menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie
Rádio Hey už odpočíva na mediálnom cintoríne

Rádio Hey už odpočíva na mediálnom cintoríne

|
To, na čo sa v rádiovej branži dlhšie čakalo, je tu. Neúspešné a na trhu neetablované rádio Hey vystriedala nová stanica. Na slovenskú mediálnu scénu prišlo Anténa hitrádio. Novinka v éteri je výsledkom trhových prieskumov, na základe ktorých by malo obsadiť miesto na trhu medzi silnými a naformátovanými hráčmi.

Anténa hitrádioNová značka sa prvýkrát ozvala o polnoci z 2. na 3. septembra. V prvých hodinách to bol len hudobný mix s novou zvukovou grafikou. Moderátori prvýkrát pozdravili, až keď poslucháči začali vstávať do školy a do práce. „A sme tu! Vaša nová stanica Anténa hitrádio. Začali sme presne o polnoci pesničkou Ôsmy svetadiel od Elánu. A budeme hrať najväčšie svetové a slovenské hity 80-tych a 90-tych rokov a nového milénia,“ zneli prvé slová ráno o šiestej z úst správára Martina Strižinca. Doplnil ho moderátor Oliver Hain, ktorý sprevádzal prvou reláciou nového rádia: „Počúvate historicky prvú reláciu Café ráno.“

Prvý dojem z novej stanice je dobrý. Playlist je obsadený len známymi melodickými hitmi. Prevažujú 80-te a 90-te roky, trochu pomenej je najnovších skladieb a 70-tych rokov. Príjemná je aj zvuková grafika. Tá pripomína „pokojnejšie“ západoeurópske rádiá. Práve z toho teritória zrejme pochádza aj názov stanice. Slovo „Anténa“ je značkou viacerých rádií v Nemecku a Rakúsku.

Barbora Chlebcová a Igor Timko v štúdiu

Ranný program Café anténa v pondelok ráno nebola a zrejme ani nebude typickou rannou show, ktorá má zabaviť. Ide skôr o pokojný program s najdôležitejšími informáciami, ktoré človek potrebuje na ráno – správy – tie Anténa hitrádio promuje ako „výhradne slovenské“. Okrem toho dopravný servis a počasie. To všetko o pól a o celej. V bežnej programovej hodine potom moderátor 2x prinesie nejakú zaujímavosť zo života. V pondelok to bolo napríklad o novom školskom roku alebo rarita o medveďovi, ktorý sa objavil pri Bratislave. Takýto programový prvok je „naclockovaný“ vždy o štvrť a o trištvrte. Okrem toho programovú „plochu“ zapĺňa už iba promo na to, čo bude o chvíľu. Každý z denných štvorhodinových programových blokov má svoju produkčnú, ktorá pripravuje obsah do vysielania.

Krátko pred začiatkom...Program novej stanice je podľa predstaviteľov rádia pripravený v spolupráci s konzultačnou spoločnosťou BCI. A vo vysielaní to aj veľmi počuť. Celá vysielacia „plocha“ je čistá a jasne čitateľná. Moderátorské vstupy, selfpromo a všetky ďalšie programové prvky sú jasne naclockované a všetko vrámci hodiny má svoje jasné miesto. Na moderátoroch počuť, že majú za sebou tréning s konzultantmi. BCI priniesla na Slovensko prvýkrát formát – úspešne nastavila program dnešného lídra, Rádia Expres. Konzultanti BCI sa zrejme držia osvedčených programových prvkov. Vysielanie Antény hitrádio totiž hudbou aj celkovým vysielaním veľmi pripomína práve Expres z roku 2001.

Súpermi takto nastavenej „antény“ budú všetci veľkí hráči. S programom, akým dnes vyšla, má potenciál ukrojiť si aspoň trochu z každého koláča. Niečo z Expresu, niečo z Fun, niečo z Jemných melódií a niečo aj z Vivy. Stanica spustila aj svoj web www.antenahitradio.sk – ten nabehol krátko pred polnočným relaunchom. Farebne vyzerá podobne ako web nemeckej Antenne Bayern www.antenne.de v modro-žltých farbách.

Súvisiace články

Súvisiace rádiá

pridať príspevok  Diskusia k článku: 11 príspevkov

MAJAK (neregistrovaný, 78.141.116.xxx)
MAJAK (neregistrovaný, 78.141.116.xxx)
12.09.2012 01:23
0
0

slovensky rozhlasovy trh je velmi jednoliaty a teraz bude este jednoliatejsi nez doteraz.. a samozrejme tie preslapy vo vive a strata frekvencii no comment ... posielam kvety (do hrobu)..

biscuit (neregistrovaný, 217.77.165.xxx)
biscuit (neregistrovaný, 217.77.165.xxx)
03.09.2012 22:53
0
0

Podobne to bolo aj v pripade E2 a vlastne aj Expresu :) Skor nez praktizovat to divadielko s prezentaciou projektov by sa malo pristupit k drazeniu frekvencii...

Boris (neregistrovaný, 89.173.70.xxx)
Boris (neregistrovaný, 89.173.70.xxx)
03.09.2012 21:41
0
0

Celé je to na hlavu postavené. Rádio Hey získalo frekvencie práve vďaka svojmu CS formátu a podpore domácej hudobnej tvorby. Rada pre vysielaniu by mala zabezpečovať, aby sme tu nemali 5 celoplošných rovnakých hitových rádií, ale určitú rôznorodosť. Slovenský trh je samozrejme malý, ale Rada RTV by mala tieto zmeny s vysielateľom vopred konzultovať a prípadne doporučiť nejaké úpravy, napr. aby sa nejednalo len o prúd hudby.
Podobne to bolo v prípade frekvencie 97,2 v Bratislave, kde uspelo Rádio Metropola so svojim "bratislavským" metropolitným projektom a Rock Jam s rockovým nie. A naraz tu máme namiesto lokálne zameraného rádia rockové. Je to neférové.

Pepo (neregistrovaný, 82.145.209.xxx)
Pepo (neregistrovaný, 82.145.209.xxx)
03.09.2012 18:32
0
0

A k téme dodám len to, čo som už napísal v mojich prvých dojmoch v sekcii diskusia: pokiaľ výrazne nezapracujú na pokrytí a marketingu, veľkú šancu tomuto projektu nedávam. Nevidím totiž jasný dôvod, prečo by som si mal zo zmesky slovenských komerčných celoplošiek / multiregionálok naladiť práve toto (odhliadnuc od toho, že vôbec nie som cieľovka, keďže ma ako spokojného poslucháča_FM komerčná hudba a pop až na pár prelýnajúcich sa výnimiek, ktoré občas počuť aj na FM, nezaujíma).

kuvang (neregistrovaný, 178.40.12.xxx)
kuvang (neregistrovaný, 178.40.12.xxx)
03.09.2012 18:29
0
0

ten komentár s X a o tom aký guláš hrajú si vystihol na 110%

Aktuálne články

Počúvanosť
sobota, 21.12.2024
1.
20,04%   + 0,80%
2.
18,21%   + 0,37%
3.
12,75%   - 4,47%
4.
7,55%   + 0,78%
5.
5,76%   - 3,67%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 21.12.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,19%   - 0,29%
2.
12,19%   - 0,51%
3.
9,74%   + 0,08%
4.
9,22%   + 0,26%
5.
7,93%   + 0,23%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
IX. - XI. etapa 2024
1.
30,0%   + 0,1%
2.
20,4%   + 0,1%
3.
20,3%   - 0,3%
4.
18,8%   + 0,1%
5.
15,0%   - 0,1%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, IX.-XI./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
50. týždeň 2024 09.12.2024 - 15.12.2024
1.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
2.
Album
Mark Ambor
Belong Together
3.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
4.
Album
Hozier
Too Sweet
5.
Album
Alan Murin
Domov
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over