menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie
Rádio Hey už odpočíva na mediálnom cintoríne

Rádio Hey už odpočíva na mediálnom cintoríne

|
To, na čo sa v rádiovej branži dlhšie čakalo, je tu. Neúspešné a na trhu neetablované rádio Hey vystriedala nová stanica. Na slovenskú mediálnu scénu prišlo Anténa hitrádio. Novinka v éteri je výsledkom trhových prieskumov, na základe ktorých by malo obsadiť miesto na trhu medzi silnými a naformátovanými hráčmi.

Anténa hitrádioNová značka sa prvýkrát ozvala o polnoci z 2. na 3. septembra. V prvých hodinách to bol len hudobný mix s novou zvukovou grafikou. Moderátori prvýkrát pozdravili, až keď poslucháči začali vstávať do školy a do práce. „A sme tu! Vaša nová stanica Anténa hitrádio. Začali sme presne o polnoci pesničkou Ôsmy svetadiel od Elánu. A budeme hrať najväčšie svetové a slovenské hity 80-tych a 90-tych rokov a nového milénia,“ zneli prvé slová ráno o šiestej z úst správára Martina Strižinca. Doplnil ho moderátor Oliver Hain, ktorý sprevádzal prvou reláciou nového rádia: „Počúvate historicky prvú reláciu Café ráno.“

Prvý dojem z novej stanice je dobrý. Playlist je obsadený len známymi melodickými hitmi. Prevažujú 80-te a 90-te roky, trochu pomenej je najnovších skladieb a 70-tych rokov. Príjemná je aj zvuková grafika. Tá pripomína „pokojnejšie“ západoeurópske rádiá. Práve z toho teritória zrejme pochádza aj názov stanice. Slovo „Anténa“ je značkou viacerých rádií v Nemecku a Rakúsku.

Barbora Chlebcová a Igor Timko v štúdiu

Ranný program Café anténa v pondelok ráno nebola a zrejme ani nebude typickou rannou show, ktorá má zabaviť. Ide skôr o pokojný program s najdôležitejšími informáciami, ktoré človek potrebuje na ráno – správy – tie Anténa hitrádio promuje ako „výhradne slovenské“. Okrem toho dopravný servis a počasie. To všetko o pól a o celej. V bežnej programovej hodine potom moderátor 2x prinesie nejakú zaujímavosť zo života. V pondelok to bolo napríklad o novom školskom roku alebo rarita o medveďovi, ktorý sa objavil pri Bratislave. Takýto programový prvok je „naclockovaný“ vždy o štvrť a o trištvrte. Okrem toho programovú „plochu“ zapĺňa už iba promo na to, čo bude o chvíľu. Každý z denných štvorhodinových programových blokov má svoju produkčnú, ktorá pripravuje obsah do vysielania.

Krátko pred začiatkom...Program novej stanice je podľa predstaviteľov rádia pripravený v spolupráci s konzultačnou spoločnosťou BCI. A vo vysielaní to aj veľmi počuť. Celá vysielacia „plocha“ je čistá a jasne čitateľná. Moderátorské vstupy, selfpromo a všetky ďalšie programové prvky sú jasne naclockované a všetko vrámci hodiny má svoje jasné miesto. Na moderátoroch počuť, že majú za sebou tréning s konzultantmi. BCI priniesla na Slovensko prvýkrát formát – úspešne nastavila program dnešného lídra, Rádia Expres. Konzultanti BCI sa zrejme držia osvedčených programových prvkov. Vysielanie Antény hitrádio totiž hudbou aj celkovým vysielaním veľmi pripomína práve Expres z roku 2001.

Súpermi takto nastavenej „antény“ budú všetci veľkí hráči. S programom, akým dnes vyšla, má potenciál ukrojiť si aspoň trochu z každého koláča. Niečo z Expresu, niečo z Fun, niečo z Jemných melódií a niečo aj z Vivy. Stanica spustila aj svoj web www.antenahitradio.sk – ten nabehol krátko pred polnočným relaunchom. Farebne vyzerá podobne ako web nemeckej Antenne Bayern www.antenne.de v modro-žltých farbách.

Súvisiace články

Súvisiace rádiá

pridať príspevok  Diskusia k článku: 11 príspevkov

MAJAK (neregistrovaný, 78.141.116.xxx)
MAJAK (neregistrovaný, 78.141.116.xxx)
12.09.2012 01:23
0
0

slovensky rozhlasovy trh je velmi jednoliaty a teraz bude este jednoliatejsi nez doteraz.. a samozrejme tie preslapy vo vive a strata frekvencii no comment ... posielam kvety (do hrobu)..

biscuit (neregistrovaný, 217.77.165.xxx)
biscuit (neregistrovaný, 217.77.165.xxx)
03.09.2012 22:53
0
0

Podobne to bolo aj v pripade E2 a vlastne aj Expresu :) Skor nez praktizovat to divadielko s prezentaciou projektov by sa malo pristupit k drazeniu frekvencii...

Boris (neregistrovaný, 89.173.70.xxx)
Boris (neregistrovaný, 89.173.70.xxx)
03.09.2012 21:41
0
0

Celé je to na hlavu postavené. Rádio Hey získalo frekvencie práve vďaka svojmu CS formátu a podpore domácej hudobnej tvorby. Rada pre vysielaniu by mala zabezpečovať, aby sme tu nemali 5 celoplošných rovnakých hitových rádií, ale určitú rôznorodosť. Slovenský trh je samozrejme malý, ale Rada RTV by mala tieto zmeny s vysielateľom vopred konzultovať a prípadne doporučiť nejaké úpravy, napr. aby sa nejednalo len o prúd hudby.
Podobne to bolo v prípade frekvencie 97,2 v Bratislave, kde uspelo Rádio Metropola so svojim "bratislavským" metropolitným projektom a Rock Jam s rockovým nie. A naraz tu máme namiesto lokálne zameraného rádia rockové. Je to neférové.

Pepo (neregistrovaný, 82.145.209.xxx)
Pepo (neregistrovaný, 82.145.209.xxx)
03.09.2012 18:32
0
0

A k téme dodám len to, čo som už napísal v mojich prvých dojmoch v sekcii diskusia: pokiaľ výrazne nezapracujú na pokrytí a marketingu, veľkú šancu tomuto projektu nedávam. Nevidím totiž jasný dôvod, prečo by som si mal zo zmesky slovenských komerčných celoplošiek / multiregionálok naladiť práve toto (odhliadnuc od toho, že vôbec nie som cieľovka, keďže ma ako spokojného poslucháča_FM komerčná hudba a pop až na pár prelýnajúcich sa výnimiek, ktoré občas počuť aj na FM, nezaujíma).

kuvang (neregistrovaný, 178.40.12.xxx)
kuvang (neregistrovaný, 178.40.12.xxx)
03.09.2012 18:29
0
0

ten komentár s X a o tom aký guláš hrajú si vystihol na 110%

Aktuálne články

Počúvanosť
pondelok, 4.11.2024
1.
19,01%   + 1,52%
2.
18,20%   + 3,02%
3.
12,11%   + 6,98%
4.
10,80%   - 2,41%
5.
8,11%   + 0,31%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 4.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
44. týždeň 2024 28.10.2024 - 03.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
3.
Album
Myles Smith
Stargazing
4.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
5.
Album
Hozier
Too Sweet
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over