menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Minulý rok sa v rádiách inzerovalo viac

| SITA

radia.skDo reklamy v slovenských rádiách investovali zadávatelia v minulom roku o 8,3 percenta viac peňazí ako rok predtým. "Nárast reklamných výdavkov nebol len výsledkom zvýšenia cenníkových cien rozhlasových staníc, ale bol sprevádzaný aj vyšším počtom odvysielaných reklám a nárastom objemu predaného reklamného priestoru," informovala PR manažérka TNS Slovakia Vladimíra Bunčáková. Rádiá odvysielali medziročne o 11 percent viac spotov. Vzrástol aj objem predaného reklamného priestoru. Celkovo si mohli poslucháči vypočuť 282-tisíc spotov, čo predstavuje 2 037 hodín reklamy, teda takmer 85 dní vysielania. Rok predtým to bolo 72 dní, teda objem predanej reklamy sa zvýšil o 18 percent.

Najviac reklamy predalo v minulom roku rádio Expres, Fun Rádio a Rádio Viva. Poradie dopĺňajú Jemné Melódie a verejnoprávne Rádio Slovensko, ktorému sa darilo lepšie ako rádiu Europa 2. Jednotlivé rádiá obhájili svoju pozíciu z roku 2009, výnimkou je len Rádio Slovensko, ktoré z pozície štvorky vytlačili Jemné Melódie.

Podľa údajov TNS Slovakia najviac reklamných spotov odvysielali rádiá vo štvrtok 9. decembra 2010. Bolo to dokopy 1 381 spotov, ktoré súhrne trvali 10 hodín 12 minút. Najdlhší reklamný blok obsahoval 13 spotov, trval 5 minút a 20 sekúnd, odvysielalo ho 21. októbra 2010 v čase od 8:56 do 09:01 rádio Expres. Za takzvaný prime time vo vysielaní rádií možno považovať čas od 8:00 do 10:00 a od 10:00 do 12:00. Počas týchto štyroch hodín odvysielali rádiá 34 percent všetkých reklám.

V TOP 10 segmentov, ktoré sa vlani najviac objavili v rádiách, vedú osobné automobily, nasledujú predajcovia nábytku, inzercia časopisov, reklamy elektropredajcov a novín. "Prvá pätica segmentov napovedá, že práve rádio je najčastejšie využívané na komunikovanie rôznych krátkodobých akcií a produktov či kampaní, ktoré sa často obmieňajú," uviedla Bunčáková. Do prvej desiatky sa dostali aj televízne stanice, supermarkety, predajne potrieb pre domácich majstrov, lotérie a čerpacie stanice.

Poradie 15 najväčších zadávateľov v rádiách vedie vydavateľský dom Spoločnosť 7 plus. Medzi najväčšími zadávateľmi sú Orange a Slovak Telekom (vrátane T-Com a T-Mobile), ale aj ďalšie dvojice zadávateľov pôsobiacich v rovnakých segmentoch - Škoda Auto Slovensko a Volkswagen, Coop Jednota a Lidl či Baumax a Hornbach.

pridať príspevok  Diskusia k článku: žiadny príspevok

K tomuto článku zatiaľ nie je žiadny diskusný príspevok.
Pridajte prvý príspevok!

Aktuálne články

Počúvanosť
utorok, 16.7.2024
1.
21,20%   + 0,08%
2.
18,32%   - 0,60%
3.
10,54%   - 0,01%
4.
9,43%   + 0,09%
5.
7,39%   + 0,19%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 16.7.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
III. - V. etapa 2024
1.
31,0%   - 0,1%
2.
22,2%   + 0,1%
3.
21,4%   - 0,1%
4.
18,7%   + 0,2%
5.
16,0%   ± 0,0%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, III.-V./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
28. týždeň 2024 08.07.2024 - 14.07.2024
1.
Album
Imagine Dragons
Eyes Closed
2.
Album
Artemas
I Like The Way You Kiss Me
3.
Album
Cyril
Stumblin' In
4.
Album
Dasha
Austin
5.
Album
Benson Boone
Beautiful Things
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over