Aj napriek tomu, že rozhlasové vysielanie prežíva dnes doslova boom, alarmujúcim faktom zostáva, že, ako ukázal výskum z roku 2004, vyše polovica novinárov pôsobiacich v spravodajstve nemá žurnalistické vzdelanie. Dokonca 15 percent z nich ani vysokú školu. O to viac by si mali všimnúť, že na knižné pulty práve prichádza publikácia Rozhlasové spravodajstvo, ktorej autorom je Imrich Jenča, vedúci sekcie rozhlasovej a televíznej publicistiky na katedre žurnalistiky Filozofickej fakulty UK. Navyše, ide o prvý titul tohto druhu, ktorý u nás vyšiel po roku 1989 a okrem novinárov je určená napríklad i pracovníkom PR agentúr, manažérom, študentom a vôbec všetkým, ktorý sa o túto problematiku zaujímajú.
Imrich Jenča totiž na jej stránkach stručne a pritom prehľadne načrtáva základné teoretické východiská rozhlasovej žurnalistiky, charakterizuje hlavné spravodajské relácie, stavbu správy, rozhovoru, žánre rozhlasového spravodajstva a analytickej publicistiky a zamýšľa sa tiež nad problematikou jazyka a štýlu v rozhlase. Vychádza pritom z konkrétnych príkladov a zdôrazňuje význam osobnosti redaktora, ktorý musí byť všestranne pripravený práve preto, že obvykle pracuje pod časovým tlakom a priamou kontrolou poslucháčov. Ako prínosné treba tiež hodnotiť, že v prílohe publikácie nájdeme i dokumenty EÚ súvisiace s touto témou, Kódex novinárskej etiky Slovenského syndikátu novinárov, pravidlá spravodajstva a publicistiky verejnoprávneho rozhlasu a Etický kódex Rádia Expres.