Zhruba o mesiac budú známe nové výsledky počúvaností z prieskumu Market & Media & Lifestyle. Pre spracovanie dát z prieskumu MML sa využíva analytický program Data Analyzer, ku ktorému pribudol doplnkový modul umožňujúci lepšie rozčleniť cieľové skupiny.
Odborníci pracujúci s dátami z prieskumu trhu, verejnej mienky a sledovanosti médií potrebujú rozčleniť celú populáciu, alebo niektoré skupiny osôb na menšie podskupiny – segmenty a to na základe odpovedí na vybranú skupinu viacerých otázok. Môže ísť najmä o podrobnejšie členenie cieľovej skupiny, rozčlenenie čitateľskej obce nejakého titulu, alebo naopak osôb, ktoré daný titul nečítajú, ale čítajú iné časopisy podobného zamerania. Typickým príkladom bežne používanej segmentácie je ABCD klasifikácia [socioekonomické triedy].
Doteraz bolo obvyklé, zadávať si odvodenie podobných segmentácií ako špeciálnu zákazku u realizátora prieskumu, alebo obstarať si špecializované štatistické programy. Tie ale neboli prispôsobené špecifickým potrebám užívateľov mediálneho trhu. Spoločnosť MEDIAN SK uvádza na trh nový softvérový produkt, ktorý tieto potreby rieši. Ide o doplnkový modul „Pokročilé analýzy“ k analytickému programu Data Analyzer, ktorý sa v SR používa už niekoľko rokov, hlavne pre spracovanie dát z prieskumu Market & Media & Lifestyle – TGI. Nová časť programu obsahuje štyri časti: zhlukovú a faktorovú analýzu, kontingenčnú tabuľku a nástroj na rekódovanie premenných.
V uplynulých dňoch bol nový modul, ktorý by mal umožniť detailnejšie poznať správanie cieľových skupín a spracovať dáta jednoducho a efektívne, prezentovaný mediálnym agentúram. Ako sa s novým softvérom pracuje? A aký prínos od neho očakávajú mediálky? Dočítate sa v májovom vydaní mesačníka Stratégie.