Vo Veľkej Británii sa v súčasnosti testujú viaceré zariadenia pre zavedenie elektronického merania počúvanosti rádií - audiometre. Do ďalšieho výberového kola testovania postupili dva prístroje - Arbitron PPM a Eurisko Media Monitor.
Arbitron a TNS, spoločnosti ktoré spolupracujú na vývoji inovatívnych riešení merania počúvanosti rádií, sa zúčastnili testovania audiometrov, ktoré v novembri 2004 uskutočnila spoločnosť RAJAR. Z troch testovacích audiometrov - Arbitron Portable People Meter [spoločnosti TNS], Eurisko Media Monitor [spoločnosti NOP] a Telecontrol MediaWatch [GfK] boli na ďalšie testovacie práce v teréne vybrané prvé dva menované.
Cieľom testovania audiometrov bolo určiť, ako audiometre dokážu identifikovať až 33 rôznych rozhlasových služieb [tak hudobných ako aj hovorených] za čo možno najrozmanitejších životných situácií. Všetky tri audiometre boli vystavené rovnakým podmienkam počúvania, pričom sa vytvorilo množstvo špecifických prostredí na počúvanie. RAJAR tiež určil kritériá, ktoré majú audiometre spĺňať. Tieto zahŕňali schopnosť rovnako identifikovať všetky formáty, či už hudbu alebo hovorené slovo, na pozadí rôznych externých hlukov, pri prehrávaní rôznou hlasitosťou a nezávisle od toho, či užívatelia boli alebo neboli v pohybe.
RAJAR pri testovaní nepredpokladal, že testované audiometre dosiahnu 100-percentnú presnosť. Očakávalo sa však, že audiometre budú schopné správne identifikovať počúvanosť v pásmach FM, AM a DAB v rôznych každodenných podmienkach. Z výsledkov vyplýva, že Arbitron PPM a Eurisko Media Monitor poskytujú veľmi podobnú úroveň a väzby počúvanosti, aj keď isté rozdiely tam existujú, zatiaľčo GfK/Telecontrol identifikoval oveľa menej úrovní počúvanosti.
Mike Gorton, Global Sector Head divízie TV a Rádií spoločnosti TNS, poznamenáva: “Sme presvedčení, že PPM je v súčasnosti v silnej pozícii, a tak môže vyhovieť stanoveným požiadavkám, najmä vďaka možnosti používať kódovanie vo vysielaní. To dovoľuje presnú identifikáciu platformy, na ktorej je stanica počúvaná, a či došlo k počúvaniu s časovým posunom [time shift listening]. Myslíme si, že toto sú rozhodujúce komponenty budúceho merania sledovanosti TV aj rozhlasu, pretože vstupujeme do éry, v ktorej je dopyt po zábavných vysielaniach stále viac nelineárny a multiplatformný.”
PPM je systém, ktorý pracuje na základe vloženia kódu do vysielaného programu rozhlasovej stanice. Kód – ktorý sa dá najlepšie popísať ako ozvena, ktorá je tak blízko k pôvodnému zvuku, že ľudské ucho ho nemôže zachytiť – obsahuje informáciu o rozhlasovej stanici, dátume a čase, takže aj keď je rozhlasový program nahraný alebo oneskorený [napr. počúvaním z internetového archívu] stále môže byť identifikovaný.
PPM je malé zariadenie, ktoré má respondent pri sebe alebo na sebe, používa mikrofón na zachytenie kódov a následne ich uloží do centrálneho počítača. Na PPM sa nachádza detektor pohybu, ktorý pri nosení svieti nazeleno, a ktorý bliká alebo prípadne vyhasne, keď respondent nie je v pohybe. Okrem toho môže PPM merať počúvanie pomocou slúchadiel a merať, či sa počúvanie uskutočňuje doma alebo mimo. Viac sa o londýnskom teste audiometrov dočítate v marcovom vydaní mesačníka Stratégie.