude moct oslovit posl. zakladnu ako ZA, ktory pokryva ZA i MT s okolim, teda cca 220 (?) tisic ludi.
Napokon, nikdy neziskas dostatocne presny prieskum, preto aj take rozdiely v pocuvanosti...
prosim moze mi niekto objasnit ze v 1+2 2008 2+3 -najdete v sekcii pocuvanost ma radio wow 11 tisicovu pocuvanost pri jednom 0,5 kw vysielaci?a rok po vzniku?a take one po viac ako troch rokoch ma v prieskumoch nulu,pri podstatne vatsom pokryti?a taka beta 2009 4+1-pozri pocuvanost -ma 21 tisic?pri 2 vysielacoch?podla mna nesedi.alebo mi to niekto z vas ktori tvrdite ze prieskumy sa nedaju kupit vysvetlite.
Urcite vysledky su ake su, nemaju dovod ich menit. Platia vsak nepresnosti, ktore som spominal nizsie. Dennickovy prieskum ma svoje limity. Plati aj fakt, ze male radia v nom maju minimalnu sancu uspiet kvoli poctu respondentov v regionoch.
Neboj, určité pravidlá platia aj na Slovensku. Ak by sa ľudia z Medianu dali čo len raz podplatiť a upravili výsledky, riskujú tým vážne spochybnenie celého biznisu. Čo by ich v konečnom dôsledky vyšlo podstatne drahšie ako takýto úplatok. Aj keď v etiku bežného podnikateľa na Slovensku určite neverím, určité prešľapy sú jednoducho príliš riskantné na to, aby ich dotyčné vyskúšali. Hoci nájdu sa rôzni šialenci, ale Median snáď má svoju profesionálnu úroveň má.
Zase si riadne zaperlil, ak by to skutocne bola pravda, preco by potom radia investovali do drahych studii a do masivnych reklamnych kamapni? Ved stacilo iba "podmaznut" ludi z Medianu a mozeme si vysielat co chceme, vsakze?
Tak to mas potom dobre. Zijes uz dlho mimo Slovenska? Alebo si si len nasadil ruzove okuliare:-)
Ty mozno zijes v prostredi, v ktorom Ta prekvapuje, ked je nieco "ciste". Ja zijem v prostredi, v ktorom ma prekvapuje, ked je nieco "spinave".
Takou istou konspiracnou teoriou je aj to, ze ten prieskum podplateny nie je. Mna osobne by velmi prekvapilo, keby to bolo ciste.
To, ze prieskum Medianu je podplateny je len konspiracnou teoriou, ktorou sa radi ohanaju ludia z neuspesnych radii.
Samozrejme, ze odchylky tam su, takze plus-minus 10 000 posluchacov je pre lokalku dost zasadny rozdiel,ale pre velkych hracov len statisticka chyba...
Robil so v dvoch firmách, ktoré žili aj s prieskumov. V prvej som tomu veril, a kedže tam neboli prachy nedoklazali sme ovplyvnit vysledok, ani sme tomu neverili že sa to dá.. V súčastnej firme žijeme s marketshare-u, sme bohata firma a dokazeme ovplyvnit priskum uplne hravo.
Dokonca uzke vedenie to povazuje za marketingovu investiciu. Dáme 800.000Sk za prieskumy a dobrým číslom zarobíme ďalší miliónik...záver: neverte priekumom, sú robené pre tých čo platia...
Ja prieskumom tiez neverim a nemyslim si, ze by bol problem, priplatit si za nejake to percento navyse. Ved vieme, kde zijeme:-)
Pri elekronickom merani stratia aj najpocuvanejsi a trosku sa znizia rozdiely. Nevyhoda dennickovych prieskumov je, ze vacsi vplyv ma marketingova kampan, ako to, co sa deje v radiu. Sila a kvalita znacky, tradicia a tym padom znalost znacky. Clovek tak odpoveda, ze pocuval stanicu, ktorej logo videl na plagate a myslel si, ze pocuval-nemusel pocuvat i realne. Elektronicke meranie exaktne povie co a kedy clovek pocuval vratane toho, ze pocuval stanicu, ktoru inak bezne nepocuva, ale bola naladena v kaviarni, kde prave sedel... Samozrejme zavisi od pouzitej technologie. Novy prieskum PPM od TNS slubuje zachytavanie radii tak uvidime. Dobrovolne si ale myslim, ze radia by do toho same nesli (spojenie s Tv meranim je cenovo realnejsie) - nezaplatili by to. Sme maly trh, kde je aj maly objem penazi na tolko stanic, co tu je a presnejsie data by programmingu sice pomohli, ale v konecnom dosledku by tak ci tak re radio znamenali menej penazi vynalozenych do nakladnejsich dat. Reklamny trh sa nenafukne zavedenim PPM. Dalsi dolezity fakt je, ze vo vsetkych krajinach, kde sa stanice rozhodli skusit elektronicke meranie radia jeho pocuvanost, ako media klesla oproti inym mediam tak stratilo vyznamnejsie vahu. Kto by do toho dobrovolne siel? Data by akurat povedali inzerentom inak, ze radio nie je az tak atraktivne na reklamne investicie.
Ja som počul hrať Slovensko v jednom kníhkupectve :)
Prieskum Medianu je jediný od ktorého sa odvíja celý biznis, v mediálnom svete sa tento prieskum rešpektuje. Možno raz budeme mať na Slovensku PPM, ale buďte si istý že ak k tomu príde, Expres a Funko nestratia, ak niekto stratí, bude to Slovenský rozhlas. Na PPM sa totiž zaznamenáva všetko, všetky rádiá ktoré počuť v obchodoch, reštauráciách, na pracoviskách... A ja fakt neviem kde počujem hrať akýkoľvej okruh Slovenského rozhlasu..
Verim, ze prieskumy pocuvanosti su dost nepresne. Neverim, ze su manipulovane a ze si radia kupuju vysledky.
neverim,lebo pocuvanost sa da kupit,teda trochu vylepsene cisla,je jasne ze ked regionalka zaplati tak nebude mat 20 percent,ale bude mat cisla za ktore sa hanbit nebude.a kazdy vie ze zaplatit sa oplati...akurat ze nie kazdy zaplatit chce.
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň