Diskusia k téme Platia hudobné vydavateľstvá rádiám?

Omieľajú ich preto, lebo im za to niekto PLATÍ - v prípade RTVS dosť pravdepodobne redaktorom a dramaturgom rovno DO VRECKA. V civilizovanom svete sa tomu hovorí KORUPCIA a SKRYTÁ REKLAMA.
https://en.wikipedia.org/wiki/Payola
V SLOVAKISTANe si musíme vystačiť s pomenovaním PRESSTITÚTKY.
***
Čo sa ešte týka príp. okrádania vlastníkov práv, existujú služby, ktoré s využitím technológie https://en.wikipedia.org/wiki/Acoustic_fingerprint monitorujú tisíce rádií v celom svete a svojim klientom poskytujú získané dáta - tí si ich potom môžu porovnať s vyplatenými tantiémami.
Tipujem, že veľké (najmä anglosaské) vydavateľstvá to aj robia - ostatní asi pomenej...

Nie, viac o SOZA a jej tunelovani vediet nechcem. Hlavne ten bod 4 mi dal vioac informacii. Iba som chcel vediet, ci napriklad ked take SRO1 (ci ako sa to teraz vola...Rimavska Sobota..) posle peniaze slovenskych koncesionarov napriklad takemu Guettovi, alebo ZAS do krajiny galskeho kohuta.., ked ich tak furt omielaju....alebo teplemu Brunovi Marsovi a pod

PRINCÍP je nasledovný:
1) Prevádzkovateľ rozhlasového vysielania ("RÁDIO") uzavrie so SOZA licenčnú zmluvu
https://moja.soza.sk/stranka/chcem-licenciu-1-2
2) RÁDIO odvedie/zaplatí SOZA 6,4 % zo svojich príjmov + paušál 500 € / mesiac
https://moja.soza.sk/stranka/sadzobnik-1-2-3-4-5
3) RÁDIO každý mesiac zašle SOZA zoznam hraných/vysielaných skladieb (PLAYLIST)
4) SOZA na základe PLAYLISTu vyplatí (hraným) autorom a interpretom odmeny - v prípade cudzincov spravidla cez ich národné subjekty kolektívnej správy autorských práv
https://moja.soza.sk/stranka/medzinarodne-zmluvy
Taká je TEÓRIA. Hudobníci však tvrdia niečo iné - v mnou odkazovaných článkoch napr. Ľuboslav Petruška zo skupiny Chiki Liki Tu-a https://www.chikiliki.sk/ a Marián Greksa https://www.facebook.com/Marian-Greksa-fans-page-3… - ak chceš vedieť viac o TUNELOVANÍ SOZA a OKRÁDANÍ AUTOROV, INTERPRETOV a VYSIELATEĽOV, môžeš sa spýtať napr. ich.
;-)

Ale taka informacia mi velmi nepomuoze ...pokial nepoznam protiucet, resp. z ktoreho uctu propstriedky na uvedenu polozku boli preuctovane, a predovsetkym na ktory ucet boli preuctovane....Alebo chces povedat, ze to je definitivny ucet, z ktoreho to potom pred valnou hromadou SOZY uz skonci na ucte nerozdeleny zisk?

Tvoja dedukcia je správna - v angličtine má takáto praktika dokonca svoje pomenovanie: PLAYOLA
https://en.wikipedia.org/wiki/Payola
V USA a iných demokratických právnych štátoch je však TRESTNÁ (pokiaľ nie je riadne označená ako raklama)!
V SlovakiSTANe nema problema.
https://www.youtube.com/watch?v=jUZjjuKYu9k
;-)

Takže IMAGINE DRAGONS, DERMOT KENNEDY či ED SHEERAN AND JUSTIN BIEBER presadila cez kvóty ich manažérka ĎURINDA?
https://www.radia.sk/hranost/sk-eter
:-o

Pre takéto prípady má SOZA účtovnú položku "NEIDENTIFIKOVATEĽNÉ PRÍJMY".
https://ekonomika.sme.sk/c/6412464/do-sporu-so-soz…
https://greksa.blog.sme.sk/c/301054/Otvoreny-list-…
;-)

Samozrejme ti verim ze si sa chcel realne spytat a nie len si kopnut a nazvat niekoho privlastkami.

ako to vlastne funguje? Ked zahra nejake radio napr. ZAS (taka francuzska prefajcena stetka..neviem ako sa presne vola), alebo povedzme buzik Guetta tak SOZA jej/mu posle peniaze?

Už sa Ti stalo, že si išiel na pivo a za to že ho piješ, Ti ešte aj zaplatili? Asi nie, však? Funguje to opačne, za to že rádiá používajú hudbu, tak platia SOZE a tá peniaze rozdeľuje autorom a interpretom. Či im platí niekto iný? To je jedno, v každom prípade to máš pomýlené

Nie, to sú len socialistické povinné kvóty nanútené dlhovlasým krojovaným zženštilým a Jackom rozparovačom, aby im tiekli prachy, lebo sa nevedia zmieriť s tým, že skončili a že to čo vyprodukovali je na bode mrazu, na úrovni toho socializmu...

Už dlhšiu dobu nad tým rozmýšľam, v rádiu často počuť niekoľko mesiacov tie isté hudobné výtvory , tak sa chcem spýtať či niekto vie ako to v tomto biznise funguje. Platia hudobné vydavateľstvá rádiám peniaze aby sa ich pesničky hrali v takých častých intervaloch ?
Ďakujem za robsirenie obzoru v tejto problematike
podiel [%] celkovej počúvanosti
3. + 4. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň









