V poslednej vlne prieskumu MML zaznamenali všetky rádiá pokles počúvanosti, najviac však rádio Twist a to aj napriek tomu, že v čase zberu dát realizovalo rádio repozicioning, ktorý sprevádzala reklamná kampaň .Keďže ďalšie výsledky z prieskumu MML budú známe až v júni, vedenie rádia Twist sa rozhodlo získať aktuálnejšie výsledky vývoja počúvanosti medzi februárom a júnom 2004. Oslovilo teda spoločnosť GfK Slovakia, aby pre Twist zrealizovala omnibusový prieskum počúvanosti rádií z hľadiska demografie, na spôsob prieskumu MML.
Chceli sme zistiť, aký je trend, či pokračuje pokles Twistu, pokles rádií ako takých, či sa deje niečo výraznejšie v počúvanosti z hľadiska veku, vzdelania, kraja či pohlavia, aby sme boli schopní našim obchodným partnerom potvrdiť, či vyvrátiť fakt, že zmenu Twistu ľudia neprijali, zdôvodnil iniciatívu Twistu zrealizovať tento prieskum Dušan Viszt, marketingový riaditeľ rádia Twist.
Zber dát prebiehal v čase 19. - 29. marca 2004, na vzorke 1048 respondentov vo veku 15 - 79 respondentov, podľa demografie SR. Respondenti mali pri otázke "Ktoré rádio ste počúvali včera?" možnosť vybrať si len jednu rozhlasovú stanicu a odpovedali nasledovne: SRo1 20 %, Expres 15 %, Okey 8 %, Fun 8 %, Twist 7 percent.
Prieskum poukázal aj na zmenu vekovej štruktúry poslucháčov Twistu. Kým v minulosti bol Twist svojím obsahom výrazne viac zameraný na generáciu 45+, najpočetnejšie vekové zastúpenie medzi poslucháčmi je podľa tohto prieskumu vo veku 40-49 rokov [25.4%], 20-29 rokov [24.9%], celkovo vo vekovej štruktúre 20-49 rokov má Twist takmer 73 % poslucháčov, uviedol Dušan Viszt. Podobne je na tom Okey 72.8 %, Expres má v tejto skupine 68 %, Rádio Slovensko 43.4 % poslucháčov a Fun rádio 68.3 %. Na druhej strane má však Fun rádio až štvrtinu poslucháčov v najmladšom veku 15 - 19 rokov, čo je najviac zo všetkých rádií.
Z hľadiska vzdelania má podľa tohto prieskumu Twist medzi svojimi poslucháčmi najväčší podiel vysokoškolsky vzdelaných ľudí - až 16 %, ostatné rádia v priemere 10 %. Konkrétne Rádio Slovensko - 11.7 %, Expres, 10.9 %, Okey 11.4 % a Fun 9.3 % VS vzdelaných poslucháčov.
Z hľadiska čistého mesačného príjmu na hlavu má 23.7 % všetkých Twist poslucháčov viac ako 12 000,- Sk, poslucháči SRo1 12.9 %, Expres 20.2 %, Okey 14.2 % a Fun 17.3 %. Zároveň najviac poslucháčov [30 %], ktorí uviedli, že nemajú žiadny vlastný príjem, bolo u poslucháčov Fun rádia.
A ako hodnotí výsledky tohto prieskumu zadávateľ - Rádio Twist? Získané dáta nepreceňujeme ani nepodceňujeme, je to objektívny údaj, ktorý mal dať odpovede na naše otázky, či sme našli nových poslucháčov Twistu, alebo sme len stratili tých, ktorým sme v septembri minulého roka zrušili programy, vysvetlil na záver Dušan Viszt.