Slovenská agentúra pre cestovný ruch [SACR] predstavuje na moskovskom Rádiu Jazz seriál rubrík pod názvom "Dni Slovenska.“ Projekt zameraný na informovanosť občanov Ruska o Slovensku sa začal 16. októbra. Je cielený na Moskvu a jej okolie. Relácie Dni Slovenska sú venované predovšetkým podpore cestovného ruchu Slovenska v Ruskej federácii.
SACR sa na základe stúpajúcej návštevnosti ruských turistov [9% medziročný nárast] rozhodla pripraviť v spolupráci s ruskou rozhlasovou stanicou Jazz seriál relácií Dni Slovenska, ktorý trvá až do 26. októbra. Jednotlivé pravidelné rubriky [Parádne novinky, Zlatá kolekcia, Rajské miesto, Vaša krása, Homes & Gardens, A la Carte] v rozsahu 5 -7 minút, sú venované oblastiam cestovného ruchu Slovenska. Poslucháči si môžu vypočuť, okrem iného, informácie o slovenských národných parkoch, jaskyniach, historických pamiatkach v slovenských mestách, hradoch a zámkoch, kúpeľoch, múzeách slovenskej dediny a folklóre. Autenticita relácií je dokreslená malebným zvukom slovenskej fujary a slovenskej ľudovej hudby. Samozrejme, v programoch nechýba informácia o vynikajúcej slovenskej kuchyni a víne.
Seriál Dni Slovenska na rozhlasovej stanici Jazz sú už druhým podujatím tohto druhu v Ruskej federácií. V auguste bol odvysielaný seriál relácií, takisto pod názvom Dni Slovenska na rozhlasovej stanici Klassik, ktorý vyvolal zvýšený záujem o Slovensko, preto sme sa rozhodli pripraviť tento seriál aj pred tohtoročnou zimnou sezónou, uviedla Ľubica Alušicová, zo zahraničného zastúpenia SACR v Moskve.
Podľa výsledkov sociologického prieskumu firmy Comcon a Gallup Media, rádio Jazz pravidelne počúva viac ako 700 000 poslucháčov, ktorí sú profesionálne a platovo vo vyššej príjmovej kategórii [obchodníci, vedúci pracovníci, manažéri], z nich 52 percent má vysokoškolské a 42 percent stredoškolské vzdelanie.