menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Minulý rok sa v rádiách inzerovalo viac

| SITA

radia.skDo reklamy v slovenských rádiách investovali zadávatelia v minulom roku o 8,3 percenta viac peňazí ako rok predtým. "Nárast reklamných výdavkov nebol len výsledkom zvýšenia cenníkových cien rozhlasových staníc, ale bol sprevádzaný aj vyšším počtom odvysielaných reklám a nárastom objemu predaného reklamného priestoru," informovala PR manažérka TNS Slovakia Vladimíra Bunčáková. Rádiá odvysielali medziročne o 11 percent viac spotov. Vzrástol aj objem predaného reklamného priestoru. Celkovo si mohli poslucháči vypočuť 282-tisíc spotov, čo predstavuje 2 037 hodín reklamy, teda takmer 85 dní vysielania. Rok predtým to bolo 72 dní, teda objem predanej reklamy sa zvýšil o 18 percent.

Najviac reklamy predalo v minulom roku rádio Expres, Fun Rádio a Rádio Viva. Poradie dopĺňajú Jemné Melódie a verejnoprávne Rádio Slovensko, ktorému sa darilo lepšie ako rádiu Europa 2. Jednotlivé rádiá obhájili svoju pozíciu z roku 2009, výnimkou je len Rádio Slovensko, ktoré z pozície štvorky vytlačili Jemné Melódie.

Podľa údajov TNS Slovakia najviac reklamných spotov odvysielali rádiá vo štvrtok 9. decembra 2010. Bolo to dokopy 1 381 spotov, ktoré súhrne trvali 10 hodín 12 minút. Najdlhší reklamný blok obsahoval 13 spotov, trval 5 minút a 20 sekúnd, odvysielalo ho 21. októbra 2010 v čase od 8:56 do 09:01 rádio Expres. Za takzvaný prime time vo vysielaní rádií možno považovať čas od 8:00 do 10:00 a od 10:00 do 12:00. Počas týchto štyroch hodín odvysielali rádiá 34 percent všetkých reklám.

V TOP 10 segmentov, ktoré sa vlani najviac objavili v rádiách, vedú osobné automobily, nasledujú predajcovia nábytku, inzercia časopisov, reklamy elektropredajcov a novín. "Prvá pätica segmentov napovedá, že práve rádio je najčastejšie využívané na komunikovanie rôznych krátkodobých akcií a produktov či kampaní, ktoré sa často obmieňajú," uviedla Bunčáková. Do prvej desiatky sa dostali aj televízne stanice, supermarkety, predajne potrieb pre domácich majstrov, lotérie a čerpacie stanice.

Poradie 15 najväčších zadávateľov v rádiách vedie vydavateľský dom Spoločnosť 7 plus. Medzi najväčšími zadávateľmi sú Orange a Slovak Telekom (vrátane T-Com a T-Mobile), ale aj ďalšie dvojice zadávateľov pôsobiacich v rovnakých segmentoch - Škoda Auto Slovensko a Volkswagen, Coop Jednota a Lidl či Baumax a Hornbach.

pridať príspevok  Diskusia k článku: žiadny príspevok

K tomuto článku zatiaľ nie je žiadny diskusný príspevok.
Pridajte prvý príspevok!

Aktuálne články

Počúvanosť
sobota, 23.11.2024
1.
19,97%   + 1,03%
2.
14,75%   - 4,19%
3.
14,21%   + 1,19%
4.
8,06%   + 0,56%
5.
6,44%   - 4,80%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 23.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,19%   - 0,29%
2.
12,19%   - 0,51%
3.
9,74%   + 0,08%
4.
9,22%   + 0,26%
5.
7,93%   + 0,23%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over