Po Spojených štátoch a Rakúsku sa pozrieme na britský mediálny trh, ktorý patrí k najvýnosnejším v Európe. Vláda Tonyho Blaira zverejnila návrh zákona, ktorý výrazne liberalizuje vstup zahraničných spoločností na britský televízny a rozhlasový trh.
Podľa súčasnej legislatívy mohol získať teresteriálnu vysielaciu licencii vo Veľkej Británii len právny subjekt so sídlom v Európskej únii. Ak Británia prijme novelu zákona, odštartuje tak rozsiahlu liberalizáciu ako jedna z prvých krajín sveta. Napríklad USA si svoje komerčné teresteriálne televízne a rozhlasové licencie pred zahraničnými investormi chránia.
Liberalizácia trhu umožní, že si komerčnú televíziu aj s licenciou bude môcť kúpiť ktorákoľvek veľká mediálna spoločnosť. Briti očakávajú predovšetkým záujem veľkých amerických mediálnych obrov. V Británii panovali najväčšie obavy z príliš veľkého vplyvu a moci austrálskeho multimilionára Ruperta Murdocha, ktorý prostredníctvom novín Times, Sun a nedeľníka News of The World ovláda 20 percent trhu tlačených médií a navyše má rozhodujúci podiel v satelitnej televízii Sky.
Návrh počíta tiež so vznikom spoločného regulačného orgánu pre média a telekomunikácie. Orgán vznikne preto, že platformy pre šírenie televíznych a rozhlasových signálov sa už čoskoro začnú prekrývať. Vyplýva to z analýzy, ktorú si objednala britská vláda a potvrdzuje to aj záujem British Telecomu o licenciu na digitálnu televíziu. Je pravdepodobné, že stále viac britských domácností bude prijímať televízny signál podobne ako internet cez telefónne linky, a vláda chce byť na novú situáciu pripravená.
a fotografií zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho
písomného súhlasu TASR výslovne zakázané.