menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

PSMA vystrieda nová Media SRo

| Stratégie

Po ukončení 10-ročnej spolupráce s PSMA bude reklamný čas Slovenského rozhlasu predávať 100-percentná dcéra SRo – Media SRo. Ako, koľko plánuje zarobiť, s akou províziou a ľuďmi a čo na to trh?

Rozhlasová rada schválila založenie Media SRo, ktorá bude predávať reklamný čas Slovenského rozhlasu. S týmto modelom funguje väčšina médií, rovnakú cestu zvolil aj manažment verejnoprávnej STV v januári 2004 po vypovedaní zmluvy s ARBO mediou. Prečo sa tak teraz rozhodol aj rozhlas?

Zakladať obchodné spoločnosti mu dovoľuje nový Zákon o Slovenskom rozhlase a ako bližšie vysvetlila Hilda Gajdošová, ekonomická riaditeľka SRo: „Bezpochyby sa reklamný biznis nedá robiť v ekonomickom režime neziskovej organizácie s presne stanovenými pravidlami hospodárenia predovšetkým z dôvodu používania verejných prostriedkov – koncesionárskych poplatkov. Predaj reklamného času je komerčná činnosť a keďže ho bude spolu s marketingom SRo zabezpečovať dcéra, cez samostatný subjekt a tým aj oddelený účtovný systém, zabráni sa krížovému financovaniu nekomerčných a komerčných činností SRo.“

Keďže rozhlas bude jediným spoločníkom Media SRo, v plnej miere bude ovplyvňovať spoločnosť, vrátane nákladového controllingu. „Na rozdiel od doterajšieho, značne diverzifikovaného, systému – kedy sa nášmu doterajšiemu Media reprezentative – PSMA objektívne priznávala provízia a marketingový útvar bol zasa organizačne aj finančne súčasťou SRo, pričom kooperoval s ďalšími agentúrami pre komunikáciu, prípravu kampaní, kreativitu, kde sa predpokladala, ale nie vždy napĺňala väzba na rozhlasový programming,“ dodala Hilda Gajdošová. Koncentrácia do Media SRo, s.r.o. podľa nej zvyšuje príjmy a znižuje náklady SRo.

Čo sa týka príprav na rozbeh činnosti, do Media SRo prechádzajú ľudia z úseku marketingu, ktorý v organizačnej štruktúre SRo zaniká. Prebiehajú rokovania s niektorými ľuďmi, ktorí doteraz pôsobili v oblasti predaja reklamy médií. Pre komplexnú činnosť Medie SRo [predaj reklamy, marketing, kampane, analýzy, s vedením aj s pokrytím regiónov] predpokladá Hilda Gajdošová približne 12-15 zamestnancov. Na otázku či náhla zmena media representative mohla zadávateľov zneistiť v alokovaní rozpočtov do SRo povedala: „Vnímame isté indície opatrnosti, ale máme eminentný záujem na konsolidácii vzťahov a obnovení štandardnej spolupráce so zadávateľmi.

Media SRo, ktorej riaditeľom by sa mal stať súčasný šéf marketingu SRo Peter Krajčí, začne pracovať po zápise do obchodného registra, najneskôr od 1. januára 2006. V prechodnom období činnosť supluje Úsek marketingu SRo, s PSMA dobiehajú kontrakty z obdobia platnosti zmluvy. Ako však Stratégie informoval riaditeľ PSMA David Hanzlík, PSMA plánuje aj naďalej fungovať ako reklamná agentúra, ktorá bude pre svojich klientov objednávať reklamný čas v SRo. Hoci už nie na báze exkluzivity.

Predseda Rozhlasovej rady Michal Dzurjanin považuje riešenie predaja reklamy cez Media SRo za transparentnejšie. Založenie spoločnosti odobrila aj Dozorná komisia SRo, upozornila však na viaceré problematické miesta – napr. výšku výnosov a províziu.

Aké má o nich predstavy vedenie SRo a aké rozhlasová rada? A ako na vznik Media SRo reaguje mediálny trh a šéf asociácie ANRTS Václav Mika? Dočítate sa v decembrovom vydaní mesačníka Stratégie.

Zdroj: Ivana Šimlovičová, Stratégie

pridať príspevok  Diskusia k článku: žiadny príspevok

K tomuto článku zatiaľ nie je žiadny diskusný príspevok.
Pridajte prvý príspevok!

Aktuálne články

Počúvanosť
piatok, 22.11.2024
1.
18,94%   + 0,63%
2.
18,94%   + 0,24%
3.
13,02%   + 1,89%
4.
11,24%   - 0,92%
5.
7,50%   - 0,48%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 22.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over