V polovici októbra odštartuje rádio Okey imidžovú kampaň, ktorá má pomôcť rádiu jasne zadefinovať jeho pozíciu a posilniť imidž na dlhú dobu. Riaditeľ rádia Michal Arpáš totiž priznal, že v minulosti marketingovo zlyhávalo rádio v tom, že každá kampaň bola iná a chýbala im spoločná niť, čo bolo do istej miery spôsobené aj neustálou zmenou reklamnej agentúry.
Cieľom repozicioningu rádia Okey je podľa jeho slov skôr posilnenie značky ako produktu. Z prieskumov totiž vyplynulo, že Okey je značka, ktorá má svoju energiu a silu, je príťažlivá. Prvou veľkou zmenou v histórii rádia bola zmena názvu z Koliby na Okey pred 2 a pol rokom. Vedenie však vtedy neprikladalo potrebe jasného pozicionovania medzi ostatnými rádiami pôsobiacimi na slovenskom mediálnom trhu taký dôraz. “Prieskumy nám ukázali, že práve toto mohlo byť jednou z príčin straty pozície trhového lídra,“ hovorí Michal Arpáš.
Potreba zadefinovania jasnej pozície značky teda viedla rádio Okey k rozhodnutiu hľadať riešenie. To im ponúkla reklamná agentúra Miškov–Uličný–Weber, ktorá disponuje ojedinelým nástrojom strategického plánovania - vlastným výskumom Brand Power. Na základe výstupov a analýz z tohto výskumu teda navrhla rádiu Okey repozicioning na "All stars radio“. "Našou úlohou bolo nájsť rádiu tvár,“ hovorí Chief executive officer agentúry MUW Juraj Miškov a pokračuje: „Pri vyslovení mena Okey sa v mysli poslucháča nevytvoril žiadny konkrétny obraz, ktorý by si spájal s touto hudobnou stanicou. Značka Okey bola vlažná a neuchopiteľná, napriek jej obľúbenosti. Náš prieskum nám teda pomohol zistiť, čím sa odlišujú milovníci značky Okey od priaznivcov ostatných rádií a pomohol zadefinovať nový brand core a brand personality rádia Okey, čo v praxi znamená: all stars hity, all stars moderátori, all stars program, all stars shows, all stars games ap.
Showbiznis je podľa slov Michala Arpáša jednou z mála oblastí, ktorým sa zatiaľ v programe prioritne nevenuje žiadne rádio, čiže toto miesto na trhu je možné zaplniť. Zdôraznil však, že nepôjde o bulvárne ladené informácie, ale o zaujímavosti zo života hviezd - športovcov, umelcov, spevákov, hercov a iných populárnych ľudí. Pre hudobný formát bude repozicioning znamenať nasadzovanie skladieb, ktorých interpreti sú hviezdami. Od formátu hitového rádia sa teda bude podľa Michala Arpáša líšiť určitým zúžením, pretože ako hovorí: "nie každý hit naspievala hviezda“. Naďalej však ostane zachovaný veľký podiel domácej hudby. Hlavnou cieľovou skupinou rádia ostávajú aj naďalej ľudia vo veku 25-45 rokov.
Keďže o repozicioningu sa rozhodlo už v júli, vo vysielaní si už poslucháči mohli všimnúť miernu úpravu zvučiek, úpravu vysielacích časov, správ [každú hodinu sú im venované 3 minúty vysielania]. "Zrušili sme obedňajšie správy, ktoré trošku brzdili dopoludňajšie vysielanie a rozhodli sme sa hlavné udalosti dňa priniesť vo večerných správach o 17.30 h. Tento vysielací čas nám vyhovuje, keďže nechceme súperiť so spravodajstvom SRo alebo rádia Twist,“ tvrdí Michal Arpáš. "Sme hudobné rádio, ktoré poskytuje flashové, korektné a rýchle informácie,“ dodal. "Počet reklamných breakov v hodine sa znížil zo 4 na tri, pričom každá vysielacia hodina bude viac štruktúrovaná,“ uzavrel Michal Arpáš. Viac sa o pozicioningu rádia Okey dočítate v októbrovom čísle Stratégií.