Diskusia k téme Čistota formátov-bude na Slovensku?
TAM SA TIEZ formatuje, ale na moje prekvapenie vo vzduchu bolo mozne toho chytit, len pomenej- vsetci sa pomalo posuvaju na inu formu... som len zvedavy, co u nas urobi digitalizacia za 10 rokov, pretoze tam to bolo o tom ... ako je to u nas so Stred pasmom... dufam, ze sro odtial neodide a frekvencie sa nepridelia nejak... turkom alebo....
nie je to sice regionalka... aj ked na slovensku ano... ale s tym pokrytim mimo slovenska je tazko formatovat pre kazdeho a tak je tam zaujimava kucapaca( v dobrom) ale , celkom sa to v poslenom case zlepsilo.
Asi sme uz fakt zastarali alebo co...
Nehovoril by som sice celkom, ze formatovanie rovna sa automaticky upadku radia, ved ono sa to v podstate zle nemysli ked chcu davat to, co si "vyskumaju" ze chcu ludia pocut.
Ale minimalne na SK mam fakt take skusenosti, ze intuiciu akosi stale znesiem skor. (Nas totizto do ich "vymakanych" prieskumov vobec nezahrnaju, alebo nas vyradia ako odchylku.)
Zvlast ked sa napriklad na formatovane radio hraju taki amateri ako Ziman a spol. Prave preto som bol zvedavy na obhajobu tych dalsich zmien vo funku, len nedavnu upravu tej ich samohracej "bomby" zo zaciatku aprila.
Len na margo jeho vyhadreni: Ziman, mal si sa dat radsej na politiku, tam by si bol medzi svojimi.
Pripajam sa k tebe a k tvojmu nazoru.. Podla mojho nazoru formatovanie = upadok kvality radia.. Aj ja dokazem dlhsie z tych multiregionalnych pocuvat Vivu a FM... Si v poriadku, ono prave toto je to, ze o chvilu budu normalni ludia vytrcat z davu a budu mat pocit, ze asi nie su v poriadku, lebo nezapadaju k tym, co uz su liznuty dobou, resp. roznymi formatmi (nie len radiovymi) a pritom v neporiadku budu prave oni, lenze ich bude vacsina, takze si to budu tymto aj ospravedlnovat..
Neviem, ale minule som uvažoval, že jediné dve multiregionálky, ktoré vydržím počúvať celý deň (alebo jeho väčšinu) sú Rádio_FM a Viva. A ako náhodou akurát tieto nie sú (poriadne) naformátované. Asi som divný, nie? Alebo sa minimálne tak vymykám väčšine. Keď si neviem (resp. ani nechcem) vybrať z našich niektorých vraj až chirurgicky presne naformátovaných rádií (JM).
Nie že by som chcel zastávať intuíciu, ale na Exprese dokážem počúvať max. tak Bumerang, JM prepínam len náhodne pár razy za deň, ktoré by som spočítal na prstoch jednej ruky, a cez to d.bnuté "Fun" najnovšie na predvoľbách len rýchlo preletím, aby som ho ani nepočul.
Som celkom v poriadku?
Zaujímajú ma aj názory formátových mudrlantov (nech tento výraz nevezme Lubo TS ( sorka, že vyberám akurát teba) a spol. v zlom).
Neviem čo je formát, ale viem, že je to horšie a horšie, čo sa rádií týka Keď som bol v Amerike,tam to bolo oveľa horšie,častejšie tam opakujú dookola to isté ako tu.
Matej, ocividne si nepochopil vyznam slova FORMAT. Radio kiks totiz nikdy ziaden format nemalo. Vychod a Flash mozno s prizmurenim oboch oci :))))
Pre mňa sú Jemné Melódie o ničom, hrajú takú istú hudbu, aká tvorí zvukovú kulisu v hypermarketoch, alebo ako začinajúce lokálne rádio.Chcelo by tam pridať občas niečo rockovejšie, alebo aj nejakérýchlejšie popové žánre. Viac vstupov a informácií, Čo sa týka Expres,Okey a Fun všetci hrajú na 80% zhodnú hudbu, o mesiac ju zahodia a začnú hrať niečo iné a všetky naraz,odlišujú sa iba niektorými pesničkami ktoré je možné porátať prstami na rukách. Ešteže ostalo FM, ktoré má formát na svetovej úrovni a disponuje širokým výberom hudby. Dobrý formát mali aj Východ a Kiks,Flash keby sa z nich vtedy stali celoplošky, tak by boli lídrami na trhu oni.S pohľadu poslucháča som veľmi nespokojný s tým, čo sa v rádiách deje (okrem FM), aj keď pre rádiá je to dobré im asi tito práve vyhovuje a na poslucháčov sa jednoducho vvykašlali.
Ešte môj pohľad na Expres a Fun (môžem sa mýliť) obe rádiá chcú mať čo najširšiu skupinu poslucháčov. Expres v tom vie určite čo robí, u Funka sa mi to javí tak, že v hudbe sú skladby ktoré nebude brať 15 ročný poslucháč a sú také skladby ktoré nebude brať 35 ročný poslucháč. Ja mám len dojmy, ale taká dramaturgia v zahraničí asi nefunguje... Alebo áno? Tak dajte vedieť kde.
Prekvapuje ma čo píšeš, podľa mňa Melódie majú úplne najčistejší formát, Funko je diskutabilné a Expres robí to čo mu konkurencia (teda Funko, keďže to si asi nevie určiť svoju cieľovku) dovolí. Všetko je to iba môj názor...
Najlepí format ma v súčasnosti Rádio_FM, Výborne naformátované boli aj Rádiá Východ a Kiks, škoda-preškoda, že zanikli, tie formáty ďaleko predstihli dobu. Ako tak počuvateľný format má aj Expres, Zlý má Funrádio, v minulosti asi 2 roky dozadu malo lepší.ˇUplné najhorší majú Jemné melódie, vyzerajú ako začinajúce lokálne rádio, úplne o ničom.Skvelé sú aj formáty zahraničných rádií ČR Frekvence 1, a Helax, PL Rádio Zet,Trojka a Galicja
Áno, myslím tú skladbu, viem to, lebo som sa aj o tej skladbe bavil s Bohušom. A hranosť amerických rádií podľa formátov nájdeš na radioandrecords.com, je tam aj hranosť v niektorých európskych krajinách.
Myslis skladbu Say it right? Tu hralo FUN uz v januari. Sa mi nechce moc verit, zeby to hral Expres skor. Inak das mi link na tu stranku s tymi rebrickami? To je tam fakt rozdelene podla formatov radii? :)
Aby ma niekto nechytil za slovo, už sú nové rebríčky na R@R, tak Akon v USA už je v Hot AC a pri všetkých týždňoch čo som spomenul treba pridať +1 týždeň...
Nové skladby čo majú Akon a Mika sa v Exprese začali hrať možno o týždeň neskôr ako vo Fun. V USA zatiaľ Akon nie je v hranosti v AC ani Hot AC. A pre zaujímavosť, Nelly Furtado v USA hrajú CHR/TOP 40 23 týždňov, Hot AC 18 týždňov a AC 4 týždne. U nás to expres hral skôr ako Fun.
podla mna je logicke, v situacii ked vedenie radia rozhoduje o strategickom smerovani radia, vymedzit cielovu skupinu co mozno najsirsie. potom sa snazit, aby z tejto cielovej skupiny dane radio pocuvalo co najviac percent ludi, pokial mozno 100. v sucasnosti na slovensku nie je trh rozvinuty do tej miery, aby zadavatelia reklamy cielili svoje kampane na presne uzko vymedzene spolocenske skupiny napr. mladi muzi vo veku od 19-24, aj ked existuju vynimky a aby takto uzko zamerane radio dokazalo ekonomicky prezit. kazdy reklamny zadavatel sa snazi zasiahnut pokial mozno co najsirsi zaber potencialnych klientov. a prave preto ma Fun radio aj Expres presah, pretoze potencial cisteho AC formatu iste nie je 20% a potencial cisteho CHR formatu nie je chcenych 13%-14%. teraz nespominam ekonomicku atraktivnost posluchacskej obce pre zadavatelov reklamy.
Myslim ze Expres ma relativne cisty format. OK, niektore veci sa tam vsak nehodia, ale faktom je ze v pripade ze sa nasadia tak sa vacsinou aj dalej hraju, takze asi dobre testuju = sice nezapadaju do formatu ale cielova skupina ich ma rada, takze rozhodne to nie je chyba. Cim netvrdim ze to nevadi, format samozrejme musi byt co najcistejsi ale nevidim to az tak tragicky :)
Odpoved je jednoducha- pokial to trh dovoli, tak Expres a Fun nebudu mat ciste formaty. Dost zalezi od bud. formatu Okey. Ale ak pojdu cestou Gold AC, tak ostane asi pri terajsom stave. Inak ake progresivne novinky nasadil Expres, to by ma dost zaujimalo :)
Máme tu profesionálne formátované rádiá, ale o čistom formáte sa dá hovoriť len pri JM. Tam je to jasné Soft AC. Vo Funku chcú byť progresívnejší ale zároveň aj konzervatívnejší ako boli nedávno, o nejakom čistom formáte neviem či sa dá hovoriť, na Hot AC je to dosť progresívne. A Expres sa zase tiež rozťahuje do Hot AC, v poslednom čase nasadili dosť rýchlo také novinky, čo na AC je tiež dosť progresívne. Čo sa musí stať, aby sa rádiá začali normálne profilovať, prinesie zvrat Okey?
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň