Diskusia k téme Odráža skutočnosť prieskum počúvanosti?
Ja si tiež myslím,že tieto prieskumy sú len naozaj veľmi veľmi informatívne.Aby boli ako tak objektívne,museli by,čo ja viem,dať aspoň keždej rodine anketný lístok s návratkou do schránky,ako to urobila pred 8 rokmi jedna súkromna televízia.Alebo to aspoň nechať vytlačit v nejakom denníku,či týždenníku.
čo sa týka súperenia v počúvanosti tzv. verejnoprávnych médii s komerčnými,teda súkromnými,je to,aspoň podľa mňa neporovnávateľne a malo by sa stým prestať.Pretože každé má inú úlohu v éteri,vzniklo za iných podmienok,inak funguje po ekonomickej stránke a vôbec...Mne to pripadá,ako by chcel niekto detailne porovnávať vlastnosti veľkokapictného mastského autobusu s malým športovým autom.Áno,motor toho autobusu má viac "koní" aj ten autobus pojme oveľa viac ľudí a najazdí oveľa viac kilometrov ročne,ale akú má spotrebu paliva,v porovnaní s tým osobákom a skúste ísť na ňom,ako 4 členná rodina,povedzme na dovolenku do Splitu...Presne tak mi to pripadá také porovnávanie,súkromne rádia v roli tých osobných áut,a Sro ako ten autobus,čo má slúžiť širokej verejnosti.Každé má svoju nezastúpiteľnú rolu v spoločnosti,oni by sa mali navzájom dopĺňať ale rozhodne nie sa snažiť súperit,najmä zo strany Sro a aj STV sa mi také "preteky" smerom k súkromnym médiam vidia maximálne nekorektné.
Áno,aj jeden aj druhý druh média je pre poslucháča a na počúvanie,ale každý ma iný účel už len vzhľadom na svoje postavenie. Takže,podľa mňa by sa mal nájsť rozumný spôsob koexistencie v éteri a nie sa snažiť súperiť.Mne osobne sa výroky o "tromfnutí" počúvanosti zo strany Sro,zddajú ako detinské vystatovanie sa vodiča spomínaneho autobusu,že jeho vozidlo má väčší výkon a pojme viac ľudí,ako ten malý športiačik,ale,prosím,to je účel hry od samého začiatku...
Predstavte si zas,že y mali byť na komerčnom rádiu vysielana pre školy,či rozhlasové pásma,hry,koncerty vážnej hudby a podobne...
Takže jedno aj druhé ma svoje miesto a nesnažil by som sa to porovnávať...
myslim, si ze posledny prieskum a aj vsetky ostatne, ktore boli robene na vzorke 1500 ludi nemozu ani nahodou odrazat skutocnost. Stavil by som neviem co, ze prieskum bol robeny len v krajskym mestach v najlepsom pripade v nejakom okresnom meste.
JA napriklad v mojom okoli nepoznam nikoho, kto pocuva Expres, pretoze ho nikto nenaladi. ved Expres ma pokryte len vacsie mesta a to nie vsetky
podla mna v ziadnom pripade nemoze byt rozdiel v pocuvanosti SRO1 a Expresu okolo 1 %, ale minimalne 7% v prospech SRO1
a dalej neverim napriklad pocuvanosti _FM v bratislavskom kraji, vsak Blavaci mali vzdy hudobny vkus a pocuvali Ragtime a Fun, tak predpokladam, ze ich muselo vela prejst na _FM, ale prieskum hovori nieco ine...
na akej velkej vzorke by mali byt robene prieskumy?
Aky je vas nazor?
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň