Diskusia k téme Jemné melódie - menia desing
Tipujem, že to ide po nejakých fázach, lebo hlásili aj nový web. najprv prišlo logo, teraz jingel, možno prídu ďalšie. Ale aj tak to majú veľmi čudne zrežírované, veď mohli to celé zmeniť od septembra naraz.
Pri náhodnom počúvaní som spozoroval, že JM už nové jingle používajú, ale len na začiatku každej hodiny. To im bolo škoda dávať si u Pure Jingles dávať robiť, pri použití spievaného jingla raz za hodinu sa poslucháčovi hudobné logo veľmi ťažko dostane do povedomia
Vdaka za nahliadnutie "za oponu". Ja som laik a taky je i mpoj pohlad, jasne ze viac subjektivny :-)
Myslim, ze situaciu v tychto mensich mediach vyvolava doba: spominam na roky 92 - 95, kedy som pocuval denne sukromne radia dlhe hodiny. Moj nazor - vtedy robili ludia v radiu pre radost, dnes len (mechanicky) pre peniaze. Napriek zlozitej dobe a ekonomike, ktora nepusti, myslim, ze tým radiam "blizsie k ludom" chyba to srdce, rodinna ci priatelska atmosfera a ochota ludi byt viac ako len citac predlozenych podkladov.
A nepochopim, ako si "moze dovolit" (cisto ekonomicky) nechat taka Viva hluche vysielace v NR, PD ci DK, alebo podobne Hit FM v PB a ZA! Viem, su to naklady, no bez pokrytia tak velkych a hospodarsky vyznamnych lokalit sa tazko da ocakavat reklama a teda zdroje. Je to bludny kruh - investicie - naklady - pocuvanost - reklama - prijem - investicia...
Je pekne co si napisal ale nikdy sa pisatelia nezmienuju co za ludia stoja za konkretnym radiom. Chapem ako poniektore radia vysielaju ale co maju robit ked celoplosky maju za sebou bohate firmy ktore nemajú poblem prefinancovaj aj nemozne. Naopak co take male regionalne radio ktore ma na zaciatku urcity balik zrojov a po case sa minie a postupne musi zacat zit len z regionalnych firiem lebo nikdy nedostane klienta ako napr. SLSP, alebo nejaku velku spolocnost do vysielania lebo vsetky taketo firmy zastresuje UNIMEDIA a oni rozhoduju kde a akemu radiu daju kolko prip. akej agenture posunu viac ci menej reklamnych spotov a takto velke prachy za reklamu koncia v celoploskach a nie aspon z casti v regionalkach. Preto regionalne radia nemaju na kvalitny program ci unikatne sutaze a zdroje na reklamu v TV. Aj EXPRES zacinal zo zdrojov EU dostali viac ako 7mil EUR na rozvoj. Ktore male radio dostalo aspon nejake financie na zaciatok? Kazde radio ma svojich posluchacov ci je male alebo velke ale nie kazde radio dostava reklamu z balika pre cele Slovensko a tu je problem. Casom kazda velka reklamna agentura zisti ze je 50% uspech davat reklamu do regionalnych radii ako vsetko tlacit len cez celoplosky za velke prachy. Jemne M su jedinecny projekt zastreseny bohatou firmou. Preto drzim palce kazdemu radiu co este vysiela aby mali aspon ciastocny prisun financii z agentur a regionov kde vysielaju a aby pripravovali zaujimavy program pre posluchacov.
Viem, nie vsetky JM pohltene radia prezivali, resp. zdochynali za ziva, no (zrejme kedze som nebol posluchacom ziadneho z nich) mne toto radio nijak moc nevadi. Neladim ho a je mi jedno, co si a pre koho vysielaju. Kazdopadne ziju, rozvijaju sa a ludia ich pocuvaju.
Hoci som fanusikom lokalnych a regionalnych radii, sucasny stav v tejto oblasti mi vadi ovela viac: vsetci maju velke oci, naslubuju profesionalitu, mnozstvo info z regionu, kvalitnej hudby a rozsirenie pokrytia... Realita? Vysielanie na urovni skolskeho radia, ziadne spravy, ziadne moderovanie, ziadne frekvencie, neaktualny web... A ked, tak spustane na poslednu chvilu a viac nefungujuce, ako fungujuce. Katastrofa.
A JM aspon z toho mala, co viem, funguju celkom dobre.
Len tak pre zaujímavosť, nepíše sa slovíčko dizajn u nás ako dizajn? Podobne ako napríklad futbal, volejbal, imidž a iné
Neviem, ci ma zmysel s Tebou debatovat o JM, pretoze si voci nim evidentne zaujaty, ale vyjadrim sa: Stare jingle mi prisli profesionalnejsie a viac vystihovali format radia. Ked uz sme pri samotnom formate tejto stanice, podobne radia maju v Nemecku, vo Svedsku i v Portugalsku a vsade maju svojich posluchacov, konieckoncov u nas konzervativnejsie ladeny posluchac v poslednom case nema moc z coho vyberat, takze toto je jedna z moznosti pre neho. To, ze mne sa to nepaci neznamena, ze budem vnucovat svoj nazor aj ostatnym, to uz by si si mohol konecne uvedomit! A vidiet na jeho frekvenciach dalsi okruh SRo? To si snad robis srandu? Nech si SRo najskor uprace vo svojich sucasnych okruhoch... konieckoncov, pre koho by to tvoje imaginarne "Radio Bratislava" vobec vysielalo? SRo by sa mal uberat cestou uzko specializovanych radii sirenych prostrednictvom digitalnych platforiem a nie na FM "zhlabat" dalsi hybrid pre vsetkych a zaroven pre nikoho...
Ja si prave myslim, ze tie nove jingle su vyrazne kvalitnejsie. Su podstatne lahsie, nie je v nic viac citit ten odporny sladko-hnilobny nadych
Samozrejme, ak raz dojde k zasadnemu preformatovaniu tejto vaty v etere, budem len velmi rad. Ak by som si naozaj chcel zasnivat - najradsej by som tuto siet videl u SRo na dalsi celoplosny okruh (napr. obnovene Radio Bratislava).
evesonic: Slovo "design" ma svoj preklad do slovenciny uz davno zavedeny - "dezen". :D
Cau, o akom logu JM hovoris? Ja som si len vsimol, ze to okruhle logo stiahli a teraz pouzivaju nejaky provizorny napis :D OK, robim si srandu, je mi jasne, ze to ma byt akoze "logo". Ide to s nimi dolu vodou, aj ked pre mna to nikdy nebolo "radio" v tom pravom slova zmysle. Nastastie mame z coho vyberat.
Este pripomienka pre zakladatela diskusie ... ked som prvy krat cital ten nadpis, tak som si myslel, ze JM menia dresing :D Hadam design, ci? :)
Tak otrasnejsie intra do skladieb, nez ma X, som este tiez veru nikde nepocul. A to mam napocuvanych dost radii zo vsetkych kutov sveta :)
Tak JM nikdy nebola moja krvna skupina, ale toto radio som respektoval pre jeho vysoku profesionalitu ( vzdy ovela vacsiu nez napr. X ). Ale zda sa, ze to vsetko je uz len minulost. Nove logo- tras, jingle-otras, web-otras. K tomu neustale personalne vymeny, ktore celkovemu image stanice tiez nepridaju. Neviem, co majitelia tymito krokmi sleduju...
Inak dnes som bol v teréne, porovnával som si synchrónnosť 87.7 JM Suchá hora (BB), 106.9 JM Krížava (ZA) a 98.6 JM Dubník (KE)...tie posledné 2 sú asi 0.5 sek. oneskorené oproti 87.7 MHz.
Môj názor: Rádio je o melódii a o hudbe. A do toho zapadá aj melodická zvuková grafika, čiže spievané jingle. Jedinečné zvukové logo je súčasťou staničného brandu - podľa melodického motívu vieš, či počúvaš Expres, Fun, Vivu, Ö3, Radio Wien, Antenne Bayern, RTL 104,6 atď. Neviem si predstaviť profesionálnu stanicu bez charakteristických spievaných jinglov.
To bude asi odpoveď ku 02.10.2011 20:17 čo som písal.
tak pravda.. osobne nic nemam proti spievanym AK*, len som pisal co vravia "odbornici".
* - ak su tie jingle spievane kvalitne, napriklad uplne neznasam ked obcas niekde pocujem hrat expres, ten nechutny falosny tahavy hlas tej zenskej co spieva brandy do intra niektorych skladieb
Skús niekedy zavítať na stránky www.jinglenews.com. To aby si videl a hlavne počul, že spievané jingle sa tvoria aj v roku 2011
ja som cital uz cca v rokoch 2003-2004 zahranicny clanok o prevadzke "modernej rozhlasovej stanice" v ktorom sa uz vtedy spominalo, ze spievane jingle su gycovy omyl minulosti.
smutne teda o kolko rokov sme pozadu na slovensku...
Vytratili, ale to bude aj tým, že už od mája prestali používať slogany "Viac hudby a menej slov" a "12 piesní za sebou", ktoré nahradili "Vždy skvelou hudbou" a "Skvelým dňom."
Mňa by zaujímalo, či A. Šošovcová (Petríčková) tam už nepracuje.
Dobrovoľne Jemné Melódie veľmi nepočúvam, ale mám pocit, že sa vytratili spievané jingle. Môže sa k tomuto vyjadriť nejaký pravidelný poslucháč?
hovorili, že Jemné Melódie sa predstavia v novom šate už čoskoro, tak som zvedavý, že aká novinka nás zas čaká. :-)
radio ktore streamuje svoje vysielanie po internete seriozne by malo mat aj viditelny link na priamy stream...
mozno nadpolovicna vacsina BFU za pocitacom vie len otvorit pop-up okno internetoveho prehliadaca v ktorom im hra radio, ale stale je tu nemaly zvysok pouzivatelvo ktori radsej preferuju vlastne multimedialne prehravace alebo hardwarove riesenia (ethernetovy receiver ktory podporuje streamy, atd...) a takymto vlastnym playerom sa rozhlasova stanica len odpise, pretoze nikde inde sa neda pocuvat, len na mnozine pocitacov, na ktorych bezi vhodny internetovy prehliadac s podporou prislusnej technologie na ktorej player bezi.
cize: pustit vo Winampe - nic. Pustit na iPade - nic (bez stahovania zase vlastnej aplikacie - prehravac na stranke je flashovy). Pustit na 700eurovom Onkyo receiveri na ktorom prehram takmer vsetky stanice sveta - nic. Pustit v prehravaci mobilneho telefonu - nic.
To je taky player ze ani tam nemusi byt, ak nikde nie je direct link na stream. (mozno je, ale stranka je tak neprehladna, ze ani po dlhsom klikani som ho nenasiel)
a funguje vyborne, neviem ci nejake ine SVK radio mi tak rychlo nacita stranku a dokaze ist nonstop bez akehokolvek vypadku. Player jednoduchy, plne funkcny. Ku kvalite stranky - to ako je vyrobena neviem, je celkom jednoducha - az tak zla nieje... toto moj nazor
Logo: taketo sa robili v rokoch 1995-1999, to neni "logo", iba proste nadpis.
Frekvencie: na jednoduchy fadeIn a fadeOut pouzit v dome jQuery, CSS3 a HTML5ky FLASH??? smiesne, ze niekto to spravi vo flashi pretoze nedokaze natukat 3 riadky javascriptu, smutne ze niekto iny zaplati taku amatersku stranku.
Beziaci text: uz v roku 2000 nam bolo vtlkane z roznych knih a casopisov do hlavy, ze beziaci text ako zvyraznenie je gyc z casov ked sa to inak nedalo. z toho dovodu bol aj tag marquee oficialne vyradeny w3 konzorciom. beziaci text pouzije len stredoskolsky student tukajuci podla knizky o HTML stranku s nazvom "moja prva webka"
Tri novinky: znovu pouzita technologia ktora sa dnes cim dalej tym viac obmedzuje (flash) namiesto natukania 10riadkov javascriptu alebo html5 kodu.
Player: mi nefunguje, takze nemozem posudit. teda mozem. amaterizmus, kedze nefunguje.
Footer: dole ta prazdna polstrana je co??? To uz "programator" nenasiel v svojej prvej knizke ako sa to da odstranit, ze.
CMS: ktory CMS system dneska nevie robit seo optimalizovane linky? kde mozeme vidiet linky "cms/front_content.php?id=..." namiesto "program/struktura/vikend"? mozeme ich vidiet bud na strankach ktore uz aspon 5 rokov nikto neaktualizuje alebo na strankach, ktore si robia domaci amaterski kutili.
Kod: ziadna SEO optimalizacia, chybaju meta tagy titulku, popisu stranky a klucovych slov, HTML kod obsahuje 63 chyb len na uvodke.
Zhrnute pre tych co sa nechce citat: Je to stranka na urovni domacej homepage nejakeho zaciatocnika ktory sa uci zaklady vyroby webov, nema zatial ani ponatia o tom ako spravit stranku validnu, ako ju optimalizovat, nema este ani dobre znalosti s konvencnymi postupmi, ale podarilo sa mu nejak urobit stranocku na ktorej sa moze pochvalit s fotkami rodiny, svojimi hobby, atd...
Vypustit toto ako stranku akehokolvek komercneho produktu ci firmy je maaaximalna hanba pre tu spolocnost, nehovoriac uz o trojnasobnej hanbe ak za to aj niekomu zaplatili. Pretoze potom je na tom este smutnejsie ze v tej spolocnosti neexistuje nikto taky kto sa vie na to pozriet aspon polotechnickym okom (zvlast ked ide o rozhlasovu stanicu!) aby videl, ze to jaksi vobec nepasuje v porovnani s webmi sucasnymi.
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň