Diskusia k téme Rádio_FM
Spotify znie otrasne na úplne všetkom - nielen HiFi, ale napr. aj obyčajných repro PC monitoru. Celé zle. Pusti si tú istú skladbu napr. z Deezer-a a zo Spotify a musíš to počuť.
PANorámovanie je umiestňovanie do STEREO obrazu MASTERa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Panning_(audio)
https://www.teachmeaudio.com/mixing/techniques/pan…
Keď máš veľa nástrojov, pomôže prevzdušniť a zároveň roztiahnuť "pódium" - nehrajú všetci pohromade, v guči.
Ako tú španielku nahrávaš?
Testovanie na "domácej aparatúre" je dobrá a obvyklá technika - všetko všetkému ale neprispôsobíš, vždy je to kompromis. Kedysi sa na to používali (a mnohí tí, ktorí majú, aj používajú) Yamaha NS-10M (pôvodne domáce repro) a 1-pásmové Auratone kocky. Oba sú to uzavreté dizajny (žiaden bass-reflex) a majú viac-menej dôraz na stredoch - čo platí aj pre rôzne tranzistoráky, mob. telefóny a pod. Kocky sa už zas vyrábajú (originály, aj napodobeniny), napodobeninu NS-10M robia Amíci.
Obe sú dnes relatívne drahé - kedysi to boli lacné hračky.
Auto je tiež dobrým riešením. Michal David vraj kedysi používal nejakú plastovú "HiFi" vežu AIWA. :-)
Ťažko povedať, aké sú tie "továrenské" master predvoľby. Nechápem ale, načo vlastne sa tým trápiš, ak ide len o DEMO pre muzikantov (od Teba ako skladateľa). Nemalo by DEMO byť surové?
Len krátko si dovolím odpovedať na výzvu, ktorú si adresoval "kritikovi" Martinovi:
Ak nechceš použiť napr. SoundCloud, môžeš pokojne použiť napr. https://uloz.to/ (tu nepotrebuješ ani účet).
No Martin, zase si "zabodoval". Zase si ma začal falošne hodnotiť, lebo to, čo som popísal je tvorba DEMO-nahrávky, ktorú ponúkam interpretom.
DEMO nahrávka = informatívna nahrávka variantov hudby, spevu či textu, ktorú aranžéri, kapely, či producenti si spracujú ako chcú.
Ináč nie je problém s House, ten si robím pre zábavu a dokonca aj spievaný house. Ak nájdeš metódu, ako to poslať a nebude odhalená moja identita,, kľudne pošlem a 5 EUR sa mi tiež zíde.
No predovšetkým skús jednať chlapsky. Faktom je, že si mi stále dával otázky, odporučenia, hodnotenia, kritizoval sústavne. No a keď som Ti dal konkrétnu otázku, tak sa odpovedi vyhýbaš. Čiže zopakujem - vybral som z archívu Demovnice 3 piesne, ktoré považujem za najlepšie a že majú mnimálne takú kvalitu, akú vysiela Rádio FM.
A opýtal som sa ťa, ako ich hodnotíš. Ak chceš seriózne diskutovať tak, neanalyzuje, kto má alôebo enmá tvoje názory, no skús na to vecne odpovedať. Dokážeš sa chlapsky vyjadriť k tým trom piesňam - Kúzelník, Povedzme, že ty a aj tú romantickú o tej mladej žene?
Prave si nas presvedcil, ze si taky hudobnik ako vsetci uzivatelia mobilov su fotografmi, co pouzivaju automaticke nastavenia fotografovania. Inak vytvor teda nejaky house track, 5€ ti poslem:-))
Suhlasim, no zivot nie je jednoduchy a ani moja manzelka sa nespráva tak, ako mi slubovala pri svadobnom obrade:-)
Spotify - zrovna včera som počúval na LinkedIne rozhovor s nejakým Slovákom, čo ponúka reklamu na Spotify a ten vravel, že Spotify počúva na svete 300 miliónov a na Slovensku hlavne 80% Bratislava a okolie a ľudí nad 35 rokov je viac než inde.
Problém je v tom, že vy špecialisti máte výbornú aparatúru a u pesničiek sledujete rôzne parametre, kým ľudia to tak nevnímajú. Oni sledujú hlavne interpretov, čo spievajú a vnímajú energiu.
ja som totálny samouk v nahrávaní a s hrôzou som zistil na začiatku, že drahý softvér mi nahrá horšie piese=n než mobil alebo predtým, čo som mal na starom počítači WhatU Heare. No a potom som zistil, že nahrávku musím kompletne umelo vyrobiť. Niekoľko rokov sa pokúšam ako nahrať španielku tak, ako ju počujem v izbe, no som tak na 60% (nakoniec posledné roky som prakticky nepočul nikde v rádiách reálne nahranú akustickú gitaru). No a teraz mám problém, ako nahrať hlas, aby znel tak ako v mainsreame, lebo na Rock FM to sú len také zahuhňané spevy, že slová nerozumieš.
Nemám telefón so subwoferom, no ja na rozdiel od bežného technika, či človeka si púšťam hotovú pieseň z niekoľkých mobilov, notebookov, s rôznymi slúchadlami. No a zistil som, že čo mi znie krásne na počítači v softvéri úplne ináč znie v každom jednom zariadení, či v aute. A počujem hlavne bicie a gitary a basy zriedka. Takže robím pokusy, ab to znelo všade aspoň slušne. No a to je aj odpoveď k tomu Spotify, že to čo píšeš podľa mňa bežný človek ani nepostrehne.
Čo sa týka nahrávania, tak na softvéri si nastavím kompresor (ale len továrenské nastavenie) a mám tam reverb, delay, equalizer, chorus (ten je dobrý na el. gitaru) a stovku pluginov. A potm mám 4 možnosti masteringu -- továrenský alebo napr. Radio Limit. Dať na 0 mi nestačí, mastering používam aj na hlasové stopy. No a mix je ťažký, ak máš viac nástrojov. č k neviem, čo je PANORÁMOVANIE??? To by sa mi asi zišlo.
No a doplním, že nahrať HOSE, TECHNO a elektroniku viem ľavou zadnou, lebo to sú prakticky monochromatické bezfarebné zvuky. Alebo dám niekomu 5 EUR a stroj mu to urobí automaticky.
Ty máš telefón so subwooferom, že Ti v ňom dominujú bubny? :-)
Spotify je retardovaná firma s najodpornejším PAzvukom zo všetkých (veľkých) streamovacích služieb. Čo tí hluchí hlupáci tvrdia, je irelevantné.
Ľudský sluch je najcitlivejší okolo 3 kHz.
http://umdberg.pbworks.com/f/1548441308/FrequencyR…
https://cdn57.androidauthority.net/wp-content/uplo…
Mastrovať by sa malo predovšetkým ladením pomerov zvukov (nástrojov, vokálov), panorámovaním a príp. aplik. efektov (reverb, echo, na gitary event. skreslenia a pod.), či nie?
Komprimovať nič nemusíš, tobôž ťahať to nahor "cez čiaru", do limitácie. Ak to chceš hlasnejšie, postačí Ti dotiahnuť špičky do 0 dB. Hm?
SW nástroje, ktoré spomínaš, by boli fajn, keby ich používali LEN talentovaní ľudia. Resp. keby aspoň skorumpované rádiá a televízie nepretláčali (prednostne, veď "prachy nesmrdia") tých netalentovaných a prázdnych (ktorí nemajú čo povedať).
Aj keď zase, vďaka tejto svojej prostitučnej nenažranosti sa časom sami odpravia... a bude od nich pokoj.
;-)
Ono je to komplikované, lebo každý hudobník chce, aby mal čo najviac poslucháčov. No a tvrdia sa 2 dôvody, čo ľudia vnímajú alebo potrebujú, že prečo je LOUDEER lepši :
a) keď sa nahrávka nahrá, čo najhlasnejšie, tak poslucháč, keď ju počúva potichu počuje všetky nástroje - ináč nie, počuje hlavne bubny. Podľa prieskumu myslím Spotify, tak v mobiloch počuť hlavne bicie a el. gitary.
b) je pravda, že keď nahrám v štúdiu svoju vec a kliknem na MASTERING, tak pesnička sa riadne "zhluční" (a rozloží do priestoru) - a žiaľ zneje tisíc-krát lepšie
c) no a na tomto je založená elektro-hudba (house, dub, techno, a pod. - bicie musia trieskať, no a gitary tam nie sú preto, lebo ich technológia nevie urobiť
Summary_ Louder is better - no je to asi najlepšia cesta ako v 50-tke stratiť sluch :-)
No a myslel som si, že okolo 1 KHz je na to najlepšia frekvencia - z videa vidím, že 2-4 KHz.
Odporúčanie pre Martina a Mateja!
-------------------------------------------------------
Nepoznal som doteraz, čo je LOUDNESS a ani ten softvér UNISON MIDI CHORDS čo výborne dodal Austria-Hungary:
https://www.youtube.com/watch?v=kL13b9hCYjc
No a tam chlapík skladá krabičky s akordami a tak vyrába pieseň. A robia to že aj svetoví producenti! Ja poznám chlapíka, čo si kúpil za 300$ každý tón huslí a z neho skladá pieseň a pritom na husle nevie hrať. No a len pre neveriacich, tak mu z BMW zobrali jednu takto zloženú pieseň do videoklipu reklamy nového modelu BWM Takže môj manuál bol presne o tomto a nikoho som tým nemienil uraziť ani zosmiešniť.
Takže obaja porozmýšľajte skôr, ak niekoho chcete slovne v diskusii napadnúť a veci si najskôr naštudujte.
To isté platí aj o rádiách - najuvrešťanejšie (Expres, Fun, Vlna) majú najvyššiu počúvanosť. Expres si extrémnu dynamickú kompresiu poisťuje ešte aj vytiahnutím stredov - kvôli čomu, paradoxne, ľudia s citlivým hudobným sluchom ten telefón v hrnci nevydržia počúvať. Nahluchlému robošovi to ale neva - práve naopak, ten na ten háčik udice skočí.
*
Predpokladám, že termín LOUDNESS WAR poznáš.
https://en.wikipedia.org/wiki/Loudness_war
1980s: The average RMS level of the average rock song during most of the decade was around −16.8 dBFS.
1990s: While the increase in CD loudness was gradual throughout the 1990s, some opted to push the format to the limit, such as on Oasis's widely popular album (What's the Story) Morning Glory?, whose RMS level averaged −8 dBFS on many of its tracks—a rare occurrence, especially in the year it was released (1995). Red Hot Chili Peppers's Californication (1999) represented another milestone, with prominent clipping occurring throughout the album.
https://www.youtube.com/results?search_query=LOUDN…
Existuje databáza hudobných nahrávok s parametrami ich DR: http://dr.loudness-war.info/
Dynamic vs. Compressed
https://hyperbitsmusic.com/wp-content/uploads/2017…
To je výborný postreh a vysvetľuje to dokonca to, čo som písal o manuále. A tvrdia to experti, nie ja, že s nástupom HOUSE prišiel "jednoduchší binárny rytmus" a "zľacnením technológie si ktokoľvek mohol skonštruovať hit vo svojej spálni". Súčasne sa piesne stali hlučnejšími a dokonca v tom článku tvrdia, že hity na vrchole hitparád sú hlučnejšie než tie dole.
Citujem z linu od Austrai-Hungary:
"Hits changed in the Nineties as the "simpler, binary, rhythms such as 4/4 time", the mechanised DNA of House music, became dominant. Cheaper technology meant that anyone could construct a hit record in their bedroom. Yet it appears that your dad was right all along – pop music is getting noisier. "
Čo očakávaš od tunajšieho krčmového proletariátu?
1. Už minule v inej diskusii na radia.sk, keď som vychválil tie tri piesne z Demovnice Rádia FM, si to zle prečítal čítal a nadával si mi tam, že by som "mal prestať":-)
2. A teraz zase, keď som vysvetlil návod, ako rýchlo robiť elektronickú hudbu, tak píšeš, že som "vúl":-) Prepáč Martin, no ty si mnou tuším posadnutý???
No a som veľmi prekvapený, že sa vôbec nevyznáš v elektronickej hudbe, ako je napr. house, deep house, techno, trance,... Napríklad včera som si opäť po 20:000 pustil Rádio FM. Potešilo ma, že dali Mikulcovú, aj keď tá elektronika jej podľa mňa kazí piesne (no pravdou je, že bez toho by ju zase na Rádiu FM nepúšťali). No a keďže ja mám z elektroniky najradšej trance a house, bol som zvedavý, že ako vypadá naša scéna. No a bol som príjemne prekvapený. Ináč sú to Slováci, zožeň si na nich kontakt a uvidíš, že ti potvrdia, že sa tak robí elektronika, ako som dal manuál.
No a neodpustím si poznámku, že hudba bol oveľa lepšia než v britskom Selektore a čudujem sa hudobnému dramaturgovi Rádia FM, že to dovolí púšťať???
Prepáč, no vôbec nerozumiem tvojmu útočnému tónu a na základe čoho tvrdíš, že som sfanatizovaný slovenskou hudbou???
1. Kde som v texte kritizoval Selektor? No nikde!
2. Piesne v Selektore boli inštrumentálky, čiže z inštrumentálky nerozoznáš, či je to slovenská alebo anglická pieseň?
No a môj návod na tvorbu elektronickej hudby bol na inštrumentálku :-):-):-).
3. Vôbec som sa ku kvalite piesní v selektore nevyjadroval:-):-):-)
Mojím cieľom, keďže do diskusie prispieva veľa technikov, tak som im chcel ukázať ako jednoducho si môžu tvoriť elektronická hudbu alebo DJ-sety sami. Jediný rozdiel medzi manuálom a tými piesňami v selektore je v tom, že oni postupovali pri tvorbe piesní od začiatku, čiže dajú napríklad 32 sekúnd rozbeh bicie a potom pridávajú ostatné stopy. Ja som vysvetlil automatizovaný postup a síce, že si urobím všetky stopy naraz a potom povystrihujem z toho.
No a medzi nam, Ty si myslíš, že elektornickú tvorbu môžu tvoriť len Briti, o.i. už nie sú ani v EU??? Ako príkald Ti dám link na jedného nemeckého DJ-a - ktorý pre nás nedávno robil life-Yotube špeciálne pre komunitu zo Soundcloudu (neviem, či vieš, že to ej hudobná sieť,):
https://www.youtube.com/watch?v=GP8DaXx8KVw&%3B…
- bol to živý prenos, treba si pustiť asi od 20-tej sekundy. A čo sa týka kvality, tak podľa mňa je to oveľa lepšie než to, čo bolo v Selektore - tam boli staré nemoderné zvuky (tým) ale nehovorím, že sa to nemusí niekomu páčiť) a toto má šťavu aj emócie.
And scientists discover exactly what it takes to make a hit record
Ty si naozaj pekne mimo!
Inak ten dnesny Selektor som pocuval v aute a bolo to fajn. Lenze to sa cloveku, ktory je sfanatizovany trapnou slovenskou hudbou, tazko vysvetluje :)
Dnes som si šiel večer zabehať a asi od 21:10 som si pustil Rádio FM a s krátkou prestávkou okolo 21:40 som počúval až do 22:00 reláciu, ktorá sa volá Selektor. Moderátor povedal, že ide o skvelú hudbu a novinky z Britskej hudby. Najskôr boli myslím 3 piesne, potom DJ set nejakej ženy a po ňom asi 10 minút jedna pieseň.
Všetky piesne boli jednoduché, ten istý princíp. V podstate by na každú stačilo 4 stopy. A tak ma napadlo napísať vám návod, kto by chcel tvoriť napr. obdobnú Novú slovenskú hudbu ako má Selektor
Obecne sú 2 možnosti - dobré je mať bezplatný program Audacity ak nemáte iný softvér :
Manuál 1 - kto vie hrať na keyboard a má počítač a mikrofón a vie si nahrať krátkeúseky
Manuál 2 - kto nevie hrať na žiaden hudobný nástroj ale má počítač, prípadne aj mikrofón (až tak nemusí) - ten si stiahne z internetu krátke úseky, ktoré nevie zahrať na hudobnom nástroji
|||||||||| Fáza 1 - nahranie krátkeho úseku napr. 4 alebo 8 sekúnd - po anglicky krátky úsek sa volá LOOP / slučka /
1. stopa - nahrám, čiže natiahnem si bicie (na klávesoch a internete sú stovky až tisíce takýchto LOOPS krátkych úsekov) - tých 5 sekúnd môžu byť trebárs 4 takty
2. stopa - nahrám si akord, každý zneje jeden takt počas tých 8 s (napr. A-dur 4 s G-dur 4s)
3. stopa - na tých 8 sekúnd si nahrám napr. kombináciu: úder hromu, šumenie vetra, cinkot zvonkov alebo nejaký psycho efekt - ako bolo v Selektore
4. stopa - dám si naplno ozvenu, dozvuky a na ten krátky úsek 8 s nahovorím alebo zarapujem napr. ako mala tá DJ-ka v Seelektore : "give me, give me, give me", alebo "pôjdem dneska do teska" (no radšej po anglicky lebo po slovensky by to znelo blbo),
|||||||||| Fáza 2 - vysvietim si tie 4 stopy, ako keď sa kopíruje text, stlačím pravú myš a kliknem na LOOP a zadám, koľkokrát sa to úsek opakovať - takže jedným krokom získate hudbu na ako dlho chcete, napr. ak dáte opakovať 50x tak máte skladbu 50x8 sekúnd - ak ste DJ, tak si môžete dať aj opakovať to hoci aj na hodinu
|||||||||| Fáza 3 - upravovanie skladby vystrihovaním čiže vymazávaním úsekov (z natiahnutých slučiek)
Skladby, čo hrali v Selektore sa robili napr. tak, že najskôr trebárs zvolím úseky:
* 0- 16 s nechám hrať len bicie tým, že vymažete stopu 2,3,4 (Blood on the dance floor - takto napr. zakončil túto pieseň Michael Jackson)
* 16-32 s pridám 2. stopu, tak že vymažete 3. a 4.stopu (čiže pridajú sa klávesy)
* 32-48 s sekunde pridáte 3. stopu (čiže pridajú sa klávesy)
* 48-64 s pridáte už aj 4. stopu (čiže pridajú sa klávesy)
* > 1 min - môžete opakovať alebo napr. pol minúty nechať hrať len klávesy, alebo len bicie, alebo len bicie so zvonkami a pod. a ak máte vybavenie môžete vymýšľať kombinácie, použiť trebárs 60 stôp a robiť elektronickú tanečnú hudbu rovnocenne ako profík.
|||||||||| Fáza 4 - uložíte si hotovú skladbu ako súbor ako wav a môžete poslať do internetového rádia a možno aj Rádia FM
Niekomu sa to zdá byť veľmi jednoduché, no ako vidíte záleží na fantázií, ako tým v britskej hudbe a hneď ich hrajú aj na Slovensku. Nebojte sa a experimentujte - technológia to urobí za vás a nemusíte roky sa učiť na hudobný nástroj!
Tak to je dobrá správa, že na Rádiu FM už hrajú aj takýto pekný POP. Vidím tu paralelu s Michaelou Martykanovou . ktorá vyhrala ako najúspešnejšia pieseň Demovnice roku 2020? Ktovie, čo by NIKA na ňu povedala???
Má niekto možnosť posunúť jej tento link: https://www.youtube.com/watch?v=BxwX7NoZgGw&featur
aktualny singel tyždna v relacii Nova hudba ktorej verime,vyberala Nika FM,celkom slušna skladba či? https://www.youtube.com/watch?v=cG2SFddXgBk
Táto jednoduchá pieseň je slušný priemer. Taká staromódne kópia štýlu Depeche Mode, na ktorom pán Baláž vyrastal:-) No a nerozumel som textu.
Avšak som veľmi smutný z toho, že pán Baláž jej dal prednosť pred pesničkami so slovenským textom so súčasným zvukom, navyše, ktoré objavilo "jeho" rádio???
Demovnica 2020 - TOP 3
1. VIK Kúzelník originálna vec https://www.youtube.com/watch?v=geuekM6trj4
2. Michaela Martykanová https://www.youtube.com/watch?v=BxwX7NoZgGw&featur …
3. K.A.L.A.H.A.R.I. Drevený poník https://www.youtube.com/watch?v=eUMEr8v6mBk
včera som počuval vikend fm s D.Balažom a pustil tam aj tuto novinku z Bieloruska, su tam aj kytary čo povieš ty aj dalši diskuteri na tuto piesen https://www.youtube.com/watch?v=uiYmb1xkND4
Chcel by som poďakovať 5ulovi, ktorý upozornil na rozhovor dramatuga Baláža s Kevinom Colom. Vďaka tomu som zistil prečo rádio hrá to, čo hrá.
https://www.youtube.com/watch?v=C0stXM6BNRs
Z upútavky a som zistil tieto hlavné fakty:
a) dramaturg Baláž keď bol mladý človek bol bubeník
b) hral v kapele, ktorá hrala taký psychidelický štýl
c) "vyrastal" na hudbe, kedy začínala elektronika
d) dal otázku, slovenčina vs angličtina, čo si myslí o jazykovej bariére (odpoveď bola si tak, že uznáva pesničky v natívnom jazyku umelca)
e) oslovila ho hudba klasika Gustava Mahlera (napr. je známa 5. symfónia) - že ťažko sa mu prechádza na "menej-hudbu", obdobne Debussy - to je muzika, klasick= staré harmónie ...
----------------------------------------------------------------------
No a keď som si to dal do súvisu vyšlo mi toto:
Ako bubeník má logicky rád rytmus a ten je základom všetkých štýlov elektroniky - čiže takýto človek nebude preferovať melodické piesne. A to o to viac, že kapela, v ktorej hrával hrávala piesne, ktoré majú ďaleko od nejakej melódie. A ak k tomu pridám, že vyrastal v období nástupu elektronickej hudby, a teraz jedine on rozhoduje o hudbe pre Rádio FM
! TAK SA NEČUDUJEM, PREČO RÁDIO FM hrá podľa mňa takú NEZÁŽIVNÚ HUDBU a hlavne ELEKKTRONIKU!
No a ešte dodám, že nerozumiem, že človek, ktorý obdivuje Mahlera a klasiku, ako môže vyberať takúto treťotriednu elektroniku a odhadom 80% produkcie???
Ak si myslí, že to vyberá pre ľudí, tak určite len na veľmi malú vzorku.
Rádiu FM prajem /F 2021, no s takouto hudbou dlho neprežije, pretože elektronika prekonala dávno svoj zenit a jediné, čo je nové sú, že sa použije nový zvuk alebo šumové efekty.
Čo sa týka vlastnej tvorby, tak som predsa viackrát napísal, že spolu s viacerými máme piesne aj v rádiách aj na hudobných sieťach (možno si moje príspevky nečítal).
K Demovnici mi žiadni "viacerí nepísali". Hovor prosím ťa len za seba. jedine 5ulo napísal, že si môj výber začal pozerať, no začal som kvaitnejšou elektronikou. Naopak reagoval som na viacerých, ktorí sa ma pýtali, čo je podľa mňa vhodná hudba. Tí, čo sa konkrétne pýtali som odpovedal, že preferujem hudbu gitarovú, spievanú a so slovenským textom, lebo po anglikc textovať dokáže v podstate aj malé decko - to je celosvetovo známa vec a je to dané angličtinou. Niektoí písali, že im slovenské pesničky moc nevoňajú. To je aj môj legitímny názor na hudobných redaktorov Rádia FM.
No a keďže toto je diskusia k Rádiu FM, tak som vybral tri slovenské piesne, ktoré sa podľa mňa dajú počúvať a sú nad priemerom piesní, čo vysiela Rádio FM.
Nerozumiem, prečo ti robí problém vyjadriť sa k nim, keď ku mne sa vyjadruješ neúnavne a vďaka tomu diskusia na Rádio FM fičí:-) Alebo si myslíš, že diskusia je vtedy dobrá, keď každý má rovnaký názor a rádio vychvaľuje do neba?
Hodil som ti rukavicu, takže ocením ak sa vyjadriš.
Preco sa stale vyhybas vlastnej tvorbe a stale poukazujes na inych interpretov?
Odpovedat ti nebudem, uz sme ti to tu viaceri napisali, preco... Ty si stale ides svoje, bud si tak zabedneny, alebo...
Martin, môžeme diskutovať aj o mojej tvorbe:-). No skús predtým zodpovedať otázku, že prečo by nemohlo Rádio FM hrávať tieto piesne??? - vyradil som elektroniku, aby to neplietlo 5ulo
Demovnica 2020 - TOP 3 - našiel som na Youtube:
1. VIK Kúzelník originálna vec https://www.youtube.com/watch?v=geuekM6trj4
2. Michaela Martykanová https://www.youtube.com/watch?v=BxwX7NoZgGw&featur…
3. K.A.L.A.H.A.R.I. Drevený poník https://www.youtube.com/watch?v=eUMEr8v6mBk
Poznámka: každá pieseň má nejakú pridanú hodnotu
1. Toto je obsolútne originálne
2. Dnes úplne zriedkavé využitie akustickej gitary plus undergroundový text (nehovoriac o tom, že mala najviac prvých miest a vyhrala dva mesiace za sebou)
3. Vynikajúci text a absolútne vhodné pre mladých
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň