menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

SRo k voľbám ponúka viac ako mu určuje zákon

| SITA

SRoOficiálna kampaň k júnovým voľbám do Národnej rady SR sa začne v sobotu 22. mája. Na vlnách rádií Slovenského rozhlasu zaznejú diskusie, na ktoré majú kandidujúce strany nárok zo zákona 15 pracovných dní pred voľbami. Už od marca však rozhlas informuje o význame volieb a o programe strán vo svojom spravodajstve a publicistike. Ako ďalej na dnešnej tlačovej besede informoval Ľuboš Černák, výkonný riaditeľ Media SRo, ktorá predáva reklamný priestor SRo, o politickú reklamu v rozhlase prejavilo záujem päť politických strán, ktoré to sú, však nekonkretizoval. Uviedol len, že všetky sú parlamentné. Platia si ju strany.

Všetkých päť hlavných okruhov verejnoprávneho rozhlasu sa zapojí do informovania o voľbách. Ako pre agentúru SITA povedala riaditeľka Centra spravodajstva SRo Anna Sámelová, programová koncepcia tematického vysielania SRo k voľbám do NR SR sa týka programových služieb: Rádio Slovensko, Rádio Regina, Rádio_FM, Rádio Patria a Radio Slovakia International. Špecializované tematické vysielanie pred začiatkom kampane prinášajú: Rádio Slovensko [od 23. marca], Rádio Regina [od 3. mája] a Radio Slovakia International [od 7. apríla]. Rádio_FM, Rádio Regina a národnostné Rádio Patria sa k volebnému vysielaniu pripoja počas predvolebnej kampane. "V slovenskom rozhlase sa začne predvolebné vysielanie zo zákona až v pondelok 24. mája, pretože všetky programové služby, ktoré vstupujú do predvolebného vysielania určeného zo zákona, sa rozhodli vysielať ho iba v rámci pracovných dní, nie cez víkend," povedala pre SITA Sámelová.

V rámci zákonom určených 10 hodín diskusných programov na kampaň [spolu pre všetky rádiá SRo] poskytne rozhlas vysielací priestor na Rádiu Slovensko, Rádiu Regina, Rádiu_FM a Rádiu Patria. V minútach to pre každú stranu vychádza 24 minút na Rádiu Slovensko, tri minúty na Regine, štyri minúty na Patrii a dve minúty na Rádiu_FM. Tieto diskusie nebudú na rozdiel od tých vysielaných pred začiatkom kampane konfrontačné. Odpovede na otázky, ktoré strany dostali od rozhlasu vopred, pôjdu zo záznamu. "Nevideli sme dôvod na to, aby sme dávali prezentáciu politických strán, ktorú vyčlenil zákon do konfrontácie. Myslíme si, že občania - voliči majú právo na jasné striktné posolstvá politických strán, ktoré kandidujú," dodala Anna Sámelová

Dôraz na diskusie patrí dominantnému Rádiu Slovensko, vzdelávacie, osvetové a iné vysvetľujúce programy prinesie vo veľkej miere aj Rádio Regina a Radio Slovakia International. Ako dodala Sámelová, mimo zákonných 10 hodín počas kampane už v súčasnosti rozhlas odvysielal vyše 16 hodín venovaných výlučne voľbám. Poslucháčov v nich informoval nielen o programe a cieľoch politických strán uchádzajúcich sa o kreslá v parlamente, ale aj o význame volebného práva. Počas kampane napríklad rozhlas pripravil na Rádiu Patria volebný manuál v jazykoch všetkých národnostných menšín. Podrobnosti o volebnom vysielaní SRo možno nájsť na internetovej adrese rozhlasu - www.rozhlas.sk, cez banner Parlamentné voľby 2010.

Kampaň k parlamentným voľbám sa začne 21 dní pred voľbami, teda 22. mája. Podľa zákona o voľbách do Národnej rady SR budú politickú reklamu a diskusie vysielať verejnoprávne médiá - STV a SRo a môžu aj súkromné médiá. Všetky slovenské televízie sa voľbám venujú v spravodajstve, diskusie počas predvolebnej kampane sa objavia na obrazovkách verejnoprávnej STV a aj súkromnej TV Markíza. Spomedzi rádií vyhradí najviac priestoru na prezentáciu všetkých 18 kandidujúcich strán verejnoprávny rozhlas. Náklady na politickú reklamu vo vysielaní SRo, STV a vysielateľa s licenciou uhrádzajú kandidujúce politické strany alebo koalície. Médiá musia podľa zákona poskytnúť rovnaký priestor všetkým stranám. Miesta na volebné plagáty vyhradia obce. V deň volieb je až do skončenia hlasovania zakázané zverejňovať výsledky volebných prieskumov. Informačné moratórium pre tieto voľby neplatí.

Voľby do Národnej rady SR budú jeden deň, v sobotu 12. júna. V siedmych parlamentných voľbách od roku 1989 sa o priazeň vyše štyroch miliónov voličov uchádza 18 politických subjektov.

pridať príspevok  Diskusia k článku: žiadny príspevok

K tomuto článku zatiaľ nie je žiadny diskusný príspevok.
Pridajte prvý príspevok!

Aktuálne články

Počúvanosť
sobota, 23.11.2024
1.
19,97%   + 1,03%
2.
14,75%   - 4,19%
3.
14,21%   + 1,19%
4.
8,06%   + 0,56%
5.
6,44%   - 4,80%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 23.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over