menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Rádiá idú v komunikácii cestou zážitku

| Stratégie

Minulú jeseň komunikovali rádiá imidž v nadlinkách veľmi intenzívne, ich kampane sa však podobali. Preto sa cez nadlinky rozhodli podporiť skôr vlastné promotion.

V dôsledku straty odlišnosti rozhlasových staníc sa v posledných výsledkoch počúvanosti teda prirodzene žiadne zázraky nediali. Polepšili si iba Expres a Fun Rádio. Možno aj preto sila klasickej reklamnej kampane tak trochu oslabila a rádiá sa tento rok snažia poslucháčov získať skôr cestou promotion, súťaží a mediálnymi partnerstvami.

Najsilnejšie a najviditelnejšie v éteri budú počas tohtoročnej jesene zrejme Rádio Expres a Slovenský rozhlas, ktorý zásadné zmeny na svojich kľúčových okruhoch komunikuje od septembra až do konca roka.

Súbežne niekoľko komunikačných aktivít pripravilo najsilnejšie súkromné rádio Expres. Na verejnosti azda najviac rezonuje jeho vlastná promo akcia Miliónová bankovka, v ktorej môžu poslucháči môžu počas 4 týždňov, niekoľko krát denne vyhrať 2 tisíc Sk a piaty týždeň sa bude hľadať hlavný výherca, ktorý získa 1 milión Sk. Okrem stabilných poslucháčov rádia Expres sa o tejto akcii mohli dozvedieť prostredníctvom TV spotov a inzerátov v tlači aj ďalší potenciálni poslucháči. „Promo sme považovali za natoľko silné, že sme využili príležitosť získať ďalších poslucháčov aj cez iné médiá,“ hovorí Eva Babitzová, riaditeľka spoločnosti Expres Media.

Kreatívci z agentúry Mayer/ McCann Erickson, ktorá komunikačné aktivity Expresu zastrešuje, však mali ešte ďalšie úlohy: vymyslieť vizuály k TV projektu Slovensko hľadá Superstar, kde je Expres exkluzívnym rozhlasovým partnerom a tiež podporiť povedomie o kvalite dopravného servisu. Ako toto zadanie pretavili do exekúcie a prečo sa rozhodli „vrátiť do hry“ doposiaľ najúspešnejší TV spot Rádia Expres - Shakira sa dočítate sa v októbrovom vydaní mesačníka Stratégie.

Posledné komunikačné kampane Fun Rádia nepovažuje jeho riaditeľ Milan Králik za nijako zvlášť vydarené, ďalšej komunikácii v nadlinkách sa nebráni. Nateraz sa však rozhodol sústrediť komunikáciu skôr do oblasti eventov. „O počte poslucháčov, ktorých zachytávajú prieskumy rozhodujú úplne iné aktivity, ktoré dokážu ľudí upozorniť na značku, dajú im pocit, že s rádiom niečo prežili a vyvolajú v nich chuť vrátiť sa. Treba ísť z vysielacieho štúdia von medzi ľudí,“ myslí si Milan Králik.

Pod značkou Fun life teda začalo Fun Rádio organizovať prenos živých koncertov do vysielania, k čomu sa pridala aj možnosť osobnej účasti na koncerte a následnej zábave s DJ-mi Fun rádia. Okrem toho považuje Fun za dôležitú súčasť komunikácie aj aktívnu prítomnosť na letných hudobných festivaloch a ďalším produktom je Cafe del fun, ktorý oslovuje trochu užšiu cieľovku.

Rádio Okey sa vlani rozhodlo pre repozicioning na „all stars radio“, ktorý sprevádzala vcelku vydarená kampaň z dielne agentúry MUW. Mnohí odborníci z brandže však jej efekt pripísali značke Expres. Dôvodom mohlo byť podobné „hviezdne“ komunikačné posolstvo a nasadenie tesne po štarte kampane rádia Expres „Hviezdne hity inšpirujú“. Ako dôkaz tohto tvrdenia by mohli slúžiť výsledky prieskumu počúvanosti, podľa ktorých rádio Expres poslucháčov získalo, Okey naopak, mierne oslabilo.

Michal Arpáš, riaditeľ rádia Okey si však myslí, že na zmenu pozicioningu poslucháči zareagujú najskôr po dvoch až troch vlnách prieskumu. „Je to dosť veľká zmena, ktorá sa v živote značky nevyskytuje tak často, preto si zaslúži v médiách väčší priestor ako jednu kampaň,“ myslí si šéfka marketingu rádia Okey Anina Hromjaková. Rozhodla sa teda zopakovať prvú fázu imidžovej kampane z minulého roka. Kľúčovým marketingovým projektom na podporu repozicioningu je však projekt S Rádiom Okey za hviezdami. Vďaka nemu sa môžu poslucháči Okey dostať k hviezdam showbiznisu, vrcholového športu a s niektorými sa aj osobne stretnúť. Bližšie sa o komunikačných aktivitách rádií dočítate v septembrovom vydaní Stratégií. [Ivana Šimlovičová, Stratégie]

pridať príspevok  Diskusia k článku: žiadny príspevok

K tomuto článku zatiaľ nie je žiadny diskusný príspevok.
Pridajte prvý príspevok!

Aktuálne články

Počúvanosť
piatok, 22.11.2024
1.
18,94%   + 0,63%
2.
18,94%   + 0,24%
3.
13,02%   + 1,89%
4.
11,24%   - 0,92%
5.
7,50%   - 0,48%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 22.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over