menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k téme Ktorá hudba Vám v slovenských rádiách najviac chýba?

112 príspevkov
Dávid (neregistrovaný, 195.91.7.xxx)
Dávid (neregistrovaný, 195.91.7.xxx)
15.05.2020 19:35
0
0
Re: všetci

Dnešná populárna elektronická hudba za veľa nestojí. Je jednotvárna, súhlasím. Keď už ide o elektronickú hudbu, tak ja osobne radšej preferujem el. hudbu zo 70. a 80. rokov. Mojími veľkými fenoménmi, hudobnými skupinami tohto žánru sú napr. Kraftwerk, Depeche Mode, OMD (Orchestral Manœuvres In The Dark) a pod. To je teda čo povedať, že oni vedeli čo robia a takisto ešte aj viacerí. Proste to obdobie bolo najlepšie na el. hudbu. To boli začiatky. Ale významne k tomuto prispeli. V súčasnosti radšej uprednostňujem nejaké iné (nepopulárne) žánre el. hudby. Je to lepšie rozhodnutie podľa mňa.

Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
15.05.2020 13:10
0
0
@Peťo

Presne toto je aj môj názor, že tzv. nová elektronická hudba je z hudobného hľadiska veľmi jednoduchá s minimom invencie. V podstate ide veľmi často o mechanicky naskladané loops a do toho nasamplujú donekonečna sa opakujúce frázy.

Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
15.05.2020 13:06
0
0
@Kawa Vďaka

Vďaka a som spokojný. Pretože som mal dojem, že časť diskutérov by to označilo za komerciu.

Kawa
Kawa
15.05.2020 02:20
0
0
@Monitor

no tak ked ta velmi chces - mohla. spokojny?

neznamena to ze musi.

Peťo7 (neregistrovaný, 167.172.171.xxx)
Peťo7 (neregistrovaný, 167.172.171.xxx)
14.05.2020 23:31
0
0
@@

Mne najviac chýba Dance, Trance, Hardtrance, teda elektronická hudba, ale nie nová, ktorá nie je až tak zaujímavá, okrem výnimiek, ale skôr roky 1992-3 po rok maximálne 2008.
Chcelo by to nejaký podobný projekt ako mali v Nemecku s názvom Revivalkult, alebo Classics na sunshine live. Ale toto bohužiaľ nikdy nebude, lebo na Slovensku sa hrávajú len odrhovačky 5x denne 1 skladba. Preto si musí človek poradiť inak a hľadať inde, alebo pekne zbierať vinyly.

Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
14.05.2020 14:14
0
0
@Antimonitor

Ktosi napsal na starej kul, ze VALKA JE VUUL

AntiMonitor (neregistrovaný, 195.91.4.xxx)
AntiMonitor (neregistrovaný, 195.91.4.xxx)
14.05.2020 13:45
0
0
@Monitor

Mimochodom, na fmku je dnes Tvoj oblubenec Galagher, pocuvas? Velmi pestry playlist, dostatok slovenskej hudby podla Teba?...:-))

AntiMonitor (neregistrovaný, 195.91.10.xxx)
AntiMonitor (neregistrovaný, 195.91.10.xxx)
14.05.2020 13:35
0
0
@Monitor

Ty si vuuuuuuul...

Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
14.05.2020 13:31
0
0
@Kawa Dal si názor pre jemné aj rock rádio, skús dať aj pre Rádio FM

Dal si takýto názor 12. maja:
rockova balada na jemne = ok
rockova balada na rock radiu = ok

Skús dať odpoveď aj na:
rockova balada na Radio FM = ???

! A nepodceňuj sa, nie si žiaden panáčik - Tvoj názor môže zatriasť svetom!

Kawa
Kawa
13.05.2020 22:58
0
0
ehm

A čo ja viem, záleží snáď na tom či chcú (to hlavne, nie na názore bezvýznamných panáčikov na nejakom fóre) a či sa to aspoň tak nejak prekrýva s hudobným formátom. Dychovka na jazzovom rádiu je podľa mňa už napr. za hranicou.

Samozrejme, sú prípady kedy je to ťažko povedať. Čo rádio ktoré hrá Top 40 a nejakou náhodou sa do rebríčkov po celom svete dostane nejaká trashmetalová skladba?

MINO Z KOSIC
MINO Z KOSIC
13.05.2020 13:26
0
0
@Kawa

Mas pravdu,to nie je moja cast rocku,ale je to len moj nazor.Daj odpoved aj monitorovi.

Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
12.05.2020 21:12
0
0
@Kawa Skús odpovedať

Môžem Ťa poprosiť o názor, či rocková balada by mohla byť vysielaná aj na Rádiu FM (anglicky alebo aj slovensky)?
Vďaka vopred.

Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
12.05.2020 21:09
0
0
@MINO Z KOSIC a Sulo Nenahraditeľná

Nikto nevie presne povedať, že ktorá hudba je dobrá a ktorá zlá. Už stovky rokov však platí, že veľká skupina ľudí vníma určitú hudbu viac a určitú menej. Preto niekto vie robiť hity a niekto nevie. Osobne sa prikláňam k tomu, že
v prvom priblížení rozhoduje to, čo teraz zdôrazňuje Habera aj ostatní porotcovia pri vyraďovaní zo Superstar a síce, že rozhoduje EMÓCIA.
.
* Takto vnímam hudbu aj ja a síce, ak vie interpret preniesť na poslucháčov svoju EMÓCIU, tak ľuďom je jedno aké je aranžmá, aký je mix, mastering, zvuk, technika spevu - dokonca môže aj falošne zaťahovať. Takáto hudba sa zdá byť ľuďom KRÁSNA.
* Druhou dôležitou vecou, čo s tým súvisí je TEXT, či sa s ním ľudia stotožnia alebo nie. Čiže keď spieva No Name alebo Nenahraditeľná, tak sa niektorí do neho dokonca vžijú berú to ako fil, že oni stoja pred bránou, že ona je nenahraditeľná.
* No a dôležitou je MELÓDIA, že ľudia si radi zaspievajú pieseň, no a hity majú obvykle chytľavú melódiu (čiže odborne povedané vhodný motív, klesanie, stúpanie tónov a nejaké skoky). Tu je dôležité však, aby to nebolo disharmonické, to je potom už jazz. No a určitá skupina, ktorej sa páči disharmónia, označí všetko sitatné ako alternatívne alebo nekomerčné. A nevie pochopiť, že ak je aj nejaká výborná kapela, technikcy, zvukovo, no má tam veľa disharmónie, tak to jednoducho ľudia nebudú počúvať masovo.
* Mohol by som pokračovať tým, že na prelome storočia začali používať na diskotékach klávesové zvuky, elektronické efekty, pluginy, a dôraz je na rytme, melódia nie je podstatná a dnes na originalite zvuku (house, techno, drum&bass, dance&EDM, trance, trap, dubstep) - no a väčšinou sa nespieva s výnimkou hip-hopu - táto hudba len ojedinele vyprodukuje nejaký hit aj to len v prípade chytľavej melódie.

No a teraz NENAHRADITEŇÁ
1. Pieseň má úžasnú emóciu, text aj melódiu. A je harmonická. Takže je automaticky potenciálny hit, pretože každý si ju môže pospevovať.
2. Z hudobného hľadiska, ak by ste boli aranžér alebo hudobník, tak by Vás zaujalo, že postupne ako idú slohy za sebou, tak sa pridáva nejaký nástroj, čiže aranžérsky je perfetná. No a samozrejme vyváženosť nástrojov, mix, mastering sú kvalitne urobené.

3. No a keďže dnes ľudia veľmi reagujú na zvuky a bicie, tak pieseň má moderný zvuk a pritom ani nejak nekopíruje mainstream.

Inými slovami, pieseň je prijateľná aj pre ľudí aj odborníkov a je to asi najlepšia slovenská vec v roku 2019. To, že ju hrali alebo hrajú často, tak zato pieseň "nemôže". Je to proste hit a tie sa hrajú stále. Napr. teraz hrajú na jednej stanici Queen tiež preto, lebo je to hit.

Kawa
Kawa
12.05.2020 21:07
0
0
lenze

lenze rock nie je len tvoja cast rocku..

MINO Z KOSIC
MINO Z KOSIC
12.05.2020 21:04
0
0
@Kawa

Antenu rock si zapinam s chutou na nieco tvrde rockove,balady a uspavanky tu nie su potrebne.Radio jemne zapinam pri zaspavani a relaxe,tam ma rockova skladba rusi.

Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
12.05.2020 20:36
0
0
@Kawa Môže byť aj: rockova balada na radiu FM = ???

rockova balada na radiu FM = ???

Kawa
Kawa
12.05.2020 08:53
0
0
ehm

rockova balada na jemne = ok

rockova balada na rock radiu = ok

v com presne ma byt ten problem?

MINO Z KOSIC
MINO Z KOSIC
12.05.2020 01:10
0
0
Odlisne formaty

Tiez nechapem,ako no name a stale sa opakujuca nenahraditelna,mozu mat taky uspech.Niekedy sa pozastavim aj nad takou malickostou,ako mozu obcas zahrat na antena rock,tu istu skladbu ako na radiu jemne.Ved su to dva uplne odlisne formaty.Co ma spolocne format soft a rock?Asi iba apolocnu medialnu skupinu.

Radim Olšák (neregistrovaný, 188.246.111.xxx)
Radim Olšák (neregistrovaný, 188.246.111.xxx)
12.05.2020 00:53
0
0
můj názor

Chybí mi ve slovenském rádiu folk a třeba v nočním vysílání YouTube pisen nazvaná Podivná pandemie

5ulo
5ulo
12.05.2020 00:29
0
0
@Monitor

co je dobre a co zle? Kazdy na to bude mat iny pohlad.. Pre mna su omylom sk hudby depresivne veci ako napr. No Name (sorry Viky :D) a napriek tomu su uspesni (vraj).. naopak taka Hudba z Marsu je podla mna nedocenena svojou originalitou po cele tie roky co existuje. Ty mi ale mozes odporovat v presne opacnom garde. Nikto jednoducho nema recept na to, ktora slovenska hudba je ta dobra, nie je na to vzorec.. mozes mat len gule urcit nejake pravidlo a sledovat reakcie posluchacov.

Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
11.05.2020 19:59
0
0
@Sulo

Ja práve monitorujem a zisťujem, že prečo má časť ľudí problém so slovenskou hudbou.

Napr. opýtal som sa na to manželky, že či má problém so slovenskou hudbou. Jej odpoveď bola, že nemá že 1/3 je dobrá a ostatná nie. No a reku prečo neprepneš na inú stanicu? Až tak mi to nevadí, aby som musela prepínať...

Čiže ja kladiem otázky typu, že ak by slovenská hudba bola dobrá, či by si mal teda s ňou problém? No a hľadám plusy, mínusy a faktory, ktoré by ju mohli zlepšiť.

Nič viac a nič menej a to niektorí nechápu. Napríklad Kawa je úplne mimo, vždy bude v póze byť proti.

Kawa
Kawa
10.05.2020 22:56
0
0
@Monitor

A ja som sa k tomu aj vyjadril - je mi to jedno. Hlavne u takých akože "hrdých a prchkých".

Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
10.05.2020 22:23
0
0
@kawa Nemám níč proti Tvojmu názoru, ale dehonestovaniu speváka

Zle čítaš moje príspevky, ja nemám absolútne problém zmieriť sa s Tvojim názorom, ale mám problém s dehonestovaním speváka, ktorého spev si značil "otváranie papule". A to na webe-zostane pri Tvojom mene roky.

5ulo
5ulo
10.05.2020 22:19
0
0
@Monitor

@Kawa to tu nacrtol moj osobny problem so slovenskou hudbou - vacsinou pocuvam popri praci alebo soferovania, cize je to pre mna skor priposluch, no akonahle zacne hrat slovenska zalezitost, tak ma to doslova vyrusuje, hlavne tie ublacane pesnicky, kde ani sekundu nenechaju hrat hudbu. Napriek tomu, ze anglictine rozumiem, tak sa mi to nestava.
Jednoduchy priklad je citanie knihy v miestnosti, kde ide radio (napr. cakaren v autoservise) - v momente, ako zacne hrat slovenska hudba, tak sa mi podvedome miesa do citaneho textu.. Zial, je to tak. Ale funguje to aj opacne - ak citam knihu anglicky, tak ma anglicky spievane skladby rusia.
No a k tym modulovanym/mutovanym hlasom.. Bola to uplne bezna prax v 90's v tanecnej hudbe.. pogugli si napr. skladby od Stana Simora (Morhotronic) - Skusis?, Nostradamus.. pripadne mi napada este slovensky Hookie - Hookie.

Kawa
Kawa
10.05.2020 20:29
0
0
@Monitor

Na takých "prchkých" existujú spôsoby ktoré ich veľmi rýchlo vrátia do reality a umravnia.

Ale k veci - áno, jednoducho pieseň v inom než materinskom jazyku vnímam inak, dokážem vypnúť vnímanie, stačí už aj angličtina (ktorú síce neovládam nejako super extra, ale pracujem s ňou dostatočne často na to aby sa mi už dostala pod kožu).

Takže rozumiem že sa ti nepáči ak mám takýto názor na slovenskú (a českú) hudbu, ale je to tak, zmier sa s tým. Mne sa zase môže páčiť niečo čo tebe nie. Len aby si pochopil - to neznamená že všetko čo je v inom jazyku sa mi automaticky páči.

Počúvanosť
pondelok, 15.7.2024
1.
21,12%   - 0,33%
2.
18,92%   + 4,00%
3.
10,55%   + 4,69%
4.
9,34%   - 1,54%
5.
7,56%   + 1,82%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 15.7.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
III. - V. etapa 2024
1.
31,0%   - 0,1%
2.
22,2%   + 0,1%
3.
21,4%   - 0,1%
4.
18,7%   + 0,2%
5.
16,0%   ± 0,0%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, III.-V./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
28. týždeň 2024 08.07.2024 - 14.07.2024
1.
Album
Imagine Dragons
Eyes Closed
2.
Album
Artemas
I Like The Way You Kiss Me
3.
Album
Cyril
Stumblin' In
4.
Album
Dasha
Austin
5.
Album
Benson Boone
Beautiful Things
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over