Minulú jeseň komunikovali rádiá imidž v nadlinkách veľmi intenzívne, ich kampane sa však podobali. Preto sa cez nadlinky rozhodli podporiť skôr vlastné promotion.
V dôsledku straty odlišnosti rozhlasových staníc sa v posledných výsledkoch počúvanosti teda prirodzene žiadne zázraky nediali. Polepšili si iba Expres a Fun Rádio. Možno aj preto sila klasickej reklamnej kampane tak trochu oslabila a rádiá sa tento rok snažia poslucháčov získať skôr cestou promotion, súťaží a mediálnymi partnerstvami.
Najsilnejšie a najviditelnejšie v éteri budú počas tohtoročnej jesene zrejme Rádio Expres a Slovenský rozhlas, ktorý zásadné zmeny na svojich kľúčových okruhoch komunikuje od septembra až do konca roka.
Súbežne niekoľko komunikačných aktivít pripravilo najsilnejšie súkromné rádio Expres. Na verejnosti azda najviac rezonuje jeho vlastná promo akcia Miliónová bankovka, v ktorej môžu poslucháči môžu počas 4 týždňov, niekoľko krát denne vyhrať 2 tisíc Sk a piaty týždeň sa bude hľadať hlavný výherca, ktorý získa 1 milión Sk. Okrem stabilných poslucháčov rádia Expres sa o tejto akcii mohli dozvedieť prostredníctvom TV spotov a inzerátov v tlači aj ďalší potenciálni poslucháči. „Promo sme považovali za natoľko silné, že sme využili príležitosť získať ďalších poslucháčov aj cez iné médiá,“ hovorí Eva Babitzová, riaditeľka spoločnosti Expres Media.
Kreatívci z agentúry Mayer/ McCann Erickson, ktorá komunikačné aktivity Expresu zastrešuje, však mali ešte ďalšie úlohy: vymyslieť vizuály k TV projektu Slovensko hľadá Superstar, kde je Expres exkluzívnym rozhlasovým partnerom a tiež podporiť povedomie o kvalite dopravného servisu. Ako toto zadanie pretavili do exekúcie a prečo sa rozhodli „vrátiť do hry“ doposiaľ najúspešnejší TV spot Rádia Expres - Shakira sa dočítate sa v októbrovom vydaní mesačníka Stratégie.
Posledné komunikačné kampane Fun Rádia nepovažuje jeho riaditeľ Milan Králik za nijako zvlášť vydarené, ďalšej komunikácii v nadlinkách sa nebráni. Nateraz sa však rozhodol sústrediť komunikáciu skôr do oblasti eventov. „O počte poslucháčov, ktorých zachytávajú prieskumy rozhodujú úplne iné aktivity, ktoré dokážu ľudí upozorniť na značku, dajú im pocit, že s rádiom niečo prežili a vyvolajú v nich chuť vrátiť sa. Treba ísť z vysielacieho štúdia von medzi ľudí,“ myslí si Milan Králik.
Pod značkou Fun life teda začalo Fun Rádio organizovať prenos živých koncertov do vysielania, k čomu sa pridala aj možnosť osobnej účasti na koncerte a následnej zábave s DJ-mi Fun rádia. Okrem toho považuje Fun za dôležitú súčasť komunikácie aj aktívnu prítomnosť na letných hudobných festivaloch a ďalším produktom je Cafe del fun, ktorý oslovuje trochu užšiu cieľovku.
Rádio Okey sa vlani rozhodlo pre repozicioning na „all stars radio“, ktorý sprevádzala vcelku vydarená kampaň z dielne agentúry MUW. Mnohí odborníci z brandže však jej efekt pripísali značke Expres. Dôvodom mohlo byť podobné „hviezdne“ komunikačné posolstvo a nasadenie tesne po štarte kampane rádia Expres „Hviezdne hity inšpirujú“. Ako dôkaz tohto tvrdenia by mohli slúžiť výsledky prieskumu počúvanosti, podľa ktorých rádio Expres poslucháčov získalo, Okey naopak, mierne oslabilo.
Michal Arpáš, riaditeľ rádia Okey si však myslí, že na zmenu pozicioningu poslucháči zareagujú najskôr po dvoch až troch vlnách prieskumu. „Je to dosť veľká zmena, ktorá sa v živote značky nevyskytuje tak často, preto si zaslúži v médiách väčší priestor ako jednu kampaň,“ myslí si šéfka marketingu rádia Okey Anina Hromjaková. Rozhodla sa teda zopakovať prvú fázu imidžovej kampane z minulého roka. Kľúčovým marketingovým projektom na podporu repozicioningu je však projekt S Rádiom Okey za hviezdami. Vďaka nemu sa môžu poslucháči Okey dostať k hviezdam showbiznisu, vrcholového športu a s niektorými sa aj osobne stretnúť. Bližšie sa o komunikačných aktivitách rádií dočítate v septembrovom vydaní Stratégií. [Ivana Šimlovičová, Stratégie]