TNS Slovakia a odborný mesačník Stratégie dnes na tlačovej konferencii zverejnili údaje o monitoringu reklamy v slovenských médiách a analýzu výdavkov na reklamu v roku 2006. Podľa odhadov Stratégií získali slovenské médiá v roku 2006 z príjmov z reklamy spolu približne 8.43 mld. Sk, čo je takmer o 11 percent viac než v roku 2005. Celkové výdavky na reklamu [ATL + BTL] tak medziročne dosiahli takmer 8 percent. Na tomto výsledku sa podieľal najmä rekordný rast príjmov televízií, ktoré medziročne vzrástli o takmer 14 percent, uplynulý rok bol i rokom internetu [+33%]. Veľmi dobre sa darilo aj médiám out of home [+20%], rádiá [+5,5%] a tlač [+4,6%] rástli len minimálne.
Výdavky v médiách na všetky komunikačné aktivity na Slovensku v roku 2006, t.j. reálne výdavky na reklamu v médiách [televízie, tlač, rádiá, outdoor, internet, kinoreklama] a výdavky na podlinkové aktivity [public relations, sales & event marketing, direct marketing, sponzoring] sa podľa kvalifikovaných odhadov Stratégií pohybujú približne na úrovni 11.8 mld. Sk. Podlinková komunikácia sa na tomto výsledku podieľala podielom približne 3.37 mld. Sk. To znamená, že mediročný nárast výdavkov na reklamu na Slovensku dosiahol bezmála 8 percent.
Rádiá
Približne 5.5-percentý medziročný rast a 580 mil. Sk kumulované tržby slovenských rádií - to je stručná bilancia uplynulého roka. Pozíciu lídra si udržalo Rádio Expres s takmer 40-percentným podielom na trhu, nasledované Fun Rádiom s viac ako 20-percentným trhovým podielom. V tomto roku by sa pozícia rádií mala mierne posilniť. Okrem tradičných lídrov by sa na tom mali podieľať Jemné Melódie, ktorých počúvanosť stúpa [a pre ktoré bol uplynulý rok štartovcí], ale tiež zmeny v rádiách Viva či Okey [vstup skupiny Lagardere]. Otázna ostáva perspektíva Slovenského rozhlasu ako reklamného média - v uplynulom období sa jeho význam z tohto pohľadu stal zanedbateľným.
Metodika analýzy Stratégií
Analýza výdavkov na reklamu v jednotlivých mediatypoch je založená na získavaní údajov o čistých tržbách z predaja reklamy od vydavateľov, vysielateľov, outdoorových spoločností, mediálnych zastupiteľstiev a mediálnych agentúr. Nedostupné údaje dopĺňajú Stratégie vlastnými kvalifikovanými odhadmi a odhadovými vzorcami, zohľadňujúc pritom dostupné verejné zdroje, údaje TNS a konzultácie s poprednými odborníkmi.