menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Reklamný a mediálny trh v roku 2006

| Stratégie

radia.skTNS Slovakia a odborný mesačník Stratégie dnes na tlačovej konferencii zverejnili údaje o monitoringu reklamy v slovenských médiách a analýzu výdavkov na reklamu v roku 2006. Podľa odhadov Stratégií získali slovenské médiá v roku 2006 z príjmov z reklamy spolu približne 8.43 mld. Sk, čo je takmer o 11 percent viac než v roku 2005. Celkové výdavky na reklamu [ATL + BTL] tak medziročne dosiahli takmer 8 percent. Na tomto výsledku sa podieľal najmä rekordný rast príjmov televízií, ktoré medziročne vzrástli o takmer 14 percent, uplynulý rok bol i rokom internetu [+33%]. Veľmi dobre sa darilo aj médiám out of home [+20%], rádiá [+5,5%] a tlač [+4,6%] rástli len minimálne.

Výdavky v médiách na všetky komunikačné aktivity na Slovensku v roku 2006, t.j. reálne výdavky na reklamu v médiách [televízie, tlač, rádiá, outdoor, internet, kinoreklama] a výdavky na podlinkové aktivity [public relations, sales & event marketing, direct marketing, sponzoring] sa podľa kvalifikovaných odhadov Stratégií pohybujú približne na úrovni 11.8 mld. Sk. Podlinková komunikácia sa na tomto výsledku podieľala podielom približne 3.37 mld. Sk. To znamená, že mediročný nárast výdavkov na reklamu na Slovensku dosiahol bezmála 8 percent.

Rádiá

Približne 5.5-percentý medziročný rast a 580 mil. Sk kumulované tržby slovenských rádií - to je stručná bilancia uplynulého roka. Pozíciu lídra si udržalo Rádio Expres s takmer 40-percentným podielom na trhu, nasledované Fun Rádiom s viac ako 20-percentným trhovým podielom. V tomto roku by sa pozícia rádií mala mierne posilniť. Okrem tradičných lídrov by sa na tom mali podieľať Jemné Melódie, ktorých počúvanosť stúpa [a pre ktoré bol uplynulý rok štartovcí], ale tiež zmeny v rádiách Viva či Okey [vstup skupiny Lagardere]. Otázna ostáva perspektíva Slovenského rozhlasu ako reklamného média - v uplynulom období sa jeho význam z tohto pohľadu stal zanedbateľným.

radia.sk

Metodika analýzy Stratégií

Analýza výdavkov na reklamu v jednotlivých mediatypoch je založená na získavaní údajov o čistých tržbách z predaja reklamy od vydavateľov, vysielateľov, outdoorových spoločností, mediálnych zastupiteľstiev a mediálnych agentúr. Nedostupné údaje dopĺňajú Stratégie vlastnými kvalifikovanými odhadmi a odhadovými vzorcami, zohľadňujúc pritom dostupné verejné zdroje, údaje TNS a konzultácie s poprednými odborníkmi.

pridať príspevok  Diskusia k článku: žiadny príspevok

K tomuto článku zatiaľ nie je žiadny diskusný príspevok.
Pridajte prvý príspevok!

Aktuálne články

Počúvanosť
sobota, 23.11.2024
1.
19,97%   + 1,03%
2.
14,75%   - 4,19%
3.
14,21%   + 1,19%
4.
8,06%   + 0,56%
5.
6,44%   - 4,80%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 23.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over