menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Median prináša nový softvér pre lepšiu segmentáciu

| Stratégie

Zhruba o mesiac budú známe nové výsledky počúvaností z prieskumu Market & Media & Lifestyle. Pre spracovanie dát z prieskumu MML sa využíva analytický program Data Analyzer, ku ktorému pribudol doplnkový modul umožňujúci lepšie rozčleniť cieľové skupiny.

Odborníci pracujúci s dátami z prieskumu trhu, verejnej mienky a sledovanosti médií potrebujú rozčleniť celú populáciu, alebo niektoré skupiny osôb na menšie podskupiny – segmenty a to na základe odpovedí na vybranú skupinu viacerých otázok. Môže ísť najmä o podrobnejšie členenie cieľovej skupiny, rozčlenenie čitateľskej obce nejakého titulu, alebo naopak osôb, ktoré daný titul nečítajú, ale čítajú iné časopisy podobného zamerania. Typickým príkladom bežne používanej segmentácie je ABCD klasifikácia [socioekonomické triedy].

Doteraz bolo obvyklé, zadávať si odvodenie podobných segmentácií ako špeciálnu zákazku u realizátora prieskumu, alebo obstarať si špecializované štatistické programy. Tie ale neboli prispôsobené špecifickým potrebám užívateľov mediálneho trhu. Spoločnosť MEDIAN SK uvádza na trh nový softvérový produkt, ktorý tieto potreby rieši. Ide o doplnkový modul „Pokročilé analýzy“ k analytickému programu Data Analyzer, ktorý sa v SR používa už niekoľko rokov, hlavne pre spracovanie dát z prieskumu Market & Media & Lifestyle – TGI. Nová časť programu obsahuje štyri časti: zhlukovú a faktorovú analýzu, kontingenčnú tabuľku a nástroj na rekódovanie premenných.

V uplynulých dňoch bol nový modul, ktorý by mal umožniť detailnejšie poznať správanie cieľových skupín a spracovať dáta jednoducho a efektívne, prezentovaný mediálnym agentúram. Ako sa s novým softvérom pracuje? A aký prínos od neho očakávajú mediálky? Dočítate sa v májovom vydaní mesačníka Stratégie.

pridať príspevok  Diskusia k článku: žiadny príspevok

K tomuto článku zatiaľ nie je žiadny diskusný príspevok.
Pridajte prvý príspevok!

Aktuálne články

Počúvanosť
piatok, 22.11.2024
1.
18,94%   + 0,63%
2.
18,94%   + 0,24%
3.
13,02%   + 1,89%
4.
11,24%   - 0,92%
5.
7,50%   - 0,48%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 22.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over