Po viac ako ročných rokovaniach o vstupe zahraničného strategického investora do súkromného Rádia Expres došlo k dohode s americkou mediálnou spoločnosťou Emmis Communicatios. Tá za rádio zaplatí 14 miliónov amerických dolárov.
S prevodom 100-percentného podielu na základnom imaní spoločnosti D.Expres a.s. Bratislava [držiteľ licencie na vysielanie Rádia Expres, pozn. red.] a jej dcérskych spoločnostiach na spoločnosť Emmis Communicatios súhlasí aj Rada pre vysielanie a retransmisiu. Cena, ktorú Emmis zaplatí akcionárom [Európskej banke pre obnovu a rozvoj, SPPF - Slovenskému post privatizačnému fondu, spoločnostiam HKK, EFM, Paupinau, Václavovi Mikovi, Dušanovi Budzákovi a Robertovi Bartošovi, pozn. red.] za 100-percentný balík akcií viac ako 400 mil. Sk. Tí do rádia investovali počiatočný kapitál 250 mil. Sk.
Emmis Communicatios má 25 ročné skúsenosti v oblasti rozhlasového vysielania a patrí medzi TOP 10 hráčov na americkom mediálnom trhu, kde vlastní celkom 28 rozhlasových staníc, 16 TV staníc a 6 regionálnych časopisov. V Európe vlastní maďarské Slager rádió, ktoré je v súčasnosti jednotkou na maďarskom rozhlasovom trhu a v Belgicku založila Emmis Communicatios minulý rok rádio s názvom be one.
Slovenské Rádio Expres je teda v poradí už jej treťou európskou akvizíciou a v najbližších mesiacoch chystá v niektorej z európskych krajín ďalšiu. Podrobnosti o akú akvizíciu by malo ísť zatiaľ Paul Fiddick, prezident Emmis International - divízie spoločnosti Emmis Communicatios, na dnešnom stretnutí s novinármi nechcel konkretizovať. Pri penetrácii európskeho trhu sa však plánuje zameriavať skôr na krajiny strednej a východnej Európy, pred západom. "Podnikateľské prostredie aj rastové výhliadky sú tu lepšie,“ zdôvodnil strategické smerovanie spoločnosti Paul Fiddick.
Po piatich rokoch existencie Rádia Expres tak došlo k výmene na poste majiteľa, žiadne zásadné zmeny v smerovaní rádia alebo na manažérskych postoch však podľa slov Paula Fiddicka netreba očakávať. Súčasný generálny riaditeľ Rádia Expres Václav Mika aj riaditeľka Expres Medie Eva Babitzová majú jeho plnú dôveru. "Aj v prípade, že by sme mali záujem o získanie ďalších médií na Slovensku, budem takýto zámer konzultovať práve s nimi, pretože ich považujem za profesionálov v mediálnej brandži,“ uzavrel Paul Fiddick.
Vstup nového majiteľa do rádia Expres by poslucháči v najbližšej dobe nemali pocítiť. "Nedávno realizovaná mapping study ukázala, že rádio Expres je nasmerované správne a vyžaduje len drobné doladenia,“ povedala Eva Babitzová. Postupne sa však určite prejaví vplyv zahraničného know how a skúsenosti Emmis Communicatios s vysielaním v iných krajinách. Viac informácii prinesieme v exkluzívnom rozhovore s Paulom Fiddickom vo februárovom vydaní Stratégií.
Zdroj: Ivana Šimlovičová, Stratégie