menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Vlaňajšie príjmy médií z reklamy dosiahli 7.9 mld Sk

| SITA

Podľa predbežných odhadov Združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska v roku 2005 dosiahli príjmy z predaja reklamy všetkých médií na Slovensku 7.9 miliardy korún. Medziročne tak vzrástli o viac ako sedem percent. Ako ďalej agentúru SITA informoval obchodný riaditeľ spoločnosti PEREX Peter Macinga, z celkového reklamného koláča si najviac, 42 percent, ukrojili tlačené médiá. Na druhom mieste boli televízie s podielom 41 percent, nasledované vonkajšou reklamou [9%] a rozhlasom [7%]. Zvyšok - necelé dve percentá tvoria príjmy internetových médií a reklama v kinách. Podľa odhadov vydavateľov vzrástli čisté tržby z inzercie v periodickej tlači medziročne takmer o 11 percent a príjmy televízii o viac ako štyri percentá.

Inzertné príjmy tlačených periodík v roku 2005 po deviatich rokoch presiahli príjmy slovenských televíznych staníc. Podiel televízií na celkových výdavkoch na reklamu v médiách bol najvyšší v rokoch 1997 až 2004, keď sa pohyboval od 42 do 49 percent. V rovnakom období sa podiel tlačených médií pohyboval v rozmedzí 34 až 41 percent.

Päťdesiat najväčších vydavateľov periodík malo vlani tržby z inzercie spolu viac ako 3.3 miliardy korún. Viac ako 80 percent z tejto sumy, teda 2.75 miliardy korún si rozdelilo desať najväčších vydavateľov. Podľa Združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska je v prvej päťke vydavateľov tlače s najväčšími príjmami z reklamy v roku 2005 RINGIER, PETIT PRESS, Spoločnosť 7 PLUS, MEDIATEL a PEREX.

pridať príspevok  Diskusia k článku: žiadny príspevok

K tomuto článku zatiaľ nie je žiadny diskusný príspevok.
Pridajte prvý príspevok!

Aktuálne články

Počúvanosť
pondelok, 15.7.2024
1.
21,12%   - 0,33%
2.
18,92%   + 4,00%
3.
10,55%   + 4,69%
4.
9,34%   - 1,54%
5.
7,56%   + 1,82%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 15.7.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
III. - V. etapa 2024
1.
31,0%   - 0,1%
2.
22,2%   + 0,1%
3.
21,4%   - 0,1%
4.
18,7%   + 0,2%
5.
16,0%   ± 0,0%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, III.-V./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
28. týždeň 2024 08.07.2024 - 14.07.2024
1.
Album
Imagine Dragons
Eyes Closed
2.
Album
Artemas
I Like The Way You Kiss Me
3.
Album
Cyril
Stumblin' In
4.
Album
Dasha
Austin
5.
Album
Benson Boone
Beautiful Things
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over