Diskusia k téme Radio B1
Fakt je, že B1 je svojské a hlavne iné rádio, ako všetky ostatné. V tom je jeho plus. Osobne mi tam chýbajú už len tie kvalitné správy, ale veď nechajme sa prekvapiť zámermi nového majiteľa, resp. majiteľov. Možno to ostane vsetko tak, ako doteraz, alebo sa to zmení.
no ja by som k tomu dodal len tolko -> ty chces aby sa kazde radio podobalo ako vajce vajcu aby kazde davalo spravy aby si sa tam dozvedel aby si neviem co vsetko.
skus sa pozriet ako sa chovas v normalnom zivote - u mna je to takto :
noviny a casopisy -> necitam bulvar, resp. dennu tlac. mam predplatene len odborne mesacniky a mesacniky, ktore ma zaujimaju
internet -> citam len ten obsah co ma bavi (mimo ine www.radia.sk ;) co ma nebavi - nenavstevujem a necitam
TV- pozeram len tie programy ktore ma bavia
RAdio - pocuvam co sa mi paci
som teda rad, ze nie vsetky radia TV noviny a internet je uplne rovnaky = ako ho chces mat ty (spravy informacie blabla bla )
totiz ani taka MTV (hudobna, nie madarska) nema spravy - lebo je hudobna a na zabavu preco by ich malo mat B1 ktore je hudobne a zabavne?
vzdy mas VOLBU co budes pocuvatpozeratcitat (aspon zatila;)
Prepáč, ale predpokladám, že v rádiách pracujú ľudia, ktorí by mali mať aspoň predstavu o žurnalistike. Prečo by som ich mal samozrejmé veci učiť ja, veď oni tam šli pracovať a oni za to berú plat, či nie? A poslaním rádia nie je byť iba tupým hudobným rádiom, aj keby tá hudba bola najonakvejšia. To potom plní iba polovičnú funkciu. Som jednoducho poslucháčom, ktorý potrebuje od rádia aj myšlienky a podnety na premýšľanie. Minule som sa pristihol, keď som začul Devín s dobrou moderátorkou, že to je to, čo dnešným komerčným rádiám chýba. Aspoň zlomok múdreho slova a rozumnej myšlienky. Ale kde nič- tu nič. Všimni si to, Jano.
neviem ako ma podla teba vyzerat hudobne radio, co B1 je.
podla mna pustis a pocuvas hudbu - kedze ide o hudobne radio.
ked chcem spravy - preladim na radio ktore sa venuje spravam.
ja rad pocuvam hudbu - ty spravy -> nevidim v tom ziaden problem ;)
a ked vies ako robit publicistiku - nauc ich to ;) pomoz im
radio b1 je hlavne hudobne radio a spravodajstvo v nom je len cisto informacne, ze "co sa deje"
niekoho spravodajstvo nezaujima vobec, ale za to nemusi byt dubova hlava
a za to ze radia, ako si povedal, nevedia robit publicistiku nemozu posluchaci
A kvôli takým dubovým hlavám ako Ty sa všetky rádiá podobajú. Sú o ničom, žiadna infomačná hodnota, o publicistike v komerčných rádiách sa nám môže len snívať. Na druhej strane- nepoznám rádio, kde by publicistiku vedeli robiť...Každý vie len odrapkať agentúrne správy. Ale urobiť si vlastné analytické spravodajstvo o miestnych problémoch, ktoré občanom žerú nervy , to nie... Jednoducho, musí prísť nová etapa serióznych žurnalistov a nie rýchlokvasených uhoriek, ktoré nevedia ani spodobovať samohlásky...
je dobre , ze nemaju tolko sprav - komu sa to chce pocuvat
b1 je jedine radio ktore pocuvam, inde taku hudbu nehraju
Casy sa menia, tak ako aj prieskumy... Raz ide radio hore, raz dole a ked ide dole treba s tym nieco robit. Na BA ma B1 az zalostne nizku pocuvanost a to je podla mna tym minimalizmom vo vysielani /hlavne dennom/. O spravy by bol v BA zaujem, ved svojho casu bol v hlavnom meste najpocuvanejsi spravodajsky Twist /dnes uz ich spravy su ale na inej urovni a aj pocuvanost/. Bratislave chybaju metropolitne informacie a SiTy s jednym moderatorom spravodajstva a dvoma moderatormi vo vysielani+mizernym pokrytim taketo informacie tazko zastresi. B1 ma sancu, len to netreba vopred zavrhnut. Ak sa maju robit spravy tak, ako doteraz to moze byt potom b1 radsej hudobne radio bez sprav, ale s nimi by malo vacsiu hodnotu, podla mna pritiahlo viac ludi. Mat ich len rano a poobede nestaci. Preberanie agentur tiez nie je najlepsie, ked v hlavnom meste sa toho tolko deje a temy by sa dali vyrabat. Potom by bolo dovod ladit b1 aj preto.
b1 malo reg spravodajstvo na zaciatku ked so volalo city radio b1
ale podla prieskumov vyslo ze o to nie je zaujem, tak sa to zrusilo
b1 sa teda vydalo cestou cisto hudobneho radia s agenturnym spravodajstvom, ktore podla mna v kratkosti obsiahne najdolezitejsie informacie
To je pravda, B1 postrada reg. spravodajstvo... vidno, ze pracuje sa s cielom co najnizsix nakladov, ved B1 ma de facto takmer vsetko od FUN-ka...
Ano. Myslim,ze clovek co pocuva B1, je v tej stradnej vekovej generacii ma uplne prirodzene zaujem o informacie. V B1 chyba vlastne spravodajstvo, ale po cely den.
Z medialnych sumov vypliva, ze Martin Lengyel bude novym vlastnikom, resp. spoluvlastnikom B1. Mozno sa skvalitni a konecne bude vyrabat vlastne spravodajstvo /nie iba preberat agenturne/.
ano Struhar. Ale ten vraj nie je konecny majitel, vraj sa to bude predavat dalej.
Tak to je tusim ten isty, co kupil tyx 50% akcii PATRIOLU, ak to radiu pmoze, tak nex ho Kolar preda, aspon konecne nebude fusovat Jolymu do playlistu...
Btw. FUN by naozaj potrebovalo este vacsiu davku penazi, aby mohlo konkurovat Expresu... hlavne na rozsirenie pokrytia a masovu reklamu... kazdopadne FUN je pre investorov pritazlive- disponuje totiz najvyxytenejsimi moderatormi na Slovensku v sucasnosti...
Viem, ale vraj sa pripravuje predaj aj celeho Fun niekomu inemu. Ten akysi podnikatel stal pri zakladani Globtelu, potom ho predal, zarobil a svoje podnikatelske aktivity sustredil inde.
Neviem, ci to vies, ale B.Kolar uz nie je ani 100% vlastnikom firmy PATRIOL, ktora ma 51% podiel vo FUN-ku. 50% akcii predal akemusi podnikatelovi... zda sa, ze jeho sen o medialnom imepriu sa mu nenaplnil, tak sa zbavuje svojix podielov....
by ma zaujimalo, ze aky format bude mat"nove B1". Poxybujem, ze sa vratia k formatu ako mal Ragtime a takisto ani oldies podla prieskumu nie je to prave orexove...
Coskoro to budes moct hovorit v minulom case....
B1 profituje z toho, ze zdiela s FUN-kom vsetko- plati iba zamestnancov a vysielac- vsetko ostatne ma od svojho "Big Brothera"...
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň