menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k téme Ktoré rádio bolo podľa vás na tom ekonomicky najhoršie?

67 príspevkov
marpoloma
marpoloma
22.06.2024 15:03
1
0
@Jazz_Laco

Nehovorim o zruseni, len hovorim ze ta zilinska a popradska frekvencia je pre taketo radio absolutne zbytocna. Napriklad popradska by sa hodila vlne, ved ta ma v tom okoli prazdne pokrytie. Napriklad stara lubovna, savinov atd…

Jazz_Laco
Jazz_Laco
22.06.2024 14:55
1
2
marpoloma

No momentálne bude na odstrel Rádio_FM, pretože tamojší moderátori akosi nemusia súčasnú vládu. A rozobrať sieť? To je hlúposť. Buď by tam mal vzniknúť nejaké iné verejnoprávne rádio alebo celú sieť ponúknuť naraz pre nejakú novú mediálnu skupinu....

Zrušenie Devína by bola sprostosť, to by sme boli asi jediné verejnoprávne médium, ktoré by nemalo kultúrne rádio. Aj keď voliči tejto vlády ho počúvať nikdy nebudú.....

marpoloma
marpoloma
22.06.2024 14:37
1
1
Devin

Podla mna je devin nie stratovy projekt, ale extremne drahy projekt na to ze ma nizky pocet posluchacov. Devin ma velmi silne a drahe zenevske frekvencie, ved v poprade maju 30kw frekvenciu. Nemyslim si ze ma velky potencial aby taketo radio malo tolko zenevskych frekvencii, ved takej vlne alebo e2 by sa hodilo rozsirene pokrytie. Je to cisto moj nazor, ale devin nema ani 40 tisic posluchacov (nie je v mml-tgi), tak preto z toho dedukujem tieto spekulacie. Kebyze je devin nejaka komercna stanica a nie verejnopravny okruh, tak by asi hned skoncili.

Miki Mouse
Miki Mouse
18.04.2024 22:44
7
0
@ Pe3k

A Pinďo ne je v konflikte záujmov ? ? ? Nemal by byť vylúčený z prideľovania frekvencií a licencií ? ? ?

Aj bývalý zamestnanec TWC mal byť pri hlasovaní RVR vylúčený pre konflikt záujmov (zaujatosť) pri prideľovaní licencie a frekvencií jednému rádiu... ale aj ďalších frekvencií a licencií pre iné rádia...

Jazz_Laco
Jazz_Laco
18.04.2024 21:13
0
7
Príspevok je skrytý z dôvodu udelenia veľkého počtu záporných hodnotení. Zobraziť príspevok
Vysielač
Vysielač
18.04.2024 17:48
5
0
@Jazz_Laco

"Jediným problémom by bol nákladný vysielač v Nitre, pretože ten niet kam presunúť...."

Aj ďalší stožiar Nitra - Zobor by sa dal poriešiť. Buď nadstaviť ten priehradový na streche lanovky alebo za lanovkou postaviť nový priehradový stožiar.

https://www.radia.sk/fotogaleria/163_nitra-zobor-h…

Jazz_Laco
Jazz_Laco
18.04.2024 16:07
3
1
Pe3k

Áno, ale tým sa v podstate zničila akákoľvek šanca na vybudovanie ďalšieho rádia. Najbližších 20 rokov tu nevznikne nič, ani na FM a ani na DAB+....

Peniaze na rozhlasovom trhu sú, pokiaľ by nový vysielateľ mal sieť po Anténe Rock, dala by sa v pohode prevádzkovať s celkom slušným ziskom. Jediný problém bol nákladný vysielač BB 97.6MHz/100kW. Ak by sa ten zamenil za 87.7MHz a ostatné výkonné vysielače by sa prevádzkovali vo vlastnej réžii, náklady na vysielače by dosť klesli....

Ak budeme argumentovať ekonomicky silným zázemím, tak potom nech si Bauer kúpi aj Fun a Vlna - však oni na to majú. Ako jediní budú ovládať trh a ukazovať každému zdvihnutý prostredník tak ako to robia teraz.....

Binďovi už tikajú hodiny. Ostáva mu 9 mesiacov, dve výberové konania a pôjde do teplých krajín....

Pe3k
Pe3k
18.04.2024 15:35
4
1
...

Bauer veľmi dobre vedel, prečo urobil s Rockom to, čo urobil. Stanicu bolo treba reštartovať a stabilizovať a popri tom rozširovať pokrytie do ekonomicky zaujímavých lokalít - tak, ako to kedysi robil Expres. Nešiel na drahé veže TWC, ale trpezlivo staval svoje stožiare v blízkosti sídiel. Oni si počkajú a trpezlivo budú zobkať lukratívnejšie frekvencie, pretože Binďo je záruka obhajoby každej ich žiadosti. Ekonomicky silné zázemie mu dáva silný argument a tak o pár rokov tu bude ďalšia multiregionálna sieť.

Veľké oči a drahé frekvencie položili mnohé rádia - či to bola Rebeca, Naj alebo Anténa R. Dnes bežný Slovák nepočúva rádio podľa obsahu ale neraz kvôli dobrému signálu... Preto práve pokrytie je dôležitým základom na úspech. Urobiť nové rádio na tak drahej sieti je nezmysel a cesta do pekla... A Bauer to dobre vie.

Jazz_Laco
Jazz_Laco
18.04.2024 11:36
4
2
Vysielač

Áno, dalo sa to urobiť ale niekto by musel prísť s projektom rádio ROCK, ale neprišiel....

Ďalšia vec, prečo by Expres mal vlastniť všetky rádiá? Pozri sa ako to vyzerá na Slovensku. Máme tu dve šláger rádiá (Melody a Vlna) so skoro rovnakým playlistom, jedno hitové rádio (Expres), jedno rádio pre mladých (E2), jedno pre starších mladých (Fun), Jedno celoplošné kresťanské (Lumen), dva fungujúce regionálne projekty (Trnava a Košice). Zvyšok sú projekty ktoré fungujú viacmenej na hrane....

Rádio Anténa Rock malo tieto frekvencie

Nitra 88.8 MHz / 10kW
Rožňava 89.0 MHz / 200W
Lučenec 89.1 MHz / 200W
Nové Mesto nad Váhom 92.4 / 250W
Košice 94.8 MHz / 1kW
Považská Bystrica 95.1 MHz / 250W
Snina 95.9 MHz / 10 kW
Piešťany 97.3 MHz / 500W
Banská Bystrica 97.6 MHz / 100kW
Bratislava 97.6 MHz / 100W
Čadca 98.1 MHz / 200W
Martin 98.7 MHz / 500W
Žilina 98.7 MHz / 500W
Ružomberok 98.8 MHz / 5 kW
Bratislava 100.3 MHz / 1kW
Trenčín 100.3 MHz / 500W
Rimavská Sobota 102.4 MHz / 500W
Prešov 105.2 MHz / 1kW
Poprad 107.3 MHz / 2kW

Stačilo aby niekto požiadal o všetky tieto frekvencie s projektom nového rádia (Rock, Jemné alebo niečo iné a mohla tu vzniknúť slušná konkurencia. Samozrejme projekt by musel presvedčiť Radu. Jediné čo by bolo nutné vyriešiť je zámena výkonnej frekvencie 97.6 MHz v Banskej Bystrici za menej výkonnú 87.7 MHz. Postaviť nové stožiare na Skalke a v Liptovskom Mikuláši (98.8 MHz) presunúť Sninu na Ščobík. Jediným problémom by bol nákladný vysielač v Nitre, pretože ten niet kam presunúť....

Vysielač
Vysielač
18.04.2024 10:51
4
0
@Jazz_Laco @marpoloma

Rádio ROCK mohlo mať krásne pokrytie, stačilo v minulosti urobiť toto:

Požiadať o frekvenciu 87,7 MHz Banská Bystrica - Suchá hora 10 kW

Požiadať o frekvenciu 98,8 MHz Ružomberok - Úložisko 5 kW

Požiadať o frekvenciu 90,8 MHz Žilina 1 kW

Požiadať o frekvenciu 90,4 MHz Kotešová 0,2 kW

Požiadať o frekvenciu 98,5 MHz Tvrdošín 0,5 kW

Požiadať o frekvenciu 98,5 MHz Brezno 0,2 kW

Požiadať o frekvenciu 99,8 MHz Liptovský Mikuláš 0,2 kW

Požiadať o frekvenciu 88,1 MHz (92,7 MHz) Žarnovica 0,2 kW (0,1 kW)

Požiadať o frekvenciu 90,3 MHz Poprad 0,2 kW

Požiadať o frekvenciu 103,3 MHz Spišská Nová Ves 0,2 kW

Požiadať o frekvenciu 95,3 MHz Rožňava 0,5 kW

Požiadať o frekvenciu 95,7 MHz Košice 0,2 kW

Požiadať o frekvenciu 93,0 MHz Trebišov 0,25 kW

Požiadať o frekvenciu 93,2 MHz Snina - Magurica 0,3 kW

+ niečo dokoordinovať a

vrátiť a požiadať o frekvenciu 103,7 MHz Prešov - Lysá a dať 107,1 MHz na Lysú:

103,7 MHz Prešov - Lysá (Rádio ROCK) 8 kW

107,1 MHz Prešov - Lysá (Rádio EUROPA 2) 8 kW

A ešte v aktuálnom výberovom konaní sú zaujímavé aj 1 kW frekvencie 93,0 MHz Brezno a 88,6 MHz Banská Bystrica. A frekvencia 92,0 MHz Žiar nad Hronom je silnejšia (0,5 kW) ako majú teraz 91,0 MHz Žiar nad Hronom (0,15 kW).

A skoro všade majú svoje vysielacie objekty, takže by to rozvysielali veľmi rýchlo.

Jazz_Laco
Jazz_Laco
17.04.2024 22:42
1
2
Janis

Nie, maďarský štátny rozhlas nepočúvam. Voľakedy som počúval rádio Danubius, ktorému z hľadiska humoru, kvality moderovania, zvuku a výberu hudby sa žiadne slovenské rádio nevyrovnalo. Momentálne už niekoľko rokov počúvam rádio Jazzy ktoré vysiela z Budapešti. A okrem dobrej hudby - jazz a funk ponúka aj krátke spravodajstvo každú hodinu 24/7, humor na úrovni - nie pre puberťákov a ľudí s IQ 70 a menej, pokiaľ sa ponúkajú rozhovory v rannej show, tak sú skôr intelektuálne ladené. To ranné vysielanie sa volá Business Class, je ladené skôr ekonomicky. Napríklad jeden z moderátorov je László Csaba, ktorý bol ministrom financií vo vláde MSZP, čo je vlastne opozícia k Fideszu. Ale napríklad v správach prinášali informácie o voľbách slovenského prezidenta, dokonca tam nedávno spomenuli a útoky medveďov na Slovensku. Super je napríklad aj moderované nočné vysielanie od 22:00 do 03:00.....

Janis
Janis
17.04.2024 22:07
2
0
Jazz laco

a počúvaš aj madarský štátny rozhlas- Kossuth rádio? A nevadí ti Orbánovsko-Fidesz propaganda, alebo si Orbánovec? Madarské štátne média sú v skvelej finančnej kondícii, nie ako RTVS. To je výhoda štátneho média, vláda vás štedro dotuje.

Jazz_Laco
Jazz_Laco
17.04.2024 19:07
2
1
SK sr*čky

Keď som bol v BA tak som počúval rakúske rádiá, keď som bol v regióne NZ, vtedy zasa maďarské rádiá. A odkedy rádiá prešli na internet tak nemám problém s výberom zahraničných staníc....

Laik
Laik
17.04.2024 18:51
2
0
Keď si v dosahu AT signálu

SK s*ačky Ťa nemusia trápiť.

Jazz_Laco
Jazz_Laco
17.04.2024 17:55
2
1
marpoloma

Zo strany Bauer to chyba nie je. Každý rok vygenerujú zisk okolo 5 miliónov eur ktoré po zaplatení dane idú do Nemecka. Takže oni sú nadšení. O pár rokov splatia investície do rádií a budú už len zarábať....

A tie výkonné frekvencie sú rozdelené medzi Bauer a Fun len preto aby ich iný mať nemohol, tým pádom žiadna konkurencia, žiadne delenie sa o peniaze z reklamy....

marpoloma
marpoloma
17.04.2024 17:43
2
1
@Jazz_Laco

Suhlasim, nechapem napriklad preco vlna si zobrala v BB 87,7, ved sa neskutocne prekryva so 105,1 sitno. Radio slovensko - v NZ naladis 96,6 BA, 91,2 NR, 96,3 sturovo (velmi slabo), 99,0 sitno a 90,1 BB. To je 5 frekvencii. Takze to je to prekryvanie…

marpoloma
marpoloma
17.04.2024 17:39
2
0
Sk radia

Bauer urobil v tomto velku chybu. Na slovensku je tak malo radii ze si myslim ze by nemalo byt viacero radii z jednym zameranim. Expres, fun a e2 - s tym neurobime nic a expres je hot ac. To beriem. Ale preco nie je rock? Ten novy rock ten neratam, to je sracka. Pokojne keby expres vymenil vysielace jemnych za antenu rock, pokojne by mohlo radio dalej vysielat. Najhorsie je ze oni to aj urobili, ale neskor. Dalej, teraz su tu dve oldies radia, predtym bola chill hudba a oldies. A melody su naozaj slager, cez vikend len cz-sk samohrajka. Myslim si ze odkedy expres kupil jemne (1.10.2021 - 4.4.2022) to boli velmi dobre jemne, skvely playlist a dobry mix pohodovej hudby a mierneho oldies. Potom to vsak posrali na samohrajkove melody. Velka skoda.

Jazz_Laco
Jazz_Laco
17.04.2024 17:38
2
1
@marpoloma

Nemáš na čom odštartovať Jemné Melódie alebo podobný formát, pretože nie sú frekvencie a už ani nebudú. Potreboval by si približne 25 1kW frekvencií aby sa vytvorilo spojité pokrytie, to znamená aby si mohol ísť s autom do Košíc alebo Banskej Bystrice bez toho aby vypadával signál. Preto hovorím, že sieť po Anténe Rock sa mala ponúknuť vcelku a neumožniť mediálnym skupinám aby vlastnili viac ako dve celoplošné rádiá. Prípadne urobiť optimalizáciu frekvencií aby niektoré neprekrývali....

marpoloma
marpoloma
17.04.2024 17:28
1
0
@Jazz_Laco

Suhlasim, jemne boli dobry format s dobrou pocuvanostou, ale ako uz som pisal, bauer od zaciatku chcel jemne rebrandovat na oldies. Podla mna by mal niekto nezavisle znova odstartovat jemne, ale bohuzial to sa uz nestane…

Laik
Laik
17.04.2024 17:27
1
0
Concentration of media ownership
Jazz_Laco
Jazz_Laco
17.04.2024 17:17
2
1
JaSomJa

Ako som už raz napísal, mne nevadí že si fanúšik Expresu....

Nikto nehovorí že to nastavenie formátu a priorít v Bauer a Media Bohemia je nesprávne. Problém je v neexistujúcej konkurencii. Ak sa mi súčasné SK rádiá nepáčia, neexistuje iná alternatíva čo počúvať. Platí to aj v aute, kde má človek naladený Expres. Častokrát nie pre hudbu a program, ale pre dopravný servis. A tú omáčku okolo počúva len preto aby pri šoférovaní nezaspal.

Je ťažké porovnávať český a slovenský mediálny trh. V prvom rade aj preto lebo tam funguje 6 mediálnych skupín na rozdiel od dvoch na Slovensku. V ČR fungujú aj také špeciality ako dve multiregionálne rockové rádiá (Bauer síce niečo buduje ale je to beh na dlhé trate a nikdy nebude mať pokrytie viac ako 50%), ďalej tam funguje projekt Country rádia čo je na SK nerealizovateľný projekt. V čechách si môžeš naladiť aj také špeciality ako Color Music Radio, alebo rádio s vysokým percentom hovoreného slova - rádio Prostor, prípadne rádio Signál, čo je oldies aké na Slovensku chýba. Vyberať si z trinástich rádií je niečo iné ako zo šiestich na SK, ktoré sa ešte k tomu aj podobajú....

Na rozdiel od Slovenska je v ČR najpočúvanejší verejnoprávny rozhlas - Radiožurnál. Dokonca ani na druhom a treťom mieste sa neumiestnil nikto z Media Bohemia, ale Europa 2 a Impuls. Až potom nasleduje Blaník, Kiss a Hitrádio. Pri Hitrádiu je potrebné povedať, že je to sieť regionálnych rádií s odpájaným regionálnym obsahom a reklamou v rebríčku sú uvedený každý región zvlášť. Ak by som však sčítal počúvanosť dohromady, dostaneme sa pozíciu č. 6. Takže tou najsilnejšou mediálnou skupinou je skôr Rádio Active (E2, Freq1, Bonton), na druhom mieste je Bohemia Media (Blaník....) a na treťom je Radio United (Kiss, Country, Beat, Signál....) no a nakoniec LONDA (Impuls a lokálne RockZone)

Ak porovnáme formáty staníc v ČR a SR, tak sa dá súhlasiť s tým ako si to priradil - Blaník = Melody. Ale ak sa v čechách niekto rozhodne že Blaník počúvať nebude, môže si naladiť Frekvenciu 1 s odlišným playlistom. Rovnako keď nechcem počúvať Fajn, naladím si E2 alebo Kiss. Na Slovensku ak sa mi nepáči Melody, tak si iné naladiť nemôžem - okrem Vlny čo je vlastne to isté len v modrom.

Jemné melódie som spomenul len preto, lebo to bol relatívne úspešný formát s dobrou počúvanosťou a pokrytím. Po zmene majiteľa, Bauer pozrel čo letí v čechách, okopíroval to a vzniklo rádio Melody, čo už vlastne nie je oldies ale šlágerrádio - rovnako ako Vlna. Ďakujem ale to počúvať nebudem....

marpoloma
marpoloma
17.04.2024 16:27
0
0
Doplnenie

No, skor by som to naozaj prirovnal k tym hitradiam, ospravedlnujem sa. Aj ked hitradia su regionalna siet…

marpoloma
marpoloma
17.04.2024 16:24
0
0
@JaSomJa

Skor by som povedal ze: Blanik = Expres, Fajn = E2, Blanik Oldies (od zaciatku marca len Oldies radio) = Melody a Rock = Rock.

JaSomJa
JaSomJa
17.04.2024 16:02
3
0
Jazz_Laco

Vieš veľmi dobre že som fanúšik Expresu a aj skupiny Bauer Media. Táto skupina je veľmi porovnateľná s veľkou skupinou v ČR, kde je silná Media Bohemia. Neviem ako veľmi sleduješ český rádiový trh na rozdiel od holandského, ale vrámci Media Bohemia a "našej" Bauer Media by mohlo platiť že Blaník = Melody, Hitrádio = Expres, Fajn = Europa 2 a Rock = Rock. Kým česká Media Bohemia má rebríček priorít Blaník, Hitrádio, Rock, Fajn, náš Bauer to má Expres, Europa 2, Melody, Rock. Skús Ty zo svojho pohľadu napísať, či je nastavenie priorít z Bauer správne, alebo je správnejšie nastavenie v Media Bohemia. Tvoj názor môže byť zaujímavý. Ale len v prípade, ak to máš trošku zmapované

Jazz_Laco
Jazz_Laco
17.04.2024 15:39
2
1
marpoloma

Ono ten termín "prišiel Expres a zobral počúvanosť rádiu Okey" je trochu nepresný. Pokiaľ tu nebol Expres sa rádiá na Slovensku programovali intuitívne a základe zbožných želaní hudobných a programových riaditeľov. Expres to začal robiť na základe mapping study, kde v prieskumoch zisťoval čo presne má vysielať a ako často má rotovať pesničky aby zaujal poslucháčov. No a fungovalo to. Neskôr to začali robiť aj iné rádiá, ale Expres to mal rozbehnuté a vystúpal až na vrchol.

Ďalej, ak si pozrieme napríklad rok 2000, tak tam ešte Expres v prieskumoch nebol, poradie v počúvanosti bolo Slovensko, Rock FM, Fun, Koliba, maďarské rádiá !!! a Twist. Na začiatku roka 2001 sa Expres prvýkrát objavilo v počúvanosti na 16om mieste a Koliba sa premenovala na Okey. V priebehu roka sa Expres dostal na druhé miesto a Okey bolo stále štvrté, dokonca aj pred Fun. V roku 2005 bolo už jednotkou Expres, potom Slovensko, Fun a Okey. Rock FM zmenilo formát a pod názvom _FM začalo klesať. Ale už v roku 2006 bolo Okey predbehnuté Jemnými Melódiami a dokonca aj Reginou. Takže asi nie Expres zobral poslucháčov rádiu Okey. Pozícia sa nezmenila ani keď bolo Okey kúpené Lagardére a premenovalo sa na Európu 2. V roku 2010 E2 predbehlo Reginu a umiestnilo sa na pozícii č.5 za Expresom, Slovenskom, Fun a Jemnými Melódiami. Až v roku 2018 Európa 2 predbehla rádio Jemné a stala sa z nej štvorka na trhu. V roku 2019 sa rádio Vlna dostala pred Jemné a takéto poradie je až do dnes....

Je zaujímave, že pokiaľ bolo rádio Melody ešte Jemné Rádio, bolo úspešné....

Počúvanosť
pondelok, 15.7.2024
1.
21,12%   - 0,33%
2.
18,92%   + 4,00%
3.
10,55%   + 4,69%
4.
9,34%   - 1,54%
5.
7,56%   + 1,82%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 15.7.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
III. - V. etapa 2024
1.
31,0%   - 0,1%
2.
22,2%   + 0,1%
3.
21,4%   - 0,1%
4.
18,7%   + 0,2%
5.
16,0%   ± 0,0%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, III.-V./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
28. týždeň 2024 08.07.2024 - 14.07.2024
1.
Album
Imagine Dragons
Eyes Closed
2.
Album
Artemas
I Like The Way You Kiss Me
3.
Album
Cyril
Stumblin' In
4.
Album
Dasha
Austin
5.
Album
Benson Boone
Beautiful Things
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over