menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Nie je reklama ako reklama

radia.skAko má vyzerať dobrá reklama v rádiu? Na túto tému sa dá diskutovať donekonečna. Svoje riešenia sa v Bratislave snažil ponúknuť jeden z najznámejších svetových kreatívcov v oblasti rádiovej reklamy, Tony Hertz. Jeho prednášku si počas dvoch dní mohli vypočuť všetci tí, ktorí rádiové reklamné spoty vymýšľajú, navrhujú, vyrábajú alebo plánujú. Seminár „Radio for Art Directors“ pod skratkou „Rad4Ad“ navštívili zástupcovia všetkých kľúčových hráčov na slovenskom rádiovom trhu, ako aj niektorých menších lokálnych rádií.

Tony Hertz vidí vo výrobe reklamných spotov jeden zásadný rozdiel – v tom, či ich vyrábajú kreatívni pracovníci reklamných agentúr alebo samotných rádií. V Anglicku a Spojených štátoch amerických, ju podľa neho robia lepšie v agentúrach čo však stojí viac peňazí. Keď si klient nechá vyrobiť spot priamo v rádiu, stojí ho to menej, no odrazí sa to aj na kvalite spotu. Potom sa stáva, že sa v spote objavia napríklad telefónne čísla. „A čo myslíte, kto si z rádiového spotu odpíše alebo zapamätá telefónne číslo?“, opýtal sa zároveň T. Herz a hneď aj odpovedal: „Nikto! Telefónne číslo v reklamnom spote je úplne zbytočné. Oveľa lepšie zaúčinkuje v spote webová adresa. Tú si poslucháč zapamätá a kontakty si už nájde tam.“ Poznamenal, že s touto chybou sa stretol aj v slovenských rádiových spotoch.

Slovenskí rádioví kreatívci si svoje predstavy mohli otestovať aj v interaktívnej hre Rad4Ad, kde lektor púšťal rozličné hudobné „podmazy“ reklamných spotov a prítomní mohli konfrontovať svoje predstavy, aký spot by si v danom „podkrese“ vedeli predstaviť.

Tony Hertz je Anglo-američan, majiteľ spoločnosti Hertz: Radio and Other Clever Advertising Ltd. Rádiovou reklamou sa zaoberá už 30 rokov. Vo svojej kariére získal ocenenia na štyroch kontinentoch ako kreatívny riaditeľ medzinárodnej agentúry a vlastník súkromnej rádiovej kreatívno-produkčnej spoločnosti. Seminár Rad4Ad v Bratislave pripravila Asociácia nezávislých rozhlasových a televíznych staníc v spolupráci s Rádiami Fun, Expres a Okey. Podľa slov Zuzany Šangalovej z ANRTS by sa podobné akcie pre pracovníkov rádií mali stať v budúcnosti pravidelnosťou.
- jš -

pridať príspevok  Diskusia k článku: žiadny príspevok

K tomuto článku zatiaľ nie je žiadny diskusný príspevok.
Pridajte prvý príspevok!

Aktuálne články

Počúvanosť
sobota, 23.11.2024
1.
19,97%   + 1,03%
2.
14,75%   - 4,19%
3.
14,21%   + 1,19%
4.
8,06%   + 0,56%
5.
6,44%   - 4,80%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 23.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over