menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Bilancia reklamného trhu za rok 2007

| Stratégie

fmTNS Slovakia a odborný mesačník Stratégie zverejnili údaje o monitoringu reklamy v slovenských médiách a analýzu výdavkov na reklamu v roku 2007. Reálne výdavky na reklamu v médiách [ATL] medziročne vzrástli o viac ako 13 percent a v roku 2007 dosiahli úroveň 9.8 mld. Sk. V oblasti BTL komunikácie trh narástol podľa odhadov predstaviteľov jednotlivých segmentov približne o 10 percent [3.65 mld. Sk v roku 2006 vs. 3.67 mld. Sk v roku 2007] čo znamená, že reklamný trh [ATL+BTL] celkovo oproti vlaňajšku narástol o viac ako 12 percent. To sú hlavné závery pravidelnej analýzy vývoja reklamného trhu podľa odborného mesačníka Stratégie.

Rádiá: segment ťahali jednotlivci

Slovenské rádiá majú za sebou rok nevýrazného rastu, i keď celkový výsledok tohto segmentu na úrovni približne 8 percent zďaleka taký zlý nie je. Slovenské rádiá spolu na reklame vlani zarobili cca 630 mil. Sk, čo je o približne 50 mil. viac ako predvlani. Kým u väčšiny z nich uzavreli rok s minimálnym rastom, driverom trhu bol líder – Rádio Expres s viac ako 10-percentným medziročným rastom [265 mil. Sk]. Úspešný rok má za sebou i Slovenský rozhlas, ktorý oproti nevydarenému roku 2006 zvýšil svoje príjmy o takmer dvojnásobok [cca 75 mil. Sk]. Ďalším úspešným projektom boli vlani Jemné melódie, ktoré po prvom roku existencie dosiahli veľmi dobré obchodné výsledky a zaradilo sa medzi TOP 3 najúspešnejšie slovenské rádiá. Menej sa darilo regionálnym rádiám.

radia.sk

radia.sk

Prognózy 2008

Prognózy pre tento rok vyznievajú i naďalej mimoriadne optimisticky. Výkonná ekonomika bude i v tomto roku podnecovať vyššiu spotrebu, v dôsledku čoho by mal reklamný trh narásť v tomto roku o ďalších minimálne 11 percent. Ďalší rast sa očakáva v segmente televízií, očakávané športové udalosti by mohli o niečo zlepšiť i výkonnosť STV. Zásadnejšie obraty v rámci jednotlivých mediatypov sa v porovnaní s uplynulým rokom neočakávajú: v tlači rast magazínov a stagnácia denníkov či stabilný rast out of home. Tento rok by internet mohol po prvý krát predbehnúť rádiá s očakávaným viac ako 40-percentným rastom, ďalší osud rádií by mohol významnejšie ovplyvniť kvalitnejší prieskum – pokiaľ sa ňom dokážu dohodnúť a prefinacovať.

Z pohľadu udalostí budú pozívne ovplyvňovať rast reklamného trhu dva očakávané rebrandingy [ČSOB, VÚB banka], nemalé očakávania sa spájajú s blížiacim sa prijatím eura, a to najmä v oblasti zvýšeného dopytu po finančných službách a nehnuteľnostiach.

Spomínané športové podujatia [napr. MS v hokeji, ME vo futbale, letná olympiáda v Pekingu] však vzhľadom na neúčasť slovenských športovcov či vysielacie časy neovplyvnia výdavky na reklamu do takej miery, ako tomu bude v prípade iných krajín.

Metodika analýzy Stratégií

Stratégie ako jediný subjekt na Slovensku analyzujú vývoj reklamného trhu už od roku 1996 s ambíciou čo najpresnejšie odhadnúť, koľko prostriedkov zadávatelia reklamy investovali do jednotlivých médií za reklamu. Základom tejto analýzy sú údaje o čistých tržbách médií, pri ich absencii používajú Stratégie kvalifikované odhady na základe vlastných odhadových vzorcov, údaje z mediálnych agentúr a z konzultácií s poprednými odborníkmi.

pridať príspevok  Diskusia k článku: žiadny príspevok

K tomuto článku zatiaľ nie je žiadny diskusný príspevok.
Pridajte prvý príspevok!

Aktuálne články

Počúvanosť
sobota, 23.11.2024
1.
19,97%   + 1,03%
2.
14,75%   - 4,19%
3.
14,21%   + 1,19%
4.
8,06%   + 0,56%
5.
6,44%   - 4,80%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 23.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over